Test ceramizera

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

Test ceramizera

#1 Post autor: wamka18 »

Jakiś czas temu postanowiłem przetestować na własnej skórze a dokładniej silniku specyfik zwany Ceramizer.
Obrazek
Wlany został do trzech aut:
- Zafira A 2.0T
- Astra G 1.8 16v
- Scenic I FL 1.6 16v

Specyfik jak podaję producent ma zmniejszyć spalanie, wyrównać kompresje oraz zmniejszyć zużycie oleju. Co do AG i Scenica olej w nich nie ubywa ale Zafira jak to LET lubi olej. Kompresji nie chciało mi się mierzyć ale tak jak na wszystkich testach krążących w necie spalanie oparłem na podstawie wskazania komputera.

Scenic przed wlaniem
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Scenic po wlaniu i przejechaniu wymaganych kilometrów
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Astra przed wlaniem
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Astra po wlaniu
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Zafira przed wlaniem
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Zafira po wlaniu
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Podsumowując w przypadku Scenica i Astry jeżdżą na tych samych odcinkach ci sami kierowcy no i według spalania komputera spalanie minimalnie spadło, co do Zosi to zmieniła zupełnie styl trasy z jeżdżenia w koło komina na trasy głównie autostrady przez co spalanie trochę wyższe ale prędkość średnia dużo wyższa. Najważniejsze zużycie oleju co do dwóch pierwszych nie miało co się zmniejszyć co w przypadku Zafiry zużycie oleju raczej spadło ale minimalnie bo trochę rzadziej widzę w lusterku chmurkę dymu i nie tak intensywnie. Najważniejsze że silniki nadal chodzą a co do ceramizera czy warto było wydać pare zł -według mnie TAK.[/b]

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Czesław »

Dobra robota :ok: cudo to to nie jest :/ ale nieraz ostatnia deska ratunku przed wymianą pierścieni :P
czesiek_ze

Awatar użytkownika
tOmki
Zafiromaniak
Posty: 537
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NET

#3 Post autor: tOmki »

Czy kierowcy wiedzieli że maja wlany dodatek ?
ZB Obrazek
ZC Obrazek

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#4 Post autor: wamka18 »

Tak bo ja jeździłem dwoma z trzech.

W przypadku zafiry ze ubytek oleju nadal jest to raczej wina uszczelniaczy zaworowych niż pierścieni a na to ceramizer nie pomoże.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#5 Post autor: paweldm »

Poczekaj na co najmniej 10 krotnie większy przebieg i wówczas wyciągaj wnioski.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Skasowany użytkownik 6483

#6 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Ja dodam swoje trzy grosze na temat dodatków. Ja akurat wlałem dwa razy dodatek do czyszczenia wtrysków STP. Przed wlaniem spalanie chwilowe było na poziomie 0.9l/h natomiast po wlaniu i przejechaniu na autostradzie trasy ok 2tys km spalanie chwilowe wynosi w granicach od 0.6-0,8 l/h . Niby malutko ale zapewniam ,że NIGDY wcześniej przed wlaniem tego środka , spalanie nie spadło mi pon. 0.9l/h a zatem coś musi być na rzeczy . teraz również wleje ten środek jak będe jechał w trasę na wakacje. :piwo:

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#7 Post autor: tomek evo »

Ja mam spalanie na wolnych 0,3-0,4 l/h (nie nie mam nic zepsute są inne czynniki). Ceramizer to żadne cudo i jest wiele lepszych preparatów ale w opinii wielu użytkowników obserwują oni wymierne efekty jego działania. Trzeba pamiętać, że Ceramizer nie uratuje nam silnika jeśli już mamy z nim poważne problemy.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: Bodek »

tomek evo pisze:Ja mam spalanie na wolnych 0,3-0,4 l/h (nie nie mam nic zepsute są inne czynniki). ......
Mógłbyś bardziej rozwinąć to zdanie :?:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#9 Post autor: paweldm »

Trzeba wprost napisać, że te dodatki nie ratują zużytego silnika, tylko spowalniają proces zużycia silnika, który jest nieunikniony podczas jego pracy. Ubocznym tego efektem w znaczeniu pozytywnym może być zmniejszenie zużycia paliwa, niewielki wzrost mocy poprzez zmniejszenie oporów wewnętrznych silnika.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: tomek evo »

Bodek pisze:
tomek evo pisze:Ja mam spalanie na wolnych 0,3-0,4 l/h (nie nie mam nic zepsute są inne czynniki). ......
Mógłbyś bardziej rozwinąć to zdanie :?:
Czysty układ wtryskowy, zaawansowany dodatek obniżający tarcie w silniku i dodatek do paliwa obniżający temperature zapłonu i poprawiający smarność robią swoje. Oczywiści spalanie na wolnych zależy w dużym stopniu od temperatury zewnętrznej i temperatury w dolocie a także od dynamiki jazdy.
Czasami spalanie jest wyższe i wynosi 0,4-0,5 czy nawet 0,5-0,6 ale najczyściej jest to 0,3-0,4 (ok. 3 sek 0,3 i potem na 1-2 sek przeskok na 0,4). Na Klimie mam zazwyczaj 0,6-0,7.


EDIT
paweldm pisze:Trzeba wprost napisać, że te dodatki nie ratują zużytego silnika, tylko spowalniają proces zużycia silnika, który jest nieunikniony podczas jego pracy. Ubocznym tego efektem w znaczeniu pozytywnym może być zmniejszenie zużycia paliwa, niewielki wzrost mocy poprzez zmniejszenie oporów wewnętrznych silnika.
Generalnie zgoda ale są wysoko-specjalistyczne preparaty (znam 2 ale pewnie na świecie jest tego trochę), które w pewnym stopniu są w stanie zregenerować zużyty silnik. Oczywiście wiele zależy od tego co się w silniku podziało i w jakim stopniu uległ on zużyciu ale w wielu przypadkach jest to do wyciągnięcia. Kiedyś sam w to nie wierzyłem ale znam przypadki,że silniki skazane definitywnie na remont dostawały drugie życie. Tylko takie preparaty nie kupuje się za kilkadziesiąt złotych ani nie znajdziemy ich reklamy w prasie (te zazwyczaj to marketing i niewiele poza tym).I co najważniejsze nie zawsze są w stanie pomóc.
Ostatnio zmieniony 15 lip 2016, 14:52 przez tomek evo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#11 Post autor: paweldm »

W reklamie wszystko dobrze wygląda. Czasem podają, że 90% użytkowników jest zadowolonych, a my mamy akurat pecha i należymy do tych nieszczęsnych 10%. Normalnie jak ze sprawdzalnością pogody w tvn :D
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#12 Post autor: Zdenek2007 »

Panowie nie podniecajcie się, spalanie na wolnych jest zależne od wielu czynników a może je fałszować oprócz klimy nawet nieco rozładowany akumulator, komp w naszych zafirkach to nie laboratorium więc podane wyniki trzeba traktować poglądowo.
A co do ceramizera to jeśli się nie mylę testowali go w TVN ale tam nazywali go Ceramizator :)
Na test można luknąć tu
Sprawdził się.

p.s. sorry ale nie chciałem reklamować :>
Ostatnio zmieniony 15 lip 2016, 21:02 przez Zdenek2007, łącznie zmieniany 1 raz.

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#13 Post autor: tomek evo »

paweldm pisze:W reklamie wszystko dobrze wygląda. Czasem podają, że 90% użytkowników jest zadowolonych, a my mamy akurat pecha i należymy do tych nieszczęsnych 10%. Normalnie jak ze sprawdzalnością pogody w tvn :D
Zgadza się ale swoje wypowiedzi nie opieram na reklamie tylko doświadczeniach praktycznych. Jeszcze raz napiszę - jest wiele środków tego typu, opartych na różnych technologiach i nie należy uogólniać bo jeden środek może działać super a inny wcale.
Ceramizer to nazwa potoczna ale i nazwa handlowa konkretnego produktu, Ceramizator to inny produkt i może być lepszy lub gorszy od Ceramizera marki Ceramizer. Z produktów na technologi ceramicznej najbardziej sprawdzonym produktem jest Cera Tec od Liqui Moly. Ale są lepsze produkty w innej technologii. :)

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1983
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#14 Post autor: ryba1 »

tomek evo pisze:Kiedyś sam w to nie wierzyłem ale znam przypadki,że silniki skazane definitywnie na remont dostawały drugie życie.
tomek evo pisze:ale swoje wypowiedzi nie opieram na reklamie tylko doświadczeniach praktycznych
podaj przykład.jakoś mi się nie chce wierzyć że taki bajer nagle wyremontuje silnik i da drugie życie.inaczej bo widzę że tm się interesujesz.pokaż jakiś link nazwa produktu.

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#15 Post autor: tomek evo »

To nie jest tak, że preparat pomoże w każdej sytuacji. Czasami jednak koszt ewentualnego remontu silnika może sięgać kilku tysięcy złotych więc jeśli jest realna szansa,ze preparat za 200-300 zł pomoże to może warto spodobać. Znam 2 przypadki kiedy preparat Archoil AR9300 zapobiegł wydawało by się nieuchronnemu remontowi/wymianie silnika. Archoil AR9300 nadaje się w sytuacjach kiedy potrzeba zregenerować zniszczone powierzchnie tarcia. Tworzy on na powierzchni metalu bazowego powłokę 5 -cio krotne twardszą od samego metalu i wypełnia mikro wżery. AR9300 zapewnia też najniższy współczynnik tarcia w światowej trybologii.
Jako,że jestem autoryzowanym dystrybutorem produktów Archoil to moje wypowiedzi zapewne będą dla wielu nie do końca wiarygodne dlatego nie mam zamiaru przekonywać na siłę nikogo. Każdy ma swoje zdanie i ma do tego prawo. dobrze jest jednak aby było one poparte czymś więcej niż zwykłym przekonaniem wynikającym z zasłyszanej opinii o jakimś innym produkcie. Ja przetrawestowałem na swoich/rodziny/znajomych produkty Archoil i przekonałem się, ze są rzeczywiście skuteczne w czym utwierdza mnie coraz więcej stałych Klientów wydających czasami niemało kasy na same dodatki.
Znam trochę branżę i wiem, ze goły olej można mocno poprawić a nie robi tego producent ze względu na koszty a nie dlatego,że nie można. Decyduje rachunek ekonomiczny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”