Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów
Moderator: Sebu$
Witam, jestem nowy na tym forum i z góry przepraszam za moje błędy. Stałem się nowym posiadaczem Opla Zafiry 2.0 DTL 2000r. I mam taki problem ze jak odpale auto to czasami zapali sie check engine ale jak dodam gazu i obroty wzrosną powyzej 3tys to gasnie check engeine. Jadę w trasę przekrocze 100-120 km/h roznie to bywa i zapala sie check na stałe i jest brak mocy...auto nie chce jechac...obroty do 3tys i dalej nie idzie...pojechałem do mechanika podłączył sie kompem i wyskoczył błąd P1220 " kontrola czasu wtrysku" Czy orientujecie sie co moze byc przyczyna...wszedzie pisza ze to pompa padnieta. Czytałem tez ze moze egr albo przepływka...Jakies pomysły? z gory dziekuje za odpowiedz i pomoc. Pozdrawiam
Odwiedziłem już dział powitalny:) Niestety błąd P1220 niby oznacza duże wydatki ale niby nie musi:P Po objawach i po tym co przeczytałem na forum pasuje niby EGR albo przepływka ale ten błąd mówi co innego. Dodam jeszcze ze jak mi zapali check na stałe i nie chce silnik osiągnąc wiekszych obrotów niz 3tys to jak zgasze silnik i zapale po 5 minutach to jest dobrze. Oczywiście do momentu jak nie przekrocze 100-120 km/h i znowy to samo...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... ight=p1220 - przeczytaj ostani post... to ta mniej optymistyczna wersja :>bartx128 pisze:błąd P1220 niby oznacza duże wydatki ale niby nie musi:P Po objawach i po tym co przeczytałem na forum pasuje niby EGR albo przepływka ale ten błąd mówi co innego
na tej zasadzie działa tryb awaryjny... należy zdiagnonować problem - najszybciej przez podłączenie do kompa i sprawdzenie błędówbartx128 pisze:Dodam jeszcze ze jak mi zapali check na stałe i nie chce silnik osiągnąc wiekszych obrotów niz 3tys to jak zgasze silnik i zapale po 5 minutach to jest dobrze. Oczywiście do momentu jak nie przekrocze 100-120 km/h i znowy to samo...
witam ponownie:) dzisiaj z rana wziąłem sie za EGR i kolektor dolotowy....masakra. Takiego syfu jeszcze nie widziałem:/ Wszystko w takiej smole o grubosci 1cm. Czysciłem z 3h...w kolektorze jest taka prowadnica z blaszkami ktora powinna chodzic a u mnie była cała zatkana ta smoła i dopiero jak wyczysciłem i wrzuciłem do miski z ropą to pusciło i teraz chodzi lekko . Poskręcałem wszystko odpaliłem no i lepiej silnik reaguje na gaz..czuć ze dynamika wzrosła ale dalej zapala sie chceck:/ Wiec to nie egr ale i tak przydało mu sie to:) pozdrawiam
- piokraz
- Przeglądacz
- Posty: 57
- Rejestracja: 22 maja 2010, 20:07
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Gdańsk-Kościerzyna
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 km
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19dth
Witam
Podłączę się. Może coś koledzy doradzicie.
Mam podobny problem z ulubiona kontrolką "samochodzik z kluczykiem"
Włącza się tylko, gdy jest zimnym silnik. Później jak nabierze temp. oraz po wyłączeniu silnika i uruchomieniu ponownie jest dobrze. Śmiga, aż miło. ( Ale zaznaczam, że trzeba wyłączyć silni bo kiedyś jechałem z 50 km i cholerstwo trzymało dopóki nie wyłączyłem silnika). Byłem na kompie i akurat ta kontrolka się nie chciała zapalić bo silnik był ciepły a w pamięci żadnych zarejestrowanych błędów.
Proszę o Wasze doświadczenia.
Może jakiś kontakt do dobrego specjalisty z okolic Gdańska.
Podłączę się. Może coś koledzy doradzicie.
Mam podobny problem z ulubiona kontrolką "samochodzik z kluczykiem"
Włącza się tylko, gdy jest zimnym silnik. Później jak nabierze temp. oraz po wyłączeniu silnika i uruchomieniu ponownie jest dobrze. Śmiga, aż miło. ( Ale zaznaczam, że trzeba wyłączyć silni bo kiedyś jechałem z 50 km i cholerstwo trzymało dopóki nie wyłączyłem silnika). Byłem na kompie i akurat ta kontrolka się nie chciała zapalić bo silnik był ciepły a w pamięci żadnych zarejestrowanych błędów.
Proszę o Wasze doświadczenia.
Może jakiś kontakt do dobrego specjalisty z okolic Gdańska.
Witam:) dzisiaj rano podjechał kolega Omega B 2.0 DTi ale z tym mocniejszym silnikiem 102KM bodajże a ja mam 85. Przełozyłem przepływomierz ( numery takie same) i dalej to samo, chciałem przełozy EGR ale nie pasował( był tez mechaniczny ale troche dłuższy). Wiec zacząłem sie zabierac za te czujniki podcisnieniowe. Są 3 sztuki i każdy steruje czym innym...i wziąłem odkreciłem ten koło turbiny i założyłem z omegi i sie okazało ze to to powodowało ze powyzej 3 tys zapalał sie chceck engine. Okazało sie ze przy tym czujniki jest taki mały filterek plastikowy i u mnie on był zapchany jakims swinstwem. Wiec sciągnąłem wszystkie 3 filterki ( z kazdego czujnika) i latam narazie bez nich bo nie ma w sklepie musze do serwisu. Teraz został mi tylko check na wolnych obrotach ale to nie zawsze sie pali...a jak sie zapali i przekrocze 2tys to gasnie , wiec bede szukał dalej. Pozdrawiam
//scalone//
Witam:) Ten check na wolnych co sie zapala czasami a jak dam gazu to gasnie to jest spowodowany bledem P0400-5 czyli niby cos z powietrzem. Sprawdzałem pompe vacum, to na wolnych obrotach daje 0,8 to chyba dobre nie? Dziwi mnie ze jak dodam gazu to spada na 0,7 czasami troche ponizej. Co sprawdzic proponujecie jeszcze? pozdrawiam
//scalone//
Witam:) Ten check na wolnych co sie zapala czasami a jak dam gazu to gasnie to jest spowodowany bledem P0400-5 czyli niby cos z powietrzem. Sprawdzałem pompe vacum, to na wolnych obrotach daje 0,8 to chyba dobre nie? Dziwi mnie ze jak dodam gazu to spada na 0,7 czasami troche ponizej. Co sprawdzic proponujecie jeszcze? pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 03 cze 2010, 11:26 przez bartx128, łącznie zmieniany 1 raz.
- Samer
- Bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: 1.8 140 KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Witam
Mam kolejny problem z autem. Od wczoraj zauważyłem znaczny spadek mocy auta. Auto ma problemy z wkręceniem się na obroty. Po mieście można jeździć natomiast dzisiejsza trasa to już tragedia. Dzisiaj udało mi się rozkręcić do 130 po czym pojawiła się kontrolka od odpuszczeniu i zwolnieniu do ok 100 kontrolka zgasła. Sprawdzenie błędów dało wynik P1125
co oznacza:
P1125 Za mocne wejście zaworu elektromagnetycznego ciśnienia ładowania
P1125 Otwarty obwód zaworu elektromagnetycznego ciśnienia ładowania
P1125 Wadliwe działanie układu krytycznego 1
P1125 Wadliwe działanie układu krytycznego 2
Po skasowaniu błąd ten się już nie pojawia.
Dodam, że po odpaleniu nie pojawia się żaden błąd (brak auta z kluczykiem) natomiast auto jest mułowate. Zauważyłem ochlapany od oleju IC oraz wąż, więc odkręciłem i oczyściłem EGR (mechaniczny) ale tylko tą część wystającą - nie wiem jak ona się fachowo nazywa, ale to nie pomogło. Może za słabo wyczyściłem. Możecie pomóc.
Pozdrawiam
Darek
Mam kolejny problem z autem. Od wczoraj zauważyłem znaczny spadek mocy auta. Auto ma problemy z wkręceniem się na obroty. Po mieście można jeździć natomiast dzisiejsza trasa to już tragedia. Dzisiaj udało mi się rozkręcić do 130 po czym pojawiła się kontrolka od odpuszczeniu i zwolnieniu do ok 100 kontrolka zgasła. Sprawdzenie błędów dało wynik P1125
co oznacza:
P1125 Za mocne wejście zaworu elektromagnetycznego ciśnienia ładowania
P1125 Otwarty obwód zaworu elektromagnetycznego ciśnienia ładowania
P1125 Wadliwe działanie układu krytycznego 1
P1125 Wadliwe działanie układu krytycznego 2
Po skasowaniu błąd ten się już nie pojawia.
Dodam, że po odpaleniu nie pojawia się żaden błąd (brak auta z kluczykiem) natomiast auto jest mułowate. Zauważyłem ochlapany od oleju IC oraz wąż, więc odkręciłem i oczyściłem EGR (mechaniczny) ale tylko tą część wystającą - nie wiem jak ona się fachowo nazywa, ale to nie pomogło. Może za słabo wyczyściłem. Możecie pomóc.
Pozdrawiam
Darek
- Samer
- Bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: 1.8 140 KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Jestem po wizycie z 2ch mechaników.
Obaj zgodnie stwierdzili że nie ma turbo.
Jeden rozłożył ręce natomiast drugi powiedział że nie ma ciśnienia w przewodach
Jak to sprawdzić.
Czy "plujący" EGR i ewentualnie brudny kolektor może mieć spływ na brak turbo??
Dodam że silnik działa ok, nie przerywa, nie kicha, odpala idealnie i tylko/aż brak mocy.
Obaj zgodnie stwierdzili że nie ma turbo.
Jeden rozłożył ręce natomiast drugi powiedział że nie ma ciśnienia w przewodach
Jak to sprawdzić.
Czy "plujący" EGR i ewentualnie brudny kolektor może mieć spływ na brak turbo??
Dodam że silnik działa ok, nie przerywa, nie kicha, odpala idealnie i tylko/aż brak mocy.