Jak Wymienić Nagrzewnicę w Opel Astra G Zafira A FILM

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
gezzini

Jak Wymienić Nagrzewnicę w Opel Astra G Zafira A FILM

#1 Post autor: gezzini »

Poradnik dla tych, którym uszczelki o-ringi, lornetka lub nagrzewnica przecieka. Poradnik Wideo.

PEŁNY PORADNIK NA TEMAT WYMIANY NAGRZEWNICY!

Obrazek



Jak Wymienić Nagrzewnicę w Opel Astra G Zafira A Poradnik Wideo
, gdy przecieka, gdy jest zakemieniona lub po prostu o-ringi, czyli gumowe uszczelki przeciekają, poniższy poradnik wideo i opisowy wyjaśni wszystko, zatem zapraszam na kolejny odcinek praktycznego poradnika motoryzacyjnego, w którym nic nie jest pominięte, wszelkie porady, uwagi są zawarte w filmie, zobaczcie cały, a każdy sobie poradzi z wymianą.

Kliknij w link i zobacz mój poradnik wideo na moim kanale YouTube, jak wymienić nagrzewnicę. Jedyny taki na świecie! Po Polsku. Warto zobaczyć, wszystko szczegółowo pokazane.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DGWLX5auKs8[/youtube]

Instrukcja Wymiany Nagrzewnicy Wymiennika Ciepła w Opel Astra G i Zafira A, opisowa wg filmu:

1. Spuszczamy płyn z układu chłodzenia do czystego naczynia, można wykorzystać ponownie, ale zalecam wymianę na nowy.
2. Odkręcamy 2 śruby TORX T25 od odpływu klimatyzacji, które trzymają dolną część obudowy nagrzewnicy wewnątrz pojazdu (gumowa końcówka odprowadzająca wodę z klimatyzacji) od spodu samochodu na ścianie grodziowej, by móc wyciągnąć dolną obudowę nagrzewnicy (wymagany podnośnik, najlepiej podjazd lub kanał, podnośnik do wymiany kół, to bardzo niebezpieczna opcja i niewygodna!).
3. Przesuwamy fotele maksymalnie do tyłu, ew. można odkręcić po 2 śruby z tyłu fotela, które je trzymają, by wysunąć do samego końca, ale nie trzeba.
4. Zdejmujemy osłonę interfejsu OBD2, osłonę drążka zmiany biegów 2x śruba TORX T25, hamulca ręcznego (skórzane), zaślepka plastikowa i popielniczka 2X śruba TORX T25 (po odkręceniu popielniczki, ciągniemy do siebie i wyciągamy 2 wtyczki (lampka i zasilanie gniazda zapalniczki).
5. Odkręcamy cały środkowy tunel plastikowy 5 śrub TORX T25, ten od hamulca ręcznego i biegów, dopiero wówczas możemy cały tunel posunąć do tyłu i do góry, następnie wyciągnąć z auta.
6. Odkręcamy stalowe wsporniki konsoli, bez tego nie wyciągniemy nagrzewnicy i obudowy dolnej nagrzewnicy, bo blokują dostęp, 2x 2xTORX T30.
7. Zdejmujemy stalowe zaczepy 8 sztuk, dookoła obudowy nagrzewnicy i wyciągamy obudowę dolną, wysuwając w stronę gałki zmiany biegów, nie bokiem.
8. Wysuwamy plastikowy przelot powietrza wentylacji, bo blokuje możliwość wysunięcia dolnej obudowy i wysuwamy obudowę dolną w stronę gałki zmiany biegów.
9. Do rozłączenia nagrzewnicy z rurkami, podłóż ręcznik chłonny pod te połączenie, bo wyleje się płyn z rurek i szkoda byłoby zalać podłogę w samochodzie, będą parować potem szyby, zatem szmaty i ew. jakiś pojemnik się przydadzą.
10. Wyciągamy zawleczki metalowe i wysuwamy nagrzewnicę z lornetką plastikową z rurek, no i nagrzewnica z lornetką (plastikowy element łączeniowy), jest w naszych rękach :)
11. Wymieniamy uszczelki, czyścimy gniazda uszczelek, naklejamy uszczelkę na obudowę nagrzewnicy, tak samo jak na starej, by nagrzewnica w obudowie była w bezruchu i nie brzęczała podczas jazdy.
12. Wsadzamy nową nagrzewnicę (ew. tylko nowe o-ringi, ale czyścimy dokładnie miejsca na o-ringi) - uwaga na o-ringi, czyli gumowe uszczelki, należy nasmarować je np. wazeliną techniczną, płynem do naczyń, mydłem lub śliną, by dobrze weszły na miejsce i się nie zdeformowały od tarcia (wsuwania na siłę).
13. Wszystko składamy z powrotem tak samo, należy dobrze docisnąć nagrzewnicę na rurki i włożyć zabezpieczenia, czyli wsuwki, TU NALEŻY ZWRÓCIĆ SZCZEGÓLNĄ UWAGĘ, by wsuwki weszły za grubsze elementy rurek, bo jeśli zrobimy to źle, to powódź w samochodzie będzie na 100%
14. Wszystkie czynności składając z powrotem wykonujemy w odwrotnej kolejności, uważając, by czegoś nie urwać, zepsuć.
15. GOTOWE, zalewamy układ chłodzenia płynem do chłodnicy i cieszymy się nową lub naprawioną starą nagrzewnicą.

Film się jeszcze przerabia, za 3 godzinki powinien być już dostępny, to bardzo cenny materiał!

Stworzenie poradnika wideo zajęło mi sporo czasu, ale wiem, że dzięki niemu będziecie na 100% przygotowani, by wykonać naprawę lub wymianę samodzielnie.

Przygotujcie ręcznik, narzędzia, kanał/podnośnik samochodu/podjazd, nowy płyn chłodniczy, ew. stary wykorzystacie ponownie, cienki prosty wkrętak, wkrętak torx T20 T25 T30 z przedłużką i małą grzechotką, nową nagrzewnicę lub tylko uszczelki (zestaw naprawczy), warto mieć drugą osobę do pomocy i do dzieła. Nie potrzebujecie innych poradników w internecie, mój mam nadzieję będzie idealny i najlepszy, a chyba jedyny tak konkretny na całym świecie, bardzo szczegółowy, jak wszystkie na moim blogu i kanale ForumWiedzy.pl na YouTube. Zapraszam do subskrypcji mojego kanału i korzystania z wiedzy, jaką prezentuję, byś mógł SAM NAPRAWIĆ SWÓJ SAMOCHÓD, jest tam bardzo dużo poradników dotyczących Astry G, a w Zafirze A, to prawie to samo.

Obrazek

Mam nadzieję, że ten i wiele innych moich poradników w pełni Ciebie zadowoli.
Jeśli macie jakieś pytania pytajcie, najczęściej odpowiadam na kanale ForumWiedzy.pl na YouTube lub na Facebooku, ale tu też postaram się odpowiadać, chodź film w moim przekonaniu odpowiada na WSZYSTKIE pytania.

Pozdrawiam
Bogdan

kostian
Debiutant
Posty: 41
Rejestracja: 23 cze 2012, 20:14
Lokalizacja: Rzeszów
Model:

#2 Post autor: kostian »

Film niedostępny :(

Awatar użytkownika
wsebastian
Przeglądacz
Posty: 66
Rejestracja: 07 lip 2011, 17:59
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Żory [SZO]
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: x18xe1

#3 Post autor: wsebastian »


BartiS
Posty: 3
Rejestracja: 12 sty 2019, 12:53
Imię: Bartek
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#4 Post autor: BartiS »

Na wiosnę biorę się za wymianę nagrzewnicy...mój plan to jednak poprawienie producenta...mianowicie chcę kupić nową nagrzewnicę i dospawać dwa okrągłe króćce do niej omijając całkowicie tą loretę a łącząc na przewody gumowe i opaski...myślę że po takim zabiegu będzie już dożywocie dla nagrzewnicy bo ta plastikowa loreta i te uszczelki to jakiś śmiech na sali...typowo robione żeby odwiedzać serwis...prosiłbym tylko jeżeli ktoś by wymieniał taką nagrzewniczkę w Zafirze A 1.8 o ewentualne zmierzenie średnicy króćców idących od silnika i długość samej lorety ...będę mógł wcześniej przygotować cały zestaw i praktycznie podmienić tylko przy demontażu starej...z mojej strony mogę obiecać że dam tu na forum zdjęcia z zabiegu i samej nagrzewnicy po tuningu...wcześniej był problem bo loreta była potrzebna bo był tam zawór otwierający i zamykający obieg ale Opel po 2003 roku stwierdzając dużą awaryjność tego zaworu wycofał się z niego więc taki tuning można śmiało przeprowadzić...w koszt nowej lorety wejdzie właśnie spawanie aluminium i dorobienie dwóch króćców...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”