Jeżeli tak to wygląda to tragedii nie ma bo tak jak pisałem,mam zniżkę pracowniczą w intercars,a te części nie są jakieś zbyt wymyślne.Mnie martwi jedynie cena zawieszenia,klocki tak jak pisałem nie mam pojęcia co znaczy"klocki kierunkowe",nigdy się nie spotkałem z takim określenie.Sumik pisze:Tak dla jednego jak i dla drugiego.
Co do klocków to faktycznie muszą być kierunkowe. Ale nawet jak kupisz Valeo za 115 zł to też będą kierunkowe. Potwierdzam bo zmieniałem kilka dni temu.
Ogólnie jest drogo. Jednak nikt nie mów że jak kupisz to od razu będziesz musiał wszystko wymienić. Ja mam swoją Zośkę B OPC już ponad rok i ponad 25000 km.
Poza modami które wykonałem musiałem wymienić (oczywiście poza świecami, filtrami i olejami):
- wężyki od układu chłodzenia od teromostatu do magistrali i od turbo do magistrali ( ASO 67 zł i 28 zł)
- cewka ( nie musiałem ale zmieniłem... 308 zł InterCars - Beru a pod naklejką ori Bosch)
- klocki przód (Valeo 115 zł)
- czujnik parkowania tył lewy ( Allegro 40 zł )
- żarniki źenonowe (Osram Night Braker InterCars 224 zł za szt - ale polecam dołożyć i kupić w wersji Ultimate )
- gumy wahaczy ( kupiłem komplet poliuretanu za 180 zł Deuter Olkusz)
- 2 sworznie, drążki kierownicze, końcówki drążków, łączniki stabilizatora (tego nie musiałem zrobnić )ale robiłem komplet razem ze sprężynami i chciałem mieś przód na TIP TOP, ceny nie pamiętam ale nie było jakoś super drogo ( jedyne co to łączniki były chyba po 89 zł bo są gięte pod IDS-a) Części z Moog-a łączniki z TRW - również InterCars
- osłona przegubu wewnętrznego ( Spidan GKN czyli ori GM Intercars 89 zł - komplet na prawy i lewy wewnętrzny )
- uszczelniacze zaworowe ( komplet uszczelniaczy +4 awaryjnie z zestawem uszczelek pokrywy InterCars coś ok 68 zł)
- rozrząd z pompą (zestaw INA czyli ori GM pompa Hepu komplet za 224 zł do tego uszczelniacze wałków i wału coś ok 27 zł InterCars)
I tyle. Tylko tyle musiałem dołożyć.
Nie ma tragedii.
Turbo drogie jako nowe. Jeżeli kolektor cały (bo lubią pękać przy WG i od góry między 3 i 4 cylindrem) to można zrobić regeneracje.
Remont silnika drogi. Ale nie musisz od razu robić remontu.
Do przeżycia. A przyjemność z jazdy bezcenna. I do tego jak będziesz miał IDS+. Mega opcja.
Wciskasz ( i ewentualnie przytrzymujesz ) Sport. Masz twarde zwieszenie, twardy ukłąd kierowniczy, turbo inaczej reaguje no i jazda. Tylko trzeba pamiętać o oponach, bo lubią zapłonąć
Turbo wiadomo,zawsze do każdego samochodu było drogie
No właśnie i tego się boje.ryba1 pisze:widzę taniość na maxaSumik pisze: klocki przód (Valeo 115 zł)ale jest większe ryzyko że kupi szrota i wtedy wydatki będą porażająceSumik pisze:Jednak nikt nie mów że jak kupisz to od razu będziesz musiał wszystko wymienić.
Jeżeli trafię egzemplarz zadbany,to dla własnego spokoju można robić systematycznie po kolei wymiany typu zawieszenie itp,ale jak trafię szrot to wydatki na samym początku sprawią,że auto będzie stało pół roku u znajomego na warsztacie,nim ja na to wszystko uzbieram.
Jeżeli faktycznie trafi się egzemplarz zadbany,to OPC jest moim zdaniem do utrzymania dla zwykłej klasy robotniczej.