Kody błędów
Moderator: Mariusz
Przeniesione z osobnego tematu na polecenie admina
Cześć,
w mojej Zafirze B 1.6 Benzyna + LPG rocznik 2006 na liczniku 172k, wiszą dwa błędy:
0171 - zbyt ubogi skład mieszanki,
0110 - czujnik powietrza nawiewanego.
Generalnie widziałem, że sporo osób boryka się z tymi problemami, ale rzadko ktoś do końca informuje, co było przyczyną awarii, jak udało się z nimi uporać. Postaram się wyeliminować problemy i opisać po kolei co zostało zrobione.
Nie jestem mechanikiem, ale powiedzmy, że z techniką ogólnie mam do czynienia, więc przesiałem trochę informacji z internetu i moich obserwacji, na ten moment podejrzewam, że błąd 0110 pochodzić będzie od uszkodzenia przepływomierza. Pojawił się kilka razy po dłuższej jeździe w korku, później kontrolka checkengine gasła.
Błąd 0171 być może pochodzi po prostu od kijowego paliwa LPG, szczerze mówiąc była by to chyba najkorzystniejsza opcja. Wyświetlił się po przejechaniu ok. 3 km od zatankowania, w tym czasie, jak sądzę, nowe paliwo mogło już spowodować zadziałanie czujników.
W moim przypadku kolejność była taka, że najpierw pojawił się błąd 0171, a dopiero po jakimś czasie, może około miesiąca 0110, stąd myślę, że drugi niekoniecznie może wynikać z pierwszego, chociaż "leżą jakby w pobliżu". Życzcie mi szczęścia lub podzielcie się rozwiązaniem, jeżeli Wasze podobne problemy zostały usunięte.
Nie zauważyłem spadku mocy. Na autostradzie przy 140km/h mam 4tys. obrotów, ale sądziłem, że przy tak małym silniku to może być normalne, ewentualnych użytkowników podobnych modeli proszę o opinię.
Spalanie wzrosło mi ostatnio z ok 10,5l lpg do niecałych 12, nie jestem jednak przekonany czy nie jest to związane np. z większą ilością km przejechanych w korkach (pozdrawiam Kraków).
We wtorek Zafira będzie u mechaniora.
Cześć,
w mojej Zafirze B 1.6 Benzyna + LPG rocznik 2006 na liczniku 172k, wiszą dwa błędy:
0171 - zbyt ubogi skład mieszanki,
0110 - czujnik powietrza nawiewanego.
Generalnie widziałem, że sporo osób boryka się z tymi problemami, ale rzadko ktoś do końca informuje, co było przyczyną awarii, jak udało się z nimi uporać. Postaram się wyeliminować problemy i opisać po kolei co zostało zrobione.
Nie jestem mechanikiem, ale powiedzmy, że z techniką ogólnie mam do czynienia, więc przesiałem trochę informacji z internetu i moich obserwacji, na ten moment podejrzewam, że błąd 0110 pochodzić będzie od uszkodzenia przepływomierza. Pojawił się kilka razy po dłuższej jeździe w korku, później kontrolka checkengine gasła.
Błąd 0171 być może pochodzi po prostu od kijowego paliwa LPG, szczerze mówiąc była by to chyba najkorzystniejsza opcja. Wyświetlił się po przejechaniu ok. 3 km od zatankowania, w tym czasie, jak sądzę, nowe paliwo mogło już spowodować zadziałanie czujników.
W moim przypadku kolejność była taka, że najpierw pojawił się błąd 0171, a dopiero po jakimś czasie, może około miesiąca 0110, stąd myślę, że drugi niekoniecznie może wynikać z pierwszego, chociaż "leżą jakby w pobliżu". Życzcie mi szczęścia lub podzielcie się rozwiązaniem, jeżeli Wasze podobne problemy zostały usunięte.
Nie zauważyłem spadku mocy. Na autostradzie przy 140km/h mam 4tys. obrotów, ale sądziłem, że przy tak małym silniku to może być normalne, ewentualnych użytkowników podobnych modeli proszę o opinię.
Spalanie wzrosło mi ostatnio z ok 10,5l lpg do niecałych 12, nie jestem jednak przekonany czy nie jest to związane np. z większą ilością km przejechanych w korkach (pozdrawiam Kraków).
We wtorek Zafira będzie u mechaniora.
Minęło około 3 tygodnie od mojego posta i naprawy, więc zgłaszam raport
Było tak:
Było tak:
Okazało się, że winna była wiązka od czujnika powietrza nawiewanego. Wprowadzała błędy, tak że komputer raz myślał, że temperatura wynosi -40, innym razem, że +3. Wiązka wymieniona, od tamtego czasu nie ma żadnych problemów. Koszt naprawy 120 zł. Tym razem udało się po taniości.Cześć,
w mojej Zafirze B 1.6 Benzyna + LPG rocznik 2006 na liczniku 172k, wiszą dwa błędy:
0171 - zbyt ubogi skład mieszanki,
0110 - czujnik powietrza nawiewanego.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Jeżeli błędy posiadają opis "występuje" to nawet po poprawnym usunięciu ponownie się pojawią.bluevir pisze:Koledzy.
W moim samochodzie świeci się od samego początku check engine. Pedałowanie wykazało kilka błędów w tym dwa.
0135 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 1
0141 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 2
Sondy zostały wymienione jednak okazuje się że błędów interfejsem nie można wykasować. Bez problemu kasują się inne błędy dotyczące np. immobilizera itp, a te dwa błędy nie. Błędy próbowalem wykasować w dwóch miejscach, gdzie mają raczej profesjonalne interfejsy, ale bez skutku. Chce tylko zaznaczyć, że błędów nie można ani na chwile usunąć.
Jeżeli ktoś z Was ma jakiś pomysł to będę wdzięczny.
Kasowałeś błędy przy uruchomionym silniku?
A może ktoś wcześniej ingerował w oprogramowanie silnika?
Ostatnio zmieniony 26 lip 2016, 21:17 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Witam, podłączę się pod temat błędów. Dzisiaj przestała mi gasnąć kontrolka z kluczykiem. Po metodzie gaz hamulec wyszedł kod 0149. Znalazłem tylko że ten kod tyczy się diesli, a ja mam 1.8 16V 125KM. Co może oznaczać ten błąd? Próbowałem wrzucić filmik, ale nie mogę! Czy to przez to że korzystam z telefonu Już zgłupiałem, jeszcze raz popatrzyłem na filmik i to jest numer 9149. Jedynie co mogę powiedzieć to że dzisiaj miałem nie równe obroty po odpaleniu, ale jak zaraz ruszyłem to wszystko się unormowało. Czasami tak się robi nie wiadomo czemu.
Ostatnio zmieniony 13 sie 2016, 20:24 przez Pablo84K, łącznie zmieniany 3 razy.
Witam wszystkich moja Zafirka została podłączona pod kompa i pokazało 2 błędy
---P0105 (MAP) Czujnik ciśnienia absolutnego w kolektorze dolotowym /(BARO) -Czujnik ciśnienia barometrycznego - wadliwe działanie obwodu (NIEOBECNY)
---P1105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure (NIEOBECNY)
Wiem że tematów o tym jest setki ale może ktoś coś
Autko jeździ ok moc chyba też jest ( nie wiem jak powinna jeździć ponieważ przesiadłem się z E46)
nie obcina mocy , nie dymi itp ,ale chciałbym się pozbyć tych błędów bo lubię mieć w aucie wszystko ok .
Jeszcze jedna prośba bo jeszcze się nie ogarnąłem z forum , może jest jakiś forumowicz ze świętokrzyskiego z op-comem ponieważ chciałbym posprawdzać wszystko w autku pod kontem elektroniki ( oczywiście nie za free )
pozdrawiam
_________________
fredek
---P0105 (MAP) Czujnik ciśnienia absolutnego w kolektorze dolotowym /(BARO) -Czujnik ciśnienia barometrycznego - wadliwe działanie obwodu (NIEOBECNY)
---P1105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure (NIEOBECNY)
Wiem że tematów o tym jest setki ale może ktoś coś
Autko jeździ ok moc chyba też jest ( nie wiem jak powinna jeździć ponieważ przesiadłem się z E46)
nie obcina mocy , nie dymi itp ,ale chciałbym się pozbyć tych błędów bo lubię mieć w aucie wszystko ok .
Jeszcze jedna prośba bo jeszcze się nie ogarnąłem z forum , może jest jakiś forumowicz ze świętokrzyskiego z op-comem ponieważ chciałbym posprawdzać wszystko w autku pod kontem elektroniki ( oczywiście nie za free )
pozdrawiam
_________________
fredek