Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8
Moderator: Sebu$
Jak już pisałem wcześniej..Maćku pisze:Sterownik? podjedź do gazownika niech on sprawdzi LPG, i druga rzecz zczytaj błędy
Szarpie ciągle na obu paliwach, raz lepiej a raz gorzej. Ide czyścić przepustnicę. Zobaczymy czy to coś da, a przynajmniej wykluczy kolejna część.L1U9K8A7S pisze: Od razu mówię, że świece już wymieniłem a po wizycie u elektromechanika i podpięciu pod komputer wyszły błędy, które powracają po wykasowaniu: P0400, P1405, P0170.
##Przepustnica wyczyszczona, żadnych zmian nie widzę jak na razie, ale nie była zbyt brudna, ale za to nie dokrecona więc teraz już zakręcona poprawnie. Na benzynie nadal ledwo jeździ i szarpie.
## Jazda próbna: Auto nadal zachowuje się jak przed czyszczeniem przepustnicy. Ledwo odpali na benzynie dławi się, przerzuci na gaz pojedzie kawałek normalnie bez szarpnięć, i nagle samo się przerzuci na benzynę i pokazuje że niby gazu nie ma, a na benzynie się dławi.
Jakieś podpowiedzi?? Każde nakierowanie mile widziane 😀
Ostatnio zmieniony 15 cze 2016, 13:19 przez L1U9K8A7S, łącznie zmieniany 3 razy.
EGR sprawdzony nie ma różnicy. Ja stawiam, że problemy z benzyna to pompka i za słabe ciśnienie (czyli pompa siada), a problemy z gazem to "czujnik ciśnienia gazu". Tak mi się wydaje przynajmniej. Ale zapraszam do komentowania.leszeksz2 pisze:A sprawdzałeś EGR czy nie jest zasyfiony? Te powracające błędy wskazują że problem jest z EGR. Czytałem że masz nowy EGR. Spróbuj go zaślepić.
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Problem z szarpaniem nie jest zwiazany na 100% z pompą paliwa , gdyż jak piszesz samochód się nie dławi powyżej 3000 obr/min. Bardziej bym obstawiał regulator ciśnienia paliwa , który znajduje się na listwie wtryskowej lub same wtryski.
Jeżeli cgodzi o gaz to tak jak piszesz , czujnik ciśnienia gazu lub just przepuszcza sam mieszalnik ...
Taka moja sugestia ....
Jeżeli cgodzi o gaz to tak jak piszesz , czujnik ciśnienia gazu lub just przepuszcza sam mieszalnik ...
Taka moja sugestia ....
A w jaki sposób mogę sprawdzić wtryski i regulator ciśnienia?gRZENIU pisze:Problem z szarpaniem nie jest zwiazany na 100% z pompą paliwa , gdyż jak piszesz samochód się nie dławi powyżej 3000 obr/min. Bardziej bym obstawiał regulator ciśnienia paliwa , który znajduje się na listwie wtryskowej lub same wtryski.
Jeżeli cgodzi o gaz to tak jak piszesz , czujnik ciśnienia gazu lub just przepuszcza sam mieszalnik ...
Taka moja sugestia ....
Witam ponownie. Cała listwa wraz z regulatorem i wtryskami wymieniona na działającą i nadal to samo. Bez zmian. Więc to nie wtryski... tylko co..? Jakieś propozycje?gRZENIU pisze:Problem z szarpaniem nie jest zwiazany na 100% z pompą paliwa , gdyż jak piszesz samochód się nie dławi powyżej 3000 obr/min. Bardziej bym obstawiał regulator ciśnienia paliwa , który znajduje się na listwie wtryskowej lub same wtryski.
Jeżeli cgodzi o gaz to tak jak piszesz , czujnik ciśnienia gazu lub just przepuszcza sam mieszalnik ...
Taka moja sugestia ....
- wsebastian
- Przeglądacz
- Posty: 66
- Rejestracja: 07 lip 2011, 17:59
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Żory [SZO]
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: x18xe1
Próbowałem jeździć na benzynie i nic to nie daje. A po podmiance czujnika ciśnienia gazu jest już z gazem wszystko ok, tak ja było.wsebastian pisze:Kolego zanim wymienisz połowe czesci w samochodzie wył. gaz na pare dni i jezdzij tylko na benzynie z tego co piszesz instalacja gazowa jest do gruntownego remontu a co za tym idzie mapy benzyny moga byc calkowicie rozjechane . pojezdzij na benzynie pare dni i zobacz czy bedzie poprawa
Moje auto nie posiada przepływomierza. Jedyne błędy jaki wywala to zły skład mieszanki paliwowo-powietrznej i zawór egr, ale zawór też był zmieniany na drugi. Już brakuje mi pomysłów...firek pisze: L1U9K8A7S, - wydaję się mi że należy zresetować komp benzynowy-zaadaptować i posprawdzać kompem czy pracuje sonda, jakie są odczyty z przepływki - poprostu porządna diagnostyka
- oliver84
- Debiutant
- Posty: 41
- Rejestracja: 04 cze 2016, 12:59
- Imię: Don
- Lokalizacja: Kalisz
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
A dokładniej to zresetować ustawienia kompa Pb za pomocą jakiegoś interfejsu diagnostycznego. Później jazda tylko na benzynie w roznych warunkach ok 50,100km. Im wiecej tym lepiej. Następnie autokalibracja sterownika lpg. Jazda na tym samym odcinku na Pb i lpg, ewentualne korekty map lpg. A co do interfejsów to sprzetowy Tech2 ewentualnie któryś z fejsow typu opel scanner lub opcom.L1U9K8A7S pisze:W jaki sposób?oliver84 pisze:Reset adaptacji kompa a pozniej od nowa ustawianie instalki.
Jesli będziesz ustawial lpg warto przed tym wymienić filtry jak sa stare.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2016, 08:47 przez oliver84, łącznie zmieniany 2 razy.