Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8
Moderator: Sebu$
Witam,
Mam instalację stag300. Po ostatniej wizycie u gazowników i regulacji obrotów na biegu jałowym na gazie co chwila zapala się kontrolka check i błąd P0170. Żeby było ciekawiej to po zgaszeniu auta wywala komunikat na wyświetlaczu sprawdź poziom oleju (poziom stale jest OK). Na benzynie jeździ bez zarzutu i nie ma tego koimunikatu i błędu. Auto to zafira z silnikiem z18xe. Jaka może być zależność tych dwóch komunikatów? Poniżej ramka z Torque
Freeze frame report generated by Torque for Android
=========================================================
Vehicle VIN: W0L0TGF7512082793
Vehicle Manufacturer: Unknown
Vehicle Calibration ID: N2CD101A
Freeze frame information:
------------------
Fuel Status = 0 byte
Engine Load = 18,039 %
Engine Coolant Temperature = 83 °C
Fuel Trim Bank 1 Short Term = 8,594 %
Fuel Trim Bank 1 Long Term = 15,625 %
Engine RPM = 883 rpm
Speed (OBD) = 0 km/h
Timing Advance = 18,5 °
Intake Air Temperature = 28 °C
Mass Air Flow Rate = 0,01 g/s
Throttle Position(Manifold) = 6,667 %
Fuel trim bank 1 sensor 1 = 0 %
Distance travelled with MIL/CEL lit = 8 km
Mam instalację stag300. Po ostatniej wizycie u gazowników i regulacji obrotów na biegu jałowym na gazie co chwila zapala się kontrolka check i błąd P0170. Żeby było ciekawiej to po zgaszeniu auta wywala komunikat na wyświetlaczu sprawdź poziom oleju (poziom stale jest OK). Na benzynie jeździ bez zarzutu i nie ma tego koimunikatu i błędu. Auto to zafira z silnikiem z18xe. Jaka może być zależność tych dwóch komunikatów? Poniżej ramka z Torque
Freeze frame report generated by Torque for Android
=========================================================
Vehicle VIN: W0L0TGF7512082793
Vehicle Manufacturer: Unknown
Vehicle Calibration ID: N2CD101A
Freeze frame information:
------------------
Fuel Status = 0 byte
Engine Load = 18,039 %
Engine Coolant Temperature = 83 °C
Fuel Trim Bank 1 Short Term = 8,594 %
Fuel Trim Bank 1 Long Term = 15,625 %
Engine RPM = 883 rpm
Speed (OBD) = 0 km/h
Timing Advance = 18,5 °
Intake Air Temperature = 28 °C
Mass Air Flow Rate = 0,01 g/s
Throttle Position(Manifold) = 6,667 %
Fuel trim bank 1 sensor 1 = 0 %
Distance travelled with MIL/CEL lit = 8 km
Tak jak Dawid prawi - regulacja lpg u innego gazownika, skoro po ostatniej wizycie takie objawy się pojawiły, jeżeli nie pomoże to reset map i jazda na benzynie przez jakiś czas, aby mapy na benzynie się ustabilizowały i później dopiero lpg odczyta prawidłowe. To dopiero po wizycie u gaziarzy.
Co do błędu poziomu oleju - to jest odrębny komputer pokładowy i nie ma nic wspólnego z komputerem silnika. Niestety nasze Zosie mają bardzo wrażliwy ten czujnik i wystarczy, że spali 200ml oleju (jedna miarka na bagnecie) i podczas jazdy pod górkę na kompie pokładowym wywala błąd oleju - do tego albo się przyzwyczaisz albo po wystąpieniu błędu dolejesz 200ml pod "korek" oleju
Co do błędu poziomu oleju - to jest odrębny komputer pokładowy i nie ma nic wspólnego z komputerem silnika. Niestety nasze Zosie mają bardzo wrażliwy ten czujnik i wystarczy, że spali 200ml oleju (jedna miarka na bagnecie) i podczas jazdy pod górkę na kompie pokładowym wywala błąd oleju - do tego albo się przyzwyczaisz albo po wystąpieniu błędu dolejesz 200ml pod "korek" oleju
Witam wszystkich ponownie.
Mam mały problem z pracą silnika. Mianowicie odpalam zimny silnik i długo kręci aż zapali, a jak już zapali to nierówno chodzi, po dodaniu gazu nieregularnie chodzi po czym czasem potrafi zgasnąć, jakby się dławił. Jak już się rozgrzeje i przerzuci na gaz to jest wszytko w porządku. Na gazie normalnie chodzi jakby nigdy nic. Jak odpalam ciepły to zaskoczy wcześniej i od razu się przerzuci na gaz więc problemu nie ma, ale jak go przerzucę ręcznie na benzynę to znowu takie dławienie. Dławienie na benzynie przechodzi jak dam mu wysokich obrotów (ok 3 tys.), ale jak już puszczę gaz to się znowu dławi. Więc dławienie na benzynie jest praktycznie zawsze.
Co może być przyczyną że na benzynie tak się dzieję?
Z góry dziękuje za każdą odpowiedź i nakierowanie mnie na przyczynę usterki.
PS.
Od razu mówię, że świece już wymieniłem a po wizycie u elektromechanika i podpięciu pod komputer wyszły błędy, które powracają po wykasowaniu: P0400, P1405, P0170.
Mam mały problem z pracą silnika. Mianowicie odpalam zimny silnik i długo kręci aż zapali, a jak już zapali to nierówno chodzi, po dodaniu gazu nieregularnie chodzi po czym czasem potrafi zgasnąć, jakby się dławił. Jak już się rozgrzeje i przerzuci na gaz to jest wszytko w porządku. Na gazie normalnie chodzi jakby nigdy nic. Jak odpalam ciepły to zaskoczy wcześniej i od razu się przerzuci na gaz więc problemu nie ma, ale jak go przerzucę ręcznie na benzynę to znowu takie dławienie. Dławienie na benzynie przechodzi jak dam mu wysokich obrotów (ok 3 tys.), ale jak już puszczę gaz to się znowu dławi. Więc dławienie na benzynie jest praktycznie zawsze.
Co może być przyczyną że na benzynie tak się dzieję?
Z góry dziękuje za każdą odpowiedź i nakierowanie mnie na przyczynę usterki.
PS.
Od razu mówię, że świece już wymieniłem a po wizycie u elektromechanika i podpięciu pod komputer wyszły błędy, które powracają po wykasowaniu: P0400, P1405, P0170.
Ostatnio zmieniony 02 cze 2016, 20:55 przez L1U9K8A7S, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2451
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
- Auto: seria 3
- Model: e46
- Oznaczenie silnika: M47,M54
Do Wiktora twój silnik ma jedna sondę a nie dwie zmień mechanika jeśli twierdzi, że x18xe1 ma dwie sondy... Na sam początek sprawdź jakie masz kolory kabli na sondzie wtyczkę znajdziesz z przodu silnika pod EGR 4 kabelki muszą mieć kolory szary biały żółty czarny jak masz zamiast szarego czerwony zaraz ją zmień, bo to nie do tego silnika, druga rzecz jak Pisał Ci kolega Rafał odepnij przepływkę i sprawdź jak pracuje silnik jak lepiej ją tez masz do wymiany...
L1U9K8A7S,
Jak wyżej sprawdź sondę [kolory kabelków mogą być u Ciebie inne] powinna być jedna jako że masz silnik z X czyli Euro3 i przepływomierz...
Pytanie jeszcze jest takie czy dokładałeś LPG sam czy już taką kupiłeś z LPG
L1U9K8A7S,
Jak wyżej sprawdź sondę [kolory kabelków mogą być u Ciebie inne] powinna być jedna jako że masz silnik z X czyli Euro3 i przepływomierz...
Pytanie jeszcze jest takie czy dokładałeś LPG sam czy już taką kupiłeś z LPG
Ostatnio zmieniony 03 cze 2016, 07:00 przez Maćku, łącznie zmieniany 1 raz.
Z gazem kupiłem, gaz BRC sekwencja, zresztą na gazie chodzi bez zarzutu. Sondę sprawdzę jak będę miał chwilkę, apropo przepływomierza mój model takowego nie posiada, już to przerabialem wcześniej jak miałem falowniki obrotów.Maćku pisze: Jak wyżej sprawdź sondę [kolory kabelków mogą być u Ciebie inne] powinna być jedna jako że masz silnik z X czyli Euro3 i przepływomierz...
Pytanie jeszcze jest takie czy dokładałeś LPG sam czy już taką kupiłeś z LPG
Witam wszystkich. Mam problem z rozruchem zimnego silnika, ale tylko wtedy, kiedy na dworze jest slonecznie i cieplo. Musze go dlugo krecic i deptac gaz, az w koncu zapali. Moim zdaniem nie zalacza sie tzw. ssanie, bo obroty od razu spadaja do ok 900, a kiedy jest zimno, tak ponizej 10 stopni, to odpala od razu i ma na poczatku 1200 obrotow. Podpinalem komputer i nie ma zadnego bledu. Kolega doradzil mi, zeby sprawdzic czy rano jest cisnienie na listwie paliwa. Po wcisnieciu zaworka na rurce z tylu silnika paliwo tryska mocno, wiec chyba jest, zreszta splywalo by rownierz w czasie niskiej temperatury zewnetrznej. Swiece wymieniane niedawno, cewka Valeo ma przejechane max 10tys. Wymieniony termostat z czujnikem temperatury trzyma 90st. Wczesniej wymieniane byly: 2-ga sonda, czujnik walka rozrzadu i przeplywomierz. Wszystko orginalne. Nie mam instalacji gazowej. Czy ma ktos jakis pomysl? Bede wdzieczny za kazda porade,pozdrawiam.
Może to bardziej wina pompki paliwa, może nie podaje paliwa i dlatego tak się dzieje. Nie wiem na pewno ale jak można sprawdzić pompkę bez rozbierania i odkręcania zbiornika, bo wiem że innego dostępu do pompki nie ma.Maćku pisze:
L1U9K8A7S,
Jak wyżej sprawdź sondę [kolory kabelków mogą być u Ciebie inne] powinna być jedna jako że masz silnik z X czyli Euro3 i przepływomierz...
Pytanie jeszcze jest takie czy dokładałeś LPG sam czy już taką kupiłeś z LPG
Pomoże ktoś?
-
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
- Lokalizacja: Kielce
- Model:
Witam, przy włączaniu stacyjki nie zawsze pompka musi się załączać, wszystko zależy jakie jest w danej chwili ciśnienie paliwa. Ps filtr paliwa oczywiście masz czysty ( wymieniony).
Ostatnio zmieniony 10 cze 2016, 20:01 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 1 raz.