Moduł informujący o stanie DPF i temperaturze - dyskusja
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Tak poglądowo, niestety kamera kiepsko reaguje na mocne światło emitowane przez diodę, dlatego oświetlany był kawałek kartki.
https://youtu.be/SCuDXM6kAIo
Na początku co 3 sekundy zmienia się barwa, a co 6 sekund dźwięk generowany przez CIM.
W 40 sekundzie rozpoczyna się symulacja alarmu, a w 58 następuje przekręcenie kluczyka i sygnalizacja DPFa zapełnionego w więcej niż 95%.
Barwa niebieska na końcu to normalna praca układu i informacja o temperaturze silnika.
Dołożę później jakieś znaczniki/dokładniejszy opis i zrobię mini ankietę jakie mają być dźwięki i kolory dla przedziałów temperatur.
https://youtu.be/SCuDXM6kAIo
Na początku co 3 sekundy zmienia się barwa, a co 6 sekund dźwięk generowany przez CIM.
W 40 sekundzie rozpoczyna się symulacja alarmu, a w 58 następuje przekręcenie kluczyka i sygnalizacja DPFa zapełnionego w więcej niż 95%.
Barwa niebieska na końcu to normalna praca układu i informacja o temperaturze silnika.
Dołożę później jakieś znaczniki/dokładniejszy opis i zrobię mini ankietę jakie mają być dźwięki i kolory dla przedziałów temperatur.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
No może jeszcze nie do końca, ale wszystko jest już poskładane na docelowej płytce i jakoś działa.
Wpiąłem wczoraj w nocy w złącze i okazało się, że dioda oświetla pół samochodu, ale w dzień jest dobrze
Brakuje mi jeszcze specjalnego klipsa do programowania, dlatego jest tam przyczepiona kablami podstawka.
Z prawej strony płytki eksperymenty z chłodzeniem przy użyciu miedzianego drutu - element ten pewnie zniknie.
Jeżeli na wszelki wypadek zostawię chłodzenie stabilizatora, będzie to rozwiązane w sposób bardziej elegancki
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Cieszy mnie, że zgłosiłeś się na ochotnika :>
---------------------------
Sprzęt po wczorajszych poprawkach spędził dziś noc w samochodzie. Działa poprawnie i nic się nie grzeje (a o to najbardziej się martwiłem). Zastanawiam się czy jednak na wszelki wypadek dołożyć kawałek miedzi, który zabezpieczy urządzenie w samochodzie smażącym się na słońcu w gorące dni, czy zostawić gołą płytkę.
---------------------------
Sprzęt po wczorajszych poprawkach spędził dziś noc w samochodzie. Działa poprawnie i nic się nie grzeje (a o to najbardziej się martwiłem). Zastanawiam się czy jednak na wszelki wypadek dołożyć kawałek miedzi, który zabezpieczy urządzenie w samochodzie smażącym się na słońcu w gorące dni, czy zostawić gołą płytkę.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Dostałem wczoraj przesyłkę od skośnookich i mogłem zabrać się za składanie pierwszego modułu w wersji finalnej. Kiedy już ogarnąłem drobne problemy z montażem i klepaniem muf miedzianych aby uzyskać radiatory, poprawiłem odrobinę oprogramowanie i tuż po północy, w ulewie wskoczyłem na testy do samochodu. Działa
W weekend, jeżeli rodzina mi pozwoli, zabiorę się za klepanie i profilowanie miedzianych radiatorów, a później co nieco poskładam :>
Aktualne oprogramowanie działa następująco:
- przy wyłączonym zapłonie co kilkanaście sekund pojawia się krótkie czerwone mrugnięcie
- po przekręceniu kluczyka mogą pojawić się trzy mrugnięcia, jeżeli DPF jest nasycony w więcej niż
... 75% zielone
... 85% żółte
... 95% czerwone
- na przekręconym kluczyku kolor zmienia się zależnie od temperatury cieczy cłodzącej:
- po przekroczeniu 80°C pojawia się pojedynczy dźwięk
- po wykryciu rozpoczęcia wypalania kolor zmienia się na pomarańczowy i generowane są trzy sygnały dźwiękowe
- po rozpoczęciu regeneracji kolor zmienia się na czerwony
W weekend, jeżeli rodzina mi pozwoli, zabiorę się za klepanie i profilowanie miedzianych radiatorów, a później co nieco poskładam :>
Aktualne oprogramowanie działa następująco:
- przy wyłączonym zapłonie co kilkanaście sekund pojawia się krótkie czerwone mrugnięcie
- po przekręceniu kluczyka mogą pojawić się trzy mrugnięcia, jeżeli DPF jest nasycony w więcej niż
... 75% zielone
... 85% żółte
... 95% czerwone
- na przekręconym kluczyku kolor zmienia się zależnie od temperatury cieczy cłodzącej:
- po przekroczeniu 80°C pojawia się pojedynczy dźwięk
- po wykryciu rozpoczęcia wypalania kolor zmienia się na pomarańczowy i generowane są trzy sygnały dźwiękowe
- po rozpoczęciu regeneracji kolor zmienia się na czerwony
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Ten z miedzią to pierwszy egzemplarz produkcyjny, a pozostałe powinny mieć ładniejsze blaszki
Dzięki - Bodek
Ostatnio zmieniony 16 lip 2016, 14:08 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.