[B]Likwidacja DPF w 1,7 CDTI

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#226 Post autor: Wojti »

Tomek dlaczego uważasz ze przy większym nm rozpieprzy się skrzynie M 32. Szybciej dwumasa i sprzęgło pójdzie niż skrzynia wszystko kręci się tak samo przy 300nm jak i przy 500 nm.Chyba że masz inne doświadczenia ?
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
basti_seba
Mieszkaniec
Posty: 426
Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
Imię: Seb
Lokalizacja: SRB
Auto: ZC 1.4T Enjoy
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NEL
Gender:

#227 Post autor: basti_seba »

Wystarczy wpisać w google " skrzynia M32 problem"
i mamy czytania na tydzień :)

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=18080
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=18094

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#228 Post autor: Wojti »

Wynika z w/w opisów iz tylko przez zaniedbanie lub złe zmienianie biegów na nie dociśniętym sprzęgle może uszkodzić ta skrzynie a nie wada konstrukcyjna lub zbyt duży moment obrotowy :P
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

tom.tom
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 24 lut 2014, 07:58
Imię: Tomek
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Zafira B 1.7 CDTI Zafira Life 2.0 HDI
Model: ZBZD
Oznaczenie silnika: Z17DTR
Gender:

#229 Post autor: tom.tom »

Wojti pisze:Wynika z w/w opisów iz tylko przez zaniedbanie lub złe zmienianie biegów na nie dociśniętym sprzęgle może uszkodzić ta skrzynie a nie wada konstrukcyjna lub zbyt duży moment obrotowy :P
Maksymalny moment obrotowy to jeden z najważniejszych parametrów każdej skrzyni biegów (jak i każdej przekładni mechanicznej). Wszystkie koła zębate, łożyska, wałki, średnice, materiały są liczone i dobierane w zależności od przenoszonego momentu...

"Standardowe" skrzynie w osobówkach są liczone na 300 - 320 Nm właśnie, ponieważ "standardowe" silniki nie generują wyższych momentów.
Pozdrawiam - tom.tom

remax

#230 Post autor: remax »

Dpf usunięty ,egr wyłączony i wreszcie święty spokój no i lepiej wstaje z dołu :piwo: Wszystko po kablu 1h roboty.

Awatar użytkownika
basti_seba
Mieszkaniec
Posty: 426
Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
Imię: Seb
Lokalizacja: SRB
Auto: ZC 1.4T Enjoy
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NEL
Gender:

#231 Post autor: basti_seba »

No ale chyba filtr wycięty a egr zaślepiony? Czy tylko sam kabel :>

remax

#232 Post autor: remax »

Egr narazie wyłączony ,muszę zaślepić a filtr usunięty ze środka reszta jest ,czujniki ,pucha i wygląda jak fabryka.

Awatar użytkownika
basti_seba
Mieszkaniec
Posty: 426
Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
Imię: Seb
Lokalizacja: SRB
Auto: ZC 1.4T Enjoy
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NEL
Gender:

#233 Post autor: basti_seba »

tom.tom pisze:basti_seba ostro przegięliście z momentem, skrzynia M32 tego długo nie wytrzyma, max dla tej skrzyni to 320 Nm... Rozsypiesz skrzynię...

Poza tym masz nadal turbodziurę, moja turbina po chipie zbiera się już ostro od 1500 obr nie od 1800... Przy 2200 mam już pełne doładowanie 2,5 bara...

Wykres mocy idzie spokojnie przeciągnąć do prawie 5000 obr, Tobie moc kończy się na 4000...

Trzeba jeszcze udoskonalić mapy...

U mnie jeszcze usunięty programowo, zaślepiony i wypięty EGR, wywalony programowo i fizycznie niepotrzebny czujnik temperatury który był w DPF, kąty wyprzedzenia wtrysku wcześniejsze... A to już nie takie proste jak usunięcie DPFa :) (co też nie jest proste). I to wszystko bez wyjmowania sterownika z auta, wszystko przez interfejs...

Mam 150 KM, 320 Nm a na testach na A1 moja Zafira szła 215 bez problemu (szybciej bałem się jechać i odpuściłem), właśnie ze względu na to że mam moc nadal powyżej 4500 obr...

Więcej napisałem tu:

Pomyślne usunięcie DPF / EGR / podniesienie mocy 1.7 DTR

P.S. Ciekawostka:

Zadymienie spalin po wycince DPF i chipie (wartość dopuszczalna dla tego rocznika to 1,5 [m-1], pomiar na komputerowym analizatorze zadymienia):

Obroty jałowe - 0,03 [m-1]
Obroty 4500 - 0,3 - 0,6 [m-1]
Przyspieszanie z jałowych do max. - 0,9 - 1,3 [m-1]

Jako wynik ostateczny brana jest wartość średnia z pomiaru, wynosi ona kilka dziesiątych [m-1] cokolwiek by nie robić podczas testu... Czyli po operacji usunięcia DPF samochód w 100% spełnia EURO-5.


Daj wykres z hamowni, bo wszędzie się chwalisz jak to masz fajnie zrobione, obroty do 5000 obrotów, turbo od 1500 obrotów, wykres Nm, bo jak dzwoniłem do Twojego fachmana to jakbym z jakimś amatorem rozmawiał, poza tym nie ma hamowni, więc nie wiem skąd bierzesz swoje liczby.

gagu

#234 Post autor: gagu »

Witam
Jakie macie opinie i doświadczenia w wycinaniu DPF-a w silnikach 1.7 CDTI 110KM? Udało się to gdzieś ogarnąć? Najlepiej w okolicach szczecina. Pytam bo widzę że mam z nim coraz więcej kłopotów. Wypala mi się co 40-60 km. Sprawdzałem OP-COM-em, stopień nasycenia i zmienia się to od 42 do 108 %.
Co dziwne, raz np. wczoraj przejechałem 40 km i nasycenie zmieniło się z 43 na 48 %.
Innym razem nie wiadomo dlaczego pokazuje nagle 102 -108 %. Wnioskuję z tego że strasznie szybko się to dziadostwo zapycha.
Czasami przy wyprzedzaniu wyskakuje błąd przeładowania turbiny i odcina moc. Gdzieś na formum ktoś sugerował że może też to być związane z zapchanym DPF-em.
Pozdrawiam
Bartek
Możecie coś podpowiedzieć co z tym DPF-em zrobić, czemu tak się zapycha często?

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#235 Post autor: Zdenek2007 »

Wydaje mi się że autko ma problemy z osprzętem, skokowe zapełnienie filtra może na to wskazywać. Sprawdził bym EGR i turbinę aczkolwiek minimalne nasycenie filtra na poziomie 43% świadczy o jego nie najlepszym staniem, pozostaje w nim 43% nieusuwalnego popiołu, a więc tylko mechaniczne czyszczenie, wymiana a w ostateczności kastracja auta (usunięcie DPF)

Skasowany użytkownik 6483

#236 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Być może takie nagłe zapychanie DPF świadczy o kiepskiej kondycji silnika lub turbiny - spalany olej zapycha szybko filtr.

gagu

#237 Post autor: gagu »

Witam
Turbina raczej odpada bo wymieniałem ją nie dawno, poza tym bardzo często ją mi odcina z błędem przeładowanie. Co prawda jest to denerwujące bo przy wyprzedzaniu najczęściej to się dzieje. Po prostu samochód przechodzi w tryb awaryjny i traci moc. Czy to może być źle ustawiana sztanga turbiny? Źle ją wyregulowali po regeneracji?

Zauważyłem też takie sapnięcie przy zdejmowaniu nogi z gazu - najczęściej przy redukcji na wyższy bieg - ale wydaje mi się że to chyba zaworek podciśnieniowy zmienia geometrie turbiny przy odcięciu gazu - czy się myle?

Jest możliwość sprawdzenia OP-COMem jakoś kondycji silnika ? Na co zwrócić szczególną uwagę?
Pozdrawiam
Bartek

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”