czyli strzeliłem i trafiłem i nic nie kosztowało takie naprawy to lubimy chyba wszyscykarolex pisze:Dzisiaj +1. Klima ruszyła.
[B]Klimatyzacja - przestała działać
- Robert LTM
- Zafiromaniak
- Posty: 563
- Rejestracja: 25 lut 2014, 08:22
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
- Kontakt:
po wizycie u mechanika (padł wyświetlacz/zegary -> wymiana) teściu odebrał auto meldując sukces ale dziś przy 27C wyszło ze klima nie działa ... objawy nie załącza się wentylator klimatyzacji -> zakładam ze uruchamia go sprężarka ... aha wcześniej coś pojękiwało przy załączaniu klimy ECO -> AC
ps opcom nie pokazuje żadnych błędów, bezpieczniki/przekaźniki profilaktycznie wymienione
w załączeniu dwa zrzuty z opcoma (co dziwne czujnik jakości powietrza się pożegnał i aktualnie jest wyłączony a przysiągłbym ze tego nie robiłem)
pytania
jak sprawdzic sprezarke ?
temp zewnetrzna zero ?
opcom moge odpalic ten wentylator ?
ps opcom nie pokazuje żadnych błędów, bezpieczniki/przekaźniki profilaktycznie wymienione
w załączeniu dwa zrzuty z opcoma (co dziwne czujnik jakości powietrza się pożegnał i aktualnie jest wyłączony a przysiągłbym ze tego nie robiłem)
pytania
jak sprawdzic sprezarke ?
temp zewnetrzna zero ?
opcom moge odpalic ten wentylator ?
Ostatnio zmieniony 05 cze 2016, 17:57 przez old_pj, łącznie zmieniany 1 raz.
update
w diagnozie ECM jest Output Test i tam można znaleźć AC
wyniki poniżej:
- wentylator klimy załącza się przy około 2200 kPa chwile pochodzi i się wyłącza
- wentylator przy silniku tez chodzi przy testach 1-3
i teraz diagnoza
wymieniać w ciemno cewkę ? czy może najpierw na kanał i zobaczyć czy sprężarka/sprzęgło sprawne ? po aktywacji testu ciśnienie niby rośnie ...
w diagnozie ECM jest Output Test i tam można znaleźć AC
wyniki poniżej:
- wentylator klimy załącza się przy około 2200 kPa chwile pochodzi i się wyłącza
- wentylator przy silniku tez chodzi przy testach 1-3
i teraz diagnoza
wymieniać w ciemno cewkę ? czy może najpierw na kanał i zobaczyć czy sprężarka/sprzęgło sprawne ? po aktywacji testu ciśnienie niby rośnie ...
czujnik temperatury zewnetrznej (ten z przodu) przeczyszczony ale wymienie na wszelki wypadek groszowa sprawa zreszta temp na wyswietlaczu jest prawidlowa i ludzie pisza ze pomimo pokazywania 0C w opcomie klimatyzacja dziala
sprawa czujnika jakosci powietrza tez sie wyjasnila mechanik jak grzebal wypial wtyczke teraz wyskoczylo dodatkowa opcja w menu AC wlasnie tego dotyczaca
teraz kolej na sprezarke klimy choc zastanawia mnie ten wzrost cisnienia podczas testow co sugeruje poprawna prace sprezarki ... do jakiego cisnienia pompuje sprawna sprezarka podczas testu ? chlodnica byla juz raz wymieniana (wraz z osuszaczem) zreszta bylem na serwisie klimy i niby wszystko gra zadnych ubytkow od ostatniego serwisu przed rokiem
sprawa czujnika jakosci powietrza tez sie wyjasnila mechanik jak grzebal wypial wtyczke teraz wyskoczylo dodatkowa opcja w menu AC wlasnie tego dotyczaca
teraz kolej na sprezarke klimy choc zastanawia mnie ten wzrost cisnienia podczas testow co sugeruje poprawna prace sprezarki ... do jakiego cisnienia pompuje sprawna sprezarka podczas testu ? chlodnica byla juz raz wymieniana (wraz z osuszaczem) zreszta bylem na serwisie klimy i niby wszystko gra zadnych ubytkow od ostatniego serwisu przed rokiem
dla świętego spokoju wymieniłem jeszcze filtr kabinowy naturalnie bez efektu
ciśnienie podczas testu wzrosło ale może to kwestia temp zewnętrznej 26C
spalanie rośnie podczas testu 1,1->1,5 ciśnienie tez z czego wnioskuje ze sprężarka pompuje
wentylator załącza się podczas testu bez problemu w czasie normalnej pracy nie działa
przewód 1 (wysokiego ciśnienia ?) jest gorący, przewód 2 (niskiego ciśnienia ?) jest lekko chłodny, chłodnica gorąca, osuszacz tez
ciśnienie podczas testu wzrosło ale może to kwestia temp zewnętrznej 26C
spalanie rośnie podczas testu 1,1->1,5 ciśnienie tez z czego wnioskuje ze sprężarka pompuje
wentylator załącza się podczas testu bez problemu w czasie normalnej pracy nie działa
przewód 1 (wysokiego ciśnienia ?) jest gorący, przewód 2 (niskiego ciśnienia ?) jest lekko chłodny, chłodnica gorąca, osuszacz tez
- tomzam
- Mieszkaniec
- Posty: 304
- Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: DTH
- Gender:
skoro jest ciśnienie w układzie, sprężarka pompuje to następnym elementem jest zawór rozprężny i jeżeli przewody niskiego ciśnienia są tylko chłodne to najprawdopodobniej w nim jest przyczyna albo w parowniku, ale prędzej padnie zawór niż zapcha się parownik, może być jeszcze zabity osuszacz, ale skoro wymieniałeś to raczej można go wykluczyć. Brak błędów sugeruje jakieś uszkodzenie elementu mechanicznego właśnie
znajomy powiedzial zeby sprawdzic rezystor wentylatora chlodnicy (ten zintegrowany) ale jak sprawdzilem wtyczke sterujaca to okazalo sie ze na zadnym pinie nie ma napiecia co sugeruje uszkodzenie czujnika cisnienia bo to on powinien dac sygnal do wrzucenia pierwszego biegu wiatraka ... wydaje mi sie ze opcom przeprowadza test na drugim biegu co wyjasnia dlaczego wtedy wentylator dziala, wychodzi na to ze musze wymienic ten czujnik zeby popchnac sprawe do przodu
- tomzam
- Mieszkaniec
- Posty: 304
- Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: DTH
- Gender:
uszkodzenia czujnika, wentylatora lub opornicy wentylatora powoduje od razu po włączeniu klimy wyrzucenie błędu, skoro nie masz błędów to jest to uszkodzenie jakiegoś elementu do którego nie jest podpięty kabelek
Poza tym jeżeli sprężarka pompuje to nawet jakby był uszkodzony wiatrak to klima powinna chłodzić przynajmniej przez jakiś czas dopóki nie stopi się skraplacz
Poza tym jeżeli sprężarka pompuje to nawet jakby był uszkodzony wiatrak to klima powinna chłodzić przynajmniej przez jakiś czas dopóki nie stopi się skraplacz
Ostatnio zmieniony 25 cze 2016, 21:14 przez tomzam, łącznie zmieniany 1 raz.
Niekoniecznie bo uszkodzenie opornicy czyli niezalaczenie pierwszego biegu wentylatora klimy nie zostanie zarejestrowane jako błąd ... ciśnienie i temperatura rośnie wiec ECU załącza drugi bieg z pominięciem opornicy tak jak robi to opcom i skraplacz schładza się ... teoretycznie powinno wyjść na teście ale musze to powtórzyć
EDIT
no niestety nadal pat tzn w tescie wszystko gra
testowanie przekaznikow wentylatorow
1 tylko wentylator klimy - 1-szy bieg
2 oba: wentylator klimy 2-gi bieg, wentylator silnika 1-szy bieg
3 tylko wentylator silnika 2-gi bieg
w tescie przekaznikow AC jest cos nie halo bo sprezarka startuje cisnienie rosnie a wentylator klimy sie nie zalacza choc powinien bo skraplacz az sie gotuje i to samo jest przy normalnej jezdzie
ps raz wyskoczyl mi blad swiec zarowych p380-08 ale temperatura plynu chlodzacego rosla 50-60C
update
zalaczenie klimy przyciskiem AC nie powoduje startu sprezarki, skraplacz zimny spalanie bez zmian, przy tescie AC sprezarka startuje, skraplacz robi sie goracy ale z kolei wentylator klimy strajkuje ...
EDIT
no niestety nadal pat tzn w tescie wszystko gra
testowanie przekaznikow wentylatorow
1 tylko wentylator klimy - 1-szy bieg
2 oba: wentylator klimy 2-gi bieg, wentylator silnika 1-szy bieg
3 tylko wentylator silnika 2-gi bieg
w tescie przekaznikow AC jest cos nie halo bo sprezarka startuje cisnienie rosnie a wentylator klimy sie nie zalacza choc powinien bo skraplacz az sie gotuje i to samo jest przy normalnej jezdzie
ps raz wyskoczyl mi blad swiec zarowych p380-08 ale temperatura plynu chlodzacego rosla 50-60C
update
zalaczenie klimy przyciskiem AC nie powoduje startu sprezarki, skraplacz zimny spalanie bez zmian, przy tescie AC sprezarka startuje, skraplacz robi sie goracy ale z kolei wentylator klimy strajkuje ...
Ostatnio zmieniony 26 cze 2016, 12:49 przez old_pj, łącznie zmieniany 2 razy.
W warsztacie specjalizującym się w klimie krótka piłka tzn brak napięcia sterującego w cewce i do widzenia
Następny krok wymiana czujnika ciśnienia i jestem ciekaw czy pomoże
PS co odróżnia test opcomem od normalnego trybu pracy AC ?
Pomijane są jakieś dane z czujników lub ECU ?
No i niestety kicha czyli wymiana czujnika nie przyniosła efektu. Jakieś pomysły na co uczulic elektryka ?
Czy to możliwe ze to nie zaprogramowanie wyświetlacza/zegarów spowodowało deaktywacje klimy ? Na niemieckim forum tak piszą ale szczegółów brak
Następny krok wymiana czujnika ciśnienia i jestem ciekaw czy pomoże
PS co odróżnia test opcomem od normalnego trybu pracy AC ?
Pomijane są jakieś dane z czujników lub ECU ?
No i niestety kicha czyli wymiana czujnika nie przyniosła efektu. Jakieś pomysły na co uczulic elektryka ?
Czy to możliwe ze to nie zaprogramowanie wyświetlacza/zegarów spowodowało deaktywacje klimy ? Na niemieckim forum tak piszą ale szczegółów brak
Ostatnio zmieniony 02 lip 2016, 23:08 przez old_pj, łącznie zmieniany 2 razy.
normalnie nie moge ... mechanik wstawil mi zegary z jakiejs niemieckiej taxi a tam stoi jak wol C60 = KLIMATYZACJA STEROWANA RĘCZNIE wiec nic dziwnego ze klima nie startuje ... rece opadaja normalnie ... mam VIN z tej taksowki wiec chyba pojade do ASO zeby podali carpass i dam znac czy pomogloold_pj pisze:W warsztacie specjalizującym się w klimie krótka piłka tzn brak napięcia sterującego w cewce i do widzenia
Następny krok wymiana czujnika ciśnienia i jestem ciekaw czy pomoże
PS co odróżnia test opcomem od normalnego trybu pracy AC ?
Pomijane są jakieś dane z czujników lub ECU ?
No i niestety kicha czyli wymiana czujnika nie przyniosła efektu. Jakieś pomysły na co uczulic elektryka ?
Czy to możliwe ze to nie zaprogramowanie wyświetlacza/zegarów spowodowało deaktywacje klimy ? Na niemieckim forum tak piszą ale szczegółów brak
Jaką masz dokładnie klimę?
Nie wiem jak jest z drugą stronę tzn masz klimatronik a w zegarach ustawiony manual.
Tak, jak zegary są zaprogramowane np na klimatronik to manual nie ruszy.old_pj pisze:
Czy to możliwe ze to nie zaprogramowanie wyświetlacza/zegarów spowodowało deaktywacje klimy ? Na niemieckim forum tak piszą ale szczegółów brak
Nie wiem jak jest z drugą stronę tzn masz klimatronik a w zegarach ustawiony manual.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.
witam
climatronic
rozmawialem wlasnie z mechanikiem i przyznal ze patrzyl na numer czesci ale o kodowaniu nie pomyslal ... nie byloby to takie straszne ale nie pomyslal tez o carpassie co komplikuje sytuacje
update
komplikacji ciag dalszy bo ASO wyda carpass tylko na podstawie dokumentow (trzeba byc wlascicielem auta na ktory chce sie uzyskac carpass)
climatronic
rozmawialem wlasnie z mechanikiem i przyznal ze patrzyl na numer czesci ale o kodowaniu nie pomyslal ... nie byloby to takie straszne ale nie pomyslal tez o carpassie co komplikuje sytuacje
update
komplikacji ciag dalszy bo ASO wyda carpass tylko na podstawie dokumentow (trzeba byc wlascicielem auta na ktory chce sie uzyskac carpass)
Ostatnio zmieniony 05 lip 2016, 11:55 przez old_pj, łącznie zmieniany 2 razy.