Problem z pierwszym odpaleniem auta - przyczyny i naprawa

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#31 Post autor: Maciek »

Jak nie jest odpowietrzony to nie dziwne, że ciężko zapala.

Nieszczelności wyeliminowałeś (prawdopodobnie), teraz tylko odpowietrzyć i będzie śmigał...


Pozdr.
M.

cricet

#32 Post autor: cricet »

Witam milosnikow zafiry
Podepne sie pod temat, gdyz tez mam problem z odpaleniem swojej zafirki.
Otoz jak na ten problem to nie wiem od czego zaczac gdyz silnik na dziesiec odpalen 3-4 razy strajkuje a przede wszystkim jak jest zimno, chociaz niekonieczne.
2-3 dni jest wszystko ok, stoi na dworze na zimnie poznij wprowadzam do garazu i niema problemu z odpalaniem, jak cos mu strzeli to potrafi nastepne 2-3 dni strajkowac nawet jak stoi w garazu odpala dopiero po 5-7 rozruchach.
wimienilem filtr paliwa, sprawdzone wtryski, sprawdzona pompa, jedynie sterowania swiec jeszcze nie sprawdzilem, alee dzisiaj wlasnie sie biore za sprawdzenie. Jesli ktos ma jakies wskazowki porady to bardzo chetnie wyslucham. :/

cricet

#33 Post autor: cricet »

Sprawdzilem swiece, sprawdzilem czy dostaja napiecie- tak dostaja ale dziwne jest ich zachowanie. Po rozruchu silnika dostaja dopiero napiecie(zarowka podloczona rownolegle do swiec) i zarowka swieci swiatlem ciaglym, a po jakims czasie zarowka zaczyna pulsowac (trwa to okolo 1 minuty)- nie wiem czy tak powinno byc ale na chlopski rozum raczej nie. Sprawdzilem tez czujnik temperatury silnika- sprawny Prosze o jakies wskazowki.
Czy ktos wie moze przy jakiej temperaturze zewnetrznej powinny sie zalaczyc swiece? :?:

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#34 Post autor: scaniairizar »

swiece grzeją też w momencie, gdy nie pali się kontrolka na desce rozdzielczej.
w moim świece grzeją się nawet przy +16*c.

a sprawdzałeś same świece ? próbówką ?
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

cricet

#35 Post autor: cricet »

tak sprawdzilem, ale dzisiaj cos mnie :idea: oswiecilo i spojrzalem na styk polaczenia przekaznika z akumulatorem- i co sie stalo- :idea: :idea: :idea: oswiecenie, otoz troszke zasniedzialy (korozja, w sumieto jakis nalot taka biala maz jakby z aku) na styku. Jestem poprostu hepy.
A co sie tyczy temperatury zewn do zal swiec to w kilku miejscach sprawdzalem wiadomosc -od +2*C do -5*C w zaleznosci jaki sie trafi czujnik temperatury ale przewaznie w tym zakresie sie trafiaja :) :) :)

akara

#36 Post autor: akara »

Witam!!! Koledzy; każdy z Was , który stwierdził olej silnikowy w filtrze paliwa / dotyczy diesli/ lub jakąkolwiek maż ma do wymiany uszczelnienia tzw. trawersów. Właśnie obecność oleju w paliwie i jednoczesne zapowietrzanie się jest właśnie efektem nieszczelnych trawersów.

Deleted User 160

#37 Post autor: Deleted User 160 »

Witam,pozwolę sobie odświeżyć ten wątek gdyż zrobiło się cieplej, a moja Zafa DTL z 2000r strajkuje przy odpalaniu jak stoi kilka godzin na słonku. Podejrzewam czujnik temp. silnika, bo jak wieczorem ją odpalam to temp.zewnętrzna jest 14-16 stopni a spiralka na desce nawet nie mrugnie i wtedy b.trudno ją odpalić. Rano gdy jest zimniej i spiralka się świeci pali bez problemu. Nie mam możliwości sprawdzenia jaką temp.przekazuje ten czujnik do sterownika, a wyczytałem gdzieś,że można go odpiąć i odpalić auto, jak odpali to czujnik do wymiany.Po odpięciu czujnika będzie paliła się kontrolka z silnikiem, a po wpięciu z powrotem i zresetowaniu (odpięciu klemy aku) zniknie. Napiszcie, czy to prawda, czy tak mogę zrobić? I jeszcze jedno, czy żeby wymienić ten czujnik trzeba spuścić płyn chłodzący, czy montowany jest może w jakiejś pochwie? Pozdrawiam.

rafi

#38 Post autor: rafi »

Witam serdecznie wszystkich. Mam problem z odpalaniem ,prubowałem już chyba wszystkich sztuczek wyczytanych na forach. A co rano musze długo kręcić to musze.Doszłem do tego że założyłem zawór zwrotny i nic.Diś prubowałem odpalić auto wkładając przewód paliwowy od pompy do banki z on i nawet pompa nie zaciągneła paliwa. oglądałem dokładnie obudowe filtra paliwa i nic nie zauwarzyłem. Rano dotykałem obudo. filt. była lekko wilgotna wężyki też wymien.oprucz trujników napiszcie co moge jeszcze zrobić , świece ok.Po rannym odpaleniu szybko wyłaczam silnik i zaraz odpalam na nowo pali od kopa. pozdrawiam rafi.

Gorallo

#39 Post autor: Gorallo »

Witajcie
Jestem tu nowy i mam nadzieje, że spotkam się z Waszą pomocą ale do sprawy.
Zafirka 1.8 125KM (2001r. 162 tys.) ma kłopoty z odpalaniem na zimnym silniku. Przez około 30 s. pracuje nie równo (jakby jeden cylinder słabiej pracował) po czym wskakuje na obroty i jest OK.
Nie wykazuje błędów (byłem w ASO i jakieś stare nieznaczace skasowali). Ostatnio wydaje mi się, że zaczyna przerywać jak jej mocnie depnę i przy właczonej klimie zapala się CHECK poza tym wolniej schodzi na wolne obroty, :?: może jest jakiś pomocny magik w Waszych szeregach.

pozdrawiam i oczekuje na sugestie.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#40 Post autor: Lorry »

a nie bedzie to jakiś silniczek krokowy lub ew. EGR. Ja bym to posprawdzał, poza tym jak tam kwestia filtrów i układu zapłonowego--- może to tam cos niedomaga ;)

Gorallo

#41 Post autor: Gorallo »

Czytałem na forach ,że w tym modelu silniczek krokowy jest nierozbieralny a moze ktoś ma patent no i dlaczego CHECK zaczyna się świecić tylko po włączeniu klimy?

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#42 Post autor: Maciek »

Jak check świeci to błędy muszą być. Chyba, że ktoś kombinował w elektronice, żeby nigdy się kontrolka nie paliła i teraz się włącza razem z klimą...

Gorallo

#43 Post autor: Gorallo »

chyba, że mnie w Oplu wyrolowali i chcieli żeby im autko zostawić do zrobienia bo dostałem tylko fakture i skasowane niby nic nieznaczące błędy. A co do CHECK-a to zapala się nie zawsze ale tylko po włączeniu klimy, poza tym słychac jeszcze podczas skręcania kierownicą dziwny dzwięk (jakby wiatraczek ocierał lekko o obudowę) Autko sprowadziłem w październiku zeszłego roku z Italii a tam raczej nie robią kombinacji

Awatar użytkownika
jendrek
Bywalec
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2009, 08:46
Lokalizacja: Pabianice
Model:

#44 Post autor: jendrek »

po skreceniu kierownicą to pompa ale tym bym sie aż tak nie przejmował a co do obrotów u mnie jest podobnie i podejrzewam sondę



Pozdro!!!

jurek 1771

#45 Post autor: jurek 1771 »

witam temacik dotyczy ssania ...chyba ? ostatnio zauwazylem ze po odpaleniu obroty wzrosly do ok 2,5 tys niedawno bylo ok 1000 - 1200 na ssaniu pozniej wszystko wraca do normy tzn. jest ok 700- 900 obr. /min co to za przyczyna moze byc ?

--scalone--

a jeszcze jedno pytanko mam dotyczy oleju w silniku mam pelny stan castrol 10w40 ostatnio wymieniony przez ok 2 m-ce byl spokoj i teraz znow pojawia sie komunikat o tym zeby skontrolowac poziom oleju !! / 1,6 16v benzyna 2000 r. Pozdrawiam . / a moze czujnik wymienic ?

//edytujemy posty a nie sadzimy jeden pod drugim //BajBus
Ostatnio zmieniony 20 lip 2009, 00:24 przez jurek 1771, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”