Opel Zafira 2.0T*241KM*OPC*Serwis*Szwajcar*Gwarancja*
Moderator: Tunio999
No to trochę mnie zmartwiles.
Czytałem o wydatkach na opc ale nie spodziewałem się aż takich.
Te amortyzatory to tylko w OPC czy w seryjnym nadwoziu tez ?
Przegladslem ceny w intercars ale tam takich nie było.
W takim razie nie stać mnie na opc ,co muszę z przykrością przyznać.
Spalanie to nie wszystko,trochę inna cześć sobie to wyobrażałem.
Czytałem na innich forach ale inaczej przedstawiała ceny części,dobrze że tu trafiłem nim się wykonałem w samochód którego bym nie utrzymał.
Szkoda cholera,rozum musi wygrać z sercem.
Uważam że nie ma sensu ciągnąć dłużej tematu.
Zostaje mi poszukiwanie 1.8 w Cosmo albo opc ale 1.8 pije oliwę na potęgę po zagazowaiu :-/
Czytałem o wydatkach na opc ale nie spodziewałem się aż takich.
Te amortyzatory to tylko w OPC czy w seryjnym nadwoziu tez ?
Przegladslem ceny w intercars ale tam takich nie było.
W takim razie nie stać mnie na opc ,co muszę z przykrością przyznać.
Spalanie to nie wszystko,trochę inna cześć sobie to wyobrażałem.
Czytałem na innich forach ale inaczej przedstawiała ceny części,dobrze że tu trafiłem nim się wykonałem w samochód którego bym nie utrzymał.
Szkoda cholera,rozum musi wygrać z sercem.
Uważam że nie ma sensu ciągnąć dłużej tematu.
Zostaje mi poszukiwanie 1.8 w Cosmo albo opc ale 1.8 pije oliwę na potęgę po zagazowaiu :-/
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2016, 20:57 przez Showtits, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Sebastian ja Cię nie zrażam do OPC ....uważam ze lepiej wiedzieć niż potem żałować Możesz kupić 1,8 140 lub 2.0 200km i zagazować a ceny sporo niższe w użytkowaniu
Napisz do Andrzeja a nie będziesz żałował .Naprawdę dużo aut sprzedaje i ma tu dużo zadowolonych klientów .Osoba sprawdzona i godna polecenia
Napisz do Andrzeja a nie będziesz żałował .Naprawdę dużo aut sprzedaje i ma tu dużo zadowolonych klientów .Osoba sprawdzona i godna polecenia
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
Dobrze wiedzieć ,napiszę :-)
A powiedz mi,te amortyzatory IDS+ występują w każdej wersji zafiry ,która posiada włącznik sport w kabinie ?
Próbowałem znaleźć więcej informacji w internecie,ale słabo to opisują,po za tym co wiedziałem sam ,że jest to zawieszenie regulowane elektronicznie.
Rozumiem ,że 2.0 T 200 KM jest już na normalnych podzespołach ?
1.8 chciałem ale te spalanie oleju po zagazowaniu mnie przeraża,a sczególnie przez to,że moja astra teraz pije oleju na potęge nawet po remoncie więc sam rozumiesz.":-)
A powiedz mi,te amortyzatory IDS+ występują w każdej wersji zafiry ,która posiada włącznik sport w kabinie ?
Próbowałem znaleźć więcej informacji w internecie,ale słabo to opisują,po za tym co wiedziałem sam ,że jest to zawieszenie regulowane elektronicznie.
Rozumiem ,że 2.0 T 200 KM jest już na normalnych podzespołach ?
1.8 chciałem ale te spalanie oleju po zagazowaniu mnie przeraża,a sczególnie przez to,że moja astra teraz pije oleju na potęge nawet po remoncie więc sam rozumiesz.":-)
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Sebek tez mam 2.0 T i koszta sa niemale i tez mam IDS+ ale frajda z jazdy "bezcenne"
Zapraszam w moj temat i Sobie zerkniesz lecz potwierdzam troszke taniej jak OPC
Ps koszta czesci z Zafiry B 2.0T sa podobne co czesci z Zafiry A OPC typu tarcze klocki turbo uszczelki zawieszenie oprocz amorow
Zapraszam w moj temat i Sobie zerkniesz lecz potwierdzam troszke taniej jak OPC
Ps koszta czesci z Zafiry B 2.0T sa podobne co czesci z Zafiry A OPC typu tarcze klocki turbo uszczelki zawieszenie oprocz amorow
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2016, 22:10 przez wampir11111, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak mnie cieszą takie słowa też mi się marzy 2,0 turbo kiedyś tam, a to dlatego, że 200 kunia starczy, a wygląda jak zwykła 1,8wampir11111 pisze:Sebek tez mam 2.0 T i koszta sa niemale i tez mam IDS+ ale frajda z jazdy "bezcenne"
Zapraszam w moj temat i Sobie zerkniesz lecz potwierdzam troszke taniej jak OPC
Ps koszta czesci z Zafiry B 2.0T sa podobne co czesci z Zafiry A OPC typu tarcze klocki turbo uszczelki zawieszenie oprocz amorow
ps. nie każda 1,8 żre olej, moja ZA 1,8 lubi wypić, ale to nie znaczy, że od razu zakładać należy, że tak się dzieje, a druga sprawa to zależy jak kto jeździ - im bardziej katujesz tym więcej spali oleju, przy normalnej jeździe jest znośnie chyba, że silnik już do remontu
Powodzenia w poszukiwaniach
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
większe niż 1.8 mniejsze niż opcShowtits pisze:Rozumiem ,że 2.0 T 200 KM jest już na normalnych podzespołach ?
można samemu dołożyćShowtits pisze:która posiada włącznik sport w kabinie
żlę zrobiony remont jak w ogóle byłShowtits pisze:pije oleju na potęge nawet po remoncie więc sam rozumiesz.":-)
No a te nieszczęsne amerykański pojawiły się już w zamienniku ?
W vectrze c wiem że kombinowali i wstawiali bilenstein b6 i oszukiwali komputer aby błąd ids nie wyskakiwał.
Czyli reasumując przycisk sport można dołożyć,ale jeżeli nie jest dokładny a jest to jest te zawieszenie ids.
1.8 tak jak kolega wyżej pisze nie jest regułą i z tym się zgodzę bo sam mam jeszcze vectre b 1.8 i oleju bierze może z 100 ml na 10000 tys a jak już muszę nią jechać to nie jadę jak emeryt.
Moja astra niby miała remont a może inaczej swap z wymianą uszczelniaczy pierścieni itp ale co z tego skoro po 3 miesiącach jazdy był za mną niebieski dym z tyłu:-)
Muszę poczytać wasze tematy ale na spokojnie jak będę miał więcej niż weekend wolnego bo trochę tych stron macie :-)
W vectrze c wiem że kombinowali i wstawiali bilenstein b6 i oszukiwali komputer aby błąd ids nie wyskakiwał.
Czyli reasumując przycisk sport można dołożyć,ale jeżeli nie jest dokładny a jest to jest te zawieszenie ids.
1.8 tak jak kolega wyżej pisze nie jest regułą i z tym się zgodzę bo sam mam jeszcze vectre b 1.8 i oleju bierze może z 100 ml na 10000 tys a jak już muszę nią jechać to nie jadę jak emeryt.
Moja astra niby miała remont a może inaczej swap z wymianą uszczelniaczy pierścieni itp ale co z tego skoro po 3 miesiącach jazdy był za mną niebieski dym z tyłu:-)
Muszę poczytać wasze tematy ale na spokojnie jak będę miał więcej niż weekend wolnego bo trochę tych stron macie :-)
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
nie wiem co masz dokładnie na myśli ale przycisk SPORT możesz dołożyć bez ids-a.ja tak zrobiłem.mam sport ale bez zawiechy.jak obsługują zegary to masz jeszcze TC on/offShowtits pisze:Czyli reasumując przycisk sport można dołożyć,ale jeżeli nie jest dokładny a jest to jest te zawieszenie ids.
to nawet nie kosmetyka więc jaki remontShowtits pisze:niby miała remont a może inaczej swap z wymianą uszczelniaczy pierścieni
nawet jakby 1000ml to nie jest dużoShowtits pisze:100 ml na 10000 tys
Muszę na spokojnie podjechać do intercarsu i popytać o części które wyżej podano.
Może cena uległa zmianie, patrzyłem tak pobieżnie na ceny to tarcze 680 zł komplet a klocków tych kierunkowych w ogóle nie znalazłem
@EDIT:
Czy to jest możeamortyzator IDS do OPC ? Amortyzator
a to tarcza na przód ?Tarcza
Może cena uległa zmianie, patrzyłem tak pobieżnie na ceny to tarcze 680 zł komplet a klocków tych kierunkowych w ogóle nie znalazłem
@EDIT:
Czy to jest możeamortyzator IDS do OPC ? Amortyzator
a to tarcza na przód ?Tarcza
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2016, 14:21 przez Showtits, łącznie zmieniany 1 raz.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
To widzicie tragedi nie ma aczkolwiek koszta są na pewno większe niż przy 1.8.
Dobra nie ma sensu ciągnąć tematu.
Szukam sobie powoli swojego egzemplarza a jak czegoś nie będę wiedział to założę temat w dxiale technicznym.
Dziękuję wszystkim, bardzo za pomoc :')
Temat mozna zamknąć
Dobra nie ma sensu ciągnąć tematu.
Szukam sobie powoli swojego egzemplarza a jak czegoś nie będę wiedział to założę temat w dxiale technicznym.
Dziękuję wszystkim, bardzo za pomoc :')
Temat mozna zamknąć
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2016, 15:10 przez Showtits, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Tak dla jednego jak i dla drugiego.
Co do klocków to faktycznie muszą być kierunkowe. Ale nawet jak kupisz Valeo za 115 zł to też będą kierunkowe. Potwierdzam bo zmieniałem kilka dni temu.
Ogólnie jest drogo. Jednak nikt nie mów że jak kupisz to od razu będziesz musiał wszystko wymienić. Ja mam swoją Zośkę B OPC już ponad rok i ponad 25000 km.
Poza modami które wykonałem musiałem wymienić (oczywiście poza świecami, filtrami i olejami):
- wężyki od układu chłodzenia od teromostatu do magistrali i od turbo do magistrali ( ASO 67 zł i 28 zł)
- cewka ( nie musiałem ale zmieniłem... 308 zł InterCars - Beru a pod naklejką ori Bosch)
- klocki przód (Valeo 115 zł)
- czujnik parkowania tył lewy ( Allegro 40 zł )
- żarniki źenonowe (Osram Night Braker InterCars 224 zł za szt - ale polecam dołożyć i kupić w wersji Ultimate )
- gumy wahaczy ( kupiłem komplet poliuretanu za 180 zł Deuter Olkusz)
- 2 sworznie, drążki kierownicze, końcówki drążków, łączniki stabilizatora (tego nie musiałem zrobnić )ale robiłem komplet razem ze sprężynami i chciałem mieś przód na TIP TOP, ceny nie pamiętam ale nie było jakoś super drogo ( jedyne co to łączniki były chyba po 89 zł bo są gięte pod IDS-a) Części z Moog-a łączniki z TRW - również InterCars
- osłona przegubu wewnętrznego ( Spidan GKN czyli ori GM Intercars 89 zł - komplet na prawy i lewy wewnętrzny )
- uszczelniacze zaworowe ( komplet uszczelniaczy +4 awaryjnie z zestawem uszczelek pokrywy InterCars coś ok 68 zł)
- rozrząd z pompą (zestaw INA czyli ori GM pompa Hepu komplet za 224 zł do tego uszczelniacze wałków i wału coś ok 27 zł InterCars)
I tyle. Tylko tyle musiałem dołożyć.
Nie ma tragedii.
Turbo drogie jako nowe. Jeżeli kolektor cały (bo lubią pękać przy WG i od góry między 3 i 4 cylindrem) to można zrobić regeneracje.
Remont silnika drogi. Ale nie musisz od razu robić remontu.
Do przeżycia. A przyjemność z jazdy bezcenna. I do tego jak będziesz miał IDS+. Mega opcja.
Wciskasz ( i ewentualnie przytrzymujesz ) Sport. Masz twarde zwieszenie, twardy ukłąd kierowniczy, turbo inaczej reaguje no i jazda. Tylko trzeba pamiętać o oponach, bo lubią zapłonąć
Co do klocków to faktycznie muszą być kierunkowe. Ale nawet jak kupisz Valeo za 115 zł to też będą kierunkowe. Potwierdzam bo zmieniałem kilka dni temu.
Ogólnie jest drogo. Jednak nikt nie mów że jak kupisz to od razu będziesz musiał wszystko wymienić. Ja mam swoją Zośkę B OPC już ponad rok i ponad 25000 km.
Poza modami które wykonałem musiałem wymienić (oczywiście poza świecami, filtrami i olejami):
- wężyki od układu chłodzenia od teromostatu do magistrali i od turbo do magistrali ( ASO 67 zł i 28 zł)
- cewka ( nie musiałem ale zmieniłem... 308 zł InterCars - Beru a pod naklejką ori Bosch)
- klocki przód (Valeo 115 zł)
- czujnik parkowania tył lewy ( Allegro 40 zł )
- żarniki źenonowe (Osram Night Braker InterCars 224 zł za szt - ale polecam dołożyć i kupić w wersji Ultimate )
- gumy wahaczy ( kupiłem komplet poliuretanu za 180 zł Deuter Olkusz)
- 2 sworznie, drążki kierownicze, końcówki drążków, łączniki stabilizatora (tego nie musiałem zrobnić )ale robiłem komplet razem ze sprężynami i chciałem mieś przód na TIP TOP, ceny nie pamiętam ale nie było jakoś super drogo ( jedyne co to łączniki były chyba po 89 zł bo są gięte pod IDS-a) Części z Moog-a łączniki z TRW - również InterCars
- osłona przegubu wewnętrznego ( Spidan GKN czyli ori GM Intercars 89 zł - komplet na prawy i lewy wewnętrzny )
- uszczelniacze zaworowe ( komplet uszczelniaczy +4 awaryjnie z zestawem uszczelek pokrywy InterCars coś ok 68 zł)
- rozrząd z pompą (zestaw INA czyli ori GM pompa Hepu komplet za 224 zł do tego uszczelniacze wałków i wału coś ok 27 zł InterCars)
I tyle. Tylko tyle musiałem dołożyć.
Nie ma tragedii.
Turbo drogie jako nowe. Jeżeli kolektor cały (bo lubią pękać przy WG i od góry między 3 i 4 cylindrem) to można zrobić regeneracje.
Remont silnika drogi. Ale nie musisz od razu robić remontu.
Do przeżycia. A przyjemność z jazdy bezcenna. I do tego jak będziesz miał IDS+. Mega opcja.
Wciskasz ( i ewentualnie przytrzymujesz ) Sport. Masz twarde zwieszenie, twardy ukłąd kierowniczy, turbo inaczej reaguje no i jazda. Tylko trzeba pamiętać o oponach, bo lubią zapłonąć
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2016, 15:26 przez Sumik, łącznie zmieniany 2 razy.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
widzę taniość na maxaSumik pisze: klocki przód (Valeo 115 zł)
ale jest większe ryzyko że kupi szrota i wtedy wydatki będą porażająceSumik pisze:Jednak nikt nie mów że jak kupisz to od razu będziesz musiał wszystko wymienić.