[A] Brak mocy w Zafirze
Moderator: Sebu$
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
No czystość to podstawa aż miło coś robić przy silniku z resztą to wynika z marudzenia żony to wtedy szukam sobie roboty przy aucie, zawsze to bezpieczna odległość.
Taki malutki off top sorry.
Taki malutki off top sorry.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2016, 21:22 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
- Chrees
- Mieszkaniec
- Posty: 340
- Rejestracja: 31 paź 2015, 10:09
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XE
- Gender:
A właśnie, mam pytanie: macie od spodu taką blachę ochronną na silnik? czy goła micha jest?
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2016, 14:24 przez Chrees, łącznie zmieniany 1 raz.
znalazłem za rada koleki Dziadka jedną nie pokojącą rzec ktora moze miec wpływ na brak mocy ktory opisałem w 1 poscie a mianowicie pomimo ze jeden z mechanikow wymienił mi przepływomierz powietrza na orginał Bosha sprawdzilem go dzis i tak po jego odpieciu jest straszny muł . wiec prawdopodobnie dobrze działa ale nir dało mi to spokoju i pokierzyłem napiecia na pinie nr zasilanie z aku przy wlonczonym zapłonioe 12,22v około niby dobrze ale po włonczeniu silnika ok 13,60 wiec chyba za duzo na 3 pinie masa jest , na 4 pinie 5v czyli tak jak powinno byc. i Teraz pytanie co moze powodowac to zwiekszone napiecie? czy to moze powodowac brak mocy? co nalezałobt sprawdzi
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Zacytowałem cię troszke.
Na pinie nr 2 na wyłączonym zapłonie nie ma napięcia
Po włączeniu zapłonu
pin nr 2 /12,22v (jak zapalisz silnik to do stanu ładowania czyli 14.4V).
pin nr 4 /5,00v
pin nr 3 /masa
Po włączeniu silnika napięcie na pinie nr 2 wzrosło do 13,60 (małe ładowanie masz sprawdź altka).
Czyli oprócz ładowania reszta jest ok.
Przepływomierz BOSCH 0 280 002 180
Na pinie nr 2 na wyłączonym zapłonie nie ma napięcia
Po włączeniu zapłonu
pin nr 2 /12,22v (jak zapalisz silnik to do stanu ładowania czyli 14.4V).
pin nr 4 /5,00v
pin nr 3 /masa
Po włączeniu silnika napięcie na pinie nr 2 wzrosło do 13,60 (małe ładowanie masz sprawdź altka).
Czyli oprócz ładowania reszta jest ok.
Przepływomierz BOSCH 0 280 002 180
Ostatnio zmieniony 02 maja 2016, 21:24 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
jeszcze dla pewnosci zmierze napiecie dla sygnału dla konkretnych obrotów,ale w takim badz razie pókico wyglada ze przepływka sprawna szukam dalej.
A co do ładowania wiem ze musze zrobić z tym porzadek bo raz ładuje lepiej raz gorzej czasem tylko 13,2 ale wystarczy ze wyłacze silnik włoncze na nowo i z reguły ładuje 13,7 czasem dojdzie do 14 . Chyba do wymiany regulator napiecia tak mysle
A co do ładowania wiem ze musze zrobić z tym porzadek bo raz ładuje lepiej raz gorzej czasem tylko 13,2 ale wystarczy ze wyłacze silnik włoncze na nowo i z reguły ładuje 13,7 czasem dojdzie do 14 . Chyba do wymiany regulator napiecia tak mysle
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Niekoniecznie - ja mam tak samo. Myślę że to kwestia dogrzewania świecami żarowymi. Jak odpalam ponownie ciepły już silnik to ładowanie jest 13,9Vufo01@wp.pl pisze:jeszcze dla pewnosci zmierze napiecie dla sygnału dla konkretnych obrotów,ale w takim badz razie pókico wyglada ze przepływka sprawna szukam dalej.
A co do ładowania wiem ze musze zrobić z tym porzadek bo raz ładuje lepiej raz gorzej czasem tylko 13,2 ale wystarczy ze wyłacze silnik włoncze na nowo i z reguły ładuje 13,7 czasem dojdzie do 14 . Chyba do wymiany regulator napiecia tak mysle
Janusz
Intercooler wyczyszczony były tam śladowe ilosci oleju tzn wypłukałem 2 krotnie benzyna ekstracyjna i była czarna ale w sumie zanim zacząłem płukać to nic nie wyleciało z intercoolera potem kilkukrotne płukanie woda z mydłem no i w sumie woda po 2 płukaniu też była juz czysta . jutro założe i sie okaże czy cokolwiek yo dało ale szczerze watpie.
tylko pytanie jak dlugo musi intercooler odstac zeby benzyna i woda odparowały żeby mi bum nie zrobiło
no i jak juz mialem to wszystko rozebrane to sie porozgląndalem i zauwazylem ze jeden gumowy waz laczacy sie z metalowym przewodem nie jest szczelny tak mi sie wydaje tylko pytanie od czego on jest znajduje sie mniej wiecej pod filtrem powietrza załaczam fotke
A przy okazji jak juz miałem wszystko rozebrane postanowiłem wypłukac reflektory z brudu ale płukanie z płynem do naczyń wiele nie dalo jak pozbyc sie osadu i nie zniszczyc odbłysnikow ale chodzi mi tylko czy idzie czyms wyplukac jakis acp? albo inna chemia?
tylko pytanie jak dlugo musi intercooler odstac zeby benzyna i woda odparowały żeby mi bum nie zrobiło
no i jak juz mialem to wszystko rozebrane to sie porozgląndalem i zauwazylem ze jeden gumowy waz laczacy sie z metalowym przewodem nie jest szczelny tak mi sie wydaje tylko pytanie od czego on jest znajduje sie mniej wiecej pod filtrem powietrza załaczam fotke
A przy okazji jak juz miałem wszystko rozebrane postanowiłem wypłukac reflektory z brudu ale płukanie z płynem do naczyń wiele nie dalo jak pozbyc sie osadu i nie zniszczyc odbłysnikow ale chodzi mi tylko czy idzie czyms wyplukac jakis acp? albo inna chemia?
Ostatnio zmieniony 05 maja 2016, 20:53 przez ufo01@wp.pl, łącznie zmieniany 3 razy.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Tam każdemu to pęka to jest osłona węża właściwego.
Jeżeli na 100% masz szczelną chłodnice klimy to nieszczelność masz na oringach tych.
http://www.oringi.sklep.pl/sklep/index. ... silikonowy
w tym miejscu.
-oring GM 1850712 - 9,3 x 2,4 - 2 sztuki
-oring GM 1850707 - 7,65 x 1,78 - 1 sztuka
Tak oftopem często jeżdżę do Międzywodzia.
Jeżeli na 100% masz szczelną chłodnice klimy to nieszczelność masz na oringach tych.
http://www.oringi.sklep.pl/sklep/index. ... silikonowy
w tym miejscu.
-oring GM 1850712 - 9,3 x 2,4 - 2 sztuki
-oring GM 1850707 - 7,65 x 1,78 - 1 sztuka
Tak oftopem często jeżdżę do Międzywodzia.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2016, 21:45 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
z gory przepraszam ze w tym jednym temacie pytam o rozne rzeczy no ale tak jakos to wyszlo.
Niestety wyczyszczenie intercoolera nie pomogło a przez moment nawet jakby gorzej było ale może mi sie tylko wydawało.
ale dzieki temu ze miałem to wszystko rozkrecone zauważyłem dwie rzeczy:
1 . pod jedna z uszczelek kolektora dolotowego jakby ciutek mokro było od oleju . a niedawno miałem go czyszczone i nowe uszczelki dane ale chyba wyszedł moj bład bo nie dałem dodatkowo silikonu wysoko temperaturowego?? a moze za mocno mam dokrecone śruby?
i pytanie do tego:
a. czy to moze powodwac brak mocy na niskich obrotach?
b. czy musze na nowo go zdemontac i uszczelki dac nowe + silikon
c. z jakim momentem dokrecac sruby na kolektorze?
d. gdzie mogłbym nowe sruby kupic do kolektora szukalem i nie znalazlem albo nie potrafie wyszukac
2. zauwazyłem prawdopodobnie miejsce wyciekow klimy załączam zdjecie i to sa miejsca o ktorych mowił kolega Dziadek wiec musze wymienic oringi ale tez wycieka ze złącza przewodu i teraz pytanie
wyciek w miejscu 2 B
czy ten przewod ma jakas konkretna nazwe?
jak go wyczepic w miejscu A i B?
na wtyczce C tez sa slady wycieku ale jakby oleju ale nie zauwazylem z kad by mogly sie tam brac.
3. z prawej strony maski znalazlem takie cos wyglada troszke jak jakis klakson do niego prowizorycznie był podłonczony przekaznik chyba i kable szły chyba prosto do aku ale sa odlonczone
czy dobrze mysle ze to klakson czy to cos innego?
Przepraszam za taka ilosc pytan ale sam bez waszej pomocy nie dojde do ładu z tym samochodem po poprzednim włascicielu
A do Kolegi Dziadka troszke daleko mam do tej miejscowosci ale moze kiedys jak Żona by mnie puscila :-) to da rade aie wyrwac na to pifko w podziekowaniu ale to dopiero jak zakoncze maly remont domu
Niestety wyczyszczenie intercoolera nie pomogło a przez moment nawet jakby gorzej było ale może mi sie tylko wydawało.
ale dzieki temu ze miałem to wszystko rozkrecone zauważyłem dwie rzeczy:
1 . pod jedna z uszczelek kolektora dolotowego jakby ciutek mokro było od oleju . a niedawno miałem go czyszczone i nowe uszczelki dane ale chyba wyszedł moj bład bo nie dałem dodatkowo silikonu wysoko temperaturowego?? a moze za mocno mam dokrecone śruby?
i pytanie do tego:
a. czy to moze powodwac brak mocy na niskich obrotach?
b. czy musze na nowo go zdemontac i uszczelki dac nowe + silikon
c. z jakim momentem dokrecac sruby na kolektorze?
d. gdzie mogłbym nowe sruby kupic do kolektora szukalem i nie znalazlem albo nie potrafie wyszukac
2. zauwazyłem prawdopodobnie miejsce wyciekow klimy załączam zdjecie i to sa miejsca o ktorych mowił kolega Dziadek wiec musze wymienic oringi ale tez wycieka ze złącza przewodu i teraz pytanie
wyciek w miejscu 2 B
czy ten przewod ma jakas konkretna nazwe?
jak go wyczepic w miejscu A i B?
na wtyczce C tez sa slady wycieku ale jakby oleju ale nie zauwazylem z kad by mogly sie tam brac.
3. z prawej strony maski znalazlem takie cos wyglada troszke jak jakis klakson do niego prowizorycznie był podłonczony przekaznik chyba i kable szły chyba prosto do aku ale sa odlonczone
czy dobrze mysle ze to klakson czy to cos innego?
Przepraszam za taka ilosc pytan ale sam bez waszej pomocy nie dojde do ładu z tym samochodem po poprzednim włascicielu
A do Kolegi Dziadka troszke daleko mam do tej miejscowosci ale moze kiedys jak Żona by mnie puscila :-) to da rade aie wyrwac na to pifko w podziekowaniu ale to dopiero jak zakoncze maly remont domu
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Wąż odkręcasz tą jedną śrubą i w wyciągasz tam jest oring potem idziesz po wężu i znajdujesz drugi koniec i odkręcasz też będzie oring popatrz na aledrogo za tym wężem.
Przy sygnale za dużo nie widać ale idź po kabelkach i je zdemontuj tylko sprawdź czy z tego przekaźnika dochodzi prąd do sygnału, może przekaźnik był do świateł dziennych.
Ten malutki wyciek oleju czyli nieszczelne miejsce nie może powodować utraty mocy a może to olej z pod pokrywy zaworów lub uszczelniaczy trawersów (oring) w głowicy tam też dajemy czarny silikon wysokotemperaturowy, a olej podczas pędu powietrza leci na dół.
Przy sygnale za dużo nie widać ale idź po kabelkach i je zdemontuj tylko sprawdź czy z tego przekaźnika dochodzi prąd do sygnału, może przekaźnik był do świateł dziennych.
Ten malutki wyciek oleju czyli nieszczelne miejsce nie może powodować utraty mocy a może to olej z pod pokrywy zaworów lub uszczelniaczy trawersów (oring) w głowicy tam też dajemy czarny silikon wysokotemperaturowy, a olej podczas pędu powietrza leci na dół.
Ostatnio zmieniony 06 maja 2016, 21:30 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
wyglada na to ze ten wyciem to faktycznie z jednego z przewodow przelewow i zniego kapala ropa tak ze splywala w miejsce gdzie myslalem ze jest wyciek oleju po niedzielei wymienie ten wezyk przelewu i wtedy dalej zobacze czy gdzies cieknie.
Ale dalej nie mam pomyslu co moglbym sprawdzic z tym brakiem mocy szczegolnie na niskich obrotach
Macie jakies pomysly?
obroty tak jakby powoli rosly
korcze mam wrazenie ze to cos zwiazane z powietrzem echhh ale juz dwa razy sprawdzalem szczelnosc i nic nie znalazlem.
teorytycznie caly uklad podcisnienia sprawdzony (jezeli czegos zle nie zrobilem) elektrozaworki sprawne choc
dzis jeszcze raz sprawdzilem tak na szybko wakumometrem elektrozawor od egr i tak niby po podlonczeniu na oucie z tego elektrozaworu podcisnienie pokazuje dobre czyli maks jaki daje pompa ok 0,9 bara ale zostawilem tak chwile silnik na biegu jałowym i po kilkudziesieciu sekundach podcisnienie znikło . po niedzieli jeszcze raz sprawdze to czy to czasem podczas pomiaru wezyk sie nie poluznil albo cos
kolektor czysty
intercooler czysty
weze cale
turbo po regeneracji
ciegno wastegate zaciagniete na biegu jalowym
pompa vacum nowa sprawna
zawor egr nowy walthera
przeplywomierz nowy 2 lata temu
filtr powietrza i paliwa wymieniany teorytycznie przez warsztat w pazdzierniku
korcze czy jeszcze cos moge samodzielnie sprawdzic?
szalu juz dostaje.
po tym czyszczeniu intercoolera jakby jeszcze ciutek wolniej nabieral mocy
Ale dalej nie mam pomyslu co moglbym sprawdzic z tym brakiem mocy szczegolnie na niskich obrotach
Macie jakies pomysly?
obroty tak jakby powoli rosly
korcze mam wrazenie ze to cos zwiazane z powietrzem echhh ale juz dwa razy sprawdzalem szczelnosc i nic nie znalazlem.
teorytycznie caly uklad podcisnienia sprawdzony (jezeli czegos zle nie zrobilem) elektrozaworki sprawne choc
dzis jeszcze raz sprawdzilem tak na szybko wakumometrem elektrozawor od egr i tak niby po podlonczeniu na oucie z tego elektrozaworu podcisnienie pokazuje dobre czyli maks jaki daje pompa ok 0,9 bara ale zostawilem tak chwile silnik na biegu jałowym i po kilkudziesieciu sekundach podcisnienie znikło . po niedzieli jeszcze raz sprawdze to czy to czasem podczas pomiaru wezyk sie nie poluznil albo cos
kolektor czysty
intercooler czysty
weze cale
turbo po regeneracji
ciegno wastegate zaciagniete na biegu jalowym
pompa vacum nowa sprawna
zawor egr nowy walthera
przeplywomierz nowy 2 lata temu
filtr powietrza i paliwa wymieniany teorytycznie przez warsztat w pazdzierniku
korcze czy jeszcze cos moge samodzielnie sprawdzic?
szalu juz dostaje.
po tym czyszczeniu intercoolera jakby jeszcze ciutek wolniej nabieral mocy
Ostatnio zmieniony 07 maja 2016, 18:26 przez ufo01@wp.pl, łącznie zmieniany 1 raz.