Kody błędów

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Macieki
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 03 lis 2015, 16:36
Lokalizacja: Kraków
Model:

#946 Post autor: Macieki »

Przeniesione z osobnego tematu na polecenie admina :)

Cześć,
w mojej Zafirze B 1.6 Benzyna + LPG rocznik 2006 na liczniku 172k, wiszą dwa błędy:
0171 - zbyt ubogi skład mieszanki,
0110 - czujnik powietrza nawiewanego.

Generalnie widziałem, że sporo osób boryka się z tymi problemami, ale rzadko ktoś do końca informuje, co było przyczyną awarii, jak udało się z nimi uporać. Postaram się wyeliminować problemy i opisać po kolei co zostało zrobione.

Nie jestem mechanikiem, ale powiedzmy, że z techniką ogólnie mam do czynienia, więc przesiałem trochę informacji z internetu i moich obserwacji, na ten moment podejrzewam, że błąd 0110 pochodzić będzie od uszkodzenia przepływomierza. Pojawił się kilka razy po dłuższej jeździe w korku, później kontrolka checkengine gasła.

Błąd 0171 być może pochodzi po prostu od kijowego paliwa LPG, szczerze mówiąc była by to chyba najkorzystniejsza opcja. Wyświetlił się po przejechaniu ok. 3 km od zatankowania, w tym czasie, jak sądzę, nowe paliwo mogło już spowodować zadziałanie czujników.

W moim przypadku kolejność była taka, że najpierw pojawił się błąd 0171, a dopiero po jakimś czasie, może około miesiąca 0110, stąd myślę, że drugi niekoniecznie może wynikać z pierwszego, chociaż "leżą jakby w pobliżu". Życzcie mi szczęścia lub podzielcie się rozwiązaniem, jeżeli Wasze podobne problemy zostały usunięte.

Nie zauważyłem spadku mocy. Na autostradzie przy 140km/h mam 4tys. obrotów, ale sądziłem, że przy tak małym silniku to może być normalne, ewentualnych użytkowników podobnych modeli proszę o opinię.

Spalanie wzrosło mi ostatnio z ok 10,5l lpg do niecałych 12, nie jestem jednak przekonany czy nie jest to związane np. z większą ilością km przejechanych w korkach (pozdrawiam Kraków).

We wtorek Zafira będzie u mechaniora.

Awatar użytkownika
shadow
Mieszkaniec
Posty: 490
Rejestracja: 19 sty 2015, 11:37
Imię: Adam
Lokalizacja: WWY
Auto: Zafira 1.8 Cosmo
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#947 Post autor: shadow »

Po podłączeniu kompa wyświetliły się takie błędy
Obrazek

Przy każdym jest napisane że się nie powtórzył

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#948 Post autor: Crazy »

skasuj i sprawdź po paru dniach ponownie
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Awatar użytkownika
shadow
Mieszkaniec
Posty: 490
Rejestracja: 19 sty 2015, 11:37
Imię: Adam
Lokalizacja: WWY
Auto: Zafira 1.8 Cosmo
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#949 Post autor: shadow »

Dzisiaj takie

Obrazek

Co ciekawe na liście u góry na każdym błędzie jest
"ten cykl zapłonowy-sprawne"
"od czasu skasowania-sprawne"

Ale gdy wejdę dalej to mam
Obrazek
i
Obrazek

Macieki
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 03 lis 2015, 16:36
Lokalizacja: Kraków
Model:

#950 Post autor: Macieki »

Minęło około 3 tygodnie od mojego posta i naprawy, więc zgłaszam raport ;)

Było tak:
Cześć,
w mojej Zafirze B 1.6 Benzyna + LPG rocznik 2006 na liczniku 172k, wiszą dwa błędy:
0171 - zbyt ubogi skład mieszanki,
0110 - czujnik powietrza nawiewanego.
Okazało się, że winna była wiązka od czujnika powietrza nawiewanego. Wprowadzała błędy, tak że komputer raz myślał, że temperatura wynosi -40, innym razem, że +3. Wiązka wymieniona, od tamtego czasu nie ma żadnych problemów. Koszt naprawy 120 zł. Tym razem udało się po taniości.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#951 Post autor: Flora »

bluevir pisze:Koledzy.
W moim samochodzie świeci się od samego początku check engine. Pedałowanie wykazało kilka błędów w tym dwa.
0135 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 1
0141 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 2
Sondy zostały wymienione jednak okazuje się że błędów interfejsem nie można wykasować. Bez problemu kasują się inne błędy dotyczące np. immobilizera itp, a te dwa błędy nie. Błędy próbowalem wykasować w dwóch miejscach, gdzie mają raczej profesjonalne interfejsy, ale bez skutku. Chce tylko zaznaczyć, że błędów nie można ani na chwile usunąć.
Jeżeli ktoś z Was ma jakiś pomysł to będę wdzięczny.
Jeżeli błędy posiadają opis "występuje" to nawet po poprawnym usunięciu ponownie się pojawią.
Kasowałeś błędy przy uruchomionym silniku?
A może ktoś wcześniej ingerował w oprogramowanie silnika?
Ostatnio zmieniony 26 lip 2016, 21:17 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.

bluevir

#952 Post autor: bluevir »

Podejmowano usunięcie błędów na unieruchomionym silniku. Jeśli to coś da to sprubuje na uruchomionym. Problem polega na tym, że nie można ich usunąć nawet na chwile. Czy ktoś coś robił z tym sterownikiem, tego niestety nie wiem :(

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#953 Post autor: Flora »

Właśnie prędzej udałoby się na samym zapłonie, ponieważ uruchomiony silnik szybciej łapie błędy.

Pablo84K
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#954 Post autor: Pablo84K »

Witam, podłączę się pod temat błędów. Dzisiaj przestała mi gasnąć kontrolka z kluczykiem. Po metodzie gaz hamulec wyszedł kod 0149. Znalazłem tylko że ten kod tyczy się diesli, a ja mam 1.8 16V 125KM. Co może oznaczać ten błąd? Próbowałem wrzucić filmik, ale nie mogę! Czy to przez to że korzystam z telefonu :? Już zgłupiałem, jeszcze raz popatrzyłem na filmik i to jest numer 9149. Jedynie co mogę powiedzieć to że dzisiaj miałem nie równe obroty po odpaleniu, ale jak zaraz ruszyłem to wszystko się unormowało. Czasami tak się robi nie wiadomo czemu.
Ostatnio zmieniony 13 sie 2016, 20:24 przez Pablo84K, łącznie zmieniany 3 razy.

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#955 Post autor: MARCEL! »

Pablo84K - pierwsze to wyczyść przepustnicę... Jak masz benzynę + LPG to po przeczyszczeniu przepustnicy zrób z 50 km na samej benzynie...

fredek

#956 Post autor: fredek »

Witam wszystkich moja Zafirka została podłączona pod kompa i pokazało 2 błędy
---P0105 (MAP) Czujnik ciśnienia absolutnego w kolektorze dolotowym /(BARO) -Czujnik ciśnienia barometrycznego - wadliwe działanie obwodu (NIEOBECNY)
---P1105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure (NIEOBECNY)

Wiem że tematów o tym jest setki ale może ktoś coś :/
Autko jeździ ok moc chyba też jest ( nie wiem jak powinna jeździć ponieważ przesiadłem się z E46)
nie obcina mocy , nie dymi itp ,ale chciałbym się pozbyć tych błędów bo lubię mieć w aucie wszystko ok .

Jeszcze jedna prośba bo jeszcze się nie ogarnąłem z forum , może jest jakiś forumowicz ze świętokrzyskiego z op-comem ponieważ chciałbym posprawdzać wszystko w autku pod kontem elektroniki ( oczywiście nie za free :mrgreen: )
pozdrawiam
_________________
fredek

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#957 Post autor: Crazy »

Fredek wysłałem Ci PW z namiarami kolegi z Ostrowca Św.
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

fredek

#958 Post autor: fredek »

dzięki serdeczne masz u mnie porządnego browca :piwo:

sebol

#959 Post autor: sebol »

Czy ktos spotkal sie zbledem o170 - zla mieszanka o2 cos takiego.. obstawiam przeplywke bo na jalowych ma za dzu przeplywu masy powietrza.. powino byc ok 10kg/ ja mam 15kg/h :piwo:

fredek

#960 Post autor: fredek »

miałem taki błąd w e46 i był spowodowany nieszczelnością kolektora dolotowego

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”