[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#436 Post autor: ryba1 »

Sumik pisze:
Wojti pisze: sprężyny od Kadeta, a z przodu cięte zwoje od Cali V6 :lol: Ogólnie jakieś 4 cm prześwitu :f1:
Profi robota cięcie sprężyn

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#437 Post autor: Sumik »

Do AF z zawiasem od Cali V6 niestety nie dało się nic innego wymyślić żeby totalnie posadzić ją na ziemi. Nie było jeszcze Air Ride a gwint wtedy kosztował tyle co auto. Tak więc może robota nie profi ale fajnie się na tym jeździło.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#438 Post autor: Sumik »

W końcu się udało wymienić olej ale i tak nie obeszło się bez komplikacji. Okazało się że na płytę podnośnikową tez nie da się najechać bo przód siedzi za nisko :shock: Nie chcieli kombinować z najazdami po deskach i wymienili olej w tradycyjny sposób. Z kanału :D
Liqui 10W60 już w silniku i od razu widać zmianę. Wcześniej podczas pracy wskaźnik ciśnienia oleju pokazywał cos ok 3,4 bar teraz jest ponad 4 bary (mówię tutaj o wartościach jakie pokazuje zegar dołożony na słupku. Jak to się ma do prawdziwego ciśnienia w układzie nie wiem bo nie konfrontowałem tego z jakimś profi wskaźnikiem ale mam nadzieję że wartości nie odbiegają jakoś znacznie od siebie). Na wolnych po ostrym rozgrzaniu ciśnienie spadało w okolice 1.8 bara. Teraz jeszcze nie wiem ale zaraz jadę do pracy tak więc prze pałuje ją troszkę trasą i się okaże co i jak. Relacja w okolicy godziny 14:00 :D

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#439 Post autor: ryba1 »

Sumik pisze:Do AF z zawiasem od Cali V6 niestety nie dało się nic innego wymyślić żeby totalnie posadzić ją na ziemi.
zapewniam Cię że się da i nie jest to cięcie

co do oleju ciśnienie jest o pół bara wyższe jeżeli oliwa jest z górnej półki.co prawda zegar masz najtańszą opcje ale jakiś podgląd jest

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#440 Post autor: Sumik »

zapewniam Cię że się da i nie jest to cięcie
Krzysiu, nie ważne, było minęło :)

Co do oleju to po konkretnej jezdzie również widać róznicę. Na wolnych utrzymuje ok 3 bar tak więc jestem zadowolony.
Za 2 dni lecę do Władka tak więc czeka mnie jakieś 500km ciągłego ładowania trasą. Zobaczymy jak wtedy oliwa się zachowa i ile jej zniknie. Uszczelniacze zrobione tak więc liczę że będzie jej tyli ile jest dzisiaj :lol:

organista15

#441 Post autor: organista15 »

Zachęcasz mnie coraz bardziej do tej oliwy :lol: co prawda ja mam diesla, ale co tam

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#442 Post autor: Sumik »

Urlop i po urlopie. Co prawda zostało jeszcze kilka wolnych dni ale człowiek powoli znowu musi się przestawić na tryb roboczy :/
Co do trasy i auta to cudnie. Zośka przeleciała całą trasę bez za kichnięcia :lol: 560 km w jedną stronę. Nad morze dolecieliśmy w niecałe 5h :D Wyjazd w nocy, mniejszy ruch no i ogólnie droga miodzio (obwodnica Łodzi robi taką robotę że szok). Na początku do Częstochowy ekonomicznie. Potem na A1 już mniej. Po 400 km nawet i 1zł60 to za wolno. No ale. Zośka dała radę. Nawet kilka razy zaskoczyła jak ktoś podjechał pod zderzak i nagle się zdziwił bo maszyna leciała już ponad 2 paki :lol: i znikała na horyzoncie :D :D :D. Spalanie oczywiście adekwatne do prędkości. Ale na zbiorniku (36l-38l) udawało się zrobić w okolicach 200-210km.
Po zajechaniu na miejsce kontrola stanu oleju i okazało się że zniknęło jakieś 300ml. Czyli jak na taką jazdę to nawet nie jest źle.
Autko na miejscu zwróciło uwagę kilku osób. Przejazd przez miasto pełne ludzi i miła niespodzianka. Podczas postojów podchodzili, pytali co tam mam pod maską i co wydaje takie dźwięki ( BOV :D), że koło zacne i że takiej Zafiry nie widzieli :D Żona się śmiała, że połaskotali moje EGO :) Dodatkowo pod ośrodkiem specjalnie zaparkowałem zośkę w taki sposób żeby przykuwała uwagę:
Obrazek
Siedzieliśmy z żoną na tarasie i patrzeliśmy jak jakieś 80% ludzi przechodzących koło Zośki zwracało na nią uwagę ( a w rzeczywistości na minimalny prześwit). Śmialiśmy się że taka pierdoła, a tak przykuwa uwagę. Zdarzyło się nawet, że grupka chłopaków w wieku ok 25-30 lat robiła sobie przy niej zdjęcia :D
Dzisiaj powrót i już niestety nie było opcji żeby pomknąć tak jak wcześniej. Ale 6,5h to i tak nieźle jak na nasze warunki. Na miejscu znowu kontrola oliwy i znowu troszkę zniknęło. Dolałem 0,5l i jest max na bagnecie. Zrobione troszkę ponad 1200 km i zanik ok 0,5-0,6l oliwy. Niby nie źle bo w książce serwisowej jest napisane że może zniknąć do 0.6l na 1000km. Ale i tak jak znajdą się jakieś "lewe pieniążki" to trzeba będzie pomyśleć o pierścionkach i przeglądzie gładzi. Uszczelniacze już ogarnięte, a turbo nie leje ani na zewnątrz ani w dolot...
Niestety zostały pierścionki. Przy przebiegu ponad 200000 km można by pomyśleć żeby zajrzeć do nich bo zapewne olejowe się delikatnie przypiekają...
Czas pokaże :)
Ostatnio zmieniony 11 lip 2016, 21:51 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.

organista15

#443 Post autor: organista15 »

A widzisz ile to takie rodzinne auto może nabawić ciekawych spojrzeń, a niby śmieją się z vanów :>

Co do silnika, kurcze śledzę Twój temat i myślałem, że teraz to już nie będzie brać oleju a tu jednak, jak myślisz da się ten silnik doprowadzić do takiego stanu, żeby nie brał oleju ?

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#444 Post autor: wampir11111 »

Sumik wypad udany :piwo: Ja jestem wlasnie nad morzem zrobilem 550km i oleju zniklo ok 100ml wiec chyba ok i tez niezalowalem pedalu gazu :lol:

ps. Mateusz smieja sie z wanow ale do czasu jak zachwile znikaja na horyzoncie :lol:

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#445 Post autor: Sumik »

organista15 pisze:ak myślisz da się ten silnik doprowadzić do takiego stanu, żeby nie brał oleju ?
Jasne że tak :) To tylko kwestia poświęcenia odpowiedniej ilości czasu i pieniędzy. Uszczelki nie przepuszczają bo silnik jest suchy. Turbo nie leje bo dolot jest suchy. Uszczelniacze wymienione. Jedyne co muszę zamówić to Catch tanka bo tędy tracę śladowe ilości oleju (odma wypuszczona pod auto :D)
W takim razie zostały tylko pierścionki. Ale jak na razie nie ma tragedii. Wcześniej na Mobilu 5W50 przed wymianą uszczelniaczy zaworowych (czyli jak miałem niecałe 200000km) od wymiany do wymiany (przejechałem ok 18000km) dolałem prawie 8l oleju!!! Tak jest osiem litrów. Czyli teraz jest prawie dobrze :)
wampir11111 pisze:ps. Mateusz smieja sie z wanow ale do czasu jak zachwile znikaja na horyzoncie :lol:
Jak wracałem na autostradzie trafiłem na nowego Jeep-a Grand Cheroke V8 5.7l Dojechał mi do zderzaka i myślał że zjadę. Przyspieszyłem. To ten znowu. Tak więc zjechałem na prawy żeby go przepuścić ale jakoś tak słabo się zabierał do wyprzedzania. Jak zrównał się ze mną to uśmiechnąłem się, wcisnąłem magiczny guzik Sport i tyle mnie widział :D odpaliłem ponad 2 zł i gość był w szoku jak Zafira przy takiej prędkości dalej może przyspieszać. A w tym przedziale obrotów na 6 biegu Zośka dość dobrze się odpycha :lol: Jak potem na wysokości Łodzi zaczęło padać to zwolniłem. Po jakimś czasie gość Jeep-em mnie mijał i pokazał :ok: i kiwał głową że nie dowierza :shock:
Ostatnio zmieniony 12 lip 2016, 11:06 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#446 Post autor: ryba1 »

Sumik pisze: (przejechałem ok 18000km) dolałem prawie 8l oleju!!!
kiepski stan tego silnika
organista15 pisze:jak myślisz da się ten silnik doprowadzić do takiego stanu, żeby nie brał oleju ?
kompletny remont i nie bedzie brał oleju tylko to parę ł kosztuje.gdzieś ju wklejałem kosztorys remontu silnika Z20LEx

Awatar użytkownika
doktor
Mieszkaniec
Posty: 298
Rejestracja: 25 maja 2014, 12:20
Imię: Sebek
Lokalizacja: Rotterdam
Auto: Astra H OPC 'Burg
Model: AH
Oznaczenie silnika: z20leh

#447 Post autor: doktor »

Ta felga gniecie system :) mialem cos podobnego w bertonie :D
I na zywca 1000 razy lepiej niz fotki :)
Ale ona pasuje do ciemnych kokorow wlasnie. Do bialej juz niezbyt

Obrazek
Zafira A OPC - EDS ST1
Astra H OPC Nurburgring Edition
Vectra C Turbo GTS
Astra G Kombiak 1.8

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#448 Post autor: Sumik »

ryba1 pisze:kiepski stan tego silnika
Silnik jest w dobrym stanie. Od poczatku na pelnym syntetyku, i oryginalnie najechane w tym momencie 204k km. Tak jak pisalem ogromnym problemem byly uszczelniacze zaworowe ktore byly tak zajechane ze az byly spekane a 2 byly calkowicie zsuniete i pracowaly z zaworami :/. Sie ogarnie jak trzeba bedzie.
doktor pisze:Ta felga gniecie system :)
Dlatego ja mam :lol: Zobaczylem ja u znajomego i powiedzialem mu ze musze ja miec :D
Ostatnio zmieniony 12 lip 2016, 14:26 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#449 Post autor: Wojti »

Wakacyjny wypad udany :ok: :piwo: Co do min mijanych kierowców bezcenne :P :lol: U mnie przed remontem znikało ok 200 ml na 1 tyś po wymianie pierścieni + uszczelniaczy nie znika nic :shock: ale kosztowało to nie mało :lol: Felga rzeczywiście wygląda rewelacyjnie :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#450 Post autor: ryba1 »

Sumik, kogo TY chcesz oszukać.dobry stan toby był jakby brał max 1L na 10 tyśkm
Wojti pisze: U mnie przed remontem znikało ok 200 ml na 1 tyś
tu stan jest akceptowalny
Wojti pisze: Felga rzeczywiście wygląda rewelacyjnie
przyznaje racje bo mi te się podoba

Zablokowany

Wróć do „Zafira B”