[TUT/B] Lift/siłownik maski ZB
Siłownik i sworznie zamówiłem dokładnie na tej aukcji którą polecił Sumik więc są takie jakie być powinny. Może rzeczywiście trafił mi się jakiś gorszy egzemplarz.
Może i racja że niepotrzebnie grzebałem przy blaszkach ale teraz jest ciut lepiej. Jutro założę i dokręcę mocniej. Może się uda.
Jeśli chodzi o to czy lepiej mieć czy dwa siłowniki to myślę że to kwestia wyboru. Prawdę mówiać to chciałem uniknąć efektu szarpania maską przy maksymalnym otwarciu jak opisywali koledzy. Ale może rzeczywiście się skuszę na drugi.
W Astrze H czy w Vectrze C fabrycznie też jest jeden siłownik i jakoś tam maski nie "poskręcało" ;-) Fakt jest że mocowanie jest tam inne i siłownik jest dłuższy.
Nie jest to droga zabawa więc pobawić się można ;-)))
Może i racja że niepotrzebnie grzebałem przy blaszkach ale teraz jest ciut lepiej. Jutro założę i dokręcę mocniej. Może się uda.
Jeśli chodzi o to czy lepiej mieć czy dwa siłowniki to myślę że to kwestia wyboru. Prawdę mówiać to chciałem uniknąć efektu szarpania maską przy maksymalnym otwarciu jak opisywali koledzy. Ale może rzeczywiście się skuszę na drugi.
W Astrze H czy w Vectrze C fabrycznie też jest jeden siłownik i jakoś tam maski nie "poskręcało" ;-) Fakt jest że mocowanie jest tam inne i siłownik jest dłuższy.
Nie jest to droga zabawa więc pobawić się można ;-)))
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Tu Tunio999 ma rację, jest krótkie ramię i trochę rwie jedną stronę...
swój chrom opatulę termokurczem jak Flora i będzie GIT
...tylko że zabieram się już do tego chyba z rok
...jeśli byłby dość długi siłownik to ramę przenoszące siłę robi się większe i przeciążenia w takim przypadku są mniejsze...chako pisze:Fakt jest że mocowanie jest tam inne i siłownik jest dłuższy.
swój chrom opatulę termokurczem jak Flora i będzie GIT
...tylko że zabieram się już do tego chyba z rok
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Rafał jeszcze tego nie zrobiłeś ??? Jak tak dalej będziesz zwlekał to zamiast chromów będziesz miał Rude siłownikirafant4011 pisze:swój chrom opatulę termokurczem jak Flora i będzie GIT
...tylko że zabieram się już do tego chyba z rok
Taka zabawa może okazać się już mniej opłacalna , ale plus jest taki ,że kombimuje się samemu ...chako pisze:Nie jest to droga zabawa więc pobawić się można ;-)))
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Niby tak, jednak zauważ w jaki sposób zamontowany jest siłownik w Astrze H. Jest zamontowany w przeciwną stronę niż w przypadku ZB. Siłownik jest długi bo inaczej nie otworzyłbyś maski ( chodzi o długość po wysunięciu i o kąt otwarcia maski). Zapewne dało by się w taki sposób zamontować siłownik w Zafirze jednak nie obeszło by się bez wiercenia w konstrukcji maski pod sworzeń kulowy Zastanawiałem się nad wykonaniem takiego rozwiązania jednak było by to za dużo kombinowania, a chodziło mi o to, żeby każdy kto ma chociaż troszkę umiejętności manualnych mógł zakupić wskazane przeze mnie elementy i samemu wykonał liftyrafant4011 pisze:jeśli byłby dość długi siłownik to ramę przenoszące siłę robi się większe i przeciążenia w takim przypadku są mniejsze...
Jeżeli nikt nie będzie zmieniał rodzaju wskazanego siłownika i zamontuje wszystko tak jak jest pokazane to nie będzie najmniejszego problemu z funkcjonowaniem całości. Ja u siebie nie zauważyłem, a ostatnio dość często otwieram maskę.
Poza tym widzę jeszcze 2 plusy tego rozwiązania:
- Po pierwsze siłowniki nie będą rdzewiały jak te chromowane (przerabiałem to kiedyś w astrze cabrio, po roku dopadła je ruda żelaza)
- Po drugie jak siłownik się uszkodzi to dokupuje się nowy, montuje i po kłopocie. Chromowanego nie da się dokupić na sztuki i znowu trzeba kupować cały (drogi) zestaw.
To chyba dobre argumenty
Poza tym jak już macie stare zardzewiałe chromowane siłowniki to zawsze można je ściągnąć, zmierzyć średnicę sworznia montażowego i jeżeli będzie standardowa ( a tak zapewne będzie) to zawsze można kupić 2 nowe czarne siłowniki i zamontować w miejsce tych starych. Jeżeli ktoś chce oszczędzić to takie używane siłowniki od E46 tył sedan można kupić na auto szrocie za 15-20 zł. Taniej się już chyba nie da
Ostatnio zmieniony 12 lut 2016, 11:21 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Poskładałem i pomalowałem mocowania liftów które przesłał mi Rafoooo
Wyglądaja jak fabryczne. Dokupiłem również 2-gi siłownik maski.
Po wyschnięciu lakieru wszystko zamontowałem. Maska trzyma się rewelacyjnie. Faktycznie może nawet troszkę za mocno ale zauważyłem że znikł motyw gięcia zawiasu jak miało to miejsce przy jednym siłowniku. Wyszło zaje....e !!! Ja jestem niesamowicie zadowolony jak całość
Nic nie skrzypi, nic nie ociera. Dodatkowo całość wygląda tak jak by była zamontowana w fabryce.
Jest tylko jedna rzecz o której trzeba pamiętać. Jak gdzieś będziecie oddawali auto to zaznaczcie że są zamontowane siłowniki lub sami otwierajcie maskę bo mechanik może się zdziwić, a nawet może upaść jak z nienacka oberwie
I jeszcze jedna rzecz. Jak będziecie zamawiali siłowniki to napiszcie w opisie do sprzedającego żeby przesłał te z numerem 2008ABD jak na zdjęciu:
Byłem ostatnio u gościa i dokupiłem 2-gi siłownik do maski od E46 tył sedan tak jak pisałem w manualu, ale z innej firmy i okazało się że siłowniki te różnią się między sobą. Pojechałem go wymienić i dobrałem taki jak kupiłem wcześniej. Wszytsko teraz jest tak jak powinno być
Jutro jak będzie widno to zrobię zdjęcia i wrzucę żeby pokazać jak finalnie wyszła całość.
Wyglądaja jak fabryczne. Dokupiłem również 2-gi siłownik maski.
Po wyschnięciu lakieru wszystko zamontowałem. Maska trzyma się rewelacyjnie. Faktycznie może nawet troszkę za mocno ale zauważyłem że znikł motyw gięcia zawiasu jak miało to miejsce przy jednym siłowniku. Wyszło zaje....e !!! Ja jestem niesamowicie zadowolony jak całość
Nic nie skrzypi, nic nie ociera. Dodatkowo całość wygląda tak jak by była zamontowana w fabryce.
Jest tylko jedna rzecz o której trzeba pamiętać. Jak gdzieś będziecie oddawali auto to zaznaczcie że są zamontowane siłowniki lub sami otwierajcie maskę bo mechanik może się zdziwić, a nawet może upaść jak z nienacka oberwie
I jeszcze jedna rzecz. Jak będziecie zamawiali siłowniki to napiszcie w opisie do sprzedającego żeby przesłał te z numerem 2008ABD jak na zdjęciu:
Byłem ostatnio u gościa i dokupiłem 2-gi siłownik do maski od E46 tył sedan tak jak pisałem w manualu, ale z innej firmy i okazało się że siłowniki te różnią się między sobą. Pojechałem go wymienić i dobrałem taki jak kupiłem wcześniej. Wszytsko teraz jest tak jak powinno być
Jutro jak będzie widno to zrobię zdjęcia i wrzucę żeby pokazać jak finalnie wyszła całość.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2016, 00:36 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.