tłumik końcowy Zafira

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
dejna

tłumik końcowy Zafira

#1 Post autor: dejna »

Słuchajcie... rozpada mi się tłumik końcowy... z pierwszych ustaleń na allegro niema a w ASO chcą 1100zł... no właśnie troszkę mnie ta kwota zwaliła z nóg a ten typ naprowy dotyczy mnie pierwszy raz i tu moje pytanko:

- czy opłaca się reperować tłumiki w warsztatach, które się tym zajmują (mój się powoli rozwarstwia z tej całej rdzy) jeżeli tak, to jaka później jest trwałość takiego "klepka"?

- jeżeli odpowiedz na powyższe to NIE to czy macie może jakieś możliwości wyczarowania końcowego tłumika od OPC ale nie za takie pieniadze???

Pozdr.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2017, 21:00 przez dejna, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Maciek »

Naprawić to możesz dziurę, a takiego rozwarstwiania chyba nie da się dobrze (trwale) zrobić.

Może być problem z dostaniem zamiennika. Musiałbyś albo poszukać używki, albo dopasować od innego silnika (końcówka na pewno inna, nie wiem jak bebechy...).

Możesz spróbować też napisać do producentów zamienników - być może któryś z nich już takowy robił i wie co i jak.

Ew. poszukaj jakiegoś pseudo tuningowego ;)

analyzer64

#3 Post autor: analyzer64 »

Albo poszukać dedykowanego Irmschera, cena nowego też wysoka ale czasem trafiają się używki na allegro. ;)

dejna

#4 Post autor: dejna »

to zaje......e pocieszenie... dzieki Maciek... raczej poszukam używanego a tuningowy to raczej odpada... moja zośka ma być 100% oryginal

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#5 Post autor: BajBus »

można też kupić zwykły tłumik w warsztacie i przespawać samą koncówke...
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

dejna

#6 Post autor: dejna »

dzieki za rady... znajomy mi podpowiedział, zeby zaistalować tłumik przelotowy gdyż wtedy spaliny lepiej będą odprowadzane... i turbo będzie lepiej "śmigać"... a są jakieś minusy tego typu tłumików???

analyzer64

#7 Post autor: analyzer64 »

Tłumiki przelotowe są głośniejsze - czyli wybrałeś to proponował Maciek, na końcu swojej wypowiedzi.

Aczkolwiek po zmianie tłumika końcowego nie zauważysz żadnej różnicy ze strony turbo itd.

dejna

#8 Post autor: dejna »

sęk w tym, że jeszcze niewiem... chciałbym oryginalny do OPC ale cena z Opla mnie rozbroiła a w intercarsie nawet niemają w katalogach wydechów do OPC... kwestia finansowa weźmie jednak góre i trzeba będzie czymś tańszym sobie poradzić... a na oryginalny nazbierać... dzieki Maciek & analyzer64...

snkr

#9 Post autor: snkr »

Troche odgrzeje.
Dejna,jak rozwiazałes problem tego tłumika?
Ja w swojej po kupnie mialem jakiegos remusa ktory mocno mi sie nie podobał i zamontowalem na szykbo tłumik od zafiry 2.2 w dieslu. Nie wiem tylko czy ten tłumik moze pozostac czy musze szukac czegos innego?? :?

kibol66

#10 Post autor: kibol66 »

moim skromnym zdaniem może zostać :)

snkr

#11 Post autor: snkr »

W takim razie o co chodzi z tym zamieszaniem o to jaki drogi jest tłumik do OPC,przeciez taki kosztuje duzo mniej.

dejna

#12 Post autor: dejna »

skonczylo sie na zakupie tlumika Ulter Sport koszt to 450zl... z okazji, ze wysylalem pytania chyba do wszystkich, ktorzy handluja czesciami do zafirek i tylko jeden gosciu mogl zalatwic za 899 a uzywek niebylo wcale...

tet tlumik, ktory zamontowales to chyba od tego do OPC to koncowka sie rozni... ja tez bym zostawi, chyba ze jest odczuwalna jakas roznica w pracy samochodu

..............scalone

jak niewiadomo o co chodzi to chodzi o pieniadze... wiadomo, ze tlumik do OPC to tylko opel robi bo zamiennikow niema... ten co ja kupilem Ultera to byl ponoc dedykowany do 1.8... ale pasuje i aje rade
Ostatnio zmieniony 26 paź 2009, 19:23 przez dejna, łącznie zmieniany 1 raz.

leeoon

#13 Post autor: leeoon »

Przerabiałem ten problem. Założyłem przelotowy...Silnik zaczyna ciągnąć przy nieco wyższych obrotach. Ale lepiej się wkręca.

Baster

#14 Post autor: Baster »

Witam właśnie też mam problem z tłumikiem co myślicie o czymś takim?
alle

Leny v40

#15 Post autor: Leny v40 »

Baster, link nie działa .. wiec nikt ci nie doradzi .... ale tu masz też temat poczytaj http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=15729

Poprawiłem link - RYBKA
Ostatnio zmieniony 25 lis 2017, 23:04 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”