Z benzyna zalecam podobnieNie tankuj diesla aż się zatrzyma, tankuj wcześniej,
Zasięg na rezerwie
- Helenka
- Debiutant
- Posty: 33
- Rejestracja: 13 maja 2015, 10:41
- Imię: Helena
- Lokalizacja: Bolesławiec DBL
- Auto: Zafira B 1.7 cdti enjoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
Też tak uważam. Rezerwa w Zafirce jest stanem wysoce niebezpiecznymjarecki69 pisze:Dorze odczytałem informację? Na rezerwie w ZB jest w baku tylko 3,5 litra paliwa?? . Przecież to normalnie opary jedynie pozostały...
W Astrze miałam normalna rezerwę, a dopiero od 50 km liczyło pozostałe kilometry...
Trzeba skorzystać z rady Bodka i tankować zawsze jak spadnie poniżej połowy baku.
Ostatnio zmieniony 14 maja 2015, 13:16 przez Helenka, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek uczy się całe życie...
-
- Mieszkaniec
- Posty: 213
- Rejestracja: 12 lut 2015, 21:08
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: costam
- Gender:
ciągle mam mieszane uczucia co do tych wskazań i ten komunikat "zasięg" jest bardzo mylący...
to co dotychczas sprawdziłem to, że jak komputer pokazuje, że zuzył tyle, a tyle to tankowanie do pierwszego odbicia praktcznie to potwierdza (+- 0,5 L)
i teraz np... jeżdżę od pełnego baku, większość miasto tylko 100km trasa, spalanie średnie 9,3 wg kompa, kilka kilometrów temu zaczęło się - !!! Zasięg 50km !!! coś tam sobie liczy, i zwija ten zasięg tak, że po przejechaniu 6 km pokazuje już, że zasięg 40km... zużycie paliwa wg kompa 48,3 L... czyli zostało mu w baku około 9L czyli zasięg jest 100km prawie, no niech 80 bo jeżdżąc tylko po mieście to mi wciąga jakieś 10,5L... rezerwa jeszcze się nie pali to po jaką cholerę ten głupi komunikat jest?
No a przed chwilą byłem sprawdzić w TEST MODE i pokazuje, że ilość paliwa w baku średnia 5L...a ta po prawej 3,7L - ale jak on bierze tę ilość???? TO jest zagadka! skoro zbiornik ma 58L, a komp pokazuje, że zużyto 48,3 ... dodając to co pokazuje, że mu zostało 3,7 to gdzie się podziało 6L paliwa? ktoś wyjaśni te zagadki jakoś naprawdę sensownie?
Mi się wydaje, że to programowo jest ustalone oszukiwanie żeby człowiek nie jeździł do samego końca. Czyli ma zapas a pokazuje, że ma 3,5 L i TANKOWAĆ! Koniecznie!
to co dotychczas sprawdziłem to, że jak komputer pokazuje, że zuzył tyle, a tyle to tankowanie do pierwszego odbicia praktcznie to potwierdza (+- 0,5 L)
i teraz np... jeżdżę od pełnego baku, większość miasto tylko 100km trasa, spalanie średnie 9,3 wg kompa, kilka kilometrów temu zaczęło się - !!! Zasięg 50km !!! coś tam sobie liczy, i zwija ten zasięg tak, że po przejechaniu 6 km pokazuje już, że zasięg 40km... zużycie paliwa wg kompa 48,3 L... czyli zostało mu w baku około 9L czyli zasięg jest 100km prawie, no niech 80 bo jeżdżąc tylko po mieście to mi wciąga jakieś 10,5L... rezerwa jeszcze się nie pali to po jaką cholerę ten głupi komunikat jest?
No a przed chwilą byłem sprawdzić w TEST MODE i pokazuje, że ilość paliwa w baku średnia 5L...a ta po prawej 3,7L - ale jak on bierze tę ilość???? TO jest zagadka! skoro zbiornik ma 58L, a komp pokazuje, że zużyto 48,3 ... dodając to co pokazuje, że mu zostało 3,7 to gdzie się podziało 6L paliwa? ktoś wyjaśni te zagadki jakoś naprawdę sensownie?
Mi się wydaje, że to programowo jest ustalone oszukiwanie żeby człowiek nie jeździł do samego końca. Czyli ma zapas a pokazuje, że ma 3,5 L i TANKOWAĆ! Koniecznie!
Ostatnio zmieniony 14 maja 2015, 14:27 przez u99artur, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 213
- Rejestracja: 12 lut 2015, 21:08
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: costam
- Gender:
no to garść newsów z dzisiaj:
wyświetlone "Zasięg 6km"
rezerwa świeci się od przebiegu 520km, obecnie 546km (jeszcze nie mruga, wskazówka jakieś dwie małe kreseczki od zupełnego zera)
według TEST MODE takie dane:
ilość paliwa w baku (od lewej):
- chwilowa - 2,0
- średnia (obliczana w ciągu ostatniej minuty) - 2,2
- średnia (obliczana na podstawie przebiegu, czyli ile powinno zostać) - 0,5
Tankujemy - pistolet do wlewu, zawleczka i jazda - odbija, wyciągam, nic nie dolewam (tak jak przy poprzednim tankowaniu) - wlazło 50,5L
Jeśli bak ma 58Lto załóżmy, że miałem jeszcze 5-6L na swobodną jazdę czyli jakieś 60km po mieście. Dobrze kombinuję?
Mało tego, po zatankowaniu i przejechaniu kilku km coby sobie komp wszystko spokojnie obliczył TEST MODE daje taki wynik:
ilość paliwa w baku:
- chwilowa - 54,0
- średnia (obliczana w ciągu ostatniej minuty) - 55,3
- średnia (obliczana na podstawie przebiegu, czyli ile powinno zostać) - 55,5
weźmy chwilową - samochód sobie stoi na równym - 2L podał przed zatankowaniem, po zatankowaniu 50,5 L zamiast podać 52,5 to podał 54,0.... tak czy siak brakuje kilku litrów
Zatem albo ja mam coś nie tak, albo cały parametr "Zasięg" można sobie wsadzić w ... wiadomo gdzie
Niech mi ktoś, kto wie na pewno jeszcze powie czy zapalanie kontrolki rezerwy jest połączone z tym głupim obliczaniem czy jak dawniej w samochodach jest pływak i przy danym poziomie się włącza? Co by znaczyło, że jeśli mi się włączył, przejechałem 26km i zatankowałem tylko 50,5L i mogłem jeszcze 50-60 km przejechać to przy włączeniu kontrolki rezerwa mam jeszcze śmiało około 70km w zapasie a nie jak podaje głupi komputer 30-40?
wyświetlone "Zasięg 6km"
rezerwa świeci się od przebiegu 520km, obecnie 546km (jeszcze nie mruga, wskazówka jakieś dwie małe kreseczki od zupełnego zera)
według TEST MODE takie dane:
ilość paliwa w baku (od lewej):
- chwilowa - 2,0
- średnia (obliczana w ciągu ostatniej minuty) - 2,2
- średnia (obliczana na podstawie przebiegu, czyli ile powinno zostać) - 0,5
Tankujemy - pistolet do wlewu, zawleczka i jazda - odbija, wyciągam, nic nie dolewam (tak jak przy poprzednim tankowaniu) - wlazło 50,5L
Jeśli bak ma 58Lto załóżmy, że miałem jeszcze 5-6L na swobodną jazdę czyli jakieś 60km po mieście. Dobrze kombinuję?
Mało tego, po zatankowaniu i przejechaniu kilku km coby sobie komp wszystko spokojnie obliczył TEST MODE daje taki wynik:
ilość paliwa w baku:
- chwilowa - 54,0
- średnia (obliczana w ciągu ostatniej minuty) - 55,3
- średnia (obliczana na podstawie przebiegu, czyli ile powinno zostać) - 55,5
weźmy chwilową - samochód sobie stoi na równym - 2L podał przed zatankowaniem, po zatankowaniu 50,5 L zamiast podać 52,5 to podał 54,0.... tak czy siak brakuje kilku litrów
Zatem albo ja mam coś nie tak, albo cały parametr "Zasięg" można sobie wsadzić w ... wiadomo gdzie
Niech mi ktoś, kto wie na pewno jeszcze powie czy zapalanie kontrolki rezerwy jest połączone z tym głupim obliczaniem czy jak dawniej w samochodach jest pływak i przy danym poziomie się włącza? Co by znaczyło, że jeśli mi się włączył, przejechałem 26km i zatankowałem tylko 50,5L i mogłem jeszcze 50-60 km przejechać to przy włączeniu kontrolki rezerwa mam jeszcze śmiało około 70km w zapasie a nie jak podaje głupi komputer 30-40?
Ostatnio zmieniony 15 maja 2015, 11:34 przez u99artur, łącznie zmieniany 1 raz.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Wyobraź sobie, że musisz oszacować ilość wody w wannie mając do dyspozycji jedynie linijkę (tak w przybliżeniu działa pływak w baku). Dołóż do tego nieustanne kołysanie wpływające na pomiar, włóż do środka dziecko, które będzie się bawiło korkiem spustowym i spróbuj wyliczyć ile czasu potrzeba do opróżnienia tej wanny :>
Kontrolka z dystrybutorem sterowana jest zależnie od odczytu poziomu z pływaka. Wartość progowa ustawiona jest w zestawie zegarów (IPC) i jest to domyślnie wartość 6%.
Kontrolka z dystrybutorem sterowana jest zależnie od odczytu poziomu z pływaka. Wartość progowa ustawiona jest w zestawie zegarów (IPC) i jest to domyślnie wartość 6%.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 213
- Rejestracja: 12 lut 2015, 21:08
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: costam
- Gender:
Nie do końca się zgodzę... owszem co do litra to się nie da, ale... dawniej jak nie było elektroniki, która często jak się okazuje jest zwyczajnie niedoskonała i przez to głupia były zwykłe kontrolki rezerwy - od tego bujania bakiem najpierw pomrygiwała, zapalała się na chwilę i gasła, jak już trochę possał samochodzik to paliła się ciągle i KAŻDY wiedział, że w swoim samochodzie od zamrugania ma np. 60 km na luziku do przejechania, a od ciągłego zapalenia jakieś 50km ( w każdym typie były to inne wartości)i jakoś to się sprawdzało i przy nierównych drogach i analogowych włącznikach na zwykłym pływaku a tutaj pokazuje zasięg 6km podczas gdy w baku jest dobre 8L paliwa... hmmmm.... a po górach nie jeżdżę no chyba, że Opel miał projekt oszczędnościowy i mi wspawali bak o pojemność 52L zamiast 58
Ostatnio zmieniony 15 maja 2015, 12:39 przez u99artur, łącznie zmieniany 2 razy.
- Helenka
- Debiutant
- Posty: 33
- Rejestracja: 13 maja 2015, 10:41
- Imię: Helena
- Lokalizacja: Bolesławiec DBL
- Auto: Zafira B 1.7 cdti enjoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
No dzięki... teraz rozumiem, dlaczego tak trudno mi zatankować 50 l... mimo migającej lampki rezerwyPrzemcio pisze:W Zafirach z silnikami 1.7 Opel wymyślił sobie bak o pojemności 48L [url=http://emotikona.pl/emotikony/pic/butelka.gif]Obrazek[/url] Na siłę wciśnie się 52l.
Człowiek uczy się całe życie...
-
- Debiutant
- Posty: 45
- Rejestracja: 29 wrz 2013, 20:13
- Lokalizacja: Police
- Model:
1.8 benzyna po FL.
Jak schodzi do 30km komp zaczyna pokazywać --- i krzyczy dużym komunikatem PROSZĘ ZATANKOWAĆ. Kontrolka rezerwy, to różnie, ale zapala się +-5km przed tym, natomiast zaczyna migać niby o krytycznej rezerwie jakieś 10km po zapaleniu --- Natomiast tak naprawdę od czasu zapalenia się --- (czyli 30km) można zrobić ok. 50, może nawet 60km. Myślę, że te --- zamiast rzeczywistego przebiegu, to asekuracja, co by ktoś kiedyś (jak w USA) do sądu nie poszedł
Jak schodzi do 30km komp zaczyna pokazywać --- i krzyczy dużym komunikatem PROSZĘ ZATANKOWAĆ. Kontrolka rezerwy, to różnie, ale zapala się +-5km przed tym, natomiast zaczyna migać niby o krytycznej rezerwie jakieś 10km po zapaleniu --- Natomiast tak naprawdę od czasu zapalenia się --- (czyli 30km) można zrobić ok. 50, może nawet 60km. Myślę, że te --- zamiast rzeczywistego przebiegu, to asekuracja, co by ktoś kiedyś (jak w USA) do sądu nie poszedł
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 08 lip 2015, 18:06
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Opel Zafira B 1,8B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Witam Kolegów.
Poczytałem sobie wszystkie wpisy i nie znalazłem odpowiedzi na pytanie które mnie nurtuje. W mojej Zosi 1,8 po zapaleniu się kontrolki rezerwy do jej mrugania mogę przejechać ok 30-40 km przy mrugającej kontrolce na komputerze pokazuje się dystans 180-190 km. Teraz nie wiem gdzie jest przekłamanie czy komputer pokazuje głupoty czy coś jest skrochmalone.
Rafał
Poczytałem sobie wszystkie wpisy i nie znalazłem odpowiedzi na pytanie które mnie nurtuje. W mojej Zosi 1,8 po zapaleniu się kontrolki rezerwy do jej mrugania mogę przejechać ok 30-40 km przy mrugającej kontrolce na komputerze pokazuje się dystans 180-190 km. Teraz nie wiem gdzie jest przekłamanie czy komputer pokazuje głupoty czy coś jest skrochmalone.
Rafał
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 08 lip 2015, 18:06
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Opel Zafira B 1,8B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER