Interfejs diagnostyczny OBD ... - problemy z użytkowaniem

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#121 Post autor: Janus »

paucio pisze:Witam,
Mam problem z dostępem do MID'a (w informacje i rozrywka) przy użyciu op-com'a kiedy klikam wyświetla mi się komunikat: ''Changing Init address,, i żadna ramka niedostępna.
Może coś ktoś odpowiedzieć?
Też tak mam. Obawiam się że MID-a nie zaimplementowano :( chyba jedyne co można zrobić to zczytać pamięć, zapisać do pliku, przeedytować ręcznie i wgrać ponownie??
Janusz

mirasek80

#122 Post autor: mirasek80 »

Witam,

Kupiłem na allegro http://allegro.pl/opel-te...6184855363.html kabel do diagnostyki, niestety ściągałem różne programy OPEL TECH 2 do diagnostyki i żadnym nie mogę się podłączyć do samochodu. Nie wiem co robię źle. Proszę o pomoc jak mam podłączyć się do samochodu przez ten kabel. Chciałbym sprawdzić moje błędy jakie wyskoczą po problemie moim drugim. Posiadam Opla Zafirę A z 2003r. silnik 1.8 jeśli to ma jakieś znaczenie.

To pierwsza sprawa.

Druga to falowanie obrotów. Nie dzieje się to cały czas tylko czasami sporadycznie. Była czyszczona przepustnica i pomogło bo nie dzieję się to za każdym razem, Niestety nie rozwiązało to problemu bo problem wraca co jakiś czas, ale jak się stanie i znów wariuje pofalją obroty, zapala się kontrolka serwisowa i problem znika do następnego wydarzenia.

Dziękuje z góry za pomoc, samochód mam od 2 tygodni więc zielony jeszcze jestem w temacie tego samochodu.

SZCZOTA8955

#123 Post autor: SZCZOTA8955 »

Witam wszystkie Zośki
Mam taki problem, pod złącze OBD miałem podłączone urządzenie które monitorowało mi moją Zosię (spalanie, błędy itp) i wyświetlało na komórce, któregoś razu przełożyłem do skody sprawdziłem i było ok a po włożeniu z powrotem do Zosi urządzenie w ogóle nie reaguję nie ma żadnego zasilania dodam że urządzenie wczoraj sprawdziłem w seacie i działa, padł więc mój interfejs?
Czy OBD w Zośce jest pod jakimś bezpiecznikiem bo może się spalił a jak nie to jak to naprawić. :mysli:
Dzięki za pomoc.

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#124 Post autor: Crazy »

Sprawdź czy piny w złączy Ci się nie wsunely do srodka
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Koenig
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: 18 paź 2012, 09:27
Lokalizacja: PL
Model:

#125 Post autor: Koenig »

SZCZOTA8955 pisze:Witam wszystkie Zośki
Mam taki problem, pod złącze OBD miałem podłączone urządzenie które monitorowało mi moją Zosię (spalanie, błędy itp) i wyświetlało na komórce, któregoś razu przełożyłem do skody sprawdziłem i było ok a po włożeniu z powrotem do Zosi urządzenie w ogóle nie reaguję nie ma żadnego zasilania dodam że urządzenie wczoraj sprawdziłem w seacie i działa, padł więc mój interfejs?(...)
Może trochę nie w temacie, ale SZCZOTA8955, jakiego używasz interfejsu?, widzę że Twój ogarnia Zafirę i auta z grupy VAG. Czegoś takiego sprawdzonego szukam, konkretnie dla Zafiry A i Leona I.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#126 Post autor: Dziadek13 »

To ogarnia zwykły KKL ale żeby nie łączyć ręcznie między oplem a vagiem to kup z multiplexerem.
Tu bez multiplexera trza ręcznie przełączać pin 7.
http://allegro.pl/interfejs-diagnostycz ... 63285.html
Tu z multiplexerem.
http://allegro.pl/interfejs-diagnostycz ... 32453.html

Koenig
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: 18 paź 2012, 09:27
Lokalizacja: PL
Model:

#127 Post autor: Koenig »

Dziadek13 pisze:To ogarnia zwykły KKL ale żeby nie łączyć ręcznie między oplem a vagiem to kup z multiplexerem.
Tu bez multiplexera trza ręcznie przełączać pin 7.
http://allegro.pl/interfejs-diagnostycz ... 63285.html
Tu z multiplexerem.
http://allegro.pl/interfejs-diagnostycz ... 32453.html
Dzięki Dziadek13 za linki, ale szukam czegoś bardziej uniwersalnego, tzn. po BT. Niestety USB zawęża współpracę do laptopa który nie zawsze jest pod ręką. Przy BT mam do wyboru telefon lub tablet. Ale dzięki za chęci.
Pzdr.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#128 Post autor: Dziadek13 »

Ale te programy do androida są ubogie, a wskazania pożal się Boże mam wszystkie te programy nawet sdprog płatny i szybkość transmisji przesyłu danych jest opóźniona co dyskwalifikuje te fejsy a mam na stanie ten http://allegro.pl/interfejs-nowosc-obd2 ... 19540.html z programem sdprog wywalone na darmo pieniądze mogę tylko obserwować parametry i kasować błędy.
A na BLUETOOTH odpada strasznie skaczą wskazania, brak płynności, no cóż twoja wola i kasa.

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#129 Post autor: Crazy »

na szybko w trasie i do podglądów parametrów się dobrze spisuje.
W tej cenie cudów nie zrobi :)
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Koenig
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: 18 paź 2012, 09:27
Lokalizacja: PL
Model:

#130 Post autor: Koenig »

Dziadek13 pisze:Ale te programy do androida są ubogie, a wskazania pożal się Boże mam wszystkie te programy nawet sdprog płatny i szybkość transmisji przesyłu danych jest opóźniona co dyskwalifikuje te fejsy a mam na stanie ten http://allegro.pl/interfejs-nowosc-obd2 ... 19540.html z programem sdprog wywalone na darmo pieniądze mogę tylko obserwować parametry i kasować błędy.
A na BLUETOOTH odpada strasznie skaczą wskazania, brak płynności, no cóż twoja wola i kasa.
Interfejs jest mi potrzebny głównie do sczytywania i kasowania błędów, chociaż dodatkowe funkcje również mile widziane.
Tytułem wstępu, dwa lata temu miałem problemy z Zośką (ruszanie, muł itp) . Konsekwencją był zarwany urlop, nerwy, i wizyta u kilku "fachowców", gdybanie i wymiana kolejnych części na podstawie wróżenia z fusów.
W końcu udało się reanimować auto. Z perspektywy czasu, stwierdziłem, że rola fachowców ograniczyła się tylko do kasowania błędów po wymianie kolejnych podzespołów i generowania dodatkowych kosztów w postaci uszkodzenia jednej z części.
Podsumowując, błędy byłem w stanie sam sczytać metodą na "gaz+chamulec", sama wymiana przepływomierza oraz sond nie przekraczała moich zdolności manualnych, jedynie brakowało mi możliwości skasowania błędów. Dodatkowy koszt, jaki poniosłem za fatygę majstrów swobodnie mógłbym przeznaczyć na zakup jakiegoś interfejsu.
Jako że w mojej "flocie" pojawiło się kolejne auto, rozważam zakup czegoś niewyszukanego, dzięki czemu mógłbym w każdej chwili zdiagnozować i wykasować błędy, stąd moje zainteresowanie tematem.

Crazy pisze:Sprawdź czy piny w złączy Ci się nie wsunely do srodka
Tak mnie naszła myśl. Z tego co się doczytałem różnica w okablowaniu wtyczki pomiędzy Opel a VAG dotyczy pojedynczego pinu który przełącza się ręcznie albo z automatu jeżeli interfejs ma multiplekser. Jeżeli urządzenie działa z autami grupy VAG a problem jest tylko z Zośka to może jak pisze Crazy problem jest w samym gnieździe albo puściło lutowanie we wtyczce interfejsu, chyba że sam multiplekser padł i nie przełącza.
Ot takie moje luźne przemyślenia.


Pzdr.

Awatar użytkownika
tOmki
Zafiromaniak
Posty: 536
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NET

#131 Post autor: tOmki »

Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.
Ale może poszukaj czegoś na kablu - wtedy może się uda puścić USB po OTG (kwestia telefonu lub tablet). Tematu nie zagłębiałem nie wiem czy będzie działać takie coś - musisz poszukać informacji.
ZB Obrazek
ZC Obrazek

Skasowany użytkownik 16629

#132 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

Osobiście używam ELM327 na BT i w komórce ScanMyOpel... do kasowania checka w zupełności wystarczy, odczyta błędy silnika, ewentualnie coś podpowie. Oczywiście, że do poważnej diagnostyki się nie nadaje, ale dla "kowalskiego" w zupełności wystarczy, kosztuje mniej niż kasowanie błędów u mechanika (1 raz), a się nada. U mnie śmiga na Androidzie, laptop łączy się przez BT bez problemu (używam SDProg, ale bardzo rzadko). Używam także w innych autach, bardzo rzadko, ale jednak bez problemów za pomocą Torque Pro na androidzie i też działa. Do podstawowej diagnostyki (czyli takiej jak używają mechanicy za 50zł/usługa) wystarcza zupełnie i działa znacznie szybciej niż metoda na "pedały" i błędy można kasować podczas jazdy.

Z doświadczenia - po spotkaniu z koleżanką Beatą i Mirkiem - kupili Elma na kabli i co dziwne, interfejs u mnie działał na laptopie, w ich aucie nie działał, a mój na BT działał i u mnie i u nich... dziwne to trochę, niestety chińska jakość

ps. zawsze zamiast elma można kupić chińskiego opcoma, trzeba czekać troszkę na przesyłkę, ale podobno działa... nie sprawdzałem, nie będę potwierdzał

Skasowany użytkownik 21152

#133 Post autor: Skasowany użytkownik 21152 »

Witam,

Panowie, podepnę się do tematu. Chcę podnosić moc w samochodach i inne tuningi :lol: czy to się nada ? A tak na poważnie, odczytać błąd i go skasować, ewentualnie podejrzeć parametry auta? Wiadomo, że do odczytu i skasowania błędu nie trzeba być specjalistą, a jeszcze wziąć za to 50 zł :> , więc zastanawiam się czy na mój prywatny użytek wystarczy? Dodam, że nie chcę wozić laptopa, tylko na telefonie zerknąć.

http://allegro.pl/interfejs-obd-scan-bl ... 89608.html

Pozdrawiam,
Ostatnio zmieniony 25 paź 2016, 10:03 przez Skasowany użytkownik 21152, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#134 Post autor: Flora »

Zdecydowanie wystarczy: odczytasz i skasujesz.
A jak chcesz się pobawić w tuning, możesz skorzystać z DragFX :>

kozBEST

#135 Post autor: kozBEST »

OBD_II_to_fajne_urzadzenie_ale_gdzie_sie_go_montuje?
Nie_znalazlem_informacji_o_sposobie_podlaczenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”