Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
bagat pisze:Panowie a jak bym chciał zamienić manualną klime na klimatronik w ZA, to bedzie jakaś spora komplikacja?
Spoko, temat do ogarnięcia. Zdejmujesz deskę, wykręcasz belkę, wymieniasz nagrzewnicę kompletną, panel sterujący, montujesz dodatkowy czujnik w podszybie. Pozostaje tylko dołączenie instalacji samochodowej do sterownika klimy. Albo kupujesz sterownik z wtyczką i dołączasz to do istniejącej instalacji, albo wymieniasz całą wiązkę pod deską.
Jak się (boisz/nie umiesz/nie masz do tego cierpliwości) lutowania, kup przekładkę: http://moto.allegro.pl/opel-zafira-kons ... 60873.html
Wyciągasz co potrzebujesz, zostawiasz swoje, wszystko sprzedajesz. Jak się uda, to wyjdziesz na 0. Przy własnej robocie do ogarnięcia w 100 PLN
Wersja silnikowa to nie wielki problem piny w EPC da się wyciągnąć....
Mnie bardziej martwi wymiana układu wentylacji na wersję z parownikiem. Troszkę mnie przeraża ponowne wyciąganie tego wszystkiego.. (wcześniej miałem problemy z oring-ami nagrzewnicy)
obawiam się też połączeń na scianie grodziowej, bo reszta to tylko prace kowalskie, podłączenia elektryki to zmiana pinów z tego co widzę we wtyczce do panelu. Inne są ponoć rezystory...O czymś zapomniałem?
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Wracam do tematu, po małym rozpoznaniu w wolnej chwili .....
Mam już
-cały układ nawiewu z klimą.
-rurki, osuszacz, parownik, wentylatory już są na miejscu, czujnik ciśnienia
-całą wiązkę
-chęci i troszkę skanów w EPC
Mam też kila pytań.
Po dociągnięciu linii z silnika i regulatora temperatury, do złącza kabinowego na ścianie grodziowej, wymianie wiązk w kabinie i do klimy, zamontowaniu elementów "kowalskich" klimatyzacji coś trzeba jeszcze zmodyfikować?
.
Mój komputer usilnie twierdzi że ma klimę - więc chyba ingerencja będzie zbędna w tym miejscu
Nabijanie układu to rzecz jasna.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Odświeżę troszkę temat.
W opisach występuje przekaźnik który jest montowany w skrzynce czarnej na podszybiu - czy on w Y20DTH jest również - w schematach go nie widać?
Dodatkowo pewną nieścisłością jest reakcja układu na brak czynnika - czy da się to jakoś zasymulować tak żeby pojawiło się napięcie na stykach sprzęgła klimy?
Mam oryginalnie dwa wentylatory i intercooler (rozumiem że wersja skraplacza jest krótka, tak to opisuje EPC)- czy ten przedni wentylator powinien się załączyć przy włączeniu klimy?
Instalacja wewnątrz jest oryginalnie zrobiona. Wszystko dociągnięte - teraz tylko sprawdzić załączenie i zainstalować rurki do końca. Chciałbym to sprawdzić zanim zabuduję resztę części.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2016, 22:58 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Mattai pisze:(...)
Instalacja wewnątrz jest oryginalnie zrobiona. Wszystko dociągnięte - teraz tylko sprawdzić załączenie i zainstalować rurki do końca. Chciałbym to sprawdzić zanim zabuduję resztę części.
W klimie masz 3-pinowy czujnik ciśnienia (+5V, masa, Vout) gdzie Vout to napięcie o ile dobrze pamiętam rosnące wraz z ciśnieniem w układzie. Wystarczy że między piny gdzie masz +5V i masę wlutujesz szeregowo 5 oporników powiedzmy po 1kohm każdy i podasz napięcie z różnych punktów pomiędzy opornikami na 3 pin Vout - moduł powinien załączyć wentylatory a sprżegło kompresora powinno dostać zasilanie. Takim dzielnikiem otrzymasz Vout 1, 2, 3 i 4V. W googlu wyszukasz jakim ciśnieniom to odpowiada.
Słowem dzielnik napięcia, ale system sprawdza stopniowe zmiany poziomu ciśnienia, czy działa zero-jedynkowo?
Bo rozumiem że sprężarka pompuje tylko do momentu osiągnięcia właściwego poziomu, i tyle. Pewnie jakaś histereza i to cała automatyka. Bo tu sprężarka pracuje z przerwami, nie tak jak w tych nowych że w zasadzie nie da się wyłączyć układu, tam zapewne jest jakoś zrealizowane sprawdzanie sprężania w funkcji jakiś zmian np temp.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2016, 22:37 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Napięcie się bierze z przekaźnika, czy leci od razu ze sterownika? Schematy nie ujmują przekaźnika. Za to w kilku wątkach trafiłem na wzmiankę o przekaźniku na podszybiu. W sobotę walczę z tematem
Dziękuję za wskazówki
Raport w przyszłym tyg.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Mattai pisze:Napięcie się bierze z przekaźnika, czy leci od razu ze sterownika? Schematy nie ujmują przekaźnika. Za to w kilku wątkach trafiłem na wzmiankę o przekaźniku na podszybiu. W sobotę walczę z tematem
Dziękuję za wskazówki
Raport w przyszłym tyg.
Przekaźnik w podszybiu w skrzyneczce ma coś współnego z czujnikiem temp zewnętrznej, z MID-em oraz klimatronikiem. Pytaj usera Dziadek, coś mi kiedyś klarował na ten temat.
Montowałem właśnie u siebie klimatronica i wszystko co jest potrzebne znajduje się w obudowie nagrzewnicy, wszystkie czujniki itp., nie trzeba dodawać żadnych przekaźników ani wyprowadzać żadnych kabli, idzie tylko 1 przewód do sterownika wentylatorami.
Wentylatory i sprężarka nie mają żadnych dodatkowych przekaźników, wszystko jest zawarte w sterowniku pod zderzakiem
To też cenna informacja, żadnych dodatkowych przekaźników, lampka mi się zapala, napięcia się pojawiają, nawiew pracuje na "0".
Jak faktycznie nie ma przekaźnika to jutro tylko test sygnału do sprężarki i gotowe do odpalenia.
W DTL nie ma intercoolera, zmieścił się przesunięty wentylator pomiędzy chłodnicami a pasem przednim?
Ostatnio zmieniony 10 cze 2016, 20:50 przez Mattai, łącznie zmieniany 2 razy.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)