Obudowa termostatu z20let.
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
U mnie też jest ten krócieć i przelew. Widać jak daje rurą z tego króćca płyn do zbiorniczka wyrównawczego.
Moim zdaniem może mieć kilka funkcji:
1. Odpowietrza
2. Wyrównuje ciśnienie w układzie - w obudowie termostatu nie będzie niższe ani wyższe niż w zbiorniczku wyrównawczym
3. Zapewnia prawidłowy pomiar temperatury. U mnie w korpusie jest czujnik temperatury, a że płyn przez ten krócieć wypływa, więc odczyty temperatury mam cały czas aktualne, bo mimo zamkniętego termostatu dopływa tam gorący płyn
Moim zdaniem może mieć kilka funkcji:
1. Odpowietrza
2. Wyrównuje ciśnienie w układzie - w obudowie termostatu nie będzie niższe ani wyższe niż w zbiorniczku wyrównawczym
3. Zapewnia prawidłowy pomiar temperatury. U mnie w korpusie jest czujnik temperatury, a że płyn przez ten krócieć wypływa, więc odczyty temperatury mam cały czas aktualne, bo mimo zamkniętego termostatu dopływa tam gorący płyn
Janusz
Przypomnę, że z drugiej strony głowicy jest w identycznym miejscu króciec, który przez przepustnice również idzie do zbiorniczka, czyli też odpowietrza.
Pomiar temperatury mam na wyjściu z głowicy na nagrzewnicę, więc pomiar wiarygodny.
Ten czujnik będzie na dodatkowe zegary, "dla kontroli"
A jak nie wykorzystam zegarów, to bedzie po prostu jako korek.
Pomiar temperatury mam na wyjściu z głowicy na nagrzewnicę, więc pomiar wiarygodny.
Ten czujnik będzie na dodatkowe zegary, "dla kontroli"
A jak nie wykorzystam zegarów, to bedzie po prostu jako korek.