Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
wienia81
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 25 lut 2010, 13:38
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Model:

#136 Post autor: wienia81 »

Witam.


Mam następujący problem, od paru dni w mojej zosi brakuje mocy, byłem na badaniu komputerowym i żadnych błędów nie było, ale gość stwierdził że turbina nie działa po dłuższym sprawdzaniu stwierdził że uszkodzony jest jakiś zawór który steruje podawaniem podciśnienia do turbiny (on znajduje się zaraz koło turbiny naciśnij ) sporo to kosztuje. Ale dziś rano jak ręką odjął turbina zaczęła działać, przejechałem dziś 300 km i wszystko było ok, zostawiłem zosię na parę godzin pod blokiem i znowu przestała turbina działać. Mam pytanie czy konieczna jest wymiana tego zaworu czy istnieje jakaś metoda regeneracji tego zaworu??
Bardzo proszę o pomoc bo chwilowo jestem w dużym dołku finansowym i ciężko będzie wykombinować kasę na nowy element.

Awatar użytkownika
alpi666
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 02 sty 2009, 14:32
Lokalizacja: Jasło
Model:

#137 Post autor: alpi666 »

Ciężko teraz powiedzieć no ale jak by cos było nie tak to by były błędy itp. I jak byłby zepsuty to by nie działał a on raz działa raz nie
Turbo żyje :--) Turbo pije :--(

boogoo

#138 Post autor: boogoo »

Poszukaj trochę,pełno wiedzy możesz odkopac.Wiele było pisane o tym.A jak znajdziesz to sam rozwiążesz ten problem i może uda się bez wydatków... :) :)

wienia81
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 25 lut 2010, 13:38
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Model:

#139 Post autor: wienia81 »

a możesz trochę jaśniej bo szukałem na forum ale nic nie rzuciło mi się w oczy

kicaj

#140 Post autor: kicaj »

wienia81, szukaj "zawor turbiny" "zawor cisnienia doladowania turbiny"

rafi

#141 Post autor: rafi »

Witam spróbuj wyjąć ten zaworek i go rozebrać a następnie przeczyścić może być zabrudzony. Możesz zamienić zawór na któryś z tych koło akumulatora. Sprawdz cewke elektrozaworku omomierzem czy jest dobra.

condilodz

#142 Post autor: condilodz »

Sprawdź przewody podciśnieniowe które idą od zaworków koło akumulatora do turbiny. Ja miałem podobny problem i okazało się że jeden z przewodów na zagięciu był stopiony :oops: . Po wymianie wszystko ok i śmiga :driver:

wachtomasz

#143 Post autor: wachtomasz »

Witam was pomuszcie mi bo w czasie jazdy traci mi moc i kopci i dziwny odgłos z silnika taki jakby zawory grały.byłem u mechanika i on nie wie co jest, mówi mi żebym wziął skądś wartości pomiarowe wartości pomiarowe (przepływomierza powietrza) a z elektryki żadnych błędów nie pokazuje pomóżcie mi co mogło mi siąść bo nie da się jeździć. Mam zośkę 2.0 DTL 16V (82k)

sQcha

#144 Post autor: sQcha »

Na jaki kolor dymi? Jeśli dymi na biało to pada turbina. Czy wyskakuje jakiś komunikat na komputerze lub zapala się jakaś kontrolka?

wachtomasz

#145 Post autor: wachtomasz »

Dymi na czarno i czasami zapala sie kontrolka pomarańczowa z od silnika

sQcha

#146 Post autor: sQcha »

Trzeba podłączyć pod kompa i zerknąć na błędy. Ja miałem podobne objawy, jak padał mi jeden z EGR'ów (dokładnie to przestawał działać, ze względu na zaśniedziałe styki i obeszło się bez wymiany)

kicaj

#147 Post autor: kicaj »

sQcha pisze:jeśli dymi na biało to pada turbina.
a skad taka informacja??
wachtomasz pisze:czasami zapala sie kontrolka pomarańczowa z od silnika
przejedz sie z mechanikiem i niech zbiera parametry live...
jesli mechanik nie wie jakie sa parametry nominalne to zastanow sie nad zmiana mechanika...
wachtomasz pisze:Dymi na czarno
cos z ukladem paliwowym, moga to byc wtryski, pompa, egr, dodatkowo przeplywka...
odebnij przeplywke i przjedz sie bez - jaki efekt?

sQcha

#148 Post autor: sQcha »

kicaj pisze:
sQcha pisze:jeśli dymi na biało to pada turbina.
a skad taka informacja??
Już kilka razy spotkałem się z takim objawem i potwierdziło się, że padła turbina.

kicaj

#149 Post autor: kicaj »

sQcha pisze:Już kilka razy spotkałem się z takim objawem i potwierdziło się, że padła turbina.
ale co sie stalo? jakis wyciek z plynu chlodzacego czy co?
bialy dym to para wodna...
jakos nie moge sobie wyobrazic co moglo pasc w turbinie zeby na bialo dymilo...

sQcha

#150 Post autor: sQcha »

Biały dym to również efekt dostawania się oleju do turbiny (bezpośrednia na łopatki wirnika), możliwe, że jest to związane z płynem chłodniczym i uszczelką, choć częściej jak pada uszczelka to dochodzi do spalania oleju i auto dymi na czarno-fioletowo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”