Światła Dzienne - wersja skandynawska
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Pewnie moduł zwiera kontrolkę ciśnienia smarowania (oleju) do masy. Proponuję wstawić diodę prostowniczą w kierunku przewodzenia od modułu do czujnika smarowania. Kolor kabla sprawdź Kolego na schematach - są podklejone w dziale elektrykahezu pisze:Witam wszystkich!
proszę o pomoc po zamontowaniu modułu skandynawskiego
cały czas żarzy się kontrolka oleju co może być przyczyną
z góry dziękuję za odpowiedzi
Janusz
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 26 lut 2016, 17:21
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Białystok
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z1.8XE
Dzieki problem rozwiązany odpiołem czrną kostkę jest okibazyliszek72 pisze:kacper-73@wp.pl pisze:Witam mam problem z automatycznymi swiatłami mijania a mianowicie jak je wyłączyć , o ile wiem to nie ma tam tej kostki poruszanej na forum bezpiecznika 32 nie ma puste miejsce irytuje mnie to ze na postoju swiecą oslepiając sąsiadów a załączają sie w momencie wcisnięcia sprzegła i ruszeniu do przodu denerwuje mnie to strasznie pomożecie ?
Z A nie posiada automatycznych swiatel mijania
Moze wystarczy je manualnie wylaczyc zmieniajac polozenie przelacznika
Moze pomoze
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=14668
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... ne&start=0
Witajcie, posiadam ZA 2002 2. 0 DTI dziś postanowiłem trochę pogrzebać przy temacie świateł mijania jako świateł dziennych. W skrzynce bezpieczników w kabinie do przekaźnika podłączyłem się przewodem pod dwie 10tki na lewą i prawą lampę trzeba zrobić mostek i drugi przewód do bezpiecznika od zapalniczki gdzie mam plus po stacyjce teoretycznie działa gdyż po przekręceniu kluczyk w pozycję II (świecą się na desce ikonki) światła się zapalają, w sobotę będę szukać pod maską plus "po silniku" bo wolał bym żeby jednak światła nie zapalały się przed uruchomieniem silnika szczególnie zimą, ale zastanawiam się czy jest możliwość zaprogramować takie światła Tech-em? Przypominam, że mam Zafirę A!
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Jeśli chcesz robić mostek lewej i prawej lampy to odseparuj to diodami prostowniczymi.
Inaczej może być kuku gdy np zrobi się gdzieś zwarcie to popali odrazy 2 bezpieczniki.
A w nocy będzie to niebezpieczne.
Inna sprawa to taka iż jak podepniesz tak jak to chcesz to nie będziesz miał możliwości wyłączenia świateł "twoich dziennych" przy włączonym silniku.
Np silnik ci pracuje to nie zostawisz na samych pozycyjnych.
Jadąc w nocy na drogowych też ci się mijania nie wyłączą.
(Chyba że dodasz kolejny przekaźnik)
Jeśli jednak dalej z uporem chcesz tak podpiąć mijania jako dzienne to podpowiem że plus12V po odpaleniu masz na tym złączu
Kabel niebieski z białym paskiem.
W złączu są 2 takie kable o takim kolorze.
Miernikiem lub żarówką dojdziesz który potrzebujesz.
Ale też musisz zastosować do tego przekaźnik gdyż podpinając obie lampy pod cienkie przewody oraz nieznany obwód, może być problem po pewnym czasie.
Ten niebieski kabel z paskiem jest kablem sygnałowym z alternatora który informuje że ma być załączone wspomaganie.
Techem w zośce A nie zaprogramujesz dziennych.
Inaczej może być kuku gdy np zrobi się gdzieś zwarcie to popali odrazy 2 bezpieczniki.
A w nocy będzie to niebezpieczne.
Inna sprawa to taka iż jak podepniesz tak jak to chcesz to nie będziesz miał możliwości wyłączenia świateł "twoich dziennych" przy włączonym silniku.
Np silnik ci pracuje to nie zostawisz na samych pozycyjnych.
Jadąc w nocy na drogowych też ci się mijania nie wyłączą.
(Chyba że dodasz kolejny przekaźnik)
Jeśli jednak dalej z uporem chcesz tak podpiąć mijania jako dzienne to podpowiem że plus12V po odpaleniu masz na tym złączu
Kabel niebieski z białym paskiem.
W złączu są 2 takie kable o takim kolorze.
Miernikiem lub żarówką dojdziesz który potrzebujesz.
Ale też musisz zastosować do tego przekaźnik gdyż podpinając obie lampy pod cienkie przewody oraz nieznany obwód, może być problem po pewnym czasie.
Ten niebieski kabel z paskiem jest kablem sygnałowym z alternatora który informuje że ma być załączone wspomaganie.
Techem w zośce A nie zaprogramujesz dziennych.
Ostatnio zmieniony 04 maja 2016, 23:07 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Zamontuj zwykłe drl-y ledowe są tanie i aku odetchnie chociaż.
Montaż o wiele prostrzy niż przy twojej opcji.
No ale wybór należy do ciebie.
Montaż o wiele prostrzy niż przy twojej opcji.
No ale wybór należy do ciebie.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Montując nie zapomnij o przekaźnikach i diodach.
Jak zrobisz po zapłonie i bezpośrednio mostek kablem to po odpaleniu i przesunięciu wlacznika od świateł na światła mijania nie zgasisz auta (dzisiejsza twoja zabawa)
Jak zrobisz po zapłonie i bezpośrednio mostek kablem to po odpaleniu i przesunięciu wlacznika od świateł na światła mijania nie zgasisz auta (dzisiejsza twoja zabawa)
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2451
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
- Auto: seria 3
- Model: e46
- Oznaczenie silnika: M47,M54
GhastGn0, nie lepiej kupić moduł k59? ja tak owy mam i jestem zadowolony mój staruszek sobie bardzo chwali.... sprawdź za skrzynką bezpieczników w środku auta czy nie masz oryginalnej wtyczki powinna być na belce wzmacniającej deskę rozdzielczą owinięta szmacianą taśmą izolacyjną... montaż prosty i wygodny w dzień nie zaświeca zegarów, bo i po co?? cała reszta świeci i jest malinka u mnie w galerii jest gdzieś ten moduł pokazany jak on wygląda...
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Zrobienie tego jak Kolega myśli wymaga 3 przekaźników samochodowych:GhastGn0 pisze:Maćku, nie mam styków w bezpieczniku bodaj nr 32 z tego co pamiętam, więc ten temat odpada. Jasna sprawa, że była by miód malina ale jest du**
1. Przekaźnik zwierny - łączysz czerwony gruby kabel idący do głównego włącznika świateł z grubym żółtym. To po zasileniu przekaźnika włączy lampy mijania.
2. Przekaźnik zwierny - łaczysz czerwony gruby kabel od włącznika świateł z cieńszym idącym do bezpieczników od pozycji. To po zasileniu przekaźnika zapali pozycje.
3. Przekaźnik rozwierny - przekaźniki 1 i 2 podłączasz przez niego do miejsca, gdzie po włączeniu zapłonu masz 12V. Zasilasz ten przekaźnik też z +12V po zapłonie. Masę dla przekaźnika dajesz z kabla od kontrolki oleju.
Światła powinny się zaświecić przy włączonym zapłonie gdy zgaśnie kontrolka smarowania
Janusz