[A] [B] [C] Jaki olej do diesla/benzyny ?

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
evolution1zafir
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2015, 13:52
Imię: EVO
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#511 Post autor: evolution1zafir »

Ja polecam Motul, Stosuje w autach od kilku lat, w benzynach i dieslach. Nie jest zbyt drogi ale po wymianie z innego, np. GM od razu czuć i słychać że silnik chodzi lepiej.

http://allegro.pl/motul-8100-x-clean-fe ... 32638.html

Ktoś wspominał o płukance, jest to super sprawa ale też trzeba wiedzieć jak to użyć bo można zarżnąć nieświadomie turbine.
Zafira C
Meriva B FL
Insignia A
Vivaro A FL,B
Vectra C FL
Corsa C
AstraG,H ,J
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Megane-1(coupe,hatchbck, kombii) , Fiat:Punto, CC,Mazda 626,Ford Transit i Taunus )

waldiwaldi
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: 01 lut 2015, 09:51
Imię: Waldi
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT

#512 Post autor: waldiwaldi »

evolution1zafir pisze: Ktoś wspominał o płukance, jest to super sprawa ale też trzeba wiedzieć jak to użyć bo można zarżnąć nieświadomie turbine.
To jak wiesz to podziel się wiedzą, bo nie wiem czy to robić czy nie.

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#513 Post autor: tomek evo »

Płukankę zalewany tuż przed wymianą oleju jak już auto stoi na kanale. Silnik pracuje na wolnych obrotach przez 10 -20 min. Trzeba pamiętać aby nie zwiększać obrotów ponad 1000-1200 obr (dla niektórych płukanek 1500 obr/min) i najlepiej płukać po prostu na wolnych obrotach. Płukankę dodajemy do rozgrzanego oleju. Pozwalamy aby olej wyciekł do końca - niech sobie pokapie z 10 min zanim nalejemy świeży. Ewentualne resztki starego oleju z płukanką nie są problemem bo ta reszta płukanki szybko odparuje.

Awatar użytkownika
evolution1zafir
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2015, 13:52
Imię: EVO
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#514 Post autor: evolution1zafir »

tomek evo pisze:. Silnik pracuje na wolnych obrotach przez 10 -20 min.
Max 8/10 minut, po 20tu to można już zacząć rozbierać silnik i oglądać co jest do wymiany :-)



Instrukcja firmy LM

Film instruktażowy firmy LM

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#515 Post autor: tomek evo »

Długość płukania zależy od płukanki ale nigdy nie spotkałem się z przypadkiem aby po 15-20 minutach komuś stało się coś złego. Podałeś przykład 1 konkretnej płukanki a w przypadku innych płukanek zalecane jest np. minimum 10 minut. Najlepiej czytać instrukcje i się do niej stosować.

Forfiter2012
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
Imię: Forfiter
Lokalizacja: CB
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#516 Post autor: Forfiter2012 »

Ja używam płukanek millers i tam właśnie napisany jakiś czas ok 15 min i nic się nie dzieje. Różne silniki różne samochody wszystko ładnie działą nic nie cieknie.

Awatar użytkownika
evolution1zafir
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2015, 13:52
Imię: EVO
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#517 Post autor: evolution1zafir »

Forfiter2012 pisze:Ja używam płukanek millers i tam właśnie napisany jakiś czas ok 15 min i nic się nie dzieje. Różne silniki różne samochody wszystko ładnie działą nic nie cieknie.
Masz rację kolego, ja podałem przykład flush'a którego używałem. Ogólnie moje zdanie jest takie że płukanki są pochodnymi rozpuszczalników i bardzo mocno rozpuszczają olej i brud. Wg mnie jest ryzyko że olej za bardzo się rozrzedzi i może narobić szkód.

Forfiter2012
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
Imię: Forfiter
Lokalizacja: CB
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#518 Post autor: Forfiter2012 »

Usuwa wszelkie osady i szlam z silnika. Utrzymuje Twój silnik w czystości. Zapobiega zużywaniu się silnika, wydłuża jego żywotność. Szczególnie polecany przy zmianie z dotychczas stosowanego oleju na wyższej jakości olej Millers Oils.

W przeciwieństwie do wielu innych środków płuczących, Millers Oils Engine Flush nie zawiera rozpuszczalników, które mogą działać negatywnie na elementy gumowe, a zawiera detergenty. Dzięki temu Millers Oils Engine Flush ma bardzo wysoką temperaturę zapłonu oraz znakomite właściwości czyszczące.


Oni twierdzą inaczej... Ja używałem w TDI, TDCI, TSI, silnikach opla i fiata benzynowych - różne przebiegi (nowe auto jak i przebiegi ponad 200 tyś., wiek aut tak samo mocno zróżnicowany). Żadnych niepokojących czy negatywów nie zauważyłem uważam że nie ma się czego obawiać. Jeśli chodzi o innych producentów to nie mam wielkich doświadczeń raz używałem właśnie LM i też żadnych złych efektów - po za tym że olej który zleciał był dużo bardziej rozrzedzony. Chyba że faktycznie jak ktoś to wleje i będzie jeździł albo rzeźbił nie wiadomo ile czasu na wolnych obrotachn to coś się może stać.

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#519 Post autor: tomek evo »

Są różne typy płukanek. Jedne oparte są głównie na bazie rozpuszczalników, inne tzw. olejowe zawierają głównie detergenty. Płukanka podczas procesu płukania pozbawia smarowane elementy filmu olejowego i pogarsza smarowanie dlatego nie wolno obciążać silnika. Na wolnych obrotach nic się nie stanie bo silnik nie jest obciążony w sposób zagrażający zatarciu. Według mnie najlepsza płukanką na rynku a właściwie preparatem czyszczącym jest Archoil AR2300, który zalewany do silnika i jeździmy normalnie (można jeździć nawet od wymiany do wymiany). Czyszczenie jest najbardziej efektywne, dokładne i długotrwałe a przy tym w pełni bezpieczne bo AR2300 nie pogarsza smarowania.

damien82
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 27 lip 2016, 18:03
Lokalizacja: Kraków
Model:

#520 Post autor: damien82 »

Witam kupiłem zafirę silnik 1.8 benzyna rocznik 2006 przebieg niby potwierdzony jakieś 150 tys. według tabliczki był lany olej WMTEC 5W40 nie wiem co to za olej? Znalazłem tylko aukcję na ebay 5 litrów za 260zl ale i tak wyprzedany I nie ma go dostępnego więc moje pytanie jaki wlać 5W40 czy 10w40 i jakiej firmy zależy mi na tym żeby był dobry a szczerze nie orientuje się za bardzo w temacie
Dziękuję z góry za pomoc
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#521 Post autor: SD72 »

bazyliszek72

damien82
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 27 lip 2016, 18:03
Lokalizacja: Kraków
Model:

#522 Post autor: damien82 »

Czyli z tego linku do tematu można wywnioskować że Motul 8100 5w-40 byłby najlepszym wyborem? X-clean czy x-cess?

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#523 Post autor: SD72 »

Bierz 5W ... a potem to kwestia portfela ;) (ja osobiscie lubie zainwestowac w dobry olej)
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2016, 20:47 przez SD72, łącznie zmieniany 3 razy.
bazyliszek72

Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#524 Post autor: czarekcw »

Ja zalałem 5W40 Motul X-Clean do swojego klekota teraz (wycięty DPF). Myślałem nad Liqui Moly ale sprzedawca miał na stanie Motula więc ten kupiłem.

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#525 Post autor: tomek evo »

Jak jest wycięty dPF to można śmiało zastosować olej wysokopopiołowy więc zamiast x-cleana lepszy będzie x-cess. O klase lepszym olejem będzie natomiast w pełni syntetyczny (baza PAO) Meguin Super Leichtlauf 5w40 (odpowiednik Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40), który w dodatku jest tańszy od Motula.
Motul x-cess czy x-clean to dobry olej ale nie jest to jakaś super wysoka półka. Motul niestety jedzie na głównie na opinii. Ich wyczynowe oleje są super ale cywilne w większości oceniłbym tak na 4+. Meguin to to samo co Liqui Moly i te oleje mogę śmiało polecić - jakościowo podobna półka do Motula a nawet wyższa (seria Synthoil Liqui Moly czy Super Leichtlauf Meguina). O ile Liqui jest w podobnej cenie do Motula a nawet wyższej to Meguin jest tańszy. Alternatywnie można pomyśleć o olejach Penrite, któe są moim zdaniem jakościowo półkę wyżej od Motula czy olejach Millersa, Neste czy Amsoila.
Dobry stosunek ceny do jakości mają oleje Shella (zależy gdzie się kupuje i za ile oczywiście) z serii Helix Ultra. Myślę, że jakościowo są jak najbardziej ok. i co ważne nie są produkowane/blendowane/rozlewane w PL tylko wszystko idzie z ich zakładów produkcyjnych.
O Polskim Specolu już pisałem - cenowo miażdzy konkurencje. Wg. mnie Specol Gold 5w40 za 73,50 zł/5l jest nie gorszym olejem (a nawet lepszym) od Motula X-cessa za minumim 130 zł/5l. Nawet zestaw Specola Golda 5l z Archoilem Ar9100 wychodzi taniej (115,00 zł) a to już na pewno lepsza mixtura dla silnika.
Oczywiście każdy kupuje co mi pasuje ja tylko pisze co wiem :D
ps. u siebie miałem :
1. X-clean +cera tec
2. X-cess + cera tec
3. Meguin Super Leichtlauf 5w40 + ar9100/9200
4. Specol Gold 5w40 + ar9100/9200
5. Specol Spec Premium C3 5w40 + ar9100/9200
na Specolu i Meguinie zużycie oleju śladowe (mniej niż 0,3l/10000 km), na Motulach ok. 0,7 l/10000 km). W dostawczym Masterze po przejściu z X-cessa na Golda 5w40 zużycie oleju też zauważalnie spadło
Teraz będzie chyba znowu Meguin (oczywiście z Archoilem).
W alfie 159 JTD 150 km z dpf-em były
1. Motulx-clean x3 (z cera-tec)
2. Meguin Compatible 5w30 z cera tec
3. Penrite Enviro+5w40
teraz ponownie będzie Penrite z ar9100/9200.
Pisze tylko o 1.9 bo ten silnik "jest na forum".

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”