Też tak mam. Obawiam się że MID-a nie zaimplementowano chyba jedyne co można zrobić to zczytać pamięć, zapisać do pliku, przeedytować ręcznie i wgrać ponownie??paucio pisze:Witam,
Mam problem z dostępem do MID'a (w informacje i rozrywka) przy użyciu op-com'a kiedy klikam wyświetla mi się komunikat: ''Changing Init address,, i żadna ramka niedostępna.
Może coś ktoś odpowiedzieć?
Interfejs diagnostyczny OBD ... - problemy z użytkowaniem
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Janusz
Witam,
Kupiłem na allegro http://allegro.pl/opel-te...6184855363.html kabel do diagnostyki, niestety ściągałem różne programy OPEL TECH 2 do diagnostyki i żadnym nie mogę się podłączyć do samochodu. Nie wiem co robię źle. Proszę o pomoc jak mam podłączyć się do samochodu przez ten kabel. Chciałbym sprawdzić moje błędy jakie wyskoczą po problemie moim drugim. Posiadam Opla Zafirę A z 2003r. silnik 1.8 jeśli to ma jakieś znaczenie.
To pierwsza sprawa.
Druga to falowanie obrotów. Nie dzieje się to cały czas tylko czasami sporadycznie. Była czyszczona przepustnica i pomogło bo nie dzieję się to za każdym razem, Niestety nie rozwiązało to problemu bo problem wraca co jakiś czas, ale jak się stanie i znów wariuje pofalją obroty, zapala się kontrolka serwisowa i problem znika do następnego wydarzenia.
Dziękuje z góry za pomoc, samochód mam od 2 tygodni więc zielony jeszcze jestem w temacie tego samochodu.
Kupiłem na allegro http://allegro.pl/opel-te...6184855363.html kabel do diagnostyki, niestety ściągałem różne programy OPEL TECH 2 do diagnostyki i żadnym nie mogę się podłączyć do samochodu. Nie wiem co robię źle. Proszę o pomoc jak mam podłączyć się do samochodu przez ten kabel. Chciałbym sprawdzić moje błędy jakie wyskoczą po problemie moim drugim. Posiadam Opla Zafirę A z 2003r. silnik 1.8 jeśli to ma jakieś znaczenie.
To pierwsza sprawa.
Druga to falowanie obrotów. Nie dzieje się to cały czas tylko czasami sporadycznie. Była czyszczona przepustnica i pomogło bo nie dzieję się to za każdym razem, Niestety nie rozwiązało to problemu bo problem wraca co jakiś czas, ale jak się stanie i znów wariuje pofalją obroty, zapala się kontrolka serwisowa i problem znika do następnego wydarzenia.
Dziękuje z góry za pomoc, samochód mam od 2 tygodni więc zielony jeszcze jestem w temacie tego samochodu.
Witam wszystkie Zośki
Mam taki problem, pod złącze OBD miałem podłączone urządzenie które monitorowało mi moją Zosię (spalanie, błędy itp) i wyświetlało na komórce, któregoś razu przełożyłem do skody sprawdziłem i było ok a po włożeniu z powrotem do Zosi urządzenie w ogóle nie reaguję nie ma żadnego zasilania dodam że urządzenie wczoraj sprawdziłem w seacie i działa, padł więc mój interfejs?
Czy OBD w Zośce jest pod jakimś bezpiecznikiem bo może się spalił a jak nie to jak to naprawić.
Dzięki za pomoc.
Mam taki problem, pod złącze OBD miałem podłączone urządzenie które monitorowało mi moją Zosię (spalanie, błędy itp) i wyświetlało na komórce, któregoś razu przełożyłem do skody sprawdziłem i było ok a po włożeniu z powrotem do Zosi urządzenie w ogóle nie reaguję nie ma żadnego zasilania dodam że urządzenie wczoraj sprawdziłem w seacie i działa, padł więc mój interfejs?
Czy OBD w Zośce jest pod jakimś bezpiecznikiem bo może się spalił a jak nie to jak to naprawić.
Dzięki za pomoc.
Może trochę nie w temacie, ale SZCZOTA8955, jakiego używasz interfejsu?, widzę że Twój ogarnia Zafirę i auta z grupy VAG. Czegoś takiego sprawdzonego szukam, konkretnie dla Zafiry A i Leona I.SZCZOTA8955 pisze:Witam wszystkie Zośki
Mam taki problem, pod złącze OBD miałem podłączone urządzenie które monitorowało mi moją Zosię (spalanie, błędy itp) i wyświetlało na komórce, któregoś razu przełożyłem do skody sprawdziłem i było ok a po włożeniu z powrotem do Zosi urządzenie w ogóle nie reaguję nie ma żadnego zasilania dodam że urządzenie wczoraj sprawdziłem w seacie i działa, padł więc mój interfejs?(...)
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
To ogarnia zwykły KKL ale żeby nie łączyć ręcznie między oplem a vagiem to kup z multiplexerem.
Tu bez multiplexera trza ręcznie przełączać pin 7.
http://allegro.pl/interfejs-diagnostycz ... 63285.html
Tu z multiplexerem.
http://allegro.pl/interfejs-diagnostycz ... 32453.html
Tu bez multiplexera trza ręcznie przełączać pin 7.
http://allegro.pl/interfejs-diagnostycz ... 63285.html
Tu z multiplexerem.
http://allegro.pl/interfejs-diagnostycz ... 32453.html
Dzięki Dziadek13 za linki, ale szukam czegoś bardziej uniwersalnego, tzn. po BT. Niestety USB zawęża współpracę do laptopa który nie zawsze jest pod ręką. Przy BT mam do wyboru telefon lub tablet. Ale dzięki za chęci.Dziadek13 pisze:To ogarnia zwykły KKL ale żeby nie łączyć ręcznie między oplem a vagiem to kup z multiplexerem.
Tu bez multiplexera trza ręcznie przełączać pin 7.
http://allegro.pl/interfejs-diagnostycz ... 63285.html
Tu z multiplexerem.
http://allegro.pl/interfejs-diagnostycz ... 32453.html
Pzdr.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Ale te programy do androida są ubogie, a wskazania pożal się Boże mam wszystkie te programy nawet sdprog płatny i szybkość transmisji przesyłu danych jest opóźniona co dyskwalifikuje te fejsy a mam na stanie ten http://allegro.pl/interfejs-nowosc-obd2 ... 19540.html z programem sdprog wywalone na darmo pieniądze mogę tylko obserwować parametry i kasować błędy.
A na BLUETOOTH odpada strasznie skaczą wskazania, brak płynności, no cóż twoja wola i kasa.
A na BLUETOOTH odpada strasznie skaczą wskazania, brak płynności, no cóż twoja wola i kasa.
Interfejs jest mi potrzebny głównie do sczytywania i kasowania błędów, chociaż dodatkowe funkcje również mile widziane.Dziadek13 pisze:Ale te programy do androida są ubogie, a wskazania pożal się Boże mam wszystkie te programy nawet sdprog płatny i szybkość transmisji przesyłu danych jest opóźniona co dyskwalifikuje te fejsy a mam na stanie ten http://allegro.pl/interfejs-nowosc-obd2 ... 19540.html z programem sdprog wywalone na darmo pieniądze mogę tylko obserwować parametry i kasować błędy.
A na BLUETOOTH odpada strasznie skaczą wskazania, brak płynności, no cóż twoja wola i kasa.
Tytułem wstępu, dwa lata temu miałem problemy z Zośką (ruszanie, muł itp) . Konsekwencją był zarwany urlop, nerwy, i wizyta u kilku "fachowców", gdybanie i wymiana kolejnych części na podstawie wróżenia z fusów.
W końcu udało się reanimować auto. Z perspektywy czasu, stwierdziłem, że rola fachowców ograniczyła się tylko do kasowania błędów po wymianie kolejnych podzespołów i generowania dodatkowych kosztów w postaci uszkodzenia jednej z części.
Podsumowując, błędy byłem w stanie sam sczytać metodą na "gaz+chamulec", sama wymiana przepływomierza oraz sond nie przekraczała moich zdolności manualnych, jedynie brakowało mi możliwości skasowania błędów. Dodatkowy koszt, jaki poniosłem za fatygę majstrów swobodnie mógłbym przeznaczyć na zakup jakiegoś interfejsu.
Jako że w mojej "flocie" pojawiło się kolejne auto, rozważam zakup czegoś niewyszukanego, dzięki czemu mógłbym w każdej chwili zdiagnozować i wykasować błędy, stąd moje zainteresowanie tematem.
Tak mnie naszła myśl. Z tego co się doczytałem różnica w okablowaniu wtyczki pomiędzy Opel a VAG dotyczy pojedynczego pinu który przełącza się ręcznie albo z automatu jeżeli interfejs ma multiplekser. Jeżeli urządzenie działa z autami grupy VAG a problem jest tylko z Zośka to może jak pisze Crazy problem jest w samym gnieździe albo puściło lutowanie we wtyczce interfejsu, chyba że sam multiplekser padł i nie przełącza.Crazy pisze:Sprawdź czy piny w złączy Ci się nie wsunely do srodka
Ot takie moje luźne przemyślenia.
Pzdr.
Osobiście używam ELM327 na BT i w komórce ScanMyOpel... do kasowania checka w zupełności wystarczy, odczyta błędy silnika, ewentualnie coś podpowie. Oczywiście, że do poważnej diagnostyki się nie nadaje, ale dla "kowalskiego" w zupełności wystarczy, kosztuje mniej niż kasowanie błędów u mechanika (1 raz), a się nada. U mnie śmiga na Androidzie, laptop łączy się przez BT bez problemu (używam SDProg, ale bardzo rzadko). Używam także w innych autach, bardzo rzadko, ale jednak bez problemów za pomocą Torque Pro na androidzie i też działa. Do podstawowej diagnostyki (czyli takiej jak używają mechanicy za 50zł/usługa) wystarcza zupełnie i działa znacznie szybciej niż metoda na "pedały" i błędy można kasować podczas jazdy.
Z doświadczenia - po spotkaniu z koleżanką Beatą i Mirkiem - kupili Elma na kabli i co dziwne, interfejs u mnie działał na laptopie, w ich aucie nie działał, a mój na BT działał i u mnie i u nich... dziwne to trochę, niestety chińska jakość
ps. zawsze zamiast elma można kupić chińskiego opcoma, trzeba czekać troszkę na przesyłkę, ale podobno działa... nie sprawdzałem, nie będę potwierdzał
Z doświadczenia - po spotkaniu z koleżanką Beatą i Mirkiem - kupili Elma na kabli i co dziwne, interfejs u mnie działał na laptopie, w ich aucie nie działał, a mój na BT działał i u mnie i u nich... dziwne to trochę, niestety chińska jakość
ps. zawsze zamiast elma można kupić chińskiego opcoma, trzeba czekać troszkę na przesyłkę, ale podobno działa... nie sprawdzałem, nie będę potwierdzał
Witam,
Panowie, podepnę się do tematu. Chcę podnosić moc w samochodach i inne tuningi czy to się nada ? A tak na poważnie, odczytać błąd i go skasować, ewentualnie podejrzeć parametry auta? Wiadomo, że do odczytu i skasowania błędu nie trzeba być specjalistą, a jeszcze wziąć za to 50 zł :> , więc zastanawiam się czy na mój prywatny użytek wystarczy? Dodam, że nie chcę wozić laptopa, tylko na telefonie zerknąć.
http://allegro.pl/interfejs-obd-scan-bl ... 89608.html
Pozdrawiam,
Panowie, podepnę się do tematu. Chcę podnosić moc w samochodach i inne tuningi czy to się nada ? A tak na poważnie, odczytać błąd i go skasować, ewentualnie podejrzeć parametry auta? Wiadomo, że do odczytu i skasowania błędu nie trzeba być specjalistą, a jeszcze wziąć za to 50 zł :> , więc zastanawiam się czy na mój prywatny użytek wystarczy? Dodam, że nie chcę wozić laptopa, tylko na telefonie zerknąć.
http://allegro.pl/interfejs-obd-scan-bl ... 89608.html
Pozdrawiam,
Ostatnio zmieniony 25 paź 2016, 10:03 przez Skasowany użytkownik 21152, łącznie zmieniany 1 raz.