[B]Uszkodzony alternator

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#631 Post autor: gRZENIU »

Danielemil4 pisze:Ten alternator był już robiony dwa lata temu.
A masz zaśniedziałe klemy ??? Możliwe ,że jest słaby kontakt na zgrzewach przewodu łączącego alternator z klemą :?: Spróbuj podłączyć przewód o podobny przekroju od alternatora do aku i po dopaleniu auta sprawdź ładowanie musi byś około 14.1-14.5 V . ( najpierw naładuj akumulator )

Jednocześnie skłaniał bym się ku regeneracji alternatora , gdyż po odpaleniu z przewodów Twoje auto chodziło dopóki nie wyssało resztek prądu z akumulatora ...
Ostatnio zmieniony 13 mar 2016, 08:32 przez gRZENIU, łącznie zmieniany 1 raz.

Danielemil4

#632 Post autor: Danielemil4 »

Właśnie zastanawiałem się nad tym czy wszystko jest w porządku z przewodem ale nie mam kanału. Aku wlasnie sie laduje marketowym prostownikiem (mam nadzieję że da radę) i w poniedziałek jadę do machera :)

Danielemil4

#633 Post autor: Danielemil4 »

Jak się okazało, jednak alternator. Dziękuję za zainteresowanie i pomoc.

Rozgrzeszony

#634 Post autor: Rozgrzeszony »

Ja z swojej wczoraj wyciągnąłem altek, dzieki instrukcji z forum, nie było łatwo ale się udało.
Samo odkręcenie to pikuś za to przy dostępnym miejscu trzeba się nieźle nagłowić nad wyciągnięciem altka.

Przy odkręcaniu przewodów zapomniałem o odłączeniu akumulatora i zrobiłem zwarcie na kablach do altka, stąd moje pytanie czy coś mogło ulec uszkodzeniu, jakiś bezpiecznik lub przekaźnik?

Nowy altek dostanę w sobotę w cenie 850 złociszy, czy w czasie przestoju mogę mieć odłączony akumulator?

Skasowany użytkownik 6483

#635 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Czy możesz? Musisz !!!! Kolego odłącz aku póki nic nie spaliłeś bo skoro Ci tam wiszą przewody to za chwile możesz mieć niezły pożar auta. Odłączaj aku i nic sie nie przejmuj o ile przeowdy Ci sie nie zespawały to nie powinno być tragedii. Podstawa to rozłączenie aku przed demontażem czegokolwiek.. :|

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#636 Post autor: gRZENIU »

Rozgrzeszony pisze:pytanie czy coś mogło ulec uszkodzeniu, jakiś bezpiecznik lub przekaźnik?
Powiem Ci że lubisz sporty extremalne... :lol: Grzebiąc przy elektryce podstawą jest odpięcie akumulatora :!:

Podczas zwarcia mogło się nie uszkodzić nic , a mogło nawet dojść do uszkodzenia najważniejszych podzespołów elektronicznych ECU, CIM , itp. ... Mam nadzieję, że ta pierwsza opcja ... :piwo:

Rozgrzeszony

#637 Post autor: Rozgrzeszony »

Pytanko czym naciągacie rolkę napinającą pasek?

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#638 Post autor: Mariusz 79 »

Witam, kluczem oczkowym założonym na śrubę od rolki. Przynajmniej ja tak robię w moim silniku, ale z tego co widziałem to w twoim zasada działania napinacza jest taka sama.

Rozgrzeszony

#639 Post autor: Rozgrzeszony »

Alternator wymieniony, wszystko chodzi jak ta lala, przyznam że miejsca na wyciągniecie go jest bardzo mało, najlepiej odkręcić filtr paliwa wraz z obudową od podszybia, mocowany na trzech śrubach i przesunąć go maksymalnie ile się da w prawą stronę. :piwo:

Dziękuję wszystkim za porady i pomoc :piwo:

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#640 Post autor: rafant4011 »

Stosował ktoś z Was alternator denso 130-140A z saab-a 93 1.9TID
zamiast Zafirowego 105A?
Obrazek Obrazek

Lub coś takiego, jakiś zamiennik Denso zastosowany w Saabie wygląda identycznie jak Oplowski Denso
http://allegro.pl/alternator-f86218660- ... 30169.html
Ostatnio zmieniony 13 cze 2016, 21:51 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#641 Post autor: rafant4011 »

Alternator 130A firmy Denso z saaba model 93-95 1.9 TiD pasuje do Zoś które są wyposażone w altki 105A.
Założyłem u siebie i działa http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=311695#311695

PETERSS
Mieszkaniec
Posty: 216
Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#642 Post autor: PETERSS »

Cześć
Czy ktoś z Was zamienił alternator DENSO na BOSCH-a ?
Niby różnią się ilością wyjść z tyłu (DENSO ma 3 a BOSCH 2)
Do czego to 3 wyjście ?
Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#643 Post autor: rafant4011 »

PETERSS,
Tu masz wymianę z denso na bosch...
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=282409#282409

brovar

#644 Post autor: brovar »

Witam mam problem z tym błędem pojawiał się on sporadycznie przed regeneracją alternatora a w związku z późniejszym coraz słabszym ladowaniem i wyciem łożysk zregenerowałem kompleskowo i dalej od czasu do czasu się zaświeci kontrolka ładowania z tym błędem p0621 po odpaleniu auta ponownie znika. Ładowanie 14,3 V czyli ok przedtem było słabe koło 13 V

Ktoś coś pisał o kabelku wzbudzenia że może mieć przerwę tylko gdzie on idzie ma ktoś jakiś schemat jak go przebadać ??

Pojawiają się jeszcze opinie że może byc źle regenerowany altek przez zły regulator ale najpierw chce sprawdzić to wzbudzenie bo to tańsze. Elektromechanik mówi że na pewno nie altek. Prosze o pomoc

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#645 Post autor: rafant4011 »

brovar, sprawdź połączenia tuż przy altku, oczko wychodzące z kabla mogło się obluzować/złamać na łączeniu oczko-kabel.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”