Problem z oświetleniem wnętrza/kabiny samochodu

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#181 Post autor: Flora »

Wygląda na to, że prawie całe zasilanie jakie idzie do podsufitki jest przełączane przez REC (lub UEC jeżeli nie ma tylnej skrzynki). Możesz spróbować znaleźć u siebie złącze X11 zasilające rolety, znajdujące się nad lampką:

Obrazek

Przewód czerwony to stałe zasilanie, a czarny to zasilanie po stacyjce.
miałczyk76 pisze:Można to wyłączyć z poziomu kompa .
Możesz napisać gdzie dokładnie jest taka opcja?

Tompaw

#182 Post autor: Tompaw »

Witam wszystkich chciałem wymienić żarówki podsufitki Opel Zafira b 1.8 benzyną i nie wiem jak wymontować szkiełka żeby czegoś nie uszkodzić chodzi mi o tył i pasażerowie od kierowcy te trzy lampki wymieniłem dzięki za pomoc
:evil:

Tompaw

#183 Post autor: Tompaw »

Bodek pisze:Mógłby ktoś to jakoś scalić, nie bardzo mi się chce wszystko demontować, żeby zobaczyć jakie są żarówki.

Jak można to poproszę o info jakie potrzebne są żaróweczki i ile sztuk:

1) przednie oświetlenie
2) środkowe oświetlenie
3) bagażnik

oczywiście myślę wymienić na ledy i tu pasowałaby następna podpowiedź jakie i jakiej firmy, może są w bardziej ciepłym kolorze niż jaskrawo biały.

Czy do bagażnika potrzebne są inne, tak żeby się ściemniały a nie mrugały :?:
najlepiej canbus troszkę kosztują ale rewelacja
http://allegro.pl/w5w-t10-postojowka-ca ... 54530.html

tylko sprawdz sobie długość bardzo ważne żeby ci spasowały ja takie kupiłem do rejestracji a do przodu rurkę i w5w inne mniejsze pozdrawiam

Hussar83

#184 Post autor: Hussar83 »

Witam, to pierwszy mój post. 1.8 B 2008 rok. Tak jak w temacie światło w środku nie gaśnie, wyciągnąłem żarówkę, czytam forum i radzicie by odłączyć akumulator. Jutro to przetestuje. Dzięki. A teraz też bym chciał wymienić żarówki na Led. (te wewnątrz i postojowe też) jakie polecacie? czytam, że nie takie to łatwe i że polaryzacja musi być zachowana. Z góry dziękuję za podpowiedź. :piwo:

jurek 1771

#185 Post autor: jurek 1771 »

witam ,nie bardzo wiem gdzie to przyczepic /ten post/ chodzi o podswietlenie pokretel nagrzewnicy -dmuchawy-klimy ...szukalem w bezpiecznikach /opisie /ale ..nie ma ,wie ktos moze ktory to bezpiecznik ? nie chce mi sie rozbierac dla glupiej zaroweczki calego panelu

joker_wmb

#186 Post autor: joker_wmb »

Zakupiłem do Zosi B komplet żaróweczek led, wszystkie canbus i ...przód świeci, oświetlenie tablicy świeci a drugi rząd i bagażnik nie. Co to może być? Też mam zakleić jeden styk? wyczytałem, ze w przypadku canbusów nie powinno być problemów.

btw. ledy sprawdzane w drugim aucie i są sprawne.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2016, 21:27 przez joker_wmb, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#187 Post autor: Flora »

Na poczatek zaklej wyprowadzenia "po skosie" bo w tych lampkach mogą zrobić zwarcie.

joker_wmb

#188 Post autor: joker_wmb »

zakleiłem po skosie wyprowadzenia i dało to taki efekt, że drugi rząd świeci i gaśnie po zamknięciu, natomiast w bagażniku mam "dyskotekę"- lampki migają.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#189 Post autor: Flora »

Migające lampki to za małe obciążenie - żarówka "nie CAN"

-------------------


Przypadkiem trafiłem na film udowadniający, że wymiana żarówek na ledowe gotowce "CAN" nie ma sensu.

https://www.youtube.com/watch?v=tkPGqM0Sl64

W skrócie: skoro ciągle włączona (nie kierunkowskaz) żarówka jest podpięta pod obwód kontrolujący prąd w celu sprawdzenia czy świeci poprawnie i musi udawać większe obciążenie niż nim jest, nie ma sensu wymieniać żarówki na odpowiednik LEDowy. Moc, którą zaoszczędzimy na diodach i tak musi być pobrana aby sterownik wiedział, że ma żarówkę. Cała ta moc wytracana jest na rezystorze, który w przypadku braku chłodzenia (jak na filmie) osiąga temperaturę nawet 230°C

zuli007

#190 Post autor: zuli007 »

Dzień dobry.
Jestem tu gościnnie (posiadam Astrę H). Z tego co przeczytałem problem może dotyczyć również mojego samochodu. Mianowicie co jakiś czas - (pomijając dziś, ostatni raz miesiąc a poprzednio z pół roku temu) samochód głupieje.
Przy próbie odpalenia silnika :
-włączają się awaryjne,
-na LCD w miejscu spalania, temperatury otoczenia i zasięgu wyświetla się " F "
-oświetlenie wnętrza przy ustawieniu na automat świeci non stop (nie reaguje na zamknięcie samochodu)
-oświetlenie bagażnika świeci się cały czas

Po odłączeniu włączeniu/wyłączeniu zapłonu awaryjne przestają migać, odczyty wracają na LCD, ale oświetlenie cały czas świeci.
Po kilku dniach jeżdżenia z tak zablokowanym oświetleniem mimo wyjęcia żarówek aku pada i auto nie odpala (co już przetestowałem).
Pomaga odpięcie na chwilę akumulatora - wszystko wraca do normy - oświetlenie zaczyna działać jak należy.

Po podłączeniu do opcoma mam w którymś module takie błędy (zapomniałem zapisać w którym):

-P0115-71 - Engine Coolant Temperature Signal Range/Performance
-P0460-71 - Fuel Level Sensor Circut Range/Performance
-P0500-71 - Whell Speed Sensor Circut Range/Performance
-P0654-71 - Engine Speed Signal Range/Perormance
-P0550-71 - Mileage Circut Range / Performance
-B0670-00 - Airbag Telltale Circut Malfunction
-B1375-05 - Switched System Voltage (Igniotion ON) Not Plausible ...
-U2113-00 - CAN-Bus No Communication with SDM (Airbag)
-U2139-71 -Invalid Signal from CIM (Steering column module)


Czy to może mieć związek ze sterownikiem airbag ? Jeśli tak to prosiłbym o linka do opisu procedury wcześniejszych stron (opcom) ponieważ link wygasł.

Jeśli nie to czy ktoś zna w okolicach Katowic jakiegoś elektronika samochodowego który rozwikła problem bo mi się już pomysły skończyły a serwisy załamują ręce.


UPD
Znalazłem takie coś - czy to ten opis ? http://www.programatoribg.com/dr/op-com ... 20Data.pdf
Ostatnio zmieniony 24 maja 2016, 21:40 przez zuli007, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#191 Post autor: Rybka »

Wygląda to na crash datę w sterowniki air bag.
Tutaj masz jak skasować ją. http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=300189#300189
Ale pewnie to będzie coś innego. :mysli:

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#192 Post autor: Flora »

zuli007 pisze:-B1375-05 - Switched System Voltage (Igniotion ON) Not Plausible ...
Z tym sporo walczyłem ;>.
Oznacza, że zasilanie idące ze stacyjki jest w innym stanie niż widzi to CIM.
U mnie pojawiło się to po próbie reanimacji CIMa.

Wszystkie te błędy wskazują na przerwaną wiązkę lub zwarcie w instalacji.
Nie miałeś może jakiegoś gryzonia w samochodzie?


Odpuść sobie programowanie poduszek.
Gdyby to było problemem to miałbyś stałą sytuację, a nie niespodzianki co jakiś czas.
Poza tym większość błędów to problemy z komunikacją/połączeniem.


Kiedy (w jakiej sytuacji) pierwszy raz pojawiły się takie objawy?

Miałeś wcześniej problemy z przyciskami na kierownicy?
Ostatnio zmieniony 25 maja 2016, 09:19 przez Flora, łącznie zmieniany 2 razy.

zuli007

#193 Post autor: zuli007 »

Samochód mam od niecałego roku a problem istnieje w sumie od początku, pojawia się bez jakiś konkretnych powodów - po prostu wsiadam do auta jak zawsze i klops.
Nie zauważyłem żadnych problemów z działaniem przycisków na kierownicy. Co do gryzonia to ciężko powiedzieć - być może coś się działo u poprzedniego właściciela. Samochód jest z 2011 roku, podobno sterownik poduszek poprawili po 2008 roku.

Być może zmienia coś fakt, że ostatnio termometr zaczął świrować - pokazuje dużo wyższe temperatury niż powinien (ok 10 stopni).

W długi weekend mam sporo czasu na szukanie problemu - tylko za bardzo nie wiem gdzie zacząć szukać. Czy wiązki w drzwiach przednich też się sypią w tych samochodach ?

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#194 Post autor: Flora »

zuli007 pisze:Czy wiązki w drzwiach przednich też się sypią w tych samochodach ?
Pewnie sa i takie przypadki, ale na początek spróbuj pomierzyć czy wszędzie masz poprawnie doprowadzoną masę - sprawdź różnice napięcia względem przewodu dodatniego akumulatora - głównie w okolicy CIMa i zegarów. Masa rozprowadzana jest przewodami brązowymi.

zuli007

#195 Post autor: zuli007 »

Dzięki za sugestię. Podpiąłem się do kompa i zauważyłem, że błędy które wypisałem są w IPC-ECU (instrumental Control Unit). Dodatkowo moduł raportuje napięcie 11,8V, pozostałe elementy wskazują 12,4 - 12,6. Pytanie co to jest te całe IPC-ECU i gdzie to znaleźć - być może tam tkwi problem.

UPDATE
OK widzę , że to zegary. Czy u Was tez tam jest niższe napięcie ?
Ostatnio zmieniony 25 maja 2016, 21:05 przez zuli007, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”