Obudowa termostatu z20let.

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#16 Post autor: gRZENIU »

Janus, Po stronie głowicy widać na fotkach ,że wkład termostatu siedzi i jest zamknięty ... :P :piwo:

ja37

#17 Post autor: ja37 »

Dokładnie tak.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#18 Post autor: Janus »

U mnie też jest ten krócieć i przelew. Widać jak daje rurą z tego króćca płyn do zbiorniczka wyrównawczego.
Moim zdaniem może mieć kilka funkcji:
1. Odpowietrza
2. Wyrównuje ciśnienie w układzie - w obudowie termostatu nie będzie niższe ani wyższe niż w zbiorniczku wyrównawczym
3. Zapewnia prawidłowy pomiar temperatury. U mnie w korpusie jest czujnik temperatury, a że płyn przez ten krócieć wypływa, więc odczyty temperatury mam cały czas aktualne, bo mimo zamkniętego termostatu dopływa tam gorący płyn
Janusz

ja37

#19 Post autor: ja37 »

Przypomnę, że z drugiej strony głowicy jest w identycznym miejscu króciec, który przez przepustnice również idzie do zbiorniczka, czyli też odpowietrza.
Pomiar temperatury mam na wyjściu z głowicy na nagrzewnicę, więc pomiar wiarygodny.
Ten czujnik będzie na dodatkowe zegary, "dla kontroli" ;)

A jak nie wykorzystam zegarów, to bedzie po prostu jako korek.

ja37

#20 Post autor: ja37 »

Melduję, że żadnych skutków ubocznych brak.
Tak dla informacji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”