Płyta ochronna pod silnik

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
mutra
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 16 maja 2016, 18:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Wrocław
Auto: zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:

Płyta ochronna pod silnik

#1 Post autor: mutra »

Moja zafira fabrycznie nie ma osłony silnika. Planowałem zamontować plastikową przy okazji przeszukiwania forum trafiłem na coś takiego

http://sklep.dixi-car.pl/oslona-silnik- ... -2871.html

Moje pytanie jest następujące: Jak taka płyta ma się do plastikowej osłony pod względem zabezpieczania przed brudem i kurzem? Czy ktoś ma taką osłonę u siebie? Czy ktoś montował ją samodzielnie i może się podzielić doświadczeniem?
Ostatnio zmieniony 23 maja 2016, 13:58 przez mutra, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: rafant4011 »

Wystarczy porównać ile ta płyta ma dziur A ile plastikowa. Odpowiedź sama nasuwa się którą będzie lepiej chroniła silnik przed kurzem.

grzes
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 25 sie 2015, 21:22
Lokalizacja: Rzeszów
Model:

#3 Post autor: grzes »

Też się zastanawiałem nad montażem takiej osłony. Tak się zastanawiam czy w ogóle ma sens montowanie takiej osłony gdy jeżdżę po normalnych drogach? Przed kurzem i tak to nie osłoni. Pożytek z niej to jest chyba jedynie taki, że osłoni przed zachlapaniem z kałuż. Zastanawia mnie też czy zasłonięcie tej przestrzeni nie pogorszy chłodzenia silnika. To takie moje przemyślenia. Podzielcie się swoimi sugestiami.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#4 Post autor: paweldm »

Chłodzenie może i pogorszy, ale jeśli producent ją przewidział, to chyba raczej nie ma problemu z przegrzewaniem, skoro alternatywą jest plastikowa. Za to zimą szybciej będzie się nagrzewał.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: ryba1 »

mutra, nie widzę sensu montowania tej osłony.jedyny plus to że silnik będzie dłużej czysty.
paweldm pisze:Chłodzenie może i pogorszy
raczej nie.to nie 2.0T gdzie osłona jest niewskazana na lepsze chłodzenie

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#6 Post autor: paweldm »

No popatrz, a ja zastanawiałem się nad osłoną silnika.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

grzes
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 25 sie 2015, 21:22
Lokalizacja: Rzeszów
Model:

#7 Post autor: grzes »

Kolega Marcin zapodał temat który mi też przez głowę przeszedł więc troszkę się podpiąłem.
paweldm pisze: jeśli producent ją przewidział, to chyba raczej nie ma problemu z przegrzewaniem
Racja. Jednak, z drugiej strony, w żadnym aucie z 18XER które oglądałem osłony nie było. Oczywiście nie znaczy to, że chodzi o chłodzenie.
ryba1 pisze: nie widzę sensu montowania tej osłony
No ja jakoś też nie za bardzo widzę. Tym bardziej, że w dixi-car, w zastosowaniu, piszą o pakiecie na złe drogi. To chyba dobre dla kogoś kto jeździ po dziurawych czy szutrowych drogach. W tedy to co innego.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: rafant4011 »

grzes pisze:dixi-car, w zastosowaniu, piszą o pakiecie na złe drogi. To chyba dobre dla kogoś kto jeździ po dziurawych czy szutrowych drogach.
co by miski nie rozwalić lub innego czegoś co by bez osłony się rozwaliło, a jednak taka osłona metalowa trochę michę i inne pierdoły osłoni przed kamieniami strzelającymi z pod kół, ale nie osłoni od kurzu czy błota jak osłona plastikowa.

mutra
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 16 maja 2016, 18:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Wrocław
Auto: zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:

#9 Post autor: mutra »

To prawda że w 1.8 raczej sie osłony od dołu nie spotyka. Moim zdaniem to spore niedopatrzenie. W poprzednich autach zawsze zakładałem osłony, niestety wielokrotnie miałem problemy z pękaniem i innymi uszkodzeniami plastikowych więc zastanawiam się nad tą metalową (no i przyda się jakby mi ktoś dojazd do posesji zaminował ;) ) jednak głównym celem byłaby ochrona przed wodą i brudem.

Kolejne pytanie bo jestem ciekaw tego co sądzicie: Jeżeli założymy, żę otwory w metalowej osłonie są zrobione w celu redukcji masy, to czy zaklejając je (np matą bitalu) nie uzyskalibyśmy porównywalnej osłony przed brudem/wodą?

Co do przegrzewania silnika to tym bym się nie martwił, płyta nie zasłania chłodnicy a te otwory które w przedniej częśći powinny przepuszczać dostatecznie duzo powietrza w strony miski olejowej etc.
Ostatnio zmieniony 24 maja 2016, 12:58 przez mutra, łącznie zmieniany 1 raz.

Boski Walenty
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 13 sty 2013, 20:21
Lokalizacja: Świdnica
Model:

#10 Post autor: Boski Walenty »

Witam
Podzieję się swoimi spostrzeżeniami. Może komuś pomoże. W poprzednim autku ZA 1.8 nie miałem zamontowanej osłony pod silnikiem. Kupiłem na allegro bodajże z Rezawplastu. Jeździła prawie trzy lata. Zdarzało jej się w lecie przy wyższych temperaturach i w korku włączać wentylator. W zimie bardzo szybko się dogrzewał. Luksus. Ochrona przed błotem, kamieniami i kałużami. Aczkolwiek tworzywo samo w sobie miękkie, podatne na temperaturę i z czasem zaczęło się odkształcać. Miski nie uchroniło jak małżonka wyrżnęła nią w wystająca pokrywę kanału.
W ZB 1.8 też się przymierzam do montażu. Aczkolwiek myślę nad modyfikacją i wymianie klapki dostępowej do miski olejowej na coś wytrzymalszego.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#11 Post autor: rafant4011 »

Boski Walenty, Pomyśl nad tym jeśli chcesz trochę miskę osłonić...
http://sklep.dixi-car.pl/oslona-silnik- ... -2871.html

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#12 Post autor: Mariusz 79 »

Najlepszy i najprostszy patent z osłoną miski olejowej został zastosowany w poczciwym Polonezie parę razy zdarzało się nawet zawisnąć na krawężniku a osłona miała tylko zadrapania. Jednym słowem prosta i niezawodna jak ruski czołg T34. Aż dziwne jest to że obecne samochody osobowe wyposażone przeważnie w aluminiowa miskę olejowa są pozbawione tego zabezpieczenia.
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2016, 23:34 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 2 razy.

Boski Walenty
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 13 sty 2013, 20:21
Lokalizacja: Świdnica
Model:

#13 Post autor: Boski Walenty »

Kiedyś wszystko było bardziej pancerne. Ale osłona warta zainwestowania. Teraz wszystko jest tak robione, żeby wytrzymało określony czas lub ilość cykli i musiało zostać wymienione. Jak rozbijesz miskę to w najlepszym wypadku spawanie lub wymiana na nową lub wymiana silnika na nowy i chyba o to w tym wszystkim chodzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”