[B]Ile palą wam CDTi?
podłączyłem dziś op-com'a i rzeczywiscie są do ustawienia te dwie wartosci, mianowcie, średnica koła oraz korekcja sygnału spalania. Rozmiar kół ustawiłem na 205/55r16 natomiast nie wiem jak skoryfowac to spalanie. Tam sie wyświetla wartośc 0,0 i można wprowadzić inną wartość. Macie jakiś pomysł? Mi komputer zaniża o 1.2-1.3 litra i na próbę wpsiałem 1,2.
Pablomaxim, ja mam op-coma (notabene dziś przetestowanego na Astrze w celu usunięcia błędu poduszki) także jak już kaliope będzie wiedział jak ustawić korektę spalania to zapraszam i ustawimy u Ciebie też.
Ja póki co nie ruszam u siebie nic gdyż odchylenia kompa od rzeczywistości są w moim przypadku ostatnio bardzo małe i wolę nic nie mieszać.
Ja póki co nie ruszam u siebie nic gdyż odchylenia kompa od rzeczywistości są w moim przypadku ostatnio bardzo małe i wolę nic nie mieszać.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Znalazłem to na forum vectry:
Dokładne zalecenia wg TISa
Doraźne środki zaradcze: 2063
Problem: System EMS silnika wysokoprężnego - Nieprawidłowe wskazywanie zużycia paliwa przez komputer pokładowy
Modele: Silniki: Opcja:
Vectra-C 2004...,Signum 2004...,Astra-H 2004...,Zafira-B 2005...,Antara 2007... Z19DT| Z19DTH| Z19DTJ| Z19DTL| Z30DT,Z19DT| Z19DTH| Z19DTJ| Z19DTL| Z30DT,Z13DTH| Z17DTH| Z19DT| Z19DTH| Z19DTJ| Z19DTL| Z17DTL,Z19DT| Z19DTH| Z19DTL,Z20DMH
Zażalenie: Reklamacja klienta dotycząca niezgodności zużycia paliwa obliczonego przez komputer pokładowy z rzeczywistą wielkością zużycia paliwa.
Przyczyna: Problem ten zidentyfikowano jako niedokładny sygnał zużycia paliwa z jednostki ECU silnika do magistrali CAN-Bus. Wspomniane odchylenie może wynosić ponad 10% w przypadku silników wysokoprężnych.
Produkcja: Nie dotyczy, tylko naprawa w warsztacie.
Środki zaradcze:
W razie reklamacji klienta należy przeprowadzić procedurę TECH 2
"Korekta zużycia paliwa" (korekta z +12,7% na -12,8%) za pomocą
TECH 2.
Należy to wykonać w jednostce ECU silnika. Nie ma możliwości
bezpośredniego wprowadzenia współczynnika korekty.
Aby uzyskać współczynnik korekty, należy wykonać następujące
czynności:
Zatankować pojazd do maksimum i zresetować "Zużycie bezwzględne
w komputerze pokładowym". Klient powinien prowadzić samochód
zgodnie ze swoimi przyzwyczajeniami.
(Uwaga: Inny styl jazdy mógłby mieć wpływ na wynik końcowy)
Przy następnym tankowaniu klient musi zatankować pojazd do maksimum
i zanotować "Zużycie bezwzględne w komputerze pokładowym" oraz
zatankowaną ilość paliwa.
(Uwaga: Im większa przejechana odległość, tym dokładniejszy wynik
końcowy)
Te dwie wartości należy wykorzystać w procedurze TECH 2 "Korekta
zużycia paliwa". Zmienione oprogramowanie TECH 2 będzie dostępne
od TIS 2000-DVD, wersja 72 (czerwiec 2006, TECH 2 wersja 15.105).
Grupa funkcyjna: N - Wyposażenie elektryczne
Grupa zażaleń: 23 - Nieprawidłowe wskazanie
Kod usterki: Brak
[/i]
Tylko nie rozumiem dlaczego z +12,7% na -12,8%, w moim przypadku powinno chyba byc z '-' na '+' a tu wszystkie nieprawidłowości wrzucone do jednego wora....bez względu na wartosc przekłamania. Wpisałem na próbe wartosc 60,0 i co dziwne po ponownym podłączeniu op-coma ta wartosc sama sie zmineiła na 12,7 bez znaków + czy -.
Dokładne zalecenia wg TISa
Doraźne środki zaradcze: 2063
Problem: System EMS silnika wysokoprężnego - Nieprawidłowe wskazywanie zużycia paliwa przez komputer pokładowy
Modele: Silniki: Opcja:
Vectra-C 2004...,Signum 2004...,Astra-H 2004...,Zafira-B 2005...,Antara 2007... Z19DT| Z19DTH| Z19DTJ| Z19DTL| Z30DT,Z19DT| Z19DTH| Z19DTJ| Z19DTL| Z30DT,Z13DTH| Z17DTH| Z19DT| Z19DTH| Z19DTJ| Z19DTL| Z17DTL,Z19DT| Z19DTH| Z19DTL,Z20DMH
Zażalenie: Reklamacja klienta dotycząca niezgodności zużycia paliwa obliczonego przez komputer pokładowy z rzeczywistą wielkością zużycia paliwa.
Przyczyna: Problem ten zidentyfikowano jako niedokładny sygnał zużycia paliwa z jednostki ECU silnika do magistrali CAN-Bus. Wspomniane odchylenie może wynosić ponad 10% w przypadku silników wysokoprężnych.
Produkcja: Nie dotyczy, tylko naprawa w warsztacie.
Środki zaradcze:
W razie reklamacji klienta należy przeprowadzić procedurę TECH 2
"Korekta zużycia paliwa" (korekta z +12,7% na -12,8%) za pomocą
TECH 2.
Należy to wykonać w jednostce ECU silnika. Nie ma możliwości
bezpośredniego wprowadzenia współczynnika korekty.
Aby uzyskać współczynnik korekty, należy wykonać następujące
czynności:
Zatankować pojazd do maksimum i zresetować "Zużycie bezwzględne
w komputerze pokładowym". Klient powinien prowadzić samochód
zgodnie ze swoimi przyzwyczajeniami.
(Uwaga: Inny styl jazdy mógłby mieć wpływ na wynik końcowy)
Przy następnym tankowaniu klient musi zatankować pojazd do maksimum
i zanotować "Zużycie bezwzględne w komputerze pokładowym" oraz
zatankowaną ilość paliwa.
(Uwaga: Im większa przejechana odległość, tym dokładniejszy wynik
końcowy)
Te dwie wartości należy wykorzystać w procedurze TECH 2 "Korekta
zużycia paliwa". Zmienione oprogramowanie TECH 2 będzie dostępne
od TIS 2000-DVD, wersja 72 (czerwiec 2006, TECH 2 wersja 15.105).
Grupa funkcyjna: N - Wyposażenie elektryczne
Grupa zażaleń: 23 - Nieprawidłowe wskazanie
Kod usterki: Brak
[/i]
Tylko nie rozumiem dlaczego z +12,7% na -12,8%, w moim przypadku powinno chyba byc z '-' na '+' a tu wszystkie nieprawidłowości wrzucone do jednego wora....bez względu na wartosc przekłamania. Wpisałem na próbe wartosc 60,0 i co dziwne po ponownym podłączeniu op-coma ta wartosc sama sie zmineiła na 12,7 bez znaków + czy -.
Mam nadzieję, że korektę będzie się dało również wprowadzić OP-Com'em bo Tech'a akurat nie mam.
Kaliope, jeśli uda Ci się osiągnąć jakieś zadowalające rezultaty (domyślam się że przetestowanie zajmie Ci trochę czasu) to napisz proszę co dokładnie zmieniłeś i na jakie wartości.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
No i wywołałem wilka z lasu heheh tankowałem dziś do pełna V-powera (tak samo jak ostatnio) i okazało się, komp pokazuje mi średnią 7,0 i że zużyłem 47,9 litrów, a tymczasem do odbicia weszło 50,8 w związku z czym średnia skoczyła do 7,38 - to już dość spora różnica!
Jutro wybieram się w trasę i tankował będę pewnie znów w niedziele, zobaczymy jaki będzie wynik, jak znów takie duże przekłamanie to chyba czeka mnie też korekta, aczkolwiek zaczynam mieć podejrzenia ze to sprawka V-powera lub dodatku Castrol TDA, bo na zwykłej ropie i bez dodatku miałem o połowę mniejsze przekłamania. Zrobię jeszcze testy na zwykłej ropie z Shella zarówno z jak i bez TDA zobaczymy jakie będą wyniki!
Przy okazji tego tankowania zrobiłem małe podliczenie zużycia paliwa w samochodzie od samego początku kiedy go posiadam i wygląda to tak:
od 4 lutego 2010 przejechałem 4121 km przy średnim zużyciu 7,56
do momentu chipowania i wywalenia DPF miałem średnią 7,82
po chipowaniu średnia spadła do 7,3
Reasumując po chipie i bez DPF autko spala mi o około 0,5 litra na setkę mniej, jest to wartość której się spodziewałem i która mnie zadowala, myślę że jak troszkę jeszcze przywyknę do auta i lepiej je poznam to zbliżę się do średniej 7,0 i to byłoby naprawdę super!
Kaliope, jeśli uda Ci się osiągnąć jakieś zadowalające rezultaty (domyślam się że przetestowanie zajmie Ci trochę czasu) to napisz proszę co dokładnie zmieniłeś i na jakie wartości.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
No i wywołałem wilka z lasu heheh tankowałem dziś do pełna V-powera (tak samo jak ostatnio) i okazało się, komp pokazuje mi średnią 7,0 i że zużyłem 47,9 litrów, a tymczasem do odbicia weszło 50,8 w związku z czym średnia skoczyła do 7,38 - to już dość spora różnica!
Jutro wybieram się w trasę i tankował będę pewnie znów w niedziele, zobaczymy jaki będzie wynik, jak znów takie duże przekłamanie to chyba czeka mnie też korekta, aczkolwiek zaczynam mieć podejrzenia ze to sprawka V-powera lub dodatku Castrol TDA, bo na zwykłej ropie i bez dodatku miałem o połowę mniejsze przekłamania. Zrobię jeszcze testy na zwykłej ropie z Shella zarówno z jak i bez TDA zobaczymy jakie będą wyniki!
Przy okazji tego tankowania zrobiłem małe podliczenie zużycia paliwa w samochodzie od samego początku kiedy go posiadam i wygląda to tak:
od 4 lutego 2010 przejechałem 4121 km przy średnim zużyciu 7,56
do momentu chipowania i wywalenia DPF miałem średnią 7,82
po chipowaniu średnia spadła do 7,3
Reasumując po chipie i bez DPF autko spala mi o około 0,5 litra na setkę mniej, jest to wartość której się spodziewałem i która mnie zadowala, myślę że jak troszkę jeszcze przywyknę do auta i lepiej je poznam to zbliżę się do średniej 7,0 i to byłoby naprawdę super!
Ostatnio zmieniony 06 maja 2010, 19:36 przez rhaaziel, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
jacek171177 , a jakie masz rzeczywiste spalanie liczone ręcznie (lub na kalkulatorku hehe) na podstawie tego ile km przejeżdżasz i ile faktycznie wlewasz do baku na stacji?
To jest przecież najważniejszy wyróżnik i dopiero na tej podstawie można próbować dostrajać kompa w aucie.
To jest przecież najważniejszy wyróżnik i dopiero na tej podstawie można próbować dostrajać kompa w aucie.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Przy tankowaniu za 100zł też dasz radę policzyć bo zalejesz ponad 20 litrów, a to starczy na prawie 300km.
Wiadomo jednak że jak wlejesz do pełna to będziesz miał dużo dłuższy dystans przejechany, a przez to dokładniejszy wynik (mniej zależny od nietypowych sytuacji, takich jak korki itp itd, które mogą rzutować na średnią na krótkim dystansie) który porównasz sobie z tym co pokazuje komp i jak będzie trzeba to się korektę zrobi
Wiadomo jednak że jak wlejesz do pełna to będziesz miał dużo dłuższy dystans przejechany, a przez to dokładniejszy wynik (mniej zależny od nietypowych sytuacji, takich jak korki itp itd, które mogą rzutować na średnią na krótkim dystansie) który porównasz sobie z tym co pokazuje komp i jak będzie trzeba to się korektę zrobi
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...