[B]Klimatyzacja - przestała działać

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Robert LTM
Zafiromaniak
Posty: 563
Rejestracja: 25 lut 2014, 08:22
Imię: Robert
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI SPORT
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:
Kontakt:

#181 Post autor: Robert LTM »

karolex pisze:Dzisiaj +1. Klima ruszyła.
czyli strzeliłem i trafiłem i nic nie kosztowało takie naprawy to lubimy chyba wszyscy :lol:

old_pj

#182 Post autor: old_pj »

po wizycie u mechanika (padł wyświetlacz/zegary -> wymiana) teściu odebrał auto meldując sukces ale dziś przy 27C wyszło ze klima nie działa ... objawy nie załącza się wentylator klimatyzacji -> zakładam ze uruchamia go sprężarka ... aha wcześniej coś pojękiwało przy załączaniu klimy ECO -> AC

ps opcom nie pokazuje żadnych błędów, bezpieczniki/przekaźniki profilaktycznie wymienione
w załączeniu dwa zrzuty z opcoma (co dziwne czujnik jakości powietrza się pożegnał i aktualnie jest wyłączony a przysiągłbym ze tego nie robiłem)

pytania

jak sprawdzic sprezarke ?
temp zewnetrzna zero ?
opcom moge odpalic ten wentylator ?
Załączniki
Clipboard01.jpg
Clipboard02.jpg
Ostatnio zmieniony 05 cze 2016, 17:57 przez old_pj, łącznie zmieniany 1 raz.

old_pj

#183 Post autor: old_pj »

update

w diagnozie ECM jest Output Test i tam można znaleźć AC
wyniki poniżej:
- wentylator klimy załącza się przy około 2200 kPa chwile pochodzi i się wyłącza
- wentylator przy silniku tez chodzi przy testach 1-3

i teraz diagnoza
wymieniać w ciemno cewkę ? czy może najpierw na kanał i zobaczyć czy sprężarka/sprzęgło sprawne ? po aktywacji testu ciśnienie niby rośnie ...
Załączniki
Clipboard03.jpg

old_pj

#184 Post autor: old_pj »

czujnik temperatury zewnetrznej (ten z przodu) przeczyszczony ale wymienie na wszelki wypadek groszowa sprawa zreszta temp na wyswietlaczu jest prawidlowa i ludzie pisza ze pomimo pokazywania 0C w opcomie klimatyzacja dziala

sprawa czujnika jakosci powietrza tez sie wyjasnila mechanik jak grzebal wypial wtyczke teraz wyskoczylo dodatkowa opcja w menu AC wlasnie tego dotyczaca

teraz kolej na sprezarke klimy choc zastanawia mnie ten wzrost cisnienia podczas testow co sugeruje poprawna prace sprezarki ... do jakiego cisnienia pompuje sprawna sprezarka podczas testu ? chlodnica byla juz raz wymieniana (wraz z osuszaczem) zreszta bylem na serwisie klimy i niby wszystko gra zadnych ubytkow od ostatniego serwisu przed rokiem

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#185 Post autor: Flora »

old_pj pisze:do jakiego cisnienia pompuje sprawna sprezarka podczas testu
<2,8MPa

old_pj

#186 Post autor: old_pj »

no to (niestety) tez prawidlowo, pompuje do okolo 2500 kPA

ogolnie ciekawa sprawa ze niby wszystkie komponenty w porzadku a klima nie dziala

old_pj

#187 Post autor: old_pj »

dla świętego spokoju wymieniłem jeszcze filtr kabinowy naturalnie bez efektu

ciśnienie podczas testu wzrosło ale może to kwestia temp zewnętrznej 26C

spalanie rośnie podczas testu 1,1->1,5 ciśnienie tez z czego wnioskuje ze sprężarka pompuje
wentylator załącza się podczas testu bez problemu w czasie normalnej pracy nie działa
przewód 1 (wysokiego ciśnienia ?) jest gorący, przewód 2 (niskiego ciśnienia ?) jest lekko chłodny, chłodnica gorąca, osuszacz tez
Załączniki
Clipboard01.jpg
Clipboard02.jpg
przewody.jpg
osuszacz.jpg

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#188 Post autor: tomzam »

skoro jest ciśnienie w układzie, sprężarka pompuje to następnym elementem jest zawór rozprężny i jeżeli przewody niskiego ciśnienia są tylko chłodne to najprawdopodobniej w nim jest przyczyna albo w parowniku, ale prędzej padnie zawór niż zapcha się parownik, może być jeszcze zabity osuszacz, ale skoro wymieniałeś to raczej można go wykluczyć. Brak błędów sugeruje jakieś uszkodzenie elementu mechanicznego właśnie

old_pj

#189 Post autor: old_pj »

znajomy powiedzial zeby sprawdzic rezystor wentylatora chlodnicy (ten zintegrowany) ale jak sprawdzilem wtyczke sterujaca to okazalo sie ze na zadnym pinie nie ma napiecia co sugeruje uszkodzenie czujnika cisnienia bo to on powinien dac sygnal do wrzucenia pierwszego biegu wiatraka ... wydaje mi sie ze opcom przeprowadza test na drugim biegu co wyjasnia dlaczego wtedy wentylator dziala, wychodzi na to ze musze wymienic ten czujnik zeby popchnac sprawe do przodu

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#190 Post autor: tomzam »

uszkodzenia czujnika, wentylatora lub opornicy wentylatora powoduje od razu po włączeniu klimy wyrzucenie błędu, skoro nie masz błędów to jest to uszkodzenie jakiegoś elementu do którego nie jest podpięty kabelek
Poza tym jeżeli sprężarka pompuje to nawet jakby był uszkodzony wiatrak to klima powinna chłodzić przynajmniej przez jakiś czas dopóki nie stopi się skraplacz ;)
Ostatnio zmieniony 25 cze 2016, 21:14 przez tomzam, łącznie zmieniany 1 raz.

old_pj

#191 Post autor: old_pj »

Niekoniecznie bo uszkodzenie opornicy czyli niezalaczenie pierwszego biegu wentylatora klimy nie zostanie zarejestrowane jako błąd ... ciśnienie i temperatura rośnie wiec ECU załącza drugi bieg z pominięciem opornicy tak jak robi to opcom i skraplacz schładza się ... teoretycznie powinno wyjść na teście ale musze to powtórzyć


EDIT

no niestety nadal pat tzn w tescie wszystko gra
testowanie przekaznikow wentylatorow
1 tylko wentylator klimy - 1-szy bieg
2 oba: wentylator klimy 2-gi bieg, wentylator silnika 1-szy bieg
3 tylko wentylator silnika 2-gi bieg

w tescie przekaznikow AC jest cos nie halo bo sprezarka startuje cisnienie rosnie a wentylator klimy sie nie zalacza choc powinien bo skraplacz az sie gotuje i to samo jest przy normalnej jezdzie

ps raz wyskoczyl mi blad swiec zarowych p380-08 ale temperatura plynu chlodzacego rosla 50-60C

update
zalaczenie klimy przyciskiem AC nie powoduje startu sprezarki, skraplacz zimny spalanie bez zmian, przy tescie AC sprezarka startuje, skraplacz robi sie goracy ale z kolei wentylator klimy strajkuje ...
Ostatnio zmieniony 26 cze 2016, 12:49 przez old_pj, łącznie zmieniany 2 razy.

old_pj

#192 Post autor: old_pj »

W warsztacie specjalizującym się w klimie krótka piłka tzn brak napięcia sterującego w cewce i do widzenia
Następny krok wymiana czujnika ciśnienia i jestem ciekaw czy pomoże

PS co odróżnia test opcomem od normalnego trybu pracy AC ?
Pomijane są jakieś dane z czujników lub ECU ?

No i niestety kicha czyli wymiana czujnika nie przyniosła efektu. Jakieś pomysły na co uczulic elektryka ?

Czy to możliwe ze to nie zaprogramowanie wyświetlacza/zegarów spowodowało deaktywacje klimy ? Na niemieckim forum tak piszą ale szczegółów brak
Ostatnio zmieniony 02 lip 2016, 23:08 przez old_pj, łącznie zmieniany 2 razy.

old_pj

#193 Post autor: old_pj »

old_pj pisze:W warsztacie specjalizującym się w klimie krótka piłka tzn brak napięcia sterującego w cewce i do widzenia
Następny krok wymiana czujnika ciśnienia i jestem ciekaw czy pomoże

PS co odróżnia test opcomem od normalnego trybu pracy AC ?
Pomijane są jakieś dane z czujników lub ECU ?

No i niestety kicha czyli wymiana czujnika nie przyniosła efektu. Jakieś pomysły na co uczulic elektryka ?

Czy to możliwe ze to nie zaprogramowanie wyświetlacza/zegarów spowodowało deaktywacje klimy ? Na niemieckim forum tak piszą ale szczegółów brak
:evil: normalnie nie moge ... mechanik wstawil mi zegary z jakiejs niemieckiej taxi a tam stoi jak wol C60 = KLIMATYZACJA STEROWANA RĘCZNIE wiec nic dziwnego ze klima nie startuje ... rece opadaja normalnie ... mam VIN z tej taksowki wiec chyba pojade do ASO zeby podali carpass i dam znac czy pomoglo

drahe
Mieszkaniec
Posty: 449
Rejestracja: 09 sie 2012, 09:13
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#194 Post autor: drahe »

Jaką masz dokładnie klimę?
old_pj pisze:
Czy to możliwe ze to nie zaprogramowanie wyświetlacza/zegarów spowodowało deaktywacje klimy ? Na niemieckim forum tak piszą ale szczegółów brak
Tak, jak zegary są zaprogramowane np na klimatronik to manual nie ruszy.
Nie wiem jak jest z drugą stronę tzn masz klimatronik a w zegarach ustawiony manual.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.

old_pj

#195 Post autor: old_pj »

witam

climatronic

rozmawialem wlasnie z mechanikiem i przyznal ze patrzyl na numer czesci ale o kodowaniu nie pomyslal ... nie byloby to takie straszne ale nie pomyslal tez o carpassie co komplikuje sytuacje

update
komplikacji ciag dalszy bo ASO wyda carpass tylko na podstawie dokumentow (trzeba byc wlascicielem auta na ktory chce sie uzyskac carpass)
Ostatnio zmieniony 05 lip 2016, 11:55 przez old_pj, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”