Chip tuning 1,9 CDTI - wymiana doświadczeń
Moderator: Mariusz
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Kreski są ładne. Moment dobrze poprowadzony. To dymienie to w końcu od silnika czy od turbiny? Turbinie na pewno nie pomogłeś olejem 10w40 ale jeśli nie ona stanowi problem to co? Znajdź fachowca albo niech tuner się bardziej postara z diagnozą bo w końcu zostawiłeś u niego trochę kasy. Jest mała szansa, ze się resztki jakiego syfu "dopalą" (ale szczerze to bym nie za bardzo na to liczył)
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Przy przycisku SPORT szybciej otwiera sie przypustnica i s tad wrażenie jakby auto bylo mocniejsze.rozumiem ze mocniejszą mapę chcesz mieć pod przyciskiem SPORT to się da
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
To wiem, bardziej chodzi o to czy jest to efekt przełączenia mapy czy zmiany charakterystyki pedału.ryba1 pisze:Przy przycisku SPORT szybciej otwiera sie przypustnica i s tad wrażenie jakby auto bylo mocniejsze
Niekoniecznie mocniejszą, chcę mieć możliwość przełączania między dwoma wariantami.ryba1 pisze:rozumiem ze mocniejszą mapę chcesz mieć pod przyciskiem SPORT to się da
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
a wcześniej napisałeśryba1 pisze:Raczej zmiana charakterystyki pedału.
Jeżeli jest to jedynie zmiana charakterystyki pedału to przycisk przełącza między funkcjami (w uproszczeniu):ryba1 pisze:mocniejszą mapę chcesz mieć pod przyciskiem SPORT to się da
1. x=mapa(pedał gazu)
2. x=mapa(pedał gazu * 1.5)
Bardziej interesuje mnie wariant z przełączanymi mapami:
1. x=mapa1(pedał gazu)
2. x=mapa2(pedał gazu)
Wolę zostawić fabryczną moc zmniejszając zużycie paliwa i mieć dodatkowo (a może nawet domyślnie) ustawienie emeryckie do jazdy ropniakiem po mieście.ryba1 pisze:nie bardzo rozumiem o co chodzi z tymi wariantami jak ie chcesz mocniejszej mapy.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Czyli normalnie chcesz mieć serie a pod SPORT-em mapę?
Chyba łapiesz mnie za słówka.teraz masz seryjnie szybciej otwierającą sie przepustnice ale mocniejszą mapę tez się da pod przyciskiem zrobić
Chyba łapiesz mnie za słówka.teraz masz seryjnie szybciej otwierającą sie przepustnice ale mocniejszą mapę tez się da pod przyciskiem zrobić
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
ryba1 pisze:teraz masz seryjnie szybciej otwierającą sie przepustnice ale mocniejszą mapę tez się da pod przyciskiem zrobić
A seryjnie otwiera się szybciej ponieważ..... ?
Jeżeli mam się czepiać słówek to nie otwiera się ona szybciej ale wcześniej, a seria to też mapa.ryba1 pisze:Chyba łapiesz mnie za słówka.
Jeżeli jest to tylko zmiana interpretacji położenia pedału to nie uda się w prosty sposób podpiąć pod to drugiej mapy.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
nie bardzo rozumiem pytanieFlora pisze:A seryjnie otwiera się szybciej ponieważ..... ?
dla mnie to to samo ale niech Ci będzieFlora pisze:szybciej ale wcześniej
nie czy jest prosto czy nie ale się da i tak są w PL fury porobione na życzenie.ja mam program na stałe a nie pod SPORT-emFlora pisze:Jeżeli jest to tylko zmiana interpretacji położenia pedału to nie uda się w prosty sposób podpiąć pod to drugiej mapy.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Odnoszę wrażenie, że nie masz pojęcia o czym piszesz.
Oprogramowanie sterownika korzysta z zestawu tablic (map) na podstawie których ustala wartość parametru X na podstawie np. danych z czujnika Y i Z. Zależnie od oprogramowania sterownika, po wciśnięciu przycisku SPORT dane będą pobierane z tej samej tablicy, ale zamiast danej wejściowej Y (położenia pedału gazu) przekazywana jest zmodyfikowana (zwiększona) wartość lub po prostu zostanie wykorzystana druga tablica zawierająca zmodyfikowane wartości.
Skoro masz "program na stałe", a mimo wszystko jest różnica w reakcji na pedał gazu po użyciu przycisku to nie występuje przełączenie między dwoma różnymi ustawieniami. Zmienia się jedynie współczynnik (charakterystyka) dla wartości położenia pedału i w takiej sytuacji nie ma możliwości przełączania przyciskiem SPORT między dwoma wariantami o różnych mocach i momentach maksymalnych.
Serwomechanizm nie pracuje szybciej, ale nawet gdyby tak było to zwiększyłaby się jedynie precyzja reakcji na pedał gazu.
Oprogramowanie sterownika korzysta z zestawu tablic (map) na podstawie których ustala wartość parametru X na podstawie np. danych z czujnika Y i Z. Zależnie od oprogramowania sterownika, po wciśnięciu przycisku SPORT dane będą pobierane z tej samej tablicy, ale zamiast danej wejściowej Y (położenia pedału gazu) przekazywana jest zmodyfikowana (zwiększona) wartość lub po prostu zostanie wykorzystana druga tablica zawierająca zmodyfikowane wartości.
Skoro masz "program na stałe", a mimo wszystko jest różnica w reakcji na pedał gazu po użyciu przycisku to nie występuje przełączenie między dwoma różnymi ustawieniami. Zmienia się jedynie współczynnik (charakterystyka) dla wartości położenia pedału i w takiej sytuacji nie ma możliwości przełączania przyciskiem SPORT między dwoma wariantami o różnych mocach i momentach maksymalnych.
Żeby dojechać na miejsce o konkretnej godzinie można jechać szybciej lub wyjechać wcześniej.ryba1 pisze:dla mnie to to samo ale niech Ci będzieFlora pisze: szybciej ale wcześniej
Serwomechanizm nie pracuje szybciej, ale nawet gdyby tak było to zwiększyłaby się jedynie precyzja reakcji na pedał gazu.
- czarekcw
- Zafiromaniak
- Posty: 738
- Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
- Imię: Cezary
- Lokalizacja: Mrągowo
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
ZB 2006r 1.9CDTI 150 KM automatyczna skrzynia biegów, przebieg 213 tyś km- poprzedni właściciel dynamicznie wypłukał stary olej i zalał nowy w automacie, usunął DPF, usunął i zaślepił EGR no i podniósł moc (jutro dam wykres).
O ile wcześniej auto naprawdę fajnie jeździło tak teraz jak wcisnę przycisk SPORT to sam się go boję jakie ma odejście.
Nie chcę skłamać co do wykresu (bo teraz nie mam przed oczyma) ale 170 kucy i łagodny moment obrotowy przy początkowych obrotach silnika- takie rozwiązanie mi się podoba bo ma mniej Nm w pierwszej połowie skali obrotów niż seryjna mapa więc powinno się przełożyć na oszczędzanie podzespołów.
Uploaded with fotem.pl
O ile wcześniej auto naprawdę fajnie jeździło tak teraz jak wcisnę przycisk SPORT to sam się go boję jakie ma odejście.
Nie chcę skłamać co do wykresu (bo teraz nie mam przed oczyma) ale 170 kucy i łagodny moment obrotowy przy początkowych obrotach silnika- takie rozwiązanie mi się podoba bo ma mniej Nm w pierwszej połowie skali obrotów niż seryjna mapa więc powinno się przełożyć na oszczędzanie podzespołów.
Uploaded with fotem.pl
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2016, 07:42 przez czarekcw, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Generalnie do ok. 1,8-2 tys. obrotów zmiana w stosunku do serii powinna być kosmetyczna. Maksymalny moment powinien być w granicach 2,5-3,0 tys. obrotów i spadać łagodnie. Dobrze aby moment nie leciał na łeb na szyje aż do minimum 4,5 tys. obrotów. Maksymalne wartości często nie mówią prawdy ani o tym jak szybki jest samochód ani co ważniejsze jaka jest odczuwalna dynamika.
- basti_seba
- Mieszkaniec
- Posty: 426
- Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
- Imię: Seb
- Lokalizacja: SRB
- Auto: ZC 1.4T Enjoy
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NEL
- Gender:
Dokładnie, tak.
Pięknie widać utrzymanie momentu w turbo-> turbo o zmiennej geometrii -> biturbo.
W zwykłych turbach w silnikach diesla, często tych starszych widać dupnięcie przy 2-2.5 tys. obrotów, a potem łeb na szyję na dół.
Na papierze moment max duży, a mocy nie ma, bo zaraz spada.
Dlatego uważam, że lepiej posługiwać się w osiągach silnika mocą, czyli stosunkiem momentu do obrotów.
Pięknie widać utrzymanie momentu w turbo-> turbo o zmiennej geometrii -> biturbo.
W zwykłych turbach w silnikach diesla, często tych starszych widać dupnięcie przy 2-2.5 tys. obrotów, a potem łeb na szyję na dół.
Na papierze moment max duży, a mocy nie ma, bo zaraz spada.
Dlatego uważam, że lepiej posługiwać się w osiągach silnika mocą, czyli stosunkiem momentu do obrotów.
- czarekcw
- Zafiromaniak
- Posty: 738
- Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
- Imię: Cezary
- Lokalizacja: Mrągowo
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Czyli że co, tuner nie popisał się? Bo ogólnie to mi się dobrze nim jeździ jeśli chodzi o moc- przy kick downie auto poprawnie przyśpiesza (porównując do Hondy CR-V III gen 2.0 benzyna 150 KM z automatem to japończyk nie ma szans z Oplem) za to po wciśnięciu "Sport" to czuć jaki ma odjazd (poprzedni właściciel poinformował, że czasem gubi trakcję na 3 biegu).
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2016, 09:23 przez czarekcw, łącznie zmieniany 1 raz.