Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#511 Post autor: Maćku »

Sterownik? podjedź do gazownika niech on sprawdzi LPG, i druga rzecz zczytaj błędy
Obrazek

L1U9K8A7S

#512 Post autor: L1U9K8A7S »

Maćku pisze:Sterownik? podjedź do gazownika niech on sprawdzi LPG, i druga rzecz zczytaj błędy
Jak już pisałem wcześniej..
L1U9K8A7S pisze: Od razu mówię, że świece już wymieniłem a po wizycie u elektromechanika i podpięciu pod komputer wyszły błędy, które powracają po wykasowaniu: P0400, P1405, P0170.
Szarpie ciągle na obu paliwach, raz lepiej a raz gorzej. Ide czyścić przepustnicę. Zobaczymy czy to coś da, a przynajmniej wykluczy kolejna część.

##Przepustnica wyczyszczona, żadnych zmian nie widzę jak na razie, ale nie była zbyt brudna, ale za to nie dokrecona więc teraz już zakręcona poprawnie. Na benzynie nadal ledwo jeździ i szarpie.

## Jazda próbna: Auto nadal zachowuje się jak przed czyszczeniem przepustnicy. Ledwo odpali na benzynie dławi się, przerzuci na gaz pojedzie kawałek normalnie bez szarpnięć, i nagle samo się przerzuci na benzynę i pokazuje że niby gazu nie ma, a na benzynie się dławi.

Jakieś podpowiedzi?? Każde nakierowanie mile widziane 😀
Ostatnio zmieniony 15 cze 2016, 13:19 przez L1U9K8A7S, łącznie zmieniany 3 razy.

leszeksz2
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
Imię: Leszek
Lokalizacja: Bielsk Podl.
Auto: Zafira A
Model: A
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#513 Post autor: leszeksz2 »

A sprawdzałeś EGR czy nie jest zasyfiony? Te powracające błędy wskazują że problem jest z EGR. Czytałem że masz nowy EGR. Spróbuj go zaślepić.

L1U9K8A7S

#514 Post autor: L1U9K8A7S »

leszeksz2 pisze:A sprawdzałeś EGR czy nie jest zasyfiony? Te powracające błędy wskazują że problem jest z EGR. Czytałem że masz nowy EGR. Spróbuj go zaślepić.
EGR sprawdzony nie ma różnicy. Ja stawiam, że problemy z benzyna to pompka i za słabe ciśnienie (czyli pompa siada), a problemy z gazem to "czujnik ciśnienia gazu". Tak mi się wydaje przynajmniej. Ale zapraszam do komentowania.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#515 Post autor: gRZENIU »

Problem z szarpaniem nie jest zwiazany na 100% z pompą paliwa , gdyż jak piszesz samochód się nie dławi powyżej 3000 obr/min. Bardziej bym obstawiał regulator ciśnienia paliwa , który znajduje się na listwie wtryskowej lub same wtryski.

Jeżeli cgodzi o gaz to tak jak piszesz , czujnik ciśnienia gazu lub just przepuszcza sam mieszalnik ...

Taka moja sugestia ....

L1U9K8A7S

#516 Post autor: L1U9K8A7S »

gRZENIU pisze:Problem z szarpaniem nie jest zwiazany na 100% z pompą paliwa , gdyż jak piszesz samochód się nie dławi powyżej 3000 obr/min. Bardziej bym obstawiał regulator ciśnienia paliwa , który znajduje się na listwie wtryskowej lub same wtryski.

Jeżeli cgodzi o gaz to tak jak piszesz , czujnik ciśnienia gazu lub just przepuszcza sam mieszalnik ...

Taka moja sugestia ....
A w jaki sposób mogę sprawdzić wtryski i regulator ciśnienia?

L1U9K8A7S

#517 Post autor: L1U9K8A7S »

Mogę liczyć na jakąś podpowiedź bo chciałbym sprawdzić to jakoś. :D

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#518 Post autor: bykmark »

Podłączyć manometr na listwie wtryskowej i to wszystko.
Tak samo jak sprawdzić ciśnienie na pompie.

L1U9K8A7S

#519 Post autor: L1U9K8A7S »

gRZENIU pisze:Problem z szarpaniem nie jest zwiazany na 100% z pompą paliwa , gdyż jak piszesz samochód się nie dławi powyżej 3000 obr/min. Bardziej bym obstawiał regulator ciśnienia paliwa , który znajduje się na listwie wtryskowej lub same wtryski.

Jeżeli cgodzi o gaz to tak jak piszesz , czujnik ciśnienia gazu lub just przepuszcza sam mieszalnik ...

Taka moja sugestia ....
Witam ponownie. Cała listwa wraz z regulatorem i wtryskami wymieniona na działającą i nadal to samo. Bez zmian. Więc to nie wtryski... tylko co..? Jakieś propozycje?

Awatar użytkownika
wsebastian
Przeglądacz
Posty: 66
Rejestracja: 07 lip 2011, 17:59
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Żory [SZO]
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: x18xe1

#520 Post autor: wsebastian »

Kolego zanim wymienisz połowe czesci w samochodzie wył. gaz na pare dni i jezdzij tylko na benzynie ;) z tego co piszesz instalacja gazowa jest do gruntownego remontu a co za tym idzie mapy benzyny moga byc calkowicie rozjechane . pojezdzij na benzynie pare dni i zobacz czy bedzie poprawa :D

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#521 Post autor: firek »

L1U9K8A7S, - wydaję się mi że należy zresetować komp benzynowy-zaadaptować i posprawdzać kompem czy pracuje sonda, jakie są odczyty z przepływki - poprostu porządna diagnostyka

L1U9K8A7S

#522 Post autor: L1U9K8A7S »

wsebastian pisze:Kolego zanim wymienisz połowe czesci w samochodzie wył. gaz na pare dni i jezdzij tylko na benzynie ;) z tego co piszesz instalacja gazowa jest do gruntownego remontu a co za tym idzie mapy benzyny moga byc calkowicie rozjechane . pojezdzij na benzynie pare dni i zobacz czy bedzie poprawa :D
Próbowałem jeździć na benzynie i nic to nie daje. A po podmiance czujnika ciśnienia gazu jest już z gazem wszystko ok, tak ja było.
firek pisze: L1U9K8A7S, - wydaję się mi że należy zresetować komp benzynowy-zaadaptować i posprawdzać kompem czy pracuje sonda, jakie są odczyty z przepływki - poprostu porządna diagnostyka
Moje auto nie posiada przepływomierza. Jedyne błędy jaki wywala to zły skład mieszanki paliwowo-powietrznej i zawór egr, ale zawór też był zmieniany na drugi. Już brakuje mi pomysłów...

Awatar użytkownika
oliver84
Debiutant
Posty: 41
Rejestracja: 04 cze 2016, 12:59
Imię: Don
Lokalizacja: Kalisz
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE

#523 Post autor: oliver84 »

Wnioskuje na podstawie tego co napisales, że na gazie chodzi juz ok. Tak jak piszą wyżej na gazie teraz bedzie jezdził, a na PB nie, gdyż mapy sie rozjechały. Reset adaptacji kompa a pozniej od nowa ustawianie instalki.

L1U9K8A7S

#524 Post autor: L1U9K8A7S »

oliver84 pisze:Reset adaptacji kompa a pozniej od nowa ustawianie instalki.
W jaki sposób?

Awatar użytkownika
oliver84
Debiutant
Posty: 41
Rejestracja: 04 cze 2016, 12:59
Imię: Don
Lokalizacja: Kalisz
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE

#525 Post autor: oliver84 »

L1U9K8A7S pisze:
oliver84 pisze:Reset adaptacji kompa a pozniej od nowa ustawianie instalki.
W jaki sposób?
A dokładniej to zresetować ustawienia kompa Pb za pomocą jakiegoś interfejsu diagnostycznego. Później jazda tylko na benzynie w roznych warunkach ok 50,100km. Im wiecej tym lepiej. Następnie autokalibracja sterownika lpg. Jazda na tym samym odcinku na Pb i lpg, ewentualne korekty map lpg. A co do interfejsów to sprzetowy Tech2 ewentualnie któryś z fejsow typu opel scanner lub opcom.

Jesli będziesz ustawial lpg warto przed tym wymienić filtry jak sa stare.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2016, 08:47 przez oliver84, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”