[B]Autom. Skrzynia Easytronic - AF40(Aisin TF-80 SC)
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 04 sie 2016, 18:35
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: ZB 1.8 - nr 2 :)
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Z holowaniem doczytałem, że można "na niewielkim odcinku". Trzeba przekręcić jedną śrubę która rozłącza sprzęgło.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2016, 23:13 przez DeZ, łącznie zmieniany 2 razy.
- andreff84
- Przeglądacz
- Posty: 88
- Rejestracja: 24 lip 2016, 21:09
- Lokalizacja: Skoczów
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19dt
- Gender:
Witam
Mam nadzieje że dobrze piszę, jeśli nie to przepraszam.
A więc do rzeczy. Od miesiąca jestem posiadaczem zafiry b w automacie. I długo niestety nie nacieszyłem się bezawaryjnością bo przewody olejowe od skrzyni zaczęły przepuszczać olej i auto pojechało na lawecie do mechanika. Od razu powiem że nowe przewody 663zł ale naszczęscie udało się stare zreanimować i koszy są do przeżycia. I teraz najważniejsze trzeba uzupełnić olej w skrzyni. Mechanik mówi że olej jest nieciekawy z wyglądu. Co do historii auta wiem że do 2015 latało po niemczech ale w papierach nic nie ma o wymianie oleju. Podobno gość który go sprowadził to olej wymienil statycznie. I teraz moje pytanie. Co doradzacie Wy użytkownicy automatów. Robić statycznie czy dynamicznie bo muszę poinformować mechanika. Wiadomo różnica w kosztach jest masakryczna ale mam zamiar pojezdzic tym autem kilka lat. Przed usterka skrzynia pracowała bardzo dobrze
Będę wdzięczny za każdą opinie bo co osoba to inna opinia i nie wiem.
Mam nadzieje że dobrze piszę, jeśli nie to przepraszam.
A więc do rzeczy. Od miesiąca jestem posiadaczem zafiry b w automacie. I długo niestety nie nacieszyłem się bezawaryjnością bo przewody olejowe od skrzyni zaczęły przepuszczać olej i auto pojechało na lawecie do mechanika. Od razu powiem że nowe przewody 663zł ale naszczęscie udało się stare zreanimować i koszy są do przeżycia. I teraz najważniejsze trzeba uzupełnić olej w skrzyni. Mechanik mówi że olej jest nieciekawy z wyglądu. Co do historii auta wiem że do 2015 latało po niemczech ale w papierach nic nie ma o wymianie oleju. Podobno gość który go sprowadził to olej wymienil statycznie. I teraz moje pytanie. Co doradzacie Wy użytkownicy automatów. Robić statycznie czy dynamicznie bo muszę poinformować mechanika. Wiadomo różnica w kosztach jest masakryczna ale mam zamiar pojezdzic tym autem kilka lat. Przed usterka skrzynia pracowała bardzo dobrze
Będę wdzięczny za każdą opinie bo co osoba to inna opinia i nie wiem.
- Arkan29
- Debiutant
- Posty: 45
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 11:13
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19CDTI
- Gender:
Zacznę od tego, czy holować auto z automatem czy też nie. Otóż zgodnie ze wszystkimi instrukcjami holowanie auta z automatyczną skrzynią biegów jest niewskazane. Zatem najlepsze rozwiązanie to laweta. Ma to związek z tym, że przy wyłączonym silniku po prostu nie ma smarowania w skrzyni a każdy wie, czym to grozi. Jednakże dopuszcza się holowanie autka gdy nie ma innej opcji ale na bardzo niewielkich odcinkach (od kilku do kilkunastu kilometrów) oraz z prędkościami nieprzekraczającymi 50 km/h.
Natomiast co do wymiany oleju w skrzyni to skoro jest okazja to lepiej odżałować trochę kasy, wymienić olej kompletnie i mieć spokój skoro chce się jeździć kilka lat.
Jestem posiadaczem Zafiry od kilku dni. Oczywiście z automatyczną skrzynią biegów. Wcześniej jeździłem Golfem z automatem i dlatego wiem, że nie chcę już autka z manualną skrzynią. Różnica między oplem a VW jest, nie ukrywam. Trzeba się przyzwyczaić. Inne przyspieszenie, inna reakcja skrzyni na położenie pedału gazu itd. Ale ogólnie jestem zwolennikiem automatów i wszystkim polecam.
Natomiast co do wymiany oleju w skrzyni to skoro jest okazja to lepiej odżałować trochę kasy, wymienić olej kompletnie i mieć spokój skoro chce się jeździć kilka lat.
Jestem posiadaczem Zafiry od kilku dni. Oczywiście z automatyczną skrzynią biegów. Wcześniej jeździłem Golfem z automatem i dlatego wiem, że nie chcę już autka z manualną skrzynią. Różnica między oplem a VW jest, nie ukrywam. Trzeba się przyzwyczaić. Inne przyspieszenie, inna reakcja skrzyni na położenie pedału gazu itd. Ale ogólnie jestem zwolennikiem automatów i wszystkim polecam.
- Arkan29
- Debiutant
- Posty: 45
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 11:13
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19CDTI
- Gender:
Użytkując moją Zafirkę zauważyłem, że gdy ruszam to po około kilku metrach czuję taki krótki zgrzyt pod pedałem gazu. Chyba dzieję się to przy zmianie z 1 na 2 bieg. Dzieje się to tylko na zimnym silniku. Później wszystko jest ok. Czy to może być jakaś oznaka zbliżającej się awarii skrzyni czy to raczej normalny objaw. Jak to jest u was?
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 04 sie 2016, 18:35
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: ZB 1.8 - nr 2 :)
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Post przesunięty z innego wątku.
Na forum wyczytałem, że należy wgrać najnowszy soft do tej skrzyni. Pytanie do forumowiczów - czy po zmianie oprogramowania coś się zmieniło ?
Chodzi mi głównie o to, że skrzynia przełącza biegi przy zbyt niskich prędkościach obrotowych silnika. Chodzi oczywiście o ślimacze tempo poruszania się po miastach.
Przykład - "piątka" wskakuje przy 65 km/h czyli przy ok 1200 obr/min. Silnik się męczy, auto buczy nieprzyjemnie.
I druga sprawa - jak się pozbyć tego cholernego patentu z jadą pod górę ?? Lekka pochyłość a już żeby się bieg zmienił potrzeba jakieś 4k obrotów. Gdzieś pewnie jest czujnik który można zablokować albo może da się po prostu wyłączyć softem ?
Na forum wyczytałem, że należy wgrać najnowszy soft do tej skrzyni. Pytanie do forumowiczów - czy po zmianie oprogramowania coś się zmieniło ?
Chodzi mi głównie o to, że skrzynia przełącza biegi przy zbyt niskich prędkościach obrotowych silnika. Chodzi oczywiście o ślimacze tempo poruszania się po miastach.
Przykład - "piątka" wskakuje przy 65 km/h czyli przy ok 1200 obr/min. Silnik się męczy, auto buczy nieprzyjemnie.
I druga sprawa - jak się pozbyć tego cholernego patentu z jadą pod górę ?? Lekka pochyłość a już żeby się bieg zmienił potrzeba jakieś 4k obrotów. Gdzieś pewnie jest czujnik który można zablokować albo może da się po prostu wyłączyć softem ?
-
- Przeglądacz
- Posty: 81
- Rejestracja: 28 sie 2012, 15:04
- Imię: łukasz
- Lokalizacja: polkowice
- Auto: Opel Zafira 1.9 cdti Sport automat
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z19dt
- Gender:
Witam panowie proszę was o rade potrzebuje dolać oleju do skrzyni automat AF40 jest za mało z tego co pamiętam był tam zalewany olej na 95% Castrol ale nie wiem jaki .Czy można dokupuj dowolny olej z normą ATF AW-1 i dolać czy raczej nie wolno mieszać ???? Proszę o rade
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Może to będzie dobre:mewrik pisze:Witam panowie proszę was o rade potrzebuje dolać oleju do skrzyni automat AF40 jest za mało z tego co pamiętam był tam zalewany olej na 95% Castrol ale nie wiem jaki .Czy można dokupuj dowolny olej z normą ATF AW-1 i dolać czy raczej nie wolno mieszać ???? Proszę o rade
http://sklep.dixi-car.pl/olej-skrzyn-au ... -1279.html
Oczywiście!
-
- Przeglądacz
- Posty: 81
- Rejestracja: 28 sie 2012, 15:04
- Imię: łukasz
- Lokalizacja: polkowice
- Auto: Opel Zafira 1.9 cdti Sport automat
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z19dt
- Gender:
janekW67 pisze:Może to będzie dobre:mewrik pisze:Witam panowie proszę was o rade potrzebuje dolać oleju do skrzyni automat AF40 jest za mało z tego co pamiętam był tam zalewany olej na 95% Castrol ale nie wiem jaki .Czy można dokupuj dowolny olej z normą ATF AW-1 i dolać czy raczej nie wolno mieszać ???? Proszę o rade
http://sklep.dixi-car.pl/olej-skrzyn-au ... -1279.html
Ok ale czy można mieszać olej ??
Ostatnio zmieniony 06 mar 2017, 13:02 przez mewrik, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam kupiłem zafirę 19cti 150 km w automacie z niepokojącym szumem , biegi zmienia idealnie nie szarpie nie przeciąga działa jak nowa Poprzedni właściciel zapewniał mnie że wymienił olej na co jest naklejka z datą , przebiegiem itd wierze mu na słowo chociaż miał ją pół roku tylko jednak po wjechaniu na kanał już po zakupie widać czerwony silikon czyli skrzynia była już naprawiana. Działa idealnie jak już pisałem tylko słychać szum przy lewym kole i podczas jazdy gdy puszczę pedał gazu również słychać i tu moje pytanie co mogę z tym zrobić ? Jak zdiagnozować usterkę ? być może kiepski fachowiec to robił i będzie tak szumieć 3 lata i nic się nie stanie , a być może zostało coś zrobione na sztukę do sprzedaży i walnie za tydzień ? Auto jest z końca 2007 roku i ma przejechane 195 tys , po sprawdzeniu w bazach danych itd jestem 3 właścicielem i przebieg wydaje się być oryginalny co jest potwierdzone stanem pojazdu wewnątrz i po corocznym przeglądzie i stanem licznika według wyświetlonych informacji podczas sprawdzania. Czy warto jest znależć odpowiedniego fachowca od automatów , zlecić mu rozebranie skrzyni i sprawdzenia wszystkiego od nowa ? będzie to spory koszt pewnie , czy jeżdzić i obserwować i nasłuchiwać czy nie jest głośniej skoro skrzynia działa idealnie ? może jakieś łożyska tam są i coś trzeba za wczasu lepiej wymienić no naprawdę nie wiem jak by mi ktoś coś podpowiedział byłbym wdzięczny bardzo . kolejne pytania mam o rozmiar felg jakie mogę wstawić bo zamierzam kupić szybko całe koła najlepiej z oponami 18 calowe lub 17 ale to już admin za co mu dziekuje podrzucił linka do danej kategorii chyba że ktoś coś się zna to proszę o prv Dziękuje za każdą najmniejszą podpowiedz mam nadzieje że się pojawią pozdrawiam wszystkich
Ostatnio zmieniony 28 mar 2017, 07:30 przez stefek21, łącznie zmieniany 1 raz.