Problem TURBO Z20let

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
ja37

#46 Post autor: ja37 »

Dobrze.
Pewnie będzie nudno, ale napisze historię ja mto było.
2014 - zakupiłem komplet z 20let z anglika zafiry opc od rycerzyka z przebiegiem 56000mil.
Długo trwało włożenie do corsy, bo kupa elektroniki jest - głupi pedał gazu na przykład.
Wywalone od razu były wałki wyrównoważające, założona miska olejowa z c20xe.
Póki była seria taka jak kupiłem było ok.
Ale coś zaczęło być słychać na dole silnika.
Ubiegnę temat i napiszę, że pierwsza korba zawadzała o przekładkę olejową, ja myślałem, że panewka stuka.
Taki odgłos głupi był.
No to silnik do rozebrania.
Przy okazji była zmiana tłoków i korb na c20let, zawsze to mocniejszy zestaw, niż z20let.
Marzyło mi się 300+KM.
I oczywiście jak remont, to i turbo do remontu.
I od tego czasu zaczęły sie kłopoty, czyli moje zapytania na forum.
Jedna głupia zapieczona odma zabiła mi silnik.

Teraz jest z kolei trzeci silnik, który nareszcie działa.Poza turbiną, bo niby nie kopci, ale jednak olej gdzieś znika ok 0,5l/1000km.
Odma z pokrywy zaworów idzie do catch tanka i przez filtr w atmosferę, oleju w catchu brak, zimą woda się zbierała.
2 lata się bujałem z wyciekami oleju spod simmeringów wału, wałków.
Czemu 2 lata? ano temu, że czas mam tylko w soboty, a auto mi codzień potrzebne, a zawsze jakiś kumpel się znalazł z pytaniem - pomożesz? - jasne że pomogę, a moje auto dalej ciekło.
Wreszcie się uporałem z wyciekami, ze zmianą skrzyni, bo jedną już zmieliło, z zawieszeniem, bo amory wylały i pasowało by zrobić dobrze turbo, bo chciałem ze 40-60KM dodać wreszcie.
Tak to wygląda, że auto warte 2000, a już włożyłem ze 20kPLN i naprawdę nie chcę wkładać znów ze 4kPLN w turbinę.
Zestaw naprawczy turbo z niemiec - Mellet - kosztuje 400 zł dla odbiorcy indywidualnego, nie sztuka zmienić, wyważenie to 150zł, ale nie mam czym pomierzyć gratów, żeby być pewnym roboty, dlatego wolę oddać do zakładu.
Ot się rozpisałem ;)


EDIT
Da się jakoś ominąć ten zbiornik podciśnienia, co jest na kolektorze ssącym na dole?
Z chęcią bym się tego pozbył.
Ostatnio zmieniony 17 lip 2016, 15:49 przez ja37, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#47 Post autor: ryba1 »

Ile masz zrobione na turbo po regeneracji?ten silnik masz też po remoncie?puszkę da się ominąć.dlaczego chcesz się jej pozbyć?

I na koniec pytanie bo to swap czy jesteś pewny że msz wszystko ok?

ja37

#48 Post autor: ja37 »

Mam wsio w porządku, wsio podłączone, jak w zafirze było.
Oprócz przełącznika pedału hamulca, ale to w jeździe różnicy nie robi.
Na turbo po regeneracji miałem zrobione jakieś 5 minut, tyle, co silnik się zagrzał.
Sam silnik ma zrobione niecałe 2000km. po remoncie.
Puszka - wyczytałem, że ona zamula silnik na 1 i 2 biegu przy starcie, mi niepotrzebne to, najwyżej opony wymienię co rok.
Na to jestem przygotowany, mogę te 1500 na opony co rok dać, ale nie na turbo co trochę.
To powinno mi chociaż 80000km przejechać?
Po prostu, jak znów żona usłyszy o turbinie, to będziecie mieć znajomą stypę.....

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#49 Post autor: ryba1 »

A te turbo masz jeszcze gwarancje?nowe turbo może potrzyma 80 tys km.regenerowane może się wybrać podczas odpalenia.ja bym oddal turbo do reklamacji.

ja37

#50 Post autor: ja37 »

Dwa razy na reklamacji było, po telefonie gość powiedział, że się poddaje i odda kasę.
Tyle dobrego oby się nie okazało że spieprzył wszystko i turbo szmelc......

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#51 Post autor: ryba1 »

ja37, oddaj do PERUN turbo.

ja37

#52 Post autor: ja37 »

Widzę, że będę miał dłuższą zabawę z zakładem Turbo tech.
Rzeczoznawca włącza się do sprawy, zobaczymy, co wymysli.

To jak ominąć tą puszkę podciśnień?

ja37

#53 Post autor: ja37 »

Obczaiłem jeszcze dwie dziwne usterki.
Jedna przy przyspieszaniu pełnym butem są chwile zacięcia/zawahanianajczęściej przy 4000 obrotów, to trwa może 0,2s i ciągnie dalej, kłopot z paliwem?

Druga, wydaje mi się, że nieraz "gubi" moc, idzie słabiej.
Nie ma na to reguły.
Jak jest słabszy, to słabiej słychać DV, ale zegar doładowania pokazuje jak zwykle.
Czy może być przyczyną zsuwający się z króćca w kolektorze ssącym wąż do serwa?
Wysuwa się dosłownie o pół centymetra, nawet potrafi się sam wsunąć ;)( zawadza o węże nagrzewnicy, pewnie daltego), ale tam jest zatrzask, który powinien go trzymać chyba.

ja37

#54 Post autor: ja37 »

Podciśnienia sobie znalazłem, przy okazji wychodzi na to, że ten zbiornik jest przyczyną zamulenia przy 4000.
Pewnie, jak go wywalę, to i drugi objaw ustąpi.

krzysiekłódź

#55 Post autor: krzysiekłódź »

Witam spotkaliście się może , albo ktoś ma w z20let turbinę z z20leh bez softu. Jakie będzie zachowanie się auta troszkę mocniejsze np 218km proszę o podpowiedzi dzięki
Ostatnio zmieniony 12 sie 2016, 19:39 przez krzysiekłódź, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#56 Post autor: ryba1 »

krzysiekłódź pisze: spotkaliście się może , albo ktoś ma w z20let turbinę z z20leh bez softu
kolega ma.wypaliło mu kolektor.na LEH-u jest trochę wyższe doładowanie niż na LET
krzysiekłódź pisze: Jakie będzie zachowanie się auta troszkę mocniejsze np 218km proszę o podpowiedzi dzięki
będzie mocniejsze ale konieczne jest strojenie lub powrót do LET

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”