Opel Zafira 2.0 dti klima/elektryka/ciemne szyby/alufelgi/su
Moderator: Tunio999
Opel Zafira 2.0 dti klima/elektryka/ciemne szyby/alufelgi/su
Witam,
Panowie chciałbym wreszcie stać się pełnoprawnym członkiem klubu W tym tygodniu planuję wyjazd żeby obejrzeć poniższą zośkę.
http://www.olx.pl/oferta/opel-zafira-2- ... 8dd7a33527
I teraz mam pytanie czy?
1) da radę zamontować w tym tempomat
2) da radę zamontować tylną elektrykę drzwi
3) dużo zachodu z zamontowaniem relingów
4) da radę zamontować czujniki parkowania
Tak wiem, zawsze można poszukać takiej co już to ma
Oczywiście wszelkie inne uwagi, bardzo cenne.
Pozdrawiam,
Panowie chciałbym wreszcie stać się pełnoprawnym członkiem klubu W tym tygodniu planuję wyjazd żeby obejrzeć poniższą zośkę.
http://www.olx.pl/oferta/opel-zafira-2- ... 8dd7a33527
I teraz mam pytanie czy?
1) da radę zamontować w tym tempomat
2) da radę zamontować tylną elektrykę drzwi
3) dużo zachodu z zamontowaniem relingów
4) da radę zamontować czujniki parkowania
Tak wiem, zawsze można poszukać takiej co już to ma
Oczywiście wszelkie inne uwagi, bardzo cenne.
Pozdrawiam,
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2016, 09:21 przez Skasowany użytkownik 21152, łącznie zmieniany 2 razy.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
1. Da radę,
2. Da radę,
3. Bez problemu. Łatwizna
4. Da radę.
Wszelkie info jak co porobić znajdziesz na Zkp.
Oczywiście jak już kupisz auto lektura forum będzie niezbędna
Powodzenia!
2. Da radę,
3. Bez problemu. Łatwizna
4. Da radę.
Wszelkie info jak co porobić znajdziesz na Zkp.
Oczywiście jak już kupisz auto lektura forum będzie niezbędna
Powodzenia!
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Nie wiem czy ten wątek przejrzałeś. Przerobiłem i zakup i eksploatację DTI (i wciąż mam DTI )
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=20692
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=20692
Janusz
Sporo naczytałem się wątków nie tylko tutaj i niestety nigdzie niema złotego środka. Każdy silnik ma swoje + i - Powolutku dostaje mętlika w głowie, że zaczynam wątpić w zakup samochodu. Do zafir B z dieslem dochodzą, DPF, Klapy i raczej droższa w naprawie od A. Dwumas odpada w każdej, bo szukam tylko automatu. Znalezienie benzyny w dobrym stanie to już w ogóle kosmos jak dla mnie.
Nie wiem czy to tylko takie moje odczucia, ale odnoszę wrażenie, że ZA są lepsze blacharsko od ZB?
Pogadaliśmy z żoną i doszliśmy do wniosku, że chyba jednak kupić ZA za 10 i ewentualnie ją dopracować, niż wydać 20 na ZB i jeszcze w nią inwestować. Się rozpisałem, ale już naprawdę nie wiem czego szukać
Nie wiem czy to tylko takie moje odczucia, ale odnoszę wrażenie, że ZA są lepsze blacharsko od ZB?
Pogadaliśmy z żoną i doszliśmy do wniosku, że chyba jednak kupić ZA za 10 i ewentualnie ją dopracować, niż wydać 20 na ZB i jeszcze w nią inwestować. Się rozpisałem, ale już naprawdę nie wiem czego szukać
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2016, 09:17 przez Skasowany użytkownik 21152, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Jeżeli planujesz jeździć na krótkich dystansach nie kupuj diesla. Moja kobieta ma do pracy 23km w jedną stronę i to ma sens. Ten silnik rozgrzewa się (2.0DTI) po kilku kilometrach.DjHardy pisze: Pogadaliśmy z żoną i doszliśmy do wniosku, że chyba jednak kupić ZA za 10 i ewentualnie ją dopracować, niż wydać 20 na ZB i jeszcze w nią inwestować. Się rozpisałem, ale już naprawdę nie wiem czego szukać
W każdej z Zafir jest coś kosztownego co może się zepsuć. Z bardziej problematycznych i kosztownych rzeczy to:
1. Serwo elektryczne kierownicy
2. Dwumas w dieslu
3. Pompa w dieslu (a raczej jej sterownik)
4. Sterowniki silnika w benzynach
Każda marka i model ma coś, co musi się zepsuć i jest drogie w naprawie. Taka polityka
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Cytuję pracownika zaprzyjaźnionego ASO Opla gdzie serwisowałem 2 służbowe Astry przez 5 lat. Zapytany o diesla z automatem (co prawda chodziło o 1.9 w Vectrze C) spojrzał wymownie na mnie i tylko się przeżegnał...DjHardy pisze: Dwumas odpada w każdej, bo szukam tylko automatu. Znalezienie benzyny w dobrym stanie to już w ogóle kosmos jak dla mnie.
(...)
Jednak ten sam serwis powiedział mi, że nie widzieli padniętej dwumasy w 2.0DTI - za to ja potem zobaczyłem w swojej ZA co kosztowało mnie 4,2tys wraz z nowym sprzęgłem, wysprzęglikiem i robotą
Janusz
Dystanse mocno zróżnicowane od krótkich ok 10-15 km po mieście, do 300-400 w trasie. Osobiście również wolałbym benzynę, ale ciężko znaleźć taką w przyzwoitym stanie.
Pisałeś o dwumasie, ale w automacie chyba go niema, czy to bez różnicy automat, a manual?
Nie wiem co jest z tymi pompami, ale naprawę sterownika u nas koleś robi za 150 zł (coś tam przelutowywuje). Kumpel ma astrę z tym silnikiem i pompa po "naprawie" działa już rok.
Pisałeś o dwumasie, ale w automacie chyba go niema, czy to bez różnicy automat, a manual?
Nie wiem co jest z tymi pompami, ale naprawę sterownika u nas koleś robi za 150 zł (coś tam przelutowywuje). Kumpel ma astrę z tym silnikiem i pompa po "naprawie" działa już rok.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Nie daje Tobie do myślenia dlaczego benzynę trudno znaleźć, a jak już coś jest, to jest drogie?? Dodam że teraz sam żałuję że nie kupiłem benzyny i nie zagazowałem jej.DjHardy pisze:Dystanse mocno zróżnicowane od krótkich ok 10-15 km po mieście, do 300-400 w trasie. Osobiście również wolałbym benzynę, ale ciężko znaleźć taką w przyzwoitym stanie.
Pisałeś o dwumasie, ale w automacie chyba go niema, czy to bez różnicy automat, a manual?
Nie wiem co jest z tymi pompami, ale naprawę sterownika u nas koleś robi za 150 zł (coś tam przelutowywuje). Kumpel ma astrę z tym silnikiem i pompa po "naprawie" działa już rok.
Dwumasy nie ma w automacie - fakt. Ale wibracje są większe w dieslu niż w benzynie, co teoretycznie nie jest bez wpływu na życie skrzyni.
Z naprawą sterownika to jest tak, że jak pada oryginalny, niegrzebany sterownik - to najczęściej wystarczy przelutować tranzystor za 10zł i pompa znowu hula. TEORETYCZNIE. Bo nie masz gwarancji że pompa nie była grzebana. Czasami nie ma już do czego lutować w sterowniku tak jest to pogrzebane. I wtedy wymiana płyty sterownika, programowanie pod auto i zaczynają się koszty...
Janusz
Znaczenie nr VIN:
Producent: General Motors
Płyta: Astra
Model: Zafira A
Nadwozie: 5-drzwiowy minivan
Kod nadwozia: F75
Rok modelowy: 2004
Fabryka: Bochum, Niemcy
Numer seryjny: 002720
Pobrano ze strony: http://opelvindekoder.pl
Informcje o modelu:
Data produkcji: 27.08.2003
Kierownica po stronie: lewej
Wyprodukowano dla: Niemiec
Kod silnika: Y20DTH
Nr silnika: 17G24367
Kod GM Drive:: XXJZ
Numer I rejestracji: TF-JA206
Farba zewnętrzna: Czarny ( Black Sapphire ) 20R - mica, 2 warstwy
Kody wyposażenia:
2F2 Radio CAR 300
2J1 Pokrycie podłogi: standardowe
80I Wykończenie wnętrza: czarne
80X Wykończenie siedzeń: czarne
80Y Wykończenie boczku drzwi: czarne
A32 Szyby drzwi przednich sterowane elektrycznie
A50 Przednie siedzenia sportowe/komfortowe
AG4 Fotel kierowcy: ręczna regulacja wysokości 2-kierunkowa
AHA Fotel przedni lewy z regulacją podparcia lędźwiowego
AHB Fotel przedni prawy z regulacją podparcia lędźwiowego
AJ3 Poduszka powietrzna kierowcy
AJ4 Poduszka powietrzna pasażera
AN4 Uchwyty do montażu fotelika dziecięcego
AP0 Poduszka powietrzna boczna lewa
AP1 Poduszka powietrzna boczna prawa
AT0 Zagłówki siedzeń tylnych pełne pokryte tkaniną
AU0 Centralny zamek zdalnie sterowany
AY3 Zagłówki przednich siedzeń pokryte tkaniną, pełne
AY5 Zagłówek tylny środkowy pokryty tkaniną
B75 Roleta bagażnika
B76 Zestaw wskaźników: czarne tarcze
BB7 Klamki wewnętrzne: chromowane
C60 Klimatyzacja sterowana ręcznie
D75 Klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia
DA5 Podłokietnik tylny środkowy
DL8 Lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie z podgrzewaniem
DP6 Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia
FH9 Przełożenie przekładni głównej: 2.60
FX3 ESP - układ stabilizacji toru jazdy
G62 Mocowanie felg na 5 śrub
JBG Przycisk dźwigni hamulca postojowego: chromowany
JL9 Układ ABS
K60 Alternator: 100A
LD1 Silnik wysokoprężny 2.0 DTI 16V
ML4 Automatyczna skrzynia biegów 4-biegowa 4L-30 E
MM1 Wyposażenie dla automatycznej skrzyni biegów
N32 Kierownica: Deluxe
N33 Regulowana kolumna kierownicy
N40 Wspomaganie układu kierowniczego o niezmiennym stosunku wspomagania
NC0 Wyposażenie dla krajów Unii Europejskiej
NC9 Emisja spalin EEC 09, dla silników diesla z katalizatorem, wariant 3
NW9 Układ kontroli trakcji (TC) elektroniczny, zaawansowany
OHA Używane przez lokalne GM w Europie, OHA
QE7 Felgi aluminiowe 6J x 15, 7 szprych płaskich
QHL Opony 195/65 R15-91h
T67 Akumulator: 70Ah
T96 Przednie światła przeciwmgielne
T9M Wykończenie wnętrza: Elba
U07 Klakson: fanfara
U83 Głośniki: 6 sztuk
U91 Antena dachowa: radiowa krótka
V22 Osłona chłodnicy z chromowaną listwa
VG9 Wosk zabezpieczający karoserii
VU3 Panel centralny: metaliczny antracyt
W6X Wykończenie siedzeń: standardowy; lub Wykończenie siedzeń: sport, wariant 4
W8X Dodatkowe elementy do instalacji radia
W9T Konwersja modelu FAMILY
WTR Zestaw do naprawy opon
XK5 Wyposażenie Jewel
XL8 Zdalne sterowanie na częstotliwości 433MHz
Z0F Wyposażenie dodatkowe dla Niemiec
Z1F Prędkościomierz w km/h
ZQ9 Przyciemnione nadwozie
Wiem szału niema, ale co to jest ten OHA Używane przez lokalne GM w Europie, OHA?
Czy coś więcej się komuś nie zgadza?
To coś od strony pasażera to co to jest? myślałem, że to do telefonu, ale z VINu nic nie wychodzi
w czwartek jadę oglądać
Producent: General Motors
Płyta: Astra
Model: Zafira A
Nadwozie: 5-drzwiowy minivan
Kod nadwozia: F75
Rok modelowy: 2004
Fabryka: Bochum, Niemcy
Numer seryjny: 002720
Pobrano ze strony: http://opelvindekoder.pl
Informcje o modelu:
Data produkcji: 27.08.2003
Kierownica po stronie: lewej
Wyprodukowano dla: Niemiec
Kod silnika: Y20DTH
Nr silnika: 17G24367
Kod GM Drive:: XXJZ
Numer I rejestracji: TF-JA206
Farba zewnętrzna: Czarny ( Black Sapphire ) 20R - mica, 2 warstwy
Kody wyposażenia:
2F2 Radio CAR 300
2J1 Pokrycie podłogi: standardowe
80I Wykończenie wnętrza: czarne
80X Wykończenie siedzeń: czarne
80Y Wykończenie boczku drzwi: czarne
A32 Szyby drzwi przednich sterowane elektrycznie
A50 Przednie siedzenia sportowe/komfortowe
AG4 Fotel kierowcy: ręczna regulacja wysokości 2-kierunkowa
AHA Fotel przedni lewy z regulacją podparcia lędźwiowego
AHB Fotel przedni prawy z regulacją podparcia lędźwiowego
AJ3 Poduszka powietrzna kierowcy
AJ4 Poduszka powietrzna pasażera
AN4 Uchwyty do montażu fotelika dziecięcego
AP0 Poduszka powietrzna boczna lewa
AP1 Poduszka powietrzna boczna prawa
AT0 Zagłówki siedzeń tylnych pełne pokryte tkaniną
AU0 Centralny zamek zdalnie sterowany
AY3 Zagłówki przednich siedzeń pokryte tkaniną, pełne
AY5 Zagłówek tylny środkowy pokryty tkaniną
B75 Roleta bagażnika
B76 Zestaw wskaźników: czarne tarcze
BB7 Klamki wewnętrzne: chromowane
C60 Klimatyzacja sterowana ręcznie
D75 Klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia
DA5 Podłokietnik tylny środkowy
DL8 Lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie z podgrzewaniem
DP6 Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia
FH9 Przełożenie przekładni głównej: 2.60
FX3 ESP - układ stabilizacji toru jazdy
G62 Mocowanie felg na 5 śrub
JBG Przycisk dźwigni hamulca postojowego: chromowany
JL9 Układ ABS
K60 Alternator: 100A
LD1 Silnik wysokoprężny 2.0 DTI 16V
ML4 Automatyczna skrzynia biegów 4-biegowa 4L-30 E
MM1 Wyposażenie dla automatycznej skrzyni biegów
N32 Kierownica: Deluxe
N33 Regulowana kolumna kierownicy
N40 Wspomaganie układu kierowniczego o niezmiennym stosunku wspomagania
NC0 Wyposażenie dla krajów Unii Europejskiej
NC9 Emisja spalin EEC 09, dla silników diesla z katalizatorem, wariant 3
NW9 Układ kontroli trakcji (TC) elektroniczny, zaawansowany
OHA Używane przez lokalne GM w Europie, OHA
QE7 Felgi aluminiowe 6J x 15, 7 szprych płaskich
QHL Opony 195/65 R15-91h
T67 Akumulator: 70Ah
T96 Przednie światła przeciwmgielne
T9M Wykończenie wnętrza: Elba
U07 Klakson: fanfara
U83 Głośniki: 6 sztuk
U91 Antena dachowa: radiowa krótka
V22 Osłona chłodnicy z chromowaną listwa
VG9 Wosk zabezpieczający karoserii
VU3 Panel centralny: metaliczny antracyt
W6X Wykończenie siedzeń: standardowy; lub Wykończenie siedzeń: sport, wariant 4
W8X Dodatkowe elementy do instalacji radia
W9T Konwersja modelu FAMILY
WTR Zestaw do naprawy opon
XK5 Wyposażenie Jewel
XL8 Zdalne sterowanie na częstotliwości 433MHz
Z0F Wyposażenie dodatkowe dla Niemiec
Z1F Prędkościomierz w km/h
ZQ9 Przyciemnione nadwozie
Wiem szału niema, ale co to jest ten OHA Używane przez lokalne GM w Europie, OHA?
Czy coś więcej się komuś nie zgadza?
To coś od strony pasażera to co to jest? myślałem, że to do telefonu, ale z VINu nic nie wychodzi
w czwartek jadę oglądać
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2016, 13:57 przez Skasowany użytkownik 21152, łącznie zmieniany 1 raz.
Pany byĹem, widziaĹem jeĹşdziĹem. Lakier na samochodzie 110-140. SĹupki 70-80. Progi do przetloczen 70-80, za przetĹoczeniami 110-140. PiszÄ przedziaĹ, bo nie zawsze tak samo czujnik mogĹem przyĹoĹźyÄ.tylko na tylnej klapie pokazaĹo 280-320. Wszystkie szyby rok 2003. Przednia 2008 ale teĹź oryginalna GM. Silnik odpaliĹ niemal od strzala, znaczy za drugim tak jakby przekreceniem. Na ciepĹo tak samo. Biegi w skrzyni czuÄ Ĺźe siÄ zmieniajÄ
, ale nie szarpalo tylko plyynie. Przy odpalaniu Ĺźadnego dziwnego dymu.
Jak ktoĹ ma jakieĹ ale to niech mi szybko napisze, bo jak nie to jutro bÄdÄ jej wlascicielem
Jak ktoĹ ma jakieĹ ale to niech mi szybko napisze, bo jak nie to jutro bÄdÄ jej wlascicielem