Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
midas63

#496 Post autor: midas63 »

Witam,

Mam instalację stag300. Po ostatniej wizycie u gazowników i regulacji obrotów na biegu jałowym na gazie co chwila zapala się kontrolka check i błąd P0170. Żeby było ciekawiej to po zgaszeniu auta wywala komunikat na wyświetlaczu sprawdź poziom oleju (poziom stale jest OK). Na benzynie jeździ bez zarzutu i nie ma tego koimunikatu i błędu. Auto to zafira z silnikiem z18xe. Jaka może być zależność tych dwóch komunikatów? Poniżej ramka z Torque



Freeze frame report generated by Torque for Android

=========================================================

Vehicle VIN: W0L0TGF7512082793

Vehicle Manufacturer: Unknown

Vehicle Calibration ID: N2CD101A

Freeze frame information:

------------------

Fuel Status = 0 byte

Engine Load = 18,039 %

Engine Coolant Temperature = 83 °C

Fuel Trim Bank 1 Short Term = 8,594 %

Fuel Trim Bank 1 Long Term = 15,625 %

Engine RPM = 883 rpm

Speed (OBD) = 0 km/h

Timing Advance = 18,5 °

Intake Air Temperature = 28 °C

Mass Air Flow Rate = 0,01 g/s

Throttle Position(Manifold) = 6,667 %

Fuel trim bank 1 sensor 1 = 0 %

Distance travelled with MIL/CEL lit = 8 km

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#497 Post autor: Crazy »

Na początku proponuję regulację instalacji lpg
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Skasowany użytkownik 16629

#498 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

Tak jak Dawid prawi - regulacja lpg u innego gazownika, skoro po ostatniej wizycie takie objawy się pojawiły, jeżeli nie pomoże to reset map i jazda na benzynie przez jakiś czas, aby mapy na benzynie się ustabilizowały i później dopiero lpg odczyta prawidłowe. To dopiero po wizycie u gaziarzy.

Co do błędu poziomu oleju - to jest odrębny komputer pokładowy i nie ma nic wspólnego z komputerem silnika. Niestety nasze Zosie mają bardzo wrażliwy ten czujnik i wystarczy, że spali 200ml oleju (jedna miarka na bagnecie) i podczas jazdy pod górkę na kompie pokładowym wywala błąd oleju - do tego albo się przyzwyczaisz albo po wystąpieniu błędu dolejesz 200ml pod "korek" oleju ;)

midas63

#499 Post autor: midas63 »

OK wiem że błąd poziomu oleju może się pojawiać ale u mnie pokazuje się dopiero po wyłączeniu zapłonu ale tylko wtedy gdy mam błąd silnika. Nie wiem jakim cudem to jest sprzężone. Błędu poziomu oleju nie sygnalizuje w trakcie jazdy, ki pieron

L1U9K8A7S

#500 Post autor: L1U9K8A7S »

Witam wszystkich ponownie.
Mam mały problem z pracą silnika. Mianowicie odpalam zimny silnik i długo kręci aż zapali, a jak już zapali to nierówno chodzi, po dodaniu gazu nieregularnie chodzi po czym czasem potrafi zgasnąć, jakby się dławił. Jak już się rozgrzeje i przerzuci na gaz to jest wszytko w porządku. Na gazie normalnie chodzi jakby nigdy nic. Jak odpalam ciepły to zaskoczy wcześniej i od razu się przerzuci na gaz więc problemu nie ma, ale jak go przerzucę ręcznie na benzynę to znowu takie dławienie. Dławienie na benzynie przechodzi jak dam mu wysokich obrotów (ok 3 tys.), ale jak już puszczę gaz to się znowu dławi. Więc dławienie na benzynie jest praktycznie zawsze.
Co może być przyczyną że na benzynie tak się dzieję?
Z góry dziękuje za każdą odpowiedź i nakierowanie mnie na przyczynę usterki.

PS.
Od razu mówię, że świece już wymieniłem a po wizycie u elektromechanika i podpięciu pod komputer wyszły błędy, które powracają po wykasowaniu: P0400, P1405, P0170.
Ostatnio zmieniony 02 cze 2016, 20:55 przez L1U9K8A7S, łącznie zmieniany 1 raz.

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#501 Post autor: Maćku »

Do Wiktora twój silnik ma jedna sondę a nie dwie zmień mechanika jeśli twierdzi, że x18xe1 ma dwie sondy... Na sam początek sprawdź jakie masz kolory kabli na sondzie wtyczkę znajdziesz z przodu silnika pod EGR 4 kabelki muszą mieć kolory szary biały żółty czarny jak masz zamiast szarego czerwony zaraz ją zmień, bo to nie do tego silnika, druga rzecz jak Pisał Ci kolega Rafał odepnij przepływkę i sprawdź jak pracuje silnik jak lepiej ją tez masz do wymiany...


L1U9K8A7S,

Jak wyżej sprawdź sondę [kolory kabelków mogą być u Ciebie inne] powinna być jedna jako że masz silnik z X czyli Euro3 i przepływomierz...
Pytanie jeszcze jest takie czy dokładałeś LPG sam czy już taką kupiłeś z LPG :?:
Ostatnio zmieniony 03 cze 2016, 07:00 przez Maćku, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

L1U9K8A7S

#502 Post autor: L1U9K8A7S »

Maćku pisze: Jak wyżej sprawdź sondę [kolory kabelków mogą być u Ciebie inne] powinna być jedna jako że masz silnik z X czyli Euro3 i przepływomierz...
Pytanie jeszcze jest takie czy dokładałeś LPG sam czy już taką kupiłeś z LPG :?:
Z gazem kupiłem, gaz BRC sekwencja, zresztą na gazie chodzi bez zarzutu. Sondę sprawdzę jak będę miał chwilkę, apropo przepływomierza mój model takowego nie posiada, już to przerabialem wcześniej jak miałem falowniki obrotów.

gawo74

#503 Post autor: gawo74 »

Witam wszystkich. Mam problem z rozruchem zimnego silnika, ale tylko wtedy, kiedy na dworze jest slonecznie i cieplo. Musze go dlugo krecic i deptac gaz, az w koncu zapali. Moim zdaniem nie zalacza sie tzw. ssanie, bo obroty od razu spadaja do ok 900, a kiedy jest zimno, tak ponizej 10 stopni, to odpala od razu i ma na poczatku 1200 obrotow. Podpinalem komputer i nie ma zadnego bledu. Kolega doradzil mi, zeby sprawdzic czy rano jest cisnienie na listwie paliwa. Po wcisnieciu zaworka na rurce z tylu silnika paliwo tryska mocno, wiec chyba jest, zreszta splywalo by rownierz w czasie niskiej temperatury zewnetrznej. Swiece wymieniane niedawno, cewka Valeo ma przejechane max 10tys. Wymieniony termostat z czujnikem temperatury trzyma 90st. Wczesniej wymieniane byly: 2-ga sonda, czujnik walka rozrzadu i przeplywomierz. Wszystko orginalne. Nie mam instalacji gazowej. Czy ma ktos jakis pomysl? Bede wdzieczny za kazda porade,pozdrawiam.

L1U9K8A7S

#504 Post autor: L1U9K8A7S »

Maćku pisze:
L1U9K8A7S,

Jak wyżej sprawdź sondę [kolory kabelków mogą być u Ciebie inne] powinna być jedna jako że masz silnik z X czyli Euro3 i przepływomierz...
Pytanie jeszcze jest takie czy dokładałeś LPG sam czy już taką kupiłeś z LPG :?:
Może to bardziej wina pompki paliwa, może nie podaje paliwa i dlatego tak się dzieje. Nie wiem na pewno ale jak można sprawdzić pompkę bez rozbierania i odkręcania zbiornika, bo wiem że innego dostępu do pompki nie ma.
Pomoże ktoś?

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#505 Post autor: tomzam »

na listwie wtryskowej jest zaworek - trzeba podpiąć się w niego manometrem jakimś i zmierzyć ciśnienie

L1U9K8A7S

#506 Post autor: L1U9K8A7S »

Mam tak że nie słyszę wcale pompki jak chodzi po przekręceniu kluczyka. Może tak być ze pompka w ogóle nie działa a sam jakoś zasysa trochę paliwo i dlatego szarpie na benzynie?

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#507 Post autor: Janus »

L1U9K8A7S pisze:Mam tak że nie słyszę wcale pompki jak chodzi po przekręceniu kluczyka. Może tak być ze pompka w ogóle nie działa a sam jakoś zasysa trochę paliwo i dlatego szarpie na benzynie?
Wątpię aby silnik sam zasysał benzynę ;)
Janusz

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#508 Post autor: Mariusz 79 »

Witam, przy włączaniu stacyjki nie zawsze pompka musi się załączać, wszystko zależy jakie jest w danej chwili ciśnienie paliwa. Ps filtr paliwa oczywiście masz czysty ( wymieniony).
Ostatnio zmieniony 10 cze 2016, 20:01 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 1 raz.

L1U9K8A7S

#509 Post autor: L1U9K8A7S »

Mariusz 79 pisze:Witam, przy włączaniu stacyjki nie zawsze pompka musi się załączać, wszystko zależy jakie jest w danej chwili ciśnienie paliwa. Ps filtr paliwa oczywiście masz czysty ( wymieniony).
Tak. Filtr nowy bo też myślałem że to jego wina ale nie. I nie wiem co dalej...

L1U9K8A7S

#510 Post autor: L1U9K8A7S »

Właśnie wróciłem z trasy. Dzisiaj zaczęło szarpać też na gazie. I chociaż gaz jest zatankowany zaczęło mi wyłączać gaz i przerzucać na benzynę tak jakby zbiornik gazu był pusty. Na benzynie natomiast ledwo się toczy. Już nie wiem co robić 😒

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”