Nie mogę odpalić mojej ZAFIRY

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#361 Post autor: Janus »

Artix pisze:OK a czy kostke stacyjki można jakoś sprawdzić przed wymianą? Sama kostka to groszowe sprawy ale nie chciałbym zamawiać nie mając przycyny.
Dzięki za trop!
Trzeba zdemontować kostkę, wypiąć wtyk i pobawić się zworkami we wtyczce. Jeżeli otrzymasz napięcie na wszystkich obwodach a przede wszystkim - wystartuje rozrusznik, to wtedy jest podejrzewać kostkę. Na razie bezpiecznik główny.
Janusz

Artix

#362 Post autor: Artix »

Rozebrałem kolumnę kierowniczą i widać że ktoś już kiedyś kombinował przy kostce więc zamówiłem nową. Po wymianie kostki nie ma już"cykania" po przekręceniu kluczyka i można połączyć się ze sterownikiem silnika, Sprawdziłem także bezpieczniki pod maską i są całe. Niestety nadal rozrusznik nie kręci. Po przekręceniu zapłonu włączają się kontrolki (airbag, ładowanie, olej, abs) Niestety teraz nie wyświetla się komunikat o grzaniu świec.
W sterowniku silnika brak błędów.
Aktualne błędy:
P1635 - usterka modułu świec żarowych
P0115 - czujnik temperatury silnika - sygnał za wysoki
P0110 - czujnik temperatury powietrza zasysanego - sygnał za wysoki
P0195 - czujnik temperatury oleju - wysoki sygnał

ponadto są błędy od nawiewów (silnik dmuchawy oraz zewnętrzny opornik szeregowy - przerwa) oraz wspomagania (niskie napięcie akumulatora)

Panowie czy ktoś ma dalsze pomysły odnośnie tej zafiry?

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#363 Post autor: Janus »

Artix pisze:(...)
Aktualne błędy:
P1635 - usterka modułu świec żarowych
P0115 - czujnik temperatury silnika - sygnał za wysoki
P0110 - czujnik temperatury powietrza zasysanego - sygnał za wysoki
P0195 - czujnik temperatury oleju - wysoki sygnał

ponadto są błędy od nawiewów (silnik dmuchawy oraz zewnętrzny opornik szeregowy - przerwa) oraz wspomagania (niskie napięcie akumulatora)

Panowie czy ktoś ma dalsze pomysły odnośnie tej zafiry?
Te błędy (poza modułem świec żarowych) mają jeden wspólny mianownik: Jeżeli przepływomierz powietrza (ta tuba za filtrem powietrza na gumowej rurze idącej do turbiny), ma wtyczkę z 4 kablami, i czujnik doładowania zawiera w sobie czujnik temperatury powietrza w dolocie (też wtyczka z 4 kablami, czujnik wkręcony w kolektor dolotowy trochę po lewo od miejsca, gdzie wchodzi rura powietrza do silnika) - to w tej wersji silnika te 3 czujniki (temp powietrza, oleju, silnika) mają wspólną masę (kabel brązowy). Prawdopodobnie jest on zwarty gdzieś do napięcia +5V - podejrzewam jeden z kabli przy czujniku doładowania wkręconym w kolektor (czarno-biały albo czarno-żółty). Idź tym tropem. Ewentualnie najpierw odepnij te czujniki (temp oleju w misce olejowej) i zobacz jak zmieni się błąd.

Błędy modułu świec można pominąć - z tym silnik powinen zapalać.
Janusz

Artix

#364 Post autor: Artix »

Wymieniłem bezpiecznik przy przekaźnikach pod maską i błędy już się nie palą, wrzuciłem także drugi akumulator bo stary był totalnie padnięty. Aktualnie jedyny błąd jaki się pali na komputerze to sterownik świec, aczkolwiek kontrolka świec się zapala po przekręceniu zapłonu i gaśnie.
Niestety rozrusznik nadal nie startuje, położyłem się pod samochodem i popukałem w niego ale też bez skutku. Niestety nie dysponuje kanałem, a samo dojście do rozrusznika jest tragiczne. Jak najlepiej go sprawdzić? Puścić kabel od plusa akumulatora bezpośrednio do rozrusznika?

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#365 Post autor: Janus »

Artix pisze:(...)Jak najlepiej go sprawdzić? Puścić kabel od plusa akumulatora bezpośrednio do rozrusznika?
W które miejsce rozrusznika? Jedyne co można zrobić, to zmierzyć napięcie na zaciskach prądowych rozrusznika (jak wiesz dostęp tragiczny). Ale podejrzewam że napięcie tam jest ok. Możliwe że padł włącznik elektromagnetyczny rozrusznika. Tutaj też można by się upewnić, czy w trakcie próby rozruchu pojawia się tam napięcie +12V względem masy. Jeżeli się pojawia - rozrusznik na stół i do roboty/wymiana na drugi. Jeżeli na kablu od włącznika nie ma napięcia - można tam podać +12V "na krótko" i zobaczyć czy będzie kręcił. Jeżeli rozrusznik zakręci silnikiem, to rozrusznik można na razie uznać za ok, a trzeba szukać przerwy w obwodzie włączania rozrusznika. Może to auto miało jakąś blokadę odjazdu??
Ostatnio zmieniony 03 lip 2016, 17:53 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#366 Post autor: bykmark »

Witam. Mnie również dopadł ten problem.
Ostatnio trochę dłużej kręciłem silnikiem ale ZA odpaliła i ok.
Jazda na LPG - wszystko ok.

Przyjechałem na miejsce i już nie uruchomiłem silnika.
Po sprawdzeniu - żadnych błędów, przekaźniki ok, test przekaźnika pompy ok - słychać że się uruchamia.

Pompa paliwa sprawdzona podaje paliwo.

Co jest w takim razie ??
Proszę o wskazówki
Ostatnio zmieniony 12 lip 2016, 21:59 przez bykmark, łącznie zmieniany 1 raz.

Organ18

#367 Post autor: Organ18 »

Cześć wam mam zaifre 2,0 Dti z 2001r rano normalnie odpalił pojechałem do miasta , kilka godzin chodzenia wróciłem do auta normalnie odpalił przyjechałem do domu , następnego dnia silnik kręci ale nie odpala . Akumulator jest OK naładowany , paliwa koło pół baku . Czy macie pomysł co sprawdzić żeby ustalić co się stało pierwszy raz to mi się zdarzyło :(

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#368 Post autor: tomzam »

check świeci?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#369 Post autor: Dziadek13 »

Najprawdopodobnie zapowietrzył ci się, masz sparciały wężyk powrotu przy pompie.
Obrazek
Obrazek
Bo o pompie na razie nie myśl.
Ostatnio zmieniony 13 sie 2016, 20:48 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Organ18

#370 Post autor: Organ18 »

Wczoraj jak próbowałem odpalać to silnik kręcił ale nie odpalał i świeci akumulator + ta powyżej kontorlka od układu chłodzącego ten wentylatorek , wszystko na bierząco kontrolowane olej , spryskiwacz , płyn chłodzący , jak co sobota myty , odkurzany . Nigdy nie jeździłem na rezerwie tyle co się oświeciła rezerwa
zaraz na stacje i tankowanie :) A co do wężyka widzę go tu z przodu od strony wentylatora i tylko ta siatka / materiał jest uszkodzona , a wężyk nie jest rozerwany ;)
Ostatnio zmieniony 14 sie 2016, 10:05 przez Organ18, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#371 Post autor: tomzam »

odpal na "plaka" jak już zacznie chodzić na paliwie to go zgaś i jak zapali (a po dłuższym postoju znowu problem) to szukaj nieszczelności w układzie paliwowym, jak nie zapali to niestety może okazać się pompa

Organ18

#372 Post autor: Organ18 »

Dziś miałem chwile więc zaglądłem do zafirki tam pod maską jest filtr paliwa pod szybą jak przekręce kluczyk żeby kontrolki świeciły to z przewodu IN nie leci paliwo , z OUT tak samo :/ i wkurza mnie ten dźwięk przypominający po zgaszeniu kontorlek że mam wyciągnąć kluczyk ze stacyjki :/ a tak ogólnie lipa bezpieczniki te malutkie pod kierownicą wyglądają na dobre , 2 duże z boku też są ok , a pod maską 2 duże bezpieczniki też są ok :/

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#373 Post autor: tomzam »

paliwo nie będzie leciało bo nie ma w nim el. pompki tylko pompa wtryskowa zasysa paliwo, dlatego trudno odpalić po zapowietrzeniu.
Teraz jak zdjąłeś przewody to już na pewno jest zapowietrzony. Zapal go na plaka, albo na zaciąg na wysokim biegu, jak zapali i wygoni powietrze że już będzie równo chodził to go zgaś i spróbuj ponownie zapalić kluczykiem, jak zapali to się gdzieś zapowietrza. Ja miałem tak w vectrze dti tydzień temu - przelew na wtryskach - nic nie było widać a po wymianie wszystko ok, może też zapowietrzać się filtrem paliwa - te obudowy czasem się rozszczelniają

Organ18

#374 Post autor: Organ18 »

Wiesz nigdy nie odpalałem na plaka w dodatku Diesla . Ale widziałem że jakiś koleś jeździ koło mojego domu identyczną srebrną zafirą też A może on mi pomoże ;)

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#375 Post autor: Dziadek13 »

Jak już zdejmowałeś wężyki od paliwa to zapowietrzone na amen, więc sprawdź wężyk powrotu do pompy czy nie skruszał oraz wężyki przelewowe pod tym samym kontem jak spróchniałe lub spadł ten od przelewu na pompie to załóż albo wymień.
Teraz przystąp do odpowietrzania pierwsze musisz się rozdwoić lub zaprosić jakiegoś kierowce kolege który będzie operował kluczykiem. Ty będziesz jako właściciel operował pod maską.
1.Popuść wszystkie cztery rurki idące z pompy do trawersów przy trawersach co by było czuć luz.
2.Kolega teraz będzie kręcił rozrusznikiem a ty będziesz wspomagał plakiem do turbo (chodzi żeby podnieść obroty silnika)
3.Jak już poleci dobrze paliwo z popuszczonych rurek to dokręć trzy z nich i znowu kolega kręci jak zapali dokręcasz czwartą rurke i niech sobie troszke pochodzi.
4.Wycierasz wylaną rope na silnik i gotowe.
Takie numery nie palenia z dnia na dzień to robią właśnie te wężyki w płótnie one parcieją.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”