Sumik pisze:Profi robota cięcie sprężynWojti pisze: sprężyny od Kadeta, a z przodu cięte zwoje od Cali V6 Ogólnie jakieś 4 cm prześwitu
[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
W końcu się udało wymienić olej ale i tak nie obeszło się bez komplikacji. Okazało się że na płytę podnośnikową tez nie da się najechać bo przód siedzi za nisko Nie chcieli kombinować z najazdami po deskach i wymienili olej w tradycyjny sposób. Z kanału
Liqui 10W60 już w silniku i od razu widać zmianę. Wcześniej podczas pracy wskaźnik ciśnienia oleju pokazywał cos ok 3,4 bar teraz jest ponad 4 bary (mówię tutaj o wartościach jakie pokazuje zegar dołożony na słupku. Jak to się ma do prawdziwego ciśnienia w układzie nie wiem bo nie konfrontowałem tego z jakimś profi wskaźnikiem ale mam nadzieję że wartości nie odbiegają jakoś znacznie od siebie). Na wolnych po ostrym rozgrzaniu ciśnienie spadało w okolice 1.8 bara. Teraz jeszcze nie wiem ale zaraz jadę do pracy tak więc prze pałuje ją troszkę trasą i się okaże co i jak. Relacja w okolicy godziny 14:00
Liqui 10W60 już w silniku i od razu widać zmianę. Wcześniej podczas pracy wskaźnik ciśnienia oleju pokazywał cos ok 3,4 bar teraz jest ponad 4 bary (mówię tutaj o wartościach jakie pokazuje zegar dołożony na słupku. Jak to się ma do prawdziwego ciśnienia w układzie nie wiem bo nie konfrontowałem tego z jakimś profi wskaźnikiem ale mam nadzieję że wartości nie odbiegają jakoś znacznie od siebie). Na wolnych po ostrym rozgrzaniu ciśnienie spadało w okolice 1.8 bara. Teraz jeszcze nie wiem ale zaraz jadę do pracy tak więc prze pałuje ją troszkę trasą i się okaże co i jak. Relacja w okolicy godziny 14:00
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
zapewniam Cię że się da i nie jest to cięcieSumik pisze:Do AF z zawiasem od Cali V6 niestety nie dało się nic innego wymyślić żeby totalnie posadzić ją na ziemi.
co do oleju ciśnienie jest o pół bara wyższe jeżeli oliwa jest z górnej półki.co prawda zegar masz najtańszą opcje ale jakiś podgląd jest
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Krzysiu, nie ważne, było minęłozapewniam Cię że się da i nie jest to cięcie
Co do oleju to po konkretnej jezdzie również widać róznicę. Na wolnych utrzymuje ok 3 bar tak więc jestem zadowolony.
Za 2 dni lecę do Władka tak więc czeka mnie jakieś 500km ciągłego ładowania trasą. Zobaczymy jak wtedy oliwa się zachowa i ile jej zniknie. Uszczelniacze zrobione tak więc liczę że będzie jej tyli ile jest dzisiaj
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Urlop i po urlopie. Co prawda zostało jeszcze kilka wolnych dni ale człowiek powoli znowu musi się przestawić na tryb roboczy
Co do trasy i auta to cudnie. Zośka przeleciała całą trasę bez za kichnięcia 560 km w jedną stronę. Nad morze dolecieliśmy w niecałe 5h Wyjazd w nocy, mniejszy ruch no i ogólnie droga miodzio (obwodnica Łodzi robi taką robotę że szok). Na początku do Częstochowy ekonomicznie. Potem na A1 już mniej. Po 400 km nawet i 1zł60 to za wolno. No ale. Zośka dała radę. Nawet kilka razy zaskoczyła jak ktoś podjechał pod zderzak i nagle się zdziwił bo maszyna leciała już ponad 2 paki i znikała na horyzoncie . Spalanie oczywiście adekwatne do prędkości. Ale na zbiorniku (36l-38l) udawało się zrobić w okolicach 200-210km.
Po zajechaniu na miejsce kontrola stanu oleju i okazało się że zniknęło jakieś 300ml. Czyli jak na taką jazdę to nawet nie jest źle.
Autko na miejscu zwróciło uwagę kilku osób. Przejazd przez miasto pełne ludzi i miła niespodzianka. Podczas postojów podchodzili, pytali co tam mam pod maską i co wydaje takie dźwięki ( BOV ), że koło zacne i że takiej Zafiry nie widzieli Żona się śmiała, że połaskotali moje EGO Dodatkowo pod ośrodkiem specjalnie zaparkowałem zośkę w taki sposób żeby przykuwała uwagę:
Siedzieliśmy z żoną na tarasie i patrzeliśmy jak jakieś 80% ludzi przechodzących koło Zośki zwracało na nią uwagę ( a w rzeczywistości na minimalny prześwit). Śmialiśmy się że taka pierdoła, a tak przykuwa uwagę. Zdarzyło się nawet, że grupka chłopaków w wieku ok 25-30 lat robiła sobie przy niej zdjęcia
Dzisiaj powrót i już niestety nie było opcji żeby pomknąć tak jak wcześniej. Ale 6,5h to i tak nieźle jak na nasze warunki. Na miejscu znowu kontrola oliwy i znowu troszkę zniknęło. Dolałem 0,5l i jest max na bagnecie. Zrobione troszkę ponad 1200 km i zanik ok 0,5-0,6l oliwy. Niby nie źle bo w książce serwisowej jest napisane że może zniknąć do 0.6l na 1000km. Ale i tak jak znajdą się jakieś "lewe pieniążki" to trzeba będzie pomyśleć o pierścionkach i przeglądzie gładzi. Uszczelniacze już ogarnięte, a turbo nie leje ani na zewnątrz ani w dolot...
Niestety zostały pierścionki. Przy przebiegu ponad 200000 km można by pomyśleć żeby zajrzeć do nich bo zapewne olejowe się delikatnie przypiekają...
Czas pokaże
Co do trasy i auta to cudnie. Zośka przeleciała całą trasę bez za kichnięcia 560 km w jedną stronę. Nad morze dolecieliśmy w niecałe 5h Wyjazd w nocy, mniejszy ruch no i ogólnie droga miodzio (obwodnica Łodzi robi taką robotę że szok). Na początku do Częstochowy ekonomicznie. Potem na A1 już mniej. Po 400 km nawet i 1zł60 to za wolno. No ale. Zośka dała radę. Nawet kilka razy zaskoczyła jak ktoś podjechał pod zderzak i nagle się zdziwił bo maszyna leciała już ponad 2 paki i znikała na horyzoncie . Spalanie oczywiście adekwatne do prędkości. Ale na zbiorniku (36l-38l) udawało się zrobić w okolicach 200-210km.
Po zajechaniu na miejsce kontrola stanu oleju i okazało się że zniknęło jakieś 300ml. Czyli jak na taką jazdę to nawet nie jest źle.
Autko na miejscu zwróciło uwagę kilku osób. Przejazd przez miasto pełne ludzi i miła niespodzianka. Podczas postojów podchodzili, pytali co tam mam pod maską i co wydaje takie dźwięki ( BOV ), że koło zacne i że takiej Zafiry nie widzieli Żona się śmiała, że połaskotali moje EGO Dodatkowo pod ośrodkiem specjalnie zaparkowałem zośkę w taki sposób żeby przykuwała uwagę:
Siedzieliśmy z żoną na tarasie i patrzeliśmy jak jakieś 80% ludzi przechodzących koło Zośki zwracało na nią uwagę ( a w rzeczywistości na minimalny prześwit). Śmialiśmy się że taka pierdoła, a tak przykuwa uwagę. Zdarzyło się nawet, że grupka chłopaków w wieku ok 25-30 lat robiła sobie przy niej zdjęcia
Dzisiaj powrót i już niestety nie było opcji żeby pomknąć tak jak wcześniej. Ale 6,5h to i tak nieźle jak na nasze warunki. Na miejscu znowu kontrola oliwy i znowu troszkę zniknęło. Dolałem 0,5l i jest max na bagnecie. Zrobione troszkę ponad 1200 km i zanik ok 0,5-0,6l oliwy. Niby nie źle bo w książce serwisowej jest napisane że może zniknąć do 0.6l na 1000km. Ale i tak jak znajdą się jakieś "lewe pieniążki" to trzeba będzie pomyśleć o pierścionkach i przeglądzie gładzi. Uszczelniacze już ogarnięte, a turbo nie leje ani na zewnątrz ani w dolot...
Niestety zostały pierścionki. Przy przebiegu ponad 200000 km można by pomyśleć żeby zajrzeć do nich bo zapewne olejowe się delikatnie przypiekają...
Czas pokaże
Ostatnio zmieniony 11 lip 2016, 21:51 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Jasne że tak To tylko kwestia poświęcenia odpowiedniej ilości czasu i pieniędzy. Uszczelki nie przepuszczają bo silnik jest suchy. Turbo nie leje bo dolot jest suchy. Uszczelniacze wymienione. Jedyne co muszę zamówić to Catch tanka bo tędy tracę śladowe ilości oleju (odma wypuszczona pod auto )organista15 pisze:ak myślisz da się ten silnik doprowadzić do takiego stanu, żeby nie brał oleju ?
W takim razie zostały tylko pierścionki. Ale jak na razie nie ma tragedii. Wcześniej na Mobilu 5W50 przed wymianą uszczelniaczy zaworowych (czyli jak miałem niecałe 200000km) od wymiany do wymiany (przejechałem ok 18000km) dolałem prawie 8l oleju!!! Tak jest osiem litrów. Czyli teraz jest prawie dobrze
Jak wracałem na autostradzie trafiłem na nowego Jeep-a Grand Cheroke V8 5.7l Dojechał mi do zderzaka i myślał że zjadę. Przyspieszyłem. To ten znowu. Tak więc zjechałem na prawy żeby go przepuścić ale jakoś tak słabo się zabierał do wyprzedzania. Jak zrównał się ze mną to uśmiechnąłem się, wcisnąłem magiczny guzik Sport i tyle mnie widział odpaliłem ponad 2 zł i gość był w szoku jak Zafira przy takiej prędkości dalej może przyspieszać. A w tym przedziale obrotów na 6 biegu Zośka dość dobrze się odpycha Jak potem na wysokości Łodzi zaczęło padać to zwolniłem. Po jakimś czasie gość Jeep-em mnie mijał i pokazał i kiwał głową że nie dowierzawampir11111 pisze:ps. Mateusz smieja sie z wanow ale do czasu jak zachwile znikaja na horyzoncie
Ostatnio zmieniony 12 lip 2016, 11:06 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
kiepski stan tego silnikaSumik pisze: (przejechałem ok 18000km) dolałem prawie 8l oleju!!!
kompletny remont i nie bedzie brał oleju tylko to parę ł kosztuje.gdzieś ju wklejałem kosztorys remontu silnika Z20LExorganista15 pisze:jak myślisz da się ten silnik doprowadzić do takiego stanu, żeby nie brał oleju ?
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Silnik jest w dobrym stanie. Od poczatku na pelnym syntetyku, i oryginalnie najechane w tym momencie 204k km. Tak jak pisalem ogromnym problemem byly uszczelniacze zaworowe ktore byly tak zajechane ze az byly spekane a 2 byly calkowicie zsuniete i pracowaly z zaworami . Sie ogarnie jak trzeba bedzie.ryba1 pisze:kiepski stan tego silnika
Dlatego ja mam Zobaczylem ja u znajomego i powiedzialem mu ze musze ja miecdoktor pisze:Ta felga gniecie system
Ostatnio zmieniony 12 lip 2016, 14:26 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Sumik, kogo TY chcesz oszukać.dobry stan toby był jakby brał max 1L na 10 tyśkm
tu stan jest akceptowalnyWojti pisze: U mnie przed remontem znikało ok 200 ml na 1 tyś
przyznaje racje bo mi te się podobaWojti pisze: Felga rzeczywiście wygląda rewelacyjnie