Opel Zafira wersja OPC-SPORT-pełne wyposażenie-serw. w ASO

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
revansan
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 13 maja 2016, 20:15
Lokalizacja: Białystok
Model:

Opel Zafira wersja OPC-SPORT-pełne wyposażenie-serw. w ASO

#1 Post autor: revansan »

Witam!
Przymierzam się do zakupu opla Zafiry OPC A.
Przeszukuję internet w poszukiwaniu informacji na jej temat.
Nigdzie nie mogę znaleźć kompendium wiedzy które wyczerpywało by moje pytania:/
Liczę, że jako pasjonaci będziecie mi w stanie pomóc.
Pytania:
1) Remont silnika po 200 tysiącach? Czy to potwierdzona informacja czy raczej legenda krążąca o tych silnikach?
2) Jak wygląda sprawa karoserii? Czytałem, że w tych wersjach jest całkiem nieźle. Ewentualnie napiszcie które części są bardziej narażone i na co zwracać uwagę przy zakupie?
3) Czy można dokupić do niego podłokietnik? Zdziwił mnie jego brak :shock:
4) Jak wygląda kwestia wnętrza? Na co zwracać uwagę podczas oględzin auta?

W mojej okolicy mam jeden egzemplarz
Egzemplarz w mojej okolicy
Byłem, oglądałem szczerze mówiąc wygląda idealnie. Wnętrze bardzo zadbane, silnik wygląda na suchy (nie odpalałem (zaleciałem na chwile w pracy)). Czy zwykła stacja diagnostyczna poradzi sobie z oględzinami tego silnika? Szczerze mówiąc nie uśmiecha mi się kupno egzemplarza w którym będę musiał na wstępie robić remont silnika:/

Opiszcie generalnie jak oceniacie pomysł kupna tego auta, czego unikać , na co zwracać uwagę itp. Będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam!

Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 maja 2016, 20:56 przez revansan, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Bodek »

Przed założeniem nowego tematu proszę się zapoznać z: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1838

VIN: W0L0TGF7532182779
Model: Zafira-A
Nadwozie: 5-drzwiowy minivan
Data produkcji: 2003-03-07
Rok modelowy: 2003
Produkcja dla: Szwajcarii (kierownica po lewej)
Fabryka: Bochum, Niemcy
Silnik: Z20LET (benzyna, 2.0 Turbo, 200 KM)
Kolor: Srebrny Star III (Silver Star III, kod lakieru: 2AU)
Nr silnika: 31018272
Nr seryjny: 182779

Ogólne informacje: ***

2AU = FARBA ZEWNĘTRZNA,PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU MODELU
CU5 = DLA SZWAJCARII
NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
OGA = POJAZD SPECJALNYM OPLA
W5B = OPC / VXR
WD4 = IDENT.PUNKT EFEKTYWNY CON.
XK5 = WYPOSAŻENIE,JEWEL
XL8 = ZDALNE STEROWANIE NA CZĘSTOTLIWOŚCI 433 MHZ
Z0Y = DLA SZWAJCARII
Z1F = PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H

*** Napęd (silnik, skrzynia biegów): ***

FR7 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.95(FRT)
L70 = SILNIK BENZYNOWY 2.0
MG7 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA,TYPU F23
MM3 = WYPOSAŻENIE DLA RĘCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW
NT4 = NORMA EMISJI SPALIN: EEC 05
W7X = SILNIK,ZWIĘKSZONE OSIĄGI

*** Zawieszenia i koła: ***

G62 = MOCOWANIE FELG NA 5 ŚRUB
P2V = KOŁO,JEZDNE,STALOWE,18 OTWORÓW,6JX16
QBE = OPONY,205/55 R 16-89V
WTR = ZESTAW DO NAPRAWY OPON

*** Szyby i lusterka: ***

A14 = PRZYCIEMNIONE SZYBY DRZWI TYLNYCH I KLAPY BAGAŻNIKA
A23 = SZYBA PRZEDNIA, ODBIJAJĄCA CIEPŁO
A32 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,PRZÓD
A33 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,TYŁ
DD8 = ŚWIATŁOCZUŁE LUSTERKO WEWNĘTRZNE (AUTOMATYCZNIE PRZYCIEMNIANE)
DL8 = LUSTERKA ZEWNĘTRZNE STEROWANE ELEKTRYCZNIE Z PODGRZEWANIEM
DP6 = LUSTERKA ZEWNĘTRZNE W KOLORZE NADWOZIA

*** Oświetlenie: ***

T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE

*** Nadwozie: ***

D75 = KLAMKI ZEWNĘTRZNE W KOLORZE NADWOZIA
T56 = SPOJLER TYLNY, DACH, SPORT
V22 = KRATKA,CHŁODNICA,WYPRASKA CHROMOWANA
V55 = BAGAŻNIK DACHOWY
VG9 = WOSK ZABEZPIECZAJĄCY
W2N = USUNIĘTO BOCZNE EMBLEMATY I NAPISY

*** Wnętrze: ***

24F = KIEROWNICA,W RÓŻNYCH KOLORACH
2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
80I = WNĘTRZE-CZARNY
80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY
80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY
B75 = POKRYWA / ROLETA BAGAŻNIKA
BB7 = KLAMKI WEWNĘTRZNE: CHROMOWANE
DT4 = POPIELNICZKA I ZAPALNICZKA (PAKIET DLA PALĄCYCH)
DV6 = PRZYRZĄDY,BIAŁY,SZARY,CZERWONA WSKAZÓWKA
JF5 = SPORTOWE NAKŁADKI NA PEDAŁY Z ALUMINIUM
KC5 = GNIAZDO ELEKTRYCZNE 12V
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
N35 = KOŁO KIEROWNICY,SPORT,SKÓRA
PAO = WYKOŃCZENIE,SKÓRA MONDIAL
T9N = WYKOŃCZENIE, SKÓRA MONDIAL
VU2 = PANEL CENTRALNY, MATOWY CHROM

*** Bezpieczeństwo: ***

A88 = AKTYWNE ZAGŁÓWKI SIEDZEŃ PRZEDNICH
AJ3 = PODUSZKA POWIETRZNA KIEROWCY
AJ4 = PODUSZKA POWIETRZNA PASAŻERA
AN4 = FOTELIK DLA DZIECKA,SYSTEM OGRANICZAJĄCY
AP0 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,LEWEJ
AP1 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,PRAWEJ
AP9 = SIATKA ZABEZPIECZAJĄCA ODDZIELAJĄCA CZĘŚĆ PASAŻERSKĄ OD BAGAŻOWEJ
ASF = PODUSZKA POWIETRZNA,LEWA/PRAWA,RAMA DACHU
AT1 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,SKÓRA,PEŁNY
AU0 = CENTRALNY ZAMEK ZDALNIE STEROWANY
AY4 = ZAGŁÓWEK,PRZEDNI,SKÓRA,PEŁNY
AY6 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,SKÓRA,ŚRODKOWY
FX3 = UKŁAD STABILIZACJI TORU JAZDY (ESP)
JL9 = ABS
NW9 = UKŁAD KONTROLI TRAKCJI (TC) ELEKTRONICZNY, ZAAWANSOWANY
U07 = KLAKSON,FANFARA

*** Multimedia: ***

2F4 = RADIO,CDR 500
U96 = GŁOŚNIK,6,WARIANT 2
UV5 = WYŚWIETLACZ WOELOFUNKCYJNY (MID), WARIANT 3
W1Y = PRZYCISKI STEROWANIA RADIEM NA KIEROWNICY
W8X = DODATKOWE ELEMENTY DO INSTALACJI RADIA

*** Ogrzewanie i klimatyzacja: ***

C35 = NAWIEWY NA NOGI PASAŻERÓW TYLNYCH SIEDZEŃ
C60 = KLIMATYZACJA STEROWANA RĘCZNIE
C68 = KLIMATYZACJA AUTOMATYCZNA ELEKTRONICZNA (CLIMATRONIC)
KA1 = SIEDZENIA PRZEDNIE PODGRZEWANE

*** Wyposażenie komfortowe: ***

AG4 = FOTEL KIEROWCY: RĘCZNA REGULACJA WYSOKOŚCI 2-KIERUNKOWA
AG5 = FOTEL PASAŻERA: REGULOWANY RĘCZNIE W 2-KIERUNACH
AHA = FOTEL PRZEDNI LEWY Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AHB = FOTEL PRZEDNI PRAWY Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
DA5 = PODŁOKIETNIK,TYLNY,ŚRODKOWY
K30 = TEMPOMAT AUTOMATYCZNY
N33 = REGULOWANA KOLUMNA KIEROWNICY
NR1 = WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO, ELEKTROHYDRAULICZNE O ZREDUKOWANYM PRZEŁOŻENIU
W2E = PRZEDNIE FOTELE SPORTOWE RECARO

*** Układ elektryczny: ***

K60 = ALTERNATOR,100A
TN6 = AKUMULATOR,55AH
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Mucias
Mieszkaniec
Posty: 263
Rejestracja: 03 lis 2015, 11:40
Imię: Mucias
Lokalizacja: Chojnice
Auto: Opel Zafira 2.0T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20let
Gender:

#3 Post autor: Mucias »

Rafał podpowiem Ci na co ja patrzałem...jak kiera wyglada( moja była mało zmeczona ale żona ją dobija pierścionkami i ma nawyk trzymania lewej reki na dole na tym szarym, wiec widac ze farba schodzi-ale w dzisiejszych czasach można odmalowac, wymienic.... :/ mieszek zmiany biegow, pedały, czy klima działa, grzane pupy działają, siedzenie kierowcy czy niezniszczone.Z zewnatrz- czy wszystko spasowane czy listwy prosto ida...otworz drzwi i popatrz na progi bo sa plastikowe a pod nimi moga byc bable..odpal zobacz czy nie dymi..Te silniki lubia olej wiec wyjdzie w praniu czy turbo pada...ja dobrze trafiłem :) Aaaa podłokietnik był jak ją kupowałem, ale go wywaliłem jakas chinszczyzna...z czego co wiem to tylko takie można kupić.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 maja 2016, 21:32 przez Mucias, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: ryba1 »

revansan pisze:1) Remont silnika po 200 tysiącach? Czy to potwierdzona informacja czy raczej legenda krążąca o tych silnikach?
potwierdzone żadna legenda
revansan pisze:Czy zwykła stacja diagnostyczna poradzi sobie z oględzinami tego silnika?
raczej wątpie
revansan pisze:Szczerze mówiąc nie uśmiecha mi się kupno egzemplarza w którym będę musiał na wstępie robić remont silnika:/
na 99% będzie trzeba robić
Mucias pisze:Te silniki lubia olej wiec wyjdzie w praniu czy turbo pada
jak każdy silnik opla.sama turbina to nie wysokie koszty

revansan
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 13 maja 2016, 20:15
Lokalizacja: Białystok
Model:

#5 Post autor: revansan »

Jak rozumiem na start do tych 16 tysięcy na starcie doliczyć musze kolejne 5-6.
Zachorowałem na to auto. Normalnie nic innego juz mi się nie podoba :p

konradviking

#6 Post autor: konradviking »

Kupowałem ostatnio z kolegą Astre bertone z tym silnikiem, przebiegu miała 194tys, i dymiła konkretnie na niebiesko na wolnych obrotach, bał się remontu silnika, ale skończyło się na regeneracji turbo za coś ponad 1000zł ze spawaniem kolektora wydechowego i auto zapier**** Ogólnie teraz ma 201tys, oleju (pełen syntetyk) bierze znacznie poniżej normy, i nic więcej się nie dzieje. Egzemplarz sprowadzony ze szwajcarii, z udokumentowanym przebiegiem

Fakt że astra jest lżejsza więc może silnik mniej wyżyłowany, teraz na stage 1 wypluło 225km, i na prawdę czuć że idzie, ale wcześniej oglądaliśmy 2 inne egzemplarze i faktycznie zalane już minerałem(dziwne że sprzedawca się przyznał) i aż czuć że prosiły się o remont, niestabilne wolne obroty, stukanie popychaczy (to przez olej) no i muł jak cholera... a przebiegu podobno tylko 133tys.

Ogólnie jak każde sportowe auto 2 razy droższe od zwykłej wersji 1,6 czy 1,8 i w utrzymaniu nawet 3 razy droższe to niestety nic nowego trzeba się z tym pogodzić :D Spalanie w astrze nie zejdzie poniżej 10,5 l/100km wiec tu myślę że będzie nawet koło 12... Mnie to przerażało wiec jeżdżę zafirą w Dieslu :D ale za to mam podłokietnik xD

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#7 Post autor: ryba1 »

revansan pisze:na starcie doliczyć musze kolejne 5-6.
przygotowałbym się nawet na 10tyś
konradviking pisze:Spalanie w astrze nie zejdzie poniżej 10,5 l/100km
tzn??miasto czy trasa??
konradviking pisze: wiec tu myślę że będzie nawet koło 12.
spali i nawet 35L

konradviking

#8 Post autor: konradviking »

"nie zejdzie" czyli on jeżdżąc do pracy czasem gdzieś tam przepali, schłodzi turbo, gdzieś tam się z kimś pogania to robi na zbiorniku te 500km praktycznie zawsze, i to wychodzi coś ok 10,5l. Wiadomo jazda na torze to i 40 spali... a eko jazda 70km\h po autostradzie to może by się nawet do 6,5l zbliżyła :D

Ogólnie na codzień z jego trybem jazdy pali 10,5

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#9 Post autor: ryba1 »

konradviking pisze:Ogólnie na codzień z jego trybem jazdy pali 10,5
czyli podajesz Jego dane a w rzeczywistości można się zmieścić w 10L w mieście.normalna jazda.trasa to 8-9L 120-130km/h.przeliczne z kilku lat.moc odpowiednio 240,250,285 teraz będę testował grubo ponad 300KM

organista15

#10 Post autor: organista15 »

revansan pisze:Jak rozumiem na start do tych 16 tysięcy na starcie doliczyć musze kolejne 5-6.
Zachorowałem na to auto. Normalnie nic innego juz mi się nie podoba :p


Ale trzeba podkreślić, że po generalnym remoncie silnika czeka Cię długa bezawaryjna eksploatacja, bo te 2.0 TDI nie są, że potrafią same stanąć po trasie nie wiadomo kiedy :lol: :lol:

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#11 Post autor: ryba1 »

tu masz przybliżony kompleksowy koszt remontu silnika

Tłoki +0,50 MAHLE 1448 PLN
Panewki głowne +0,25 King 190 PLN
Panewki korbowodowe +0,25 Kolbenschmidt 120 PLN
Sprzęgło tarcza+docisk Courtney 1393,25 PLN
Wysprzęglik LUK 375 PLN
Głowica x20xev 500 PLN
Śruby podpory wału GM 63 PLN
Śruby korbowody GM 132 PLN
Komplet uszczelek góra REINZ 300 PLN
Komplet uszczelek dół AJUSA 280 PLN
Śruby głowicy REINZ 50 PLN
Rozrząd INA 230 PLN
Pompa wody DOLZ 98 PLN
Rolka napinacza paska wieloklinowego 50 PLN
Zaworek zwrotny 26 PLN
Filtr oleju FILTRON 8 PLN
Olej 15w40 ELF 80 PLN

RAZEM CZĘŚCI 5343,25 PLN

Szlif cylindrów 220 PLN
Planowanie bloku 100 PLN
Pasowanie tłoków 200 PLN
Planowanie głowicy 80 PLN
Obróbka głowicy 300 PLN
Szlif wału 400 PLN
Wyważanie wału 400 PLN

RAZEM OBRÓBKA 1700 PLN

Robocizna 1500 PLN

ŁĄCZNIE 8543,25PLN

nie podanych korb i turbo.to kolejne 3500-4000zł za nowe części

revansan
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 13 maja 2016, 20:15
Lokalizacja: Białystok
Model:

#12 Post autor: revansan »

Dzięki za wyczerpujące temat odpowiedzi:) Wyleczyliście mnie z Zafiry OPC :)

Mucias
Mieszkaniec
Posty: 263
Rejestracja: 03 lis 2015, 11:40
Imię: Mucias
Lokalizacja: Chojnice
Auto: Opel Zafira 2.0T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20let
Gender:

#13 Post autor: Mucias »

Rafał... nie poddawaj sie.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#14 Post autor: Wojti »

Trzeba szukać ,sprawdzać i szukać i sprawdzać aż się uda :piwo: Nie jest łatwo kupić zadbane dobre OPC :lol:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

konradviking

#15 Post autor: konradviking »

ryba no ale to podałeś koszt remontu pod pakiet 300+ HP, dla standardowego 192KM polowe rzeczy przy remoncie można zostawić nie mówiąc już chociażby o szukaniu tańszych części, do 192 KM wystarczy przedliftowe sprzęgło sachs, od wyczynowego za 1400zł, nie mówiąc o tym że co ma remont silnika do sprzęgła a jak było wymieniane 10tys km wczesniej? Może od razu dolicz dolot wylot nową instalację akumulator poduszki silnika i regeneracje ECU

Moim zdaniem nie potrzebnie straszysz kolegę, nie mówiąc o tym że na prawdę nie każdy Z20LET jest od razu do remontu, da rade trafić jeżdżące i nie zarżnięte.

Zablokowany

Wróć do „Archiwum ogłoszeń - Zafira A”