Lewarek zmiany biegów ZAFIRA A

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#76 Post autor: Mattai »

A czy pojawai sie fotki i opis elementu aby mozna bylo go "wystrugac"?
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

ares ares

#77 Post autor: ares ares »

WITAM
napiszcie jak wam się sprawuje mechanizm zmiany biegów w benzynkach tam niema linek
u mnie ciężko wchodzi 2 a odgłos pracy lewarka jak w czołgu..... do niedawna jeżdziłem seatem tam biegi wchodziły zdecydowanie lepiej
pozdrawiam

1wiatr

#78 Post autor: 1wiatr »

Moge powiedzieć że w moim aucie biegi wchodzą tak, że lepiej być nie może- jednym palcem mozna zmieniać .Mam przejechane 122 tys i widać że od nowego nie były zmieniane bo dźewigienki są lekko podrdzewiałe.

robikate

#79 Post autor: robikate »

na zużycie dźwigni zmiany biegów nie ma tak dużego wpływu przebieg, jak jazda miejska samochodem, możesz mieć nastukane 430 tys. i biegi będą wchodzić rewelka, jeżeli to na auto banie wykręcisz a niestety ciągły cykl miejski wykańcza przekładnie tak jak i sprzęgło :(
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2010, 09:16 przez robikate, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 323

#80 Post autor: Skasowany użytkownik 323 »

mattai pisze:A czy pojawai sie fotki i opis elementu aby mozna bylo go "wystrugac"?
A czemu chcesz go wystrugać? Może się mylę ale lecho z alledrogo robi hajs nie z tej ziemi.
Część o której toczy się rozmowa dostępna jest w sklepach za ok 20 PLN(oryginał GM)
nr części to: 90222573

Jeśli się mylę to przepraszam i do kosza :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#81 Post autor: Mattai »

Mysle ze sie mylisz, opel tego nie daje jako zamiennika , a to to podales na obrazku nie wyglada tak samo
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

el_guapo

#82 Post autor: el_guapo »

karolex pisze:
Jeśli się mylę to przepraszam i do kosza :)
Pozdrawiam
Niestety na swoją i naszą zgubę mylisz się.
Numer który podałeś to numer GM90222573, który równa się numerowi Opla 738858.

Opis części jest obiecujący:
TULEJA, 30 MM ŚR.ZEW. X 24 MM, WAŁEK DŹWIGNI ZMIANY BIEGÓW DO OBUDOWY POZ. 10
ale niestety w ASO okazuje się że to jakiś korek do kasety zmiany biegów; sprawdzone dziś organoleptycznie w ASO Auto-Żoliborz w Warszawie. :(

Skasowany użytkownik 323

#83 Post autor: Skasowany użytkownik 323 »

http://www.tomiicars.com.pl/index.php?d ... egoria=194#

Piąta część od dołu. Wygląda bardzo podobnie jak u _lecho_ z alledrogo.
Być może jest to inna część. A myślałem że bedzie tanio :(

el_guapo

#84 Post autor: el_guapo »

karolex pisze: A myślałem że bedzie tanio :(
Dokładnie to miałem dziś w ręku. To jest korek nie tuleja i zdecydowanie mniejsza niż poszukiwana część. :(

opabloo

#85 Post autor: opabloo »

Witam serdecznie, z racji tego ze forum to mi pomogło parę razy mały rewanż :)
Jestem na forum nowym użytkownikiem, mój opelek to model angielski czyli kierownica po drugiej stronie ale nie ma to znaczenia w naprawianiu tego autka :)
Parę osób miało problem z lewarkiem skrzyni biegów, luz lewarka przy ruchach w prawo i lewo, koszt wymiany drogi... tutaj w Szkocji jeszcze drożej (tutaj w ogóle ceny mechaniko to jakaś masakra a poza tym na niczym się nie znają) tak wiec, sam miałem taki problem....
znalazłem na allegro "zestaw naprawczy" w postaci plastikowej tulejki

Zdjecie nr 1: http://yfrog.com/j078683165j

Obrazek
By opabloo at 2010-05-07

Wiec do dzieła :)

Trzeba zacząć od odkręcenia tunelu trzeba znaleźć 12 śrubek

1. Odkręcić popielniczkę Śrubka znajduje się pod nią

2. po wycięciu popielniczki trafiamy na 3 śruby, odkręcamy tylko te dwie skrajne :)

3. Po obu stronach tunelu czyli kolo schowka oraz po przeciwnej stronie odkręcamy po 2 śrubki, po odchyleniu panela trafiamy na kolejna śrubkę ta mocująca tunel je rowniez odkręcamy analogiczna sytuacji po drugiej stronie

4. wyciągamy pokrowiec dźwigni hamulca ręcznego i odkrywamy zaślepkę pod nią znajduje się kolejna śrubka

5. mamy jeszcze po dwie śruby na końcu tunela po bokach (fotele do przodu) i odkręcamy

lokalizacja śrubek jak na zdjęciu :) : http://yfrog.com/jo92610655j

Obrazek
By opabloo at 2010-05-07


Wyjecie tunelu po odkręceniu wszystkich śrubek nie jest trudne

Na kolejnym zdjęciu: http://yfrog.com/ba83555049j


Obrazek
By opabloo at 2010-05-07


Wyjaśniam:

1. Wycisnąć sztyft jak pokazuje strzałka (nr 1)

2. odczepić zaczepy cięgien (3)

3. Można wziąć czarny marker i zaznaczyć pozycję cięgien (nr 2) ( nie zaznaczałem tego ale polecam to zrobić - mniej zabawy po złożeniu by ustawić biegi :))))

na fotce http://yfrog.com/0949759880j

Obrazek
By opabloo at 2010-05-07

4. wyjąć spinkę blokady skrzyni biegów nr 2

5 Oraz odpiąć zatrzaski mocujące lewarek, są 3 co ok 180stopni na zdjęciu nr1 pod warzyć lekko i powinno się dać wyjąć

później całość do góry blokować możne jedynie zaczep na dole lewarka jest zakończy kulka, którą wchodzi w zaczep, najtrudniej będzie to włożyć z powrotem by się zaczepiło to mi sprawiło najwięcej problemów.....

Czas na wyminę plastikowej części nie będę opisywał - po prostu wyjąc stara i włożyć nowa :)
później wszystko w odwrotnej kolejności skręcić i tyle można się cieszyć nowym lewarkiem :) u mnie dział wyśmienicie plastik wart ceny :)

Szerokośći

boogoo

#86 Post autor: boogoo »

Super,dobra robota....Jeszcze zapomniałeś dodac,by dobrze nasmarowac białym smarem ten przegub,w celu uniknięcia ponownej roboty :D :D

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#87 Post autor: BajBus »

dobra robota tylko o jednym zapomniałeś...
kierownicy na dobrą stronę założyć :lol:
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

opabloo

#88 Post autor: opabloo »

No dzięki chłopaki :), już raz skorzystałem z pomocy na forum wiec tak to jest poza tym chyba zrobię kolesiowi darmowa reklamę.... ale co tam i tak po zamontowaniu tej części wychodzi to tanio..... i działa!
ok koleś na ALLEGRO (f...k kolejna reklama Allegro) nazywa się: _lecho_
a aukcja na której to można to kupić: AUKCJA
Co do smaru... hmmm nie użyłem żadnego może coś tam dodam, ale tak czy inaczej to plastik trący o plastik....ale może lepiej posmarować...? bo kto nie smaruje ten nie jeździ ;)
Tak czy inaczej ciesze się że mogłem pomóc!
Wracając do przełożenia kierownicy hmmm..... kto wie możne to opisze ;) ale przyznam ze będzie ciężko..... ;) (taki żarcik) pozdrawiam i miłego jeżdżenia "zośkami"
SZEROKOŚĆI

annton

#89 Post autor: annton »

el_guapo pisze:
KOPERNIK pisze:mattai, specjalnie dla Ciebie :D


[url=http://images39.fotosik.pl/239/2fd803a7bedce10dm.jpg]Obrazek[/URL]
Cena za ten kawałek plastiku jest porażająca - 110zł :shock:

Gdyby ktoś podesłał mi swój zużyty "koszyk" albo ew. podał dokładne wymiary zgodne z zasadami wymiarowania, to byłbym w stanie zrobić kilka takich koszyków z teflonu - koszt: nie więcej niż 1ozł :mrgreen: na piwo dla tokarza + koszty przesyłki
Teflon jest zbyt miękkim materiałem i po nie długim czasie wyrobi się - proponuje Poliamid lub polietylen PE 1000 - da rade a i koszt materiału nie wielki :)

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#90 Post autor: radziko »

Dzięki za podpowiedź gdzie szukać tej tulejki. U mnie też trzeba ją wymienić i będzie lux a w salonie Opla koszt lewarka to 1000 zł

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”