Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Stanek pisze:Ostatnio w mojej Zośce wyskoczyła kontrolka trakcji, a potem check. Zafira 1.8 125 KM LPG. Auto kilka razy szarpnęło, potem było ok, choć kontrolki powracają.
"Wypedałowałem" dziś błędy i wyszły trzy:
0100-Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza,
1555-???
0170-Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata.
Czy ktoś spotkał się z takimi błędami?
Dwa lata temu wymieniałem przepływomierz i sondę lambda-tą przed katalizatorem. Niedawno wymieniłem świece.
Nie chciałbym ładować kasę wymieniając po kolei części.
Z góry dzięki za pomoc.
Ades pisze:Czy się coś dzieje hm w zasadzie nie pokoi mnie to że kontrolka poziomu oleju się zapala często jak auto jest rozgrzane, stan na zimnym silniku jest na max mimo to się zapala:/ może czujnik niewiem. A pozatym zapala się kontrolka autka z kluczykiem , i więcej objawów nie zauważyłem ,obroty ok, spalanie jak było tak jest, nie wiem właśnie skąd te błedy
Stanek pisze:Ostatnio w mojej Zośce wyskoczyła kontrolka trakcji, a potem check. Zafira 1.8 125 KM LPG. Auto kilka razy szarpnęło, potem było ok, choć kontrolki powracają.
"Wypedałowałem" dziś błędy i wyszły trzy:
0100-Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza,
1555-???
0170-Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata.
Czy ktoś spotkał się z takimi błędami?
Dwa lata temu wymieniałem przepływomierz i sondę lambda-tą przed katalizatorem. Niedawno wymieniłem świece.
Nie chciałbym ładować kasę wymieniając po kolei części.
Z góry dzięki za pomoc.
Z przepustnicą u mnie jest tak: auto kupiłem dwa lata temu. Naczytałem się forum i po zakupie wyczyściłem przepustnicę ( było mase syfu ). Nadal na zimnym obroty kulały, ale ogólnie nic się nie działo-żadnych kontrolek. W tzw. międzyczasie kupiłem od kolegi drugą i nie zmieniłem jej, ponieważ muszę w tej "nowej" wywiercić otwór i wkręcić króciec do jakiegoś podciśnienia do podtlenku LPG-w oryginale tego nie ma. W wolnej chwili mam zamiar to tematu powrócić, tylko nie wiem którą zamontować...co radzicie?
Przy czyszczeniu specjalnie nie cackałem się z przepustnicą ( mogłem coś popsuć?), ani w żaden sposób nie "programowałem" jej do auta.
z góry dzieki
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2016, 21:37 przez Stanek, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam. Panowie proszÄ o podpowiedĹş, bĹÄ d P0683 tyczy siÄ Ĺwiec Ĺźarowych - to juĹź wyczytaĹem na forum. Czy koĹcowe cyfry wskazujÄ na ktĂłrÄ Ĺ konkretnÄ ?
Tylko głupiec ma odpowiedź na wszystko
Francois Thibault
RippeRms pisze:Witam. Mam problem ze swoją zafirką. Zapaliła mi się kontrolka serwisowa i samochód stracił moc po odczytu błędu przez komputer wuskoczyła informacja " za mało ciśnienia w układzie ciśnienia" po chwili kontrolka zgasła i samochód odzyskał sprawność. Kontrola po przekręcenie stacyjki jest zapalona gaśnie dopiero po uruchomieniu silnika, a tak nie bylo. W czym tkwi problem o jaki układ ciśnienia chodzi bo na pewno nie o olej i czy może być to spowodowane jakimś czujnikiem. Za pomoc z góry dziękuję.
Podaj kod błędu
Ostatnio zmieniony 17 lis 2016, 17:58 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
A może ciśnienie doładowania? Obejrzyj czy jakaś podciśnieniówka, gdzieś nie łapie lewego powietrza. Bez kodu to takie trochę wróżenie z fusów. Co do kontrolki serwisowej, to mi się zawsze świeci, po przekręceniu kluczyka, a gaśnie po jego uruchomieniu. Dziwne, że wcześniej Ci się w ogóle nie świeciła.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2016, 16:12 przez Skasowany użytkownik 21152, łącznie zmieniany 1 raz.
Zdaje sobie sprawę, że bez kodu to lipa, ale jest szansa, że ktoś już coś takiego miał. Serwisówka prawidłowo po przekręceniu kluczyka kiedy kontrolki się zapalają dokonywany jest test i to co nie potrzebne gaśnie zostaje kontrolka akumulatora płynu chłodzącego oleju i chyba temperatury serwisówka się zapala i gaśnie jeśli wszystko jest ok przed rozruchem silnika jeśli gaśnie dopiero przy uruchomieniu silnika to może to oznaczać że w pamięci kompa jest jakiś zarchiwizowany błąd. No cóż mimo wszystko dziękuję za pomoc.
P.S. terurki giętkie plastikowe które są połączone to też jest pod ciśnieniem powietrza? Bo na jednej jest pęknięty łącznik gumowy, ale już od dawna i problemu nigdy nie było
RippeRms pisze:Zapaliła mi się kontrolka serwisowa i samochód stracił moc po odczytu błędu przez komputer wuskoczyła informacja " za mało ciśnienia w układzie ciśnienia" po chwili kontrolka zgasła i samochód odzyskał sprawność.
Za małe podciśnienie w układzie podciśnienia czyli nie szczelny układ podciśnienia lub pompa wakum do wymiany nie wyrabia.Czym to było sprawdzane jaki fejs ?.
Wiem, że odpowiedz moja może być denerwujaca, ale nie wiem. Jeżeli by się okazało że to wina tej pompy to jakie mogą być koszta. I przepraszam za kolejne pytanie czy ta pompa to turbina?
EDIT
Oki sprawdziłem wiem o jaką chodzi ona jest przy pokrywie zaworów od strony akumulatora czyli ona jest połączona z tymi plastikowymi weżykami co mają gumowe łączniki jeśli jeden łącznik jest pęknięty to układ jest nie szczelny. A przy pompie od spodu dokładnie jest zaolejenie czy to jest wina uszczelki pod pokrywą zaworów ?
Ostatnio zmieniony 11 lis 2016, 11:22 przez RippeRms, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli chodzi o ciśnienie to zafira ma tylko trzy takowe czujniki.
Czujnik ciśnienia oleju, czujnik ciśnienia atmosferycznego i czujnik ciśnienia doładowania.
Nie ma czujnika podciśnienia. Więc dumanie czy to pompa podciśnienia czy co innego nie ma sensu do puki nie będzie dokładniejszych informacji.
Jeżeli podczas jazdy (bez gaszenia silnika) zgasła kontrolka sama to na pewno nie jest to błąd związany z zaworami podciśnienia bo te błędy nie znikają już aż do czasu ponownego zapalenia silnika.
To mi bardziej wygląda na problemy z EGR-em.
I tu jest problem: W opisie masz Y22DTH (nawet nie wiedziałem ze ten silnik montują w zafirach ) - na pewno jest to DTH, a nie DTR ?
Jeżeli to jednak DTH to EGR jest pneumatyczny, a co do jego dziwacznych zachowań to specjalistą jest (jeżeli mnie pamięć nie myli) kolega Dziadek.
Ale jeżeli to jest silnik DTR to EGR jest elektroniczny i wtedy wszelkie obajwy pasują pod jego zacinanie się.
Tyle wróżenia z fusów - bez odczytania błędów z komputera nic więcej chyba się nie wyduma.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2016, 18:44 przez Dek, łącznie zmieniany 1 raz.
Co do padnięcia pompy vacum to jeśli hamulce masz dobre, to pompa raczej odpada, ale na 100% sprawdzisz tylko vacuometrem.
Jeśli cieknie Ci cieknie spod tej pompy to raczej wina jej uszczelki, która się pod nią znajduje. Koszt ok 15 zł i 4 śruby do odkręcenia od pompy vac. Jakieś 30 minut roboty.
Jeśli masz pęknięte gumowe kolanko to może przez nie łapać nieszczelność.
Jednak bez kodu, będzie ciężko.
Ja mam Y20DTH i mam EGR elektroniczny. Montowali go w poliftach z tego co mi wiadomo.