Wymiana cewki zapłonowej

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Skasowany użytkownik 16629

#91 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

Marcel cewkę raczej zostawiłbym w spokoju. Wymień reduktor skoro i tak wymaga tego, ale raczej skupiłbym się na wtryskach gazu. U mnie było podobnie, wywaliło wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, ale tylko na gazie, na benzynie idealnie... wizyta w serwisie lpg przy okazji rocznego przeglądu i wymienili graty 1 wtrysku i jak ręką odjął, nic się nie dzieje. Wyeliminuj najpierw najtańsze rzeczy czyli reduktor (bo mówisz, że i tak musisz), później zajmij się wtryskami, na końcu myśl nad cewką, która kosztuje ok. 500zł, a skoro na benzynie działa dobrze to ją zostaw na koniec, bo...

bo to racja, że lpg szybciej wyciąga niedociągnięcia w układzie zapłonowym, ale najpierw trzeba sprawdzić to, co tańsze ;)

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#92 Post autor: MARCEL! »

Dzisiaj rano pojechałem do firmy tylko na włączonej benzynie. 45 km (z czego 35 km to jazda po trasie).Żaden Check się nie zapalił. Auto normalnie przyspiesza itp.
Wczoraj na wszelki wypadek kupiłem świece zapłonowe jednoelektrodowe Boscha (teraz mam dwu eleketrodowe GM) gdyby się okazało, że to kwestia świec zapłonowych (podobno do gazu lepsze są jednoelektrodowe-wiem, że do Zafiry pasują Denso i Bosch z jedną elektrodą).
No nic, to trzeba będzie wybrać się do gazownika bo i tak miałem jechać. Oprócz wymiany reduktora i regulacji gazu to niech mi sprawdzą wtryski gazu.
P.S. Instalacja to BRC Sequent.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2016, 08:33 przez MARCEL!, łącznie zmieniany 1 raz.

Yeti

#93 Post autor: Yeti »

Witam
posiadam Zafirę B 1,6 benz, ale nie chcę zaczynać nowego tematu.
wymieniałem ostatnio cewkę ponieważ notorycznie wyskakiwały mi błędy o wypadaniu zapłonu (od 300 do 304 i jeszcze 314). Silnik pracował nie równo tylko jak był zimny, tzn telepało nim, ale obroty nie falowały. Po założeniu nowej cewki problem nadal występuje, może w mniejszym stopniu, ale jednak. Może ktoś zna jakąś jeszcze przyczynę takiego zachowania?

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#94 Post autor: Janus »

florek pisze:Po wymianie świec i cewek zapłonowych zrobiłem 10 km. silnik gaśnie z wolnych obrotów. Podejrzany był sterownik silnika i immobilizer. Czasem udaje się odpalić. Świecą się trzy pomarańczowe kontrolki i kontrolka TRAKCJI (ciekawe) .Już nie odpala. Przestała działać klima,a wentylatory przechodzą w stan awaryjny i pracują stale. Po wywołaniu kodu usterki jest: 002 4 14972 nie wiem co to ma znaczyć. Z góry dziękuję za pomoc.
Jak masz na stały błąd modułu wentylatorów, to brak sygnału obrotów albo temperatury z ECU. Niestety najczęściej padający komputer jest przyczyną :(
Janusz

florek

#95 Post autor: florek »

Komputer czy też sterownik silnika był regenerowany w profesjonalnej firmie. Mam na niego gwarancję. Dzisiaj wymieniłem czujnik położenia wału. Auto znowu chodzi. Czy cewki zapłonowe, które są zamiennikiem mogą powodować takie objawy?

PabloSBT
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 21 sty 2016, 21:57
Lokalizacja: Kielce
Model:

#96 Post autor: PabloSBT »

florek pisze:Po wymianie świec i cewek zapłonowych zrobiłem 10 km. silnik gaśnie z wolnych obrotów. Podejrzany był sterownik silnika i immobilizer. Czasem udaje się odpalić. Świecą się trzy pomarańczowe kontrolki i kontrolka TRAKCJI (ciekawe) .Już nie odpala. Przestała działać klima,a wentylatory przechodzą w stan awaryjny i pracują stale. Po wywołaniu kodu usterki jest: 002 4 14972 nie wiem co to ma znaczyć. Z góry dziękuję za pomoc.
a jaką cewkę tam wsadziłeś ? ja juz przerabiałem zamiennik i juz wiecej nie kupie bo wpakowałem się w inne koszta przez niego a teraz kupiłem używke sagema i chodzi jak nowy samochód a wcześniej przez cewkę wyskakiwały mi błędy wogóle nie związane z cewka :P

Awatar użytkownika
szura217
Zafiromaniak
Posty: 821
Rejestracja: 17 sie 2016, 14:28
Imię: Adrian
Lokalizacja: Wrocław/Głogów
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#97 Post autor: szura217 »

Sprawdź czujniki ABS przy okazji, czy nie wyrzuca jakiegoś błędu. Mi tak gasł przy wysprzęgleniu, nie trzymał wolnych obrotów i gasł. Okazało się że czujnik ABS podawał sprzeczne informacje i silnik gasł. Też pojawiała mi się ikonka kontroli trakcji, w sumie nie wiadomo skąd.

florek

#98 Post autor: florek »

Auto naprawione. Chodzi bez zarzutu już ponad miesiąc. Przyczyną takiego zachowania były cewki zapłonowe. Nówki zamiennik za 245 zł. firmy MEYLE GERMANY- nie polecam. Teraz mam założone używki za 50 zł. i autko śmiga że aż miło. Magik od elektroniki stwierdził również przepalone ścieżki w komputerze.
Trochę mnie to wszystko kosztowało zdrowia i pieniędzy. Każdy mechanik proponował wymieniać kolejne części.

gaco12
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
Imię: Piotr
Lokalizacja: Stce
Auto: Zafira A 1.8 NJoy
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#99 Post autor: gaco12 »

Koledzy jakiej firmy kupic cewke ?
Valeo czy delphi ?
Ktora jest lepsza ?

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#100 Post autor: wampir11111 »

Piotr ja w Astrze G 1,6 16V mam ori GM Delphi i nabite jest 250 tys i jest :ok:

gaco12
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
Imię: Piotr
Lokalizacja: Stce
Auto: Zafira A 1.8 NJoy
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#101 Post autor: gaco12 »

Rozumiem właśnie każdy inaczej pisze.
Jedni mówią ze delphi a drudzy ze valeo.
Miałem problem z wypadaniem zapłonu i pokazywał mi sie cały czas check i tc i na niskich obrotach nie chciał jechac i wtedy mi wywalal błąd.
Dzisiaj podmieniłem cewke na inna dobrą od brata od razu auto inaczej chodzi i ni wywala juz błedów.

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#102 Post autor: wampir11111 »

Piotr ja bym bral Delphi albo Beru
A jaka Ty masz Ori :?:

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#103 Post autor: Crazy »

wampir11111 pisze:A jaka Ty masz Ori
Pewnie SAGEM która kosztuje nowa 565zł
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#104 Post autor: ryba1 »

Bierz BERU.to jedna z lepszych cewek.

gaco12
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
Imię: Piotr
Lokalizacja: Stce
Auto: Zafira A 1.8 NJoy
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#105 Post autor: gaco12 »

Mam Sagema cewka od nowosci.
Spytam sie czemu delphi jest lepsza od valeo ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”