Szarpanie przy równomiernej jeździe, o co chodzi?
Moderator: Sebu$
-
- Debiutant
- Posty: 27
- Rejestracja: 02 sie 2015, 10:59
- Imię: Winner
- Lokalizacja: Pionki/Miastko
- Auto: Zafira
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Mam problem z z18xe, zaczęło się na A1 przy prędkości 140km/h, silnik przełączył się w tryb awaryjny zjazd na mop i falowanie obrotów około 2,5tys. Odczekałem chwilę oboroty powróciły do normy, wyjazd na trasę i przy przyśpieszaniu falowanie i bujanie samochodem, za chwilę znowu tryb awaryjny. Zjechałem z A1 na postoju posprawdzałem wszystkie kable poruszałem i na 180km było dobrze. Problem powrócił na jałowym 3000 obr/min, rozpędzić się masakra (mas 60km/h). Usterka nagle sama ustąpiła (o co chodzi). U teścia w garażu przeczyszczona przepustnica sprawdzone wszystkie węże podciśnienia,wymienione świece i problem czkawki oraz wysokich obrotów powraca co jakiś czas... .Błędy z LM-a:
-P1550 - elektroniczny układ przepustnicy w trybie awaryjnym
-P1120- czujnik pedału gazu - niesprawność obwodu prądowego
-P1122- czujnik położenia przepustnicy- napięcie za niskie
-P0170- nieprawidłowa korekcja dawki paliwa(blok cyl1,czujnik1)
-P0141- obwód nagrzewania sondy lambda (blok1,cz.2)
-P0136- bwód nagrzewania sondy lambda (blok1,cz.1)
-P0036- obwód sterowania nagrzewaniem sondy lambda(blok 1cz.2)
Auto było u gazownika stwierdził że "leci na ubogo", zrobiona kalibracja.
Od czego zacząć ?
Dodam, że od czerwca zeszłego roku nic nie robiłem i auto śmigało aż miło.
PS: Zafira nie posada Kata, jest jakiś emulator na drugiej sondzie... .
PS:dziwnie zachowanie na LPG jaki i na PB
-P1550 - elektroniczny układ przepustnicy w trybie awaryjnym
-P1120- czujnik pedału gazu - niesprawność obwodu prądowego
-P1122- czujnik położenia przepustnicy- napięcie za niskie
-P0170- nieprawidłowa korekcja dawki paliwa(blok cyl1,czujnik1)
-P0141- obwód nagrzewania sondy lambda (blok1,cz.2)
-P0136- bwód nagrzewania sondy lambda (blok1,cz.1)
-P0036- obwód sterowania nagrzewaniem sondy lambda(blok 1cz.2)
Auto było u gazownika stwierdził że "leci na ubogo", zrobiona kalibracja.
Od czego zacząć ?
Dodam, że od czerwca zeszłego roku nic nie robiłem i auto śmigało aż miło.
PS: Zafira nie posada Kata, jest jakiś emulator na drugiej sondzie... .
PS:dziwnie zachowanie na LPG jaki i na PB
-
- Debiutant
- Posty: 27
- Rejestracja: 02 sie 2015, 10:59
- Imię: Winner
- Lokalizacja: Pionki/Miastko
- Auto: Zafira
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Pedał gazu przeglądałem przed zaczytaniem błędów, a miedzy "dziwnym zachowaniem". Teraz błędy wykasowałem, jak się znowu coś zacznie z samochodem dziać znowu zrobię odczyt. Najgorsze myśli to uwalony sterownik, trochę czytałem i nie jedna osoba pisała, że gdy występują te błędy razem (przepustnicy i pedału) to sterownik do naprawy.
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Jeżeli jest uszkodzony pedał przyspieszenia , to jak ma być inaczej ??? Przecież on daje sygnał do otwarcia i zamknięcia przepustnicy , a jak sygnał jest nieprawidłowy to mogą wychodzić takie kwiatki ... Jednak mogę się mylić i faktycznie może być sterownik.winner_xp pisze:jedna osoba pisała, że gdy występują te błędy razem (przepustnicy i pedału) to sterownik do naprawy
Jednak zanim zdecydujesz się na regeneracje lub wymianę na inny , najpierw oddaj do elektrobip na samo sprawdzenie sterownika ... Napewno jeszcze raz przepatrz wiązkę od pedału przyspieszenia , czy oby żaden kabelek się gdzieś nie zwiera , tak samo przy przepustnicy ...
Mam dokładnie ten sam efekt jak autor tego posta. Przy stałej prędkości, około 120 km/h zaczyna się delikatne szarpanie. Wystarczy dodać gazu i problemu nie ma. Ustalę stałą predkość i efekt jest wyczuwalny. Czy ktoś walczył z taką przypadłością ? Silnik 1.8 Z18XE bez gazu.
Jakby ktoś był zainteresowany tematem rozwiązania tego problemu to ja jestem już po. Zafira naprawiona. Dwa aspekty były na rzeczy:Czarny33 pisze: ↑22 paź 2018, 12:00 Mam dokładnie ten sam efekt jak autor tego posta. Przy stałej prędkości, około 120 km/h zaczyna się delikatne szarpanie. Wystarczy dodać gazu i problemu nie ma. Ustalę stałą predkość i efekt jest wyczuwalny. Czy ktoś walczył z taką przypadłością ? Silnik 1.8 Z18XE bez gazu.
1. Brudna przepustnica ( falowanie obrotami po całonocnym staniu)
2. Delikatne szarpanie przy równej jeździe ( rozerwana guma poduszki pod skrzynią biegów)
Po usunięciu tych usterek nie ma problemów z falowaniem obrotami po odpaleniu o nieprzyjemnym poszarpywaniem przy jeździe ze stałą prędkością.
Prognozy stawiały na sterownik, któryś z czujników położenia wału lub wałka rozrządu lub kasetę zapłonową. Na szczęście żaden z nich nie okazał się wadliwy.
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Super, że udało się autko naprawić Dzięki za podanie rozwiązania problemu - przyda się dla potomności
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6