kontrolka z samochodem i kluczem

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Skasowany użytkownik 6483

#526 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

EGR bardzo trudno sie wyjmuje , przynajmniej ja sobie odpuściłem ta czynność bo za chiny nie chciało puścić a młotkiem nie będe tego przeciez traktować. na pewno wyjęcie i gruntowne wyczyszczenie da efekt na dłużej ale jesli nie dasz rady to raz na jakis czas , tak profilaktycznie zlej to płynem penetrującym i autko będzie smigać jak ta lala. Ja ostatnie dwa lata tak robiłem :piwo: . fajnie ,że udało Ci sie odzyskać moc , bez tego Zośka to muł straszny jest a odbiera radość z prowadzenia :) . Jak dasz radę , wyjmij EGR i zrób czyszczenie ...warto :)

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#527 Post autor: Janus »

jarecki69 pisze:EGR bardzo trudno sie wyjmuje , przynajmniej ja sobie odpuściłem ta czynność(...)
Ja nie wyjmuję. To co jest dostępne pod szarą obudową wystarczy zlać środkiem do czyszczenia gaźników/EGR-ów z nagaru (są takie płyny w spray-u). Najważniejszy jest trzonek grzybka zaworu EGR-a który wchodzi i wychodzi z kolektora - musi być idealnie czysty i pracować lekko. Wciśnięty do oporu przez obrócenie tej "łapy" na silniku EGR-a powinno wsunąć trzonek zaworu w kolektor. Puszczenie - natychmiastowy powrót z wyraźnym "stuknięciem" - to stuka grzybek zaworu o gniazdo w kolektorze. Jeżeli ten warunek jest spełniony, to wystarczy od czasu do czasu spryskać WD40 sam trzonek oraz tą rolkę na końcu popychacza kręcącą się po tej "łapce" silnika EGR-a.

PS ciekawostka - jak czyściłem swój, to miałem wrażenie, że poniżej miejsca gdzie chowa się trzonek zaworu jest mały zapaprany na czarno otwór w korpusie EGR-a, wchodzący jakby w kolektor. Zastanawiam się czy nie jest to kanał do prowadnicy trzonka zaworu (taka jakby smarowniczka). Jeśli tak jest, to po udrożnieniu tego otworu powinno się tam pryskać WD40, a uchodzący pod ciśnieniem płyn powinien pojawiać się na trzonku zaworu ;)
Janusz

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#528 Post autor: chabretti »

Mirek najgorszy był pierwszy raz bo za ch...e nie chciało wyjść, ale pomału wytargałem. Teraz wychodzi bez problemu. Pomału obroty w lewo w prawo i na zewnątrz, zajęło mi to trochę czasu. Te dwa węże trzeba zaślepić bo płyn od chłodzenia będzie ciekł (ja biorę dwie śruby fi 8 łeb na klucz 13mm) i tak z raz do roku przeważnie w lecie przed wyjazdem na wakacje. A w koło komina to jak koledzy WD. Chyba że już coraz częściej kluczyk wywala to już rozbieram i czyszczę gruntownie :)

Ra-V

#529 Post autor: Ra-V »

Dzisiaj miałem problem z kontrolką samochód i klucz . Samochód po odpaleniu pochodził z 10 s następnie zgasł i już nie odpalił Rozrusznik kręcił ale silnik nie odpalał.Zadzwoniłem do mechanika który wymieniał kompa z imubilaizerem i kazał zamknąć i otworzyć centralny. Samochód po tej czynności zapalił bez problemu. WTF ???

Skasowany użytkownik 6483

#530 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No auto sie rozprogramowało i tyle jesli chodzi o immo. Kwestia teraz czy sytuacja sie będzie powtarzać czy to tylko jednorazowy "wybryk" :piwo:

Ra-V

#531 Post autor: Ra-V »

Zrobiłem 150 km po naprawie i wydarzyło się to raz, jak na razie.Ale całe życie przed nią :)

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#532 Post autor: Janus »

Ra-V pisze:Dzisiaj miałem problem z kontrolką samochód i klucz . Samochód po odpaleniu pochodził z 10 s następnie zgasł i już nie odpalił Rozrusznik kręcił ale silnik nie odpalał.Zadzwoniłem do mechanika który wymieniał kompa z imubilaizerem i kazał zamknąć i otworzyć centralny. Samochód po tej czynności zapalił bez problemu. WTF ???
Może masz alaram z antynapadem/porwaniem?? Albo fabryczny alaram - jest w jakiś sposób sprzężony z immo.
Janusz

Ra-V

#533 Post autor: Ra-V »

Nie mam alarmu , immo świruje podobno i jest do wymiany chociaż był niedawno wymieniany razem z kompem ,widocznie nie pasuje mu w moim Paździochu :)
Ostatnio zmieniony 18 gru 2015, 09:33 przez Ra-V, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#534 Post autor: ekmir »

Czy warto EGR regenerować za 350 zł czy raczej wymieniać na nowy za 845 zł :( ?

radek.plesniak

#535 Post autor: radek.plesniak »

siemka
Potrzebuje pomocyodnośnie opla zafiry 2,0 Dti
Mam mianowicie taki problem
gdy jade zafirą i mam temperaturę około 90 stopni na zegarze to zapala mi sie auto z kluczykiem i traci moc
Wymieniłemjuz turbine egr.wszystkie przewody podciśnienia oraz zbiorniczki ciśnienia
pompa wacum działa prawidłowo
Wszystko wyczyszczone i dolot i tam gdzie jest egr tez
co ot moze być
Ostatnio zmieniony 14 mar 2016, 20:54 przez radek.plesniak, łącznie zmieniany 1 raz.

konradviking

#536 Post autor: konradviking »

ekmir pisze:Czy warto EGR regenerować za 350 zł czy raczej wymieniać na nowy za 845 zł :( ?
Ja zacisnąłem zęby i kupiłem nowy, wtedy kosztował 1100zł, i nie żałuje. Fabryczna nówka Wahlera, poprzedni wytrzymał 250tys km, wiec mam pewność że tego już nie wymienię :D

Ja miałem walniętą elektronikę i trochę mi się nie chciało wierzyć że to naprawią... tym razem też bym kupił nowy
radek.plesniak pisze:siemka
Potrzebuje pomocyodnośnie opla zafiry 2,0 Dti
Mam mianowicie taki problem
gdy jade zafirą i mam temperaturę około 90 stopni na zegarze to zapala mi sie auto z kluczykiem i traci moc
Wymieniłemjuz turbine egr.wszystkie przewody podciśnienia oraz zbiorniczki ciśnienia
pompa wacum działa prawidłowo
Wszystko wyczyszczone i dolot i tam gdzie jest egr tez
co ot moze być

Zacznij od sprawdzenia co to za błąd, wydasz na to 50zł i będziesz wiedział a tak wydałeś już ze 2tys według tego co piszesz :P
Ostatnio zmieniony 14 mar 2016, 21:18 przez konradviking, łącznie zmieniany 1 raz.

milo100

#537 Post autor: milo100 »

radek.plesniak pisze:siemka
Potrzebuje pomocyodnośnie opla zafiry 2,0 Dti
Mam mianowicie taki problem
gdy jade zafirą i mam temperaturę około 90 stopni na zegarze to zapala mi sie auto z kluczykiem i traci moc
Wymieniłemjuz turbine egr.wszystkie przewody podciśnienia oraz zbiorniczki ciśnienia
pompa wacum działa prawidłowo
Wszystko wyczyszczone i dolot i tam gdzie jest egr tez
co ot moze być
Miałem podobny problem w moim przypadku był do wymiany czujnik połozenia wału koszt cos koło 120 zł. po wymianie autko smiga jak dawniej.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#538 Post autor: ekmir »

Czy duży problem jest z wymianą zaworu EGR ?
Czy da się to wykonać samodzielnie ?

konradviking

#539 Post autor: konradviking »

Jest to dość proste, dasz radę samemu, nawet jeśli nie, to mechanik za coś takiego weźmie max 30zł, gdyż nie jest to czasochłonne zadanie.

Mi jak mój przyszedł to go zakładałem o 22 w nocy bo już musiałem wiedzieć czy auto w końcu będzie działać :D

lukasz198666

#540 Post autor: lukasz198666 »

Witam koledzy zapala mi sie taka kontrolka jak w poscie w zafirze 2001r 2.0dti 101km. Ta kontrolka zapala mi sie i gasnie jak jade czasami a jak kogos wypszedzam i dostanie predkosci wysokiej to sie zapali i caly czas swieci i odcina mi moc. Jak go zgasze i wyjme kluczyk i odpale to juz jest dobrze i zgasla ale jak znowu przyszpiesze to znowu sie zapali. Czym to moze byc spowodowane?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”