Test ceramizera
Moderator: Mariusz
- wamka18
- Zafiromaniak
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: koronowo
- Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
Test ceramizera
Jakiś czas temu postanowiłem przetestować na własnej skórze a dokładniej silniku specyfik zwany Ceramizer.
Wlany został do trzech aut:
- Zafira A 2.0T
- Astra G 1.8 16v
- Scenic I FL 1.6 16v
Specyfik jak podaję producent ma zmniejszyć spalanie, wyrównać kompresje oraz zmniejszyć zużycie oleju. Co do AG i Scenica olej w nich nie ubywa ale Zafira jak to LET lubi olej. Kompresji nie chciało mi się mierzyć ale tak jak na wszystkich testach krążących w necie spalanie oparłem na podstawie wskazania komputera.
Scenic przed wlaniem
Scenic po wlaniu i przejechaniu wymaganych kilometrów
Astra przed wlaniem
Astra po wlaniu
Zafira przed wlaniem
Zafira po wlaniu
Podsumowując w przypadku Scenica i Astry jeżdżą na tych samych odcinkach ci sami kierowcy no i według spalania komputera spalanie minimalnie spadło, co do Zosi to zmieniła zupełnie styl trasy z jeżdżenia w koło komina na trasy głównie autostrady przez co spalanie trochę wyższe ale prędkość średnia dużo wyższa. Najważniejsze zużycie oleju co do dwóch pierwszych nie miało co się zmniejszyć co w przypadku Zafiry zużycie oleju raczej spadło ale minimalnie bo trochę rzadziej widzę w lusterku chmurkę dymu i nie tak intensywnie. Najważniejsze że silniki nadal chodzą a co do ceramizera czy warto było wydać pare zł -według mnie TAK.[/b]
Wlany został do trzech aut:
- Zafira A 2.0T
- Astra G 1.8 16v
- Scenic I FL 1.6 16v
Specyfik jak podaję producent ma zmniejszyć spalanie, wyrównać kompresje oraz zmniejszyć zużycie oleju. Co do AG i Scenica olej w nich nie ubywa ale Zafira jak to LET lubi olej. Kompresji nie chciało mi się mierzyć ale tak jak na wszystkich testach krążących w necie spalanie oparłem na podstawie wskazania komputera.
Scenic przed wlaniem
Scenic po wlaniu i przejechaniu wymaganych kilometrów
Astra przed wlaniem
Astra po wlaniu
Zafira przed wlaniem
Zafira po wlaniu
Podsumowując w przypadku Scenica i Astry jeżdżą na tych samych odcinkach ci sami kierowcy no i według spalania komputera spalanie minimalnie spadło, co do Zosi to zmieniła zupełnie styl trasy z jeżdżenia w koło komina na trasy głównie autostrady przez co spalanie trochę wyższe ale prędkość średnia dużo wyższa. Najważniejsze zużycie oleju co do dwóch pierwszych nie miało co się zmniejszyć co w przypadku Zafiry zużycie oleju raczej spadło ale minimalnie bo trochę rzadziej widzę w lusterku chmurkę dymu i nie tak intensywnie. Najważniejsze że silniki nadal chodzą a co do ceramizera czy warto było wydać pare zł -według mnie TAK.[/b]
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Poczekaj na co najmniej 10 krotnie większy przebieg i wówczas wyciągaj wnioski.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Ja dodam swoje trzy grosze na temat dodatków. Ja akurat wlałem dwa razy dodatek do czyszczenia wtrysków STP. Przed wlaniem spalanie chwilowe było na poziomie 0.9l/h natomiast po wlaniu i przejechaniu na autostradzie trasy ok 2tys km spalanie chwilowe wynosi w granicach od 0.6-0,8 l/h . Niby malutko ale zapewniam ,że NIGDY wcześniej przed wlaniem tego środka , spalanie nie spadło mi pon. 0.9l/h a zatem coś musi być na rzeczy . teraz również wleje ten środek jak będe jechał w trasę na wakacje.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Ja mam spalanie na wolnych 0,3-0,4 l/h (nie nie mam nic zepsute są inne czynniki). Ceramizer to żadne cudo i jest wiele lepszych preparatów ale w opinii wielu użytkowników obserwują oni wymierne efekty jego działania. Trzeba pamiętać, że Ceramizer nie uratuje nam silnika jeśli już mamy z nim poważne problemy.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Mógłbyś bardziej rozwinąć to zdanietomek evo pisze:Ja mam spalanie na wolnych 0,3-0,4 l/h (nie nie mam nic zepsute są inne czynniki). ......
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Trzeba wprost napisać, że te dodatki nie ratują zużytego silnika, tylko spowalniają proces zużycia silnika, który jest nieunikniony podczas jego pracy. Ubocznym tego efektem w znaczeniu pozytywnym może być zmniejszenie zużycia paliwa, niewielki wzrost mocy poprzez zmniejszenie oporów wewnętrznych silnika.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Czysty układ wtryskowy, zaawansowany dodatek obniżający tarcie w silniku i dodatek do paliwa obniżający temperature zapłonu i poprawiający smarność robią swoje. Oczywiści spalanie na wolnych zależy w dużym stopniu od temperatury zewnętrznej i temperatury w dolocie a także od dynamiki jazdy.Bodek pisze:Mógłbyś bardziej rozwinąć to zdanietomek evo pisze:Ja mam spalanie na wolnych 0,3-0,4 l/h (nie nie mam nic zepsute są inne czynniki). ......
Czasami spalanie jest wyższe i wynosi 0,4-0,5 czy nawet 0,5-0,6 ale najczyściej jest to 0,3-0,4 (ok. 3 sek 0,3 i potem na 1-2 sek przeskok na 0,4). Na Klimie mam zazwyczaj 0,6-0,7.
EDIT
Generalnie zgoda ale są wysoko-specjalistyczne preparaty (znam 2 ale pewnie na świecie jest tego trochę), które w pewnym stopniu są w stanie zregenerować zużyty silnik. Oczywiście wiele zależy od tego co się w silniku podziało i w jakim stopniu uległ on zużyciu ale w wielu przypadkach jest to do wyciągnięcia. Kiedyś sam w to nie wierzyłem ale znam przypadki,że silniki skazane definitywnie na remont dostawały drugie życie. Tylko takie preparaty nie kupuje się za kilkadziesiąt złotych ani nie znajdziemy ich reklamy w prasie (te zazwyczaj to marketing i niewiele poza tym).I co najważniejsze nie zawsze są w stanie pomóc.paweldm pisze:Trzeba wprost napisać, że te dodatki nie ratują zużytego silnika, tylko spowalniają proces zużycia silnika, który jest nieunikniony podczas jego pracy. Ubocznym tego efektem w znaczeniu pozytywnym może być zmniejszenie zużycia paliwa, niewielki wzrost mocy poprzez zmniejszenie oporów wewnętrznych silnika.
Ostatnio zmieniony 15 lip 2016, 14:52 przez tomek evo, łącznie zmieniany 1 raz.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
W reklamie wszystko dobrze wygląda. Czasem podają, że 90% użytkowników jest zadowolonych, a my mamy akurat pecha i należymy do tych nieszczęsnych 10%. Normalnie jak ze sprawdzalnością pogody w tvn
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Panowie nie podniecajcie się, spalanie na wolnych jest zależne od wielu czynników a może je fałszować oprócz klimy nawet nieco rozładowany akumulator, komp w naszych zafirkach to nie laboratorium więc podane wyniki trzeba traktować poglądowo.
A co do ceramizera to jeśli się nie mylę testowali go w TVN ale tam nazywali go Ceramizator
Na test można luknąć tu
Sprawdził się.
p.s. sorry ale nie chciałem reklamować :>
A co do ceramizera to jeśli się nie mylę testowali go w TVN ale tam nazywali go Ceramizator
Na test można luknąć tu
Sprawdził się.
p.s. sorry ale nie chciałem reklamować :>
Ostatnio zmieniony 15 lip 2016, 21:02 przez Zdenek2007, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Zgadza się ale swoje wypowiedzi nie opieram na reklamie tylko doświadczeniach praktycznych. Jeszcze raz napiszę - jest wiele środków tego typu, opartych na różnych technologiach i nie należy uogólniać bo jeden środek może działać super a inny wcale.paweldm pisze:W reklamie wszystko dobrze wygląda. Czasem podają, że 90% użytkowników jest zadowolonych, a my mamy akurat pecha i należymy do tych nieszczęsnych 10%. Normalnie jak ze sprawdzalnością pogody w tvn
Ceramizer to nazwa potoczna ale i nazwa handlowa konkretnego produktu, Ceramizator to inny produkt i może być lepszy lub gorszy od Ceramizera marki Ceramizer. Z produktów na technologi ceramicznej najbardziej sprawdzonym produktem jest Cera Tec od Liqui Moly. Ale są lepsze produkty w innej technologii.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1983
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
tomek evo pisze:Kiedyś sam w to nie wierzyłem ale znam przypadki,że silniki skazane definitywnie na remont dostawały drugie życie.
podaj przykład.jakoś mi się nie chce wierzyć że taki bajer nagle wyremontuje silnik i da drugie życie.inaczej bo widzę że tm się interesujesz.pokaż jakiś link nazwa produktu.tomek evo pisze:ale swoje wypowiedzi nie opieram na reklamie tylko doświadczeniach praktycznych
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
To nie jest tak, że preparat pomoże w każdej sytuacji. Czasami jednak koszt ewentualnego remontu silnika może sięgać kilku tysięcy złotych więc jeśli jest realna szansa,ze preparat za 200-300 zł pomoże to może warto spodobać. Znam 2 przypadki kiedy preparat Archoil AR9300 zapobiegł wydawało by się nieuchronnemu remontowi/wymianie silnika. Archoil AR9300 nadaje się w sytuacjach kiedy potrzeba zregenerować zniszczone powierzchnie tarcia. Tworzy on na powierzchni metalu bazowego powłokę 5 -cio krotne twardszą od samego metalu i wypełnia mikro wżery. AR9300 zapewnia też najniższy współczynnik tarcia w światowej trybologii.
Jako,że jestem autoryzowanym dystrybutorem produktów Archoil to moje wypowiedzi zapewne będą dla wielu nie do końca wiarygodne dlatego nie mam zamiaru przekonywać na siłę nikogo. Każdy ma swoje zdanie i ma do tego prawo. dobrze jest jednak aby było one poparte czymś więcej niż zwykłym przekonaniem wynikającym z zasłyszanej opinii o jakimś innym produkcie. Ja przetrawestowałem na swoich/rodziny/znajomych produkty Archoil i przekonałem się, ze są rzeczywiście skuteczne w czym utwierdza mnie coraz więcej stałych Klientów wydających czasami niemało kasy na same dodatki.
Znam trochę branżę i wiem, ze goły olej można mocno poprawić a nie robi tego producent ze względu na koszty a nie dlatego,że nie można. Decyduje rachunek ekonomiczny.
Jako,że jestem autoryzowanym dystrybutorem produktów Archoil to moje wypowiedzi zapewne będą dla wielu nie do końca wiarygodne dlatego nie mam zamiaru przekonywać na siłę nikogo. Każdy ma swoje zdanie i ma do tego prawo. dobrze jest jednak aby było one poparte czymś więcej niż zwykłym przekonaniem wynikającym z zasłyszanej opinii o jakimś innym produkcie. Ja przetrawestowałem na swoich/rodziny/znajomych produkty Archoil i przekonałem się, ze są rzeczywiście skuteczne w czym utwierdza mnie coraz więcej stałych Klientów wydających czasami niemało kasy na same dodatki.
Znam trochę branżę i wiem, ze goły olej można mocno poprawić a nie robi tego producent ze względu na koszty a nie dlatego,że nie można. Decyduje rachunek ekonomiczny.