Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
U mnie gorzej....
Drzwi prawy tył,zaryglowane na amen. Centralny działa na wszystkie drzwi tylko nie na prawe tylne. Szyba z tyłu manual,kable sprawdzałem-całe,siłownika nie słychać (pewnie padł-no chyba że w centralce jest coś jeszcze do sprawdzenia ale ja się nie znam-może ktoś wie co jeszcze sprawdzić). Najgorsze jest to że wogóle drzwi nie mogę otworzyć (!!!!)dzieciaki wsiadają z jednej strony-kłopotliwe,oby boczku nie trzeba było rwać,bo nie mam dostępu do tych trzech dolnych śrub. POMOCY!!!
przed uszkodzeniem zamykałeś na podwójne ryglowanie ?
Suprise...
Brat mi pomógł otworzyć, odpaliłem centralny z klucza-co się otworzyło to się otworzyło,tył drzwi-nie działały-2 razy wewnętrzna klamka i raz zewnętrzna i OPEN!!!. Na 1000% padła elektryka tj mechanizm centralnego zamka w drzwiach, kumpel na szrocie ogarnie temat,ciekawi mnie tylko cena (nawet dobry kumpel czy rodzina jest w stanie dźwignąć na cenie), orient ktoś ile takie cudo kosztuje, wymienię sobie sam...
LegionPL pisze:Witam Serdecznie
Mam kilka pytań ale od początku...
1- Przy zamykaniu drzwi przepala się bezpiecznik nr 11
2- Prawe tylne drzwi nie reagują na centralny trzeba zamykać ręcznie
3- Czasami centralny nie reaguje i blokuje zamykanie ręczne
4- I z ostatniej chwili wsiadając do auta ( miałem otwarte szyby ) z automatu
szyby się zamkneły bez kluczyka w stacyjce
Pozdrawiam
Witam,
Masz do czynienia z bardzo powszechnym tematem w Oplach/Zafirkach.
Z karoserii auta do drzwi masz doprowadzoną wiązkę kabli (coś chyba 14 na każde z tylnych drzwi) Od ruchu drzwi obudowy tych kabli zaczynają pękać i robią się zwarcia, albo całkiem kable ulatują. Miałem to i w Zosi A i w B i dokładnie takie są objawy.
Jak umiesz lutować, to temat jest względnie prosty - w Zosi A musialbys wyjac tylna listwe podlogowa na dole przy drzwiach (prosty temat, podwazasz rekoma/srubokretem az wyskocza zaczepy, zeby to wyszlo musisz jeszcze podniesc plastik tylnych foteli (2? sruby torx zenskie i 2 zaczepy bodaj + odkrecic klamke przesuwania foteli). Jak to wyciagniesz, w okolicy slupka powinienes zobaczyc wiązke kabli. Oczywiscie Aku musi byc odlaczony. kable leca z tamtad przez dziure w karoserii do gumy miedzy drzwiami a karoseria i wpiete sa do gniazdka w drzwiach (pociagniesz wtyczke i wyjdzie). Rozebranie tego tez nie jest jakies trudne - plastik zdjac (byle plaski srubokret i odpinamy taki plastikowy pierscionek), sciagamy gume z wiazki w kierunku karoserii i powinnismy zobaczyc przerwane/spekane kable. W mojej Zosi A w jednych drzwiac mialem wszystkie kable urwane, musialem sztukowac i lutowac wszystko jak lecialo.
Mam nadzieje ze pomoglem,
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 02 cze 2016, 19:12 przez Tulix, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli 300zł to dla Ciebie żaden wydatek - czemu nie. Na pewno będzie lepiej i prościej jak dosztukowywać każdy kabel po kolei. Ja swoje wszystkie dorabiałem sam (kable ze starego zasilacza komputerowego i lutowanie, koszt praktycznie zerowy). Zależy od Ciebie.
Witam, podłączę się do tematu. W prawych tylnych drzwiach nie działa mi centralny, ani nie otwiera ani nie zamyka. Głośnik gra. Nie mogę znaleźć schematu centralnego zamka i chciałbym kupić taki zamek na szrocie. Koszty nie duże wrazie gdyby ten w aucie był dobry. Ale z tego co czytałem w waszych postach to zamki mają różną ilość pinów w gnieździe. Zgadza się? W tylnych drzwiach nie mam elektrycznych szyb, jeżeli to ma znaczenie. Co do schematu to znalazłem na forum link, ale tam chyba trza się zalogować?!Proszę o pomoc i radę. Z góry dziękuję
Pablo84K pisze:Witam, podłączę się do tematu. W prawych tylnych drzwiach nie działa mi centralny, ani nie otwiera ani nie zamyka. Głośnik gra. Nie mogę znaleźć schematu centralnego zamka i chciałbym kupić taki zamek na szrocie. Koszty nie duże wrazie gdyby ten w aucie był dobry. Ale z tego co czytałem w waszych postach to zamki mają różną ilość pinów w gnieździe. Zgadza się? W tylnych drzwiach nie mam elektrycznych szyb, jeżeli to ma znaczenie. Co do schematu to znalazłem na forum link, ale tam chyba trza się zalogować?!Proszę o pomoc i radę. Z góry dziękuję
Poczytaj ten temat od początku. W 99% przypadków winna jest wiązka drzwi, po prostu przewody pękają i wystarczy je trochę dosztukować, polutować i wszystko będzie działać. U mnie też nie otwierają/zamykają się tylne prawe drzwi i od jakiego czasu nie mogę zamknąć szyby z pulpitu kierowcy (otworzyć można). Na początek zrób test - otwórz drzwi i zagniataj wiązkę z drzwi, ruszaj całą tą gumą i próbuj otwierać/zamykać centralny zamek. W tym temacie znajdziesz także opis jak naprawić wiązkę. Założę się, że jak rozłożysz wiązkę to zauważysz, że kabli już prawie nie ma
ps. jak będziesz już lutował to lutuj wszystkie kable, bo teraz nie działa centralny, a za chwilę szyba (jeżeli masz elektryczne), głośniki...
Witam.
Mam problem z centralnym zamkiem.
Jak chcę zamknąć z pilota lub z kluczyka zamki wszystkie się zamykają, a po chwili znowu się otwierają. Dopiero za szóstym razem zamkną się i same się nie otworzą. Wtedy zamyka normalnie do momentu aż przekręci się kluczyk w stacyjce i sytuacja powtarza się. Co może być tego przyczyną.
Uszkodzony zamek, który informuje o ponownym otwarciu drzwi. Spróbuj zamykać samochód odłączając kolejno wiązki drzwi. Jeżeli zadziała z odłączoną wiązką to w danych drzwiach będziesz miał winowajcę.
Odłączałem wiązki od zamków ale nic nie pomogło. Odłączałem też sterownik centralnego zamka. Po jego ponownym podłączeniu problem ustąpił, lecz po ok. godzinie znów powrócił.
P.S. Nie odłączałem jedynie wiązki w klapie bagażnika i wlewu paliwa. Czy te też należy odłączyć. Według schematu to nie ma w tych siłownikach "czujników" jak ma to miejsce w zamkach drzwi.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2016, 21:35 przez leszeksz2, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam jeszcze problem z tym że zamki same się otwierają. Po podłączeniu modułu centralnego i ponownym podłączeniu wszystko działa, lecz po ok. 1-2 godzinach auto samo się otwiera.
Też podejrzewam ten sterownik. Z problemem samo otwierających się zamków jest różnie. Czasami otworzą się po minucie, 10 minutach, godzinie, a dzisiaj przetrwało 5 godzin (i sam otworzyłem). Występuje to losowo. Czytałem gdzieś że przyczyną mogą być "zimne luty" ale wszystko wygląda w porządku.
Trzeba będzie zmienić centralkę. Zastanawiam się tylko czy brać oryginalną używkę czy uniwersalny sterownik centralnego zamka.
Na alledrogo jest sporo używek takiego typu. Czy aktualny pilot (w kluczyku) będzie działał ze zmienionym sterownikiem centralnego?
Ostatnio zmieniony 18 sie 2016, 06:55 przez leszeksz2, łącznie zmieniany 1 raz.
leszeksz2 pisze:Też podejrzewam ten sterownik. Z problemem samo otwierających się zamków jest różnie. Czasami otworzą się po minucie, 10 minutach, godzinie, a dzisiaj przetrwało 5 godzin (i sam otworzyłem). Występuje to losowo. Czytałem gdzieś że przyczyną mogą być "zimne luty" ale wszystko wygląda w porządku.
Trzeba będzie zmienić centralkę. Zastanawiam się tylko czy brać oryginalną używkę czy uniwersalny sterownik centralnego zamka.
Na alledrogo jest sporo używek takiego typu. Czy aktualny pilot (w kluczyku) będzie działał ze zmienionym sterownikiem centralnego?
1. jak zmienisz sterownik centralnego to chyba będziesz musiał kupić zestaw z siłownikami czyli wywalić całkowicie oryginalne siłowniki itp. i zainstalować taki uniwersalny... niestety musisz się liczyć z tym, że pilot nie będzie działał, będziesz musiał mieć dodatkowy "breloczek"
2. nie sprawdzałem i nie mam pojęcia ile kosztuje używany sterownik, a ile zestaw zamka najtańszy... jeżeli cena niewielka to wsadź najpierw używany sterownik, zachowasz funkcjonalność i kluczyk z pilotem... nawet jeżeli cena będzie ta sama to pamiętaj, że jeżeli używany sterownik się sprawdzi to nie musisz rozpruwać wszystkich drzwi, klapy bagażnika i klapki wlewu paliwa... 90% mniej roboty i kombinowania
1. Wymiana sterownika nie pociąga za sobą wymiany (odkładania) siłowników. Według instrukcji montażu i schematu uniwersalny sterownik steruje różnymi typami siłowników np. pneumatycznym. Można też podłączyć się bezpośrednio do siłowników. Pierwszy lepszy opis http://www.autotronika.pl/pl/katalog/al ... -bx40.html
2. Z używanym oryginalnym jest pewien problem. Po czytałem na różnych forach że nie wystarczy zmienić sterownik. Sterownik centralnego ma przypisany do siebie konkretny pilot. Więc jego wymiana wiązała by się też z wymianą lub przeprogramowaniem (programem diagnostycznym) pilota (podobnie jak współpracuje sterownik silnika z immobilizerem).
Koszt najtańszego sterownika uniwersalnego zaczynają się od ok. 40 zł. Sterownik oryginalny używka można dostać już od 5 zł, ale z komplet z pilotem to co najmniej 100 zł (komplety trudno znaleść) lub przeprogramowaniem obecnego pilota.