Problemy związane z EGR - zawórem recyrkulacji spalin
mysle ze masz egr caly czas otwarty ale powyzej 2000 wlacza sie turbo ktore daje kopa, stad takie odczucie
powiedz ile wczesniej turbo diesli miales z takim momentem?
z tym ze problem z moca niekoniecznie moze byc spowodowany egrem (nie zakladam ze mechanik zle zrobil) wiec moze cos jeszcze...
[b]sQcha[/b], ile kosztuje EGR do Z19DT, Z19DTH?[/quote]
Do tej pory jeździłem dieslem z większym momentem i mocą-BMW E46 2.0 i 3.0 :-) Ale to prawda-turbo ratuje sytuację i umożliwia jako-tako jazdę.
Pojeździłem wczoraj więcej po mieście (ruszanie, hamowanie silnikiem itp.) i mam lekki mętlik w głowie. Ruszam, na początku samochód zachowuje się jak opisałem.Po około 10-12 km przy zjeździe ze skrzyżowania (niskie obroty+ciśnięcie pedału gazu) zapala się słynna kontrolka z kluczykiem, obroty stoją max. na 2000.Nie mam możliwości zatrzymania się, jadę dalej i po chwili gaśnie kontrolka i silnik odzyskuje moc.Co ciekawe od tej pory silnik odżył-znacznie żwawiej wkręca się na obroty, można powiedzieć, że problem znikł.Po zatrzymaniu nadal 0 błędów.
Czyżby potrzebny był jakiś czas/przebieg/cykl jazdy żeby komputer zaczął odpowiednio sterować EGR-em?Dziś zobaczę czy po nocnym postoju poprawa się utrzyma. Zastanawiam się też co jeszcze oprócz EGR może dawać takie objawy?
Z ciekawostek - zawór EGR w ASO Opla 600 zł, w ASO Fiata 400 zł...Jeśli objawy wrócą, to w tym miesiącu trzeba będzie go wymienić, a w przyszłym przyjrzeć się dwumasie, bo coś mi lekko trze i stuka przy wduszonym pedale sprzęgła :-(
Pozdrawiam.W
powiedz ile wczesniej turbo diesli miales z takim momentem?
z tym ze problem z moca niekoniecznie moze byc spowodowany egrem (nie zakladam ze mechanik zle zrobil) wiec moze cos jeszcze...
[b]sQcha[/b], ile kosztuje EGR do Z19DT, Z19DTH?[/quote]
Do tej pory jeździłem dieslem z większym momentem i mocą-BMW E46 2.0 i 3.0 :-) Ale to prawda-turbo ratuje sytuację i umożliwia jako-tako jazdę.
Pojeździłem wczoraj więcej po mieście (ruszanie, hamowanie silnikiem itp.) i mam lekki mętlik w głowie. Ruszam, na początku samochód zachowuje się jak opisałem.Po około 10-12 km przy zjeździe ze skrzyżowania (niskie obroty+ciśnięcie pedału gazu) zapala się słynna kontrolka z kluczykiem, obroty stoją max. na 2000.Nie mam możliwości zatrzymania się, jadę dalej i po chwili gaśnie kontrolka i silnik odzyskuje moc.Co ciekawe od tej pory silnik odżył-znacznie żwawiej wkręca się na obroty, można powiedzieć, że problem znikł.Po zatrzymaniu nadal 0 błędów.
Czyżby potrzebny był jakiś czas/przebieg/cykl jazdy żeby komputer zaczął odpowiednio sterować EGR-em?Dziś zobaczę czy po nocnym postoju poprawa się utrzyma. Zastanawiam się też co jeszcze oprócz EGR może dawać takie objawy?
Z ciekawostek - zawór EGR w ASO Opla 600 zł, w ASO Fiata 400 zł...Jeśli objawy wrócą, to w tym miesiącu trzeba będzie go wymienić, a w przyszłym przyjrzeć się dwumasie, bo coś mi lekko trze i stuka przy wduszonym pedale sprzęgła :-(
Pozdrawiam.W
No i po sprawie :-( Zawór zdechł na amen, opisywana poprawa była chyba tylko przed-śmiertelnymi drgawkami...
Dodatkowo wk...iłem się mocno, bo po doturlaniu do ASO Fiata okazało się,że cena nagle urosła od wczoraj o 250 zł i nikt nie wie kto i dlaczego podał mi cenę 400 zł.
W związku z tym kolejne pytanie-gdzie najtaniej kupić zawór EGR do silnika 1,9 CDTi 120 KM ??? Na Allegro - brak.
Pozdrawiam.W
Dodatkowo wk...iłem się mocno, bo po doturlaniu do ASO Fiata okazało się,że cena nagle urosła od wczoraj o 250 zł i nikt nie wie kto i dlaczego podał mi cenę 400 zł.
W związku z tym kolejne pytanie-gdzie najtaniej kupić zawór EGR do silnika 1,9 CDTi 120 KM ??? Na Allegro - brak.
Pozdrawiam.W
Podaj oznaczeni kodowe GM z tego zaworu, zadzwonię do kumpla w oplu i zobaczę za ile po rabacie mi taki załatwi, ewentualnie sprawdź tam gdzie podawałem kicajowi (link 2 posty wyżej)Nitaka pisze:No i po sprawie :-( Zawór zdechł na amen, opisywana poprawa była chyba tylko przed-śmiertelnymi drgawkami...
Dodatkowo wk...iłem się mocno, bo po doturlaniu do ASO Fiata okazało się,że cena nagle urosła od wczoraj o 250 zł i nikt nie wie kto i dlaczego podał mi cenę 400 zł.
W związku z tym kolejne pytanie-gdzie najtaniej kupić zawór EGR do silnika 1,9 CDTi 120 KM ??? Na Allegro - brak.
Pozdrawiam.W
bardzo słabo szukałes.....na allegro jest zawsze kilkanascie egr'ów
1. http://allegro.pl/item1032906858_opel_v ... 8_zaw.html
2. http://allegro.pl/item1015356077_zawor_ ... 19dtl.html
3. http://allegro.pl/item1027455195_zawor_ ... _cdti.html
4. http://allegro.pl/item1021644985_nowy_o ... a_1_9.html
5. http://allegro.pl/item1031625421_opel_r ... ira_b.html
6. http://allegro.pl/item1030643348_opel_a ... 120ps.html
1. http://allegro.pl/item1032906858_opel_v ... 8_zaw.html
2. http://allegro.pl/item1015356077_zawor_ ... 19dtl.html
3. http://allegro.pl/item1027455195_zawor_ ... _cdti.html
4. http://allegro.pl/item1021644985_nowy_o ... a_1_9.html
5. http://allegro.pl/item1031625421_opel_r ... ira_b.html
6. http://allegro.pl/item1030643348_opel_a ... 120ps.html
Usterka:
tryb serwisowy (kontrolka z kluczykiem), mułowaty samochód, a pod górę to ledwo wystartował.
Diagnoza:
Koniecznie jest badanie i obserwowanie przez kilka dni np. op-comem. P2279 - nieszczelność w układzie. Na diagnostę i warsztat serwisowy zawsze zdążymy wydać kasę.http://www.zafiraklub.pl/templates/subS ... /icon6.gif
Leczenie:
Wypalenie DPF-a kompem po osiągnięciu 80% nasycenia. Ciekawe, że po tym nasycenie wcale nie spadło (dopiero po wypaleniu w trasie). Sprawdzenie solenoidu EGR (to taka funkcja w testach silnika). Było jakieś dławienie w pracy silnika. Ciekawy temat: czy ktoś to już robił? i Jakie powinny być parametry z odczytów? warto wymienić doświadczenia. Może obejdzie się bez rozbierania zaworu EGR.
Zrobiłem to kilka razy, potem wyjazd w trasę, samoczynne wypalanie i na razie wszystko huka jak trza.http://www.zafiraklub.pl/templates/subS ... /icon6.gif
tryb serwisowy (kontrolka z kluczykiem), mułowaty samochód, a pod górę to ledwo wystartował.
Diagnoza:
Koniecznie jest badanie i obserwowanie przez kilka dni np. op-comem. P2279 - nieszczelność w układzie. Na diagnostę i warsztat serwisowy zawsze zdążymy wydać kasę.http://www.zafiraklub.pl/templates/subS ... /icon6.gif
Leczenie:
Wypalenie DPF-a kompem po osiągnięciu 80% nasycenia. Ciekawe, że po tym nasycenie wcale nie spadło (dopiero po wypaleniu w trasie). Sprawdzenie solenoidu EGR (to taka funkcja w testach silnika). Było jakieś dławienie w pracy silnika. Ciekawy temat: czy ktoś to już robił? i Jakie powinny być parametry z odczytów? warto wymienić doświadczenia. Może obejdzie się bez rozbierania zaworu EGR.
Zrobiłem to kilka razy, potem wyjazd w trasę, samoczynne wypalanie i na razie wszystko huka jak trza.http://www.zafiraklub.pl/templates/subS ... /icon6.gif
W op-comie jest rzeczywisice pomiar dwóch wartosci związanych z pracą egr'a
ja mam takie wartości:
1. EGR position commanded - 40-100% , w zależnosci od rpm (40% na wolnych obrotach)
2. EGR pulse ratio - 38-40% , w zależnosci od rpm
Dodatkowo jest zakładka na test solenoidu EGR (można testowac przy wyłączonym silniku) ale tam op-com testuje własnie tę pierwszą wartość czyli EGR position commanded i tu mam wynik: 100%, co jak mnieman oznacza że cewka się w 100% otiwera i zamyka i jest ok u mnie z EGR'em. Czy się mylę?
ja mam takie wartości:
1. EGR position commanded - 40-100% , w zależnosci od rpm (40% na wolnych obrotach)
2. EGR pulse ratio - 38-40% , w zależnosci od rpm
Dodatkowo jest zakładka na test solenoidu EGR (można testowac przy wyłączonym silniku) ale tam op-com testuje własnie tę pierwszą wartość czyli EGR position commanded i tu mam wynik: 100%, co jak mnieman oznacza że cewka się w 100% otiwera i zamyka i jest ok u mnie z EGR'em. Czy się mylę?
Panowie muszę odświeżyć temat.
Zawór EGR wymieniony na nowy, jestem już po jeżdzie próbnej.Co prawda da się już w miare jechać, ale nadal do 2000 obrotów samochód jest mułowaty, opornie reaguje na pedał gazu, czasami szarpie.Ciagle świeci się kontrolka silnika, wypedałowany błąd 2279 - dopiero jutro podjadę na komputer, ale nieskasowany błąd nie powinien raczej wpływać na jazdę??
Podpowiedzcie na co jeszcze zwrócić uwagę co teraz sprawdzić,wymienić?
Pozdrawiam.Nitaka
Zawór EGR wymieniony na nowy, jestem już po jeżdzie próbnej.Co prawda da się już w miare jechać, ale nadal do 2000 obrotów samochód jest mułowaty, opornie reaguje na pedał gazu, czasami szarpie.Ciagle świeci się kontrolka silnika, wypedałowany błąd 2279 - dopiero jutro podjadę na komputer, ale nieskasowany błąd nie powinien raczej wpływać na jazdę??
Podpowiedzcie na co jeszcze zwrócić uwagę co teraz sprawdzić,wymienić?
Pozdrawiam.Nitaka
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Kolego Nitaka, prześledziłem ten temat od samego początku i dochodzę do wniosku, że sam nadałeś kierunek myślenia dla wszystkich podających rady jak sobie z tym poradzić. Już w pierwszym poście nakierowałeś na EGR, ale dopiero w ostatnim poście wymieniasz błąd P2279, który niekoniecznie musi ściśle wiązać się z samym EGR'em. O tym błędzie było już kilka razy na forum. Przypomnę tylko, że jego znaczenie brzmi:
P2279 - Wykryto nieszczelność w układzie wlotu powietrza
I może właśnie w tym kierunku należy skierować swoje poszukiwania przyczyn Twojego problemu?
P2279 - Wykryto nieszczelność w układzie wlotu powietrza
I może właśnie w tym kierunku należy skierować swoje poszukiwania przyczyn Twojego problemu?