Tak, ale tylko w LET i LER jest przy icku. W LEH fabrycznie jest wkręcony w plastikową złączkę gumowych przewodów dolotu na wysokości akumulatora. Wojti, Ty ( tak jak ja ) masz przerobiony dolot. Poszukaj na rurze dolotowej gdzies na wysokości od aku do przepustnicy, prawdopodobnie przed wygięciem rury. Tam powinna być przyspawana taka prostokątna podstawka w którą wkręcony jest czujnik. Tam znajduje się czujnik ciśnienia doładowania.ryba1 pisze:MAP Sensor seryjnie jest przy icku
Można go nazwać a nawet trzeba. MAP czyli z ang. Monifold Absolute Presure (ciśnienie absolutne w kolektorze dolotowym)bula86 pisze:Tam rzeczywiście jest czujnik ciśnienia, ale na pewno nie można go nazwać MAP sensorem
Na przepływomierz mówi się MAF, F od Flow - przepływ
Dla przykładu jak byś chciał zamontować EMU to możesz wybrać opcję z MAF lub MAP.
I tak i nie. Czujnik mierzy ciśnienie. Czyli to co nas otacza też. Jak podepniesz Coma to pokazuje ciśnienie atmosferyczne a do tego podczas obciążenia dodatkowe. Dlatego pod obciążeniem pokazuje np. u mnie 2.2 bara. Gdyby tak było naprawdę to zerwało by mi głowicę a korby z tłokami powbijały by się w miskębula86 pisze:Poza tym czujnik ciśnienia atmosferycznego (jest w ogóle w tym silniku takie coś?) nijak się ma do czujnika ciśnienia w dolocie/kolektorze.
Jeżeli to faktycznie jakiś czujnik który mierzy ciśnienie atmosferyczne to tak jak piszesz raczej nie powinien się on znajdować w dolocie. Ale czy taki jest ?? :>
Przejrzałem katalog IC. Jest tam wzmianka że są 2 czujniki :>
Jeden z nich to czujnik doładowania. O tym jest wspomniane na początku. Posiada on 4 piny:
Dodatkowo jest czujnik podciśnienia w kolektorze lub adaptacji wysokościowej. Posiada 3 piny:
Ale szczerze takiego czujnika u siebie nie widziałem a przejrzałym chyba cały silnik.
Wojti, zobacz ile ta kostka ma pinów i będziesz wiedział co to za czujnik. lbo njlepiej zrób zdjęcie to postram się ustalić co to jest.
Jak się okaże że to ten 4 pinowy to miejsce masz wskazane. Jak to ten drugi to przejże swój kolektor jeszcze raz pod kątem tego 2 czujnika i postaram się pomóc.
Może się okazać że w tym sportowym krótkim kolektorze nie przewidzieli miejsca na taki czujniki o może BRK zamontowało go poza kolektorem. Jak piszesz że wyskoczył błąd czujnika ciśnienia atmosferycznego to raczej nie powinien on być zamontowany w kolektorze bo tam często ciśnienia się zmieniają i pokazywałby błedne dane. Zobacz ile ma pinów i będziemy szukali