P02345A(B) Obwód regulacji ciśnienia ładowania - odch. +(-)

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
spectroB
Bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2014, 12:31
Imię: Marek
Lokalizacja: Świecie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#76 Post autor: spectroB »

Barman999 pisze:Tak posiadam jeszcze klapy, myslisz ze to moze byc przyczyna przeladowania turbo?
Z drugiej strony klapy chyba juz nie za dobrze dzialaja poniewaz podczas przyspieszania do 2tys obrotow jest mulowate auto po czym dostaje duzego kopa. A to chyba objaw taki ze trzeba dzialac cos z kolektorem.
Wywal je a otwory zaślep. Po wszystkich zabiegach już tylko to ci pozostaje. Też męczyłem się z nieszczelnością. A zawór podciśnienia sterujący turbo wymieniałeś na taki sam? Dobrze masz podpięte pcv-ki?
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2016, 20:16 przez spectroB, łącznie zmieniany 1 raz.

Barman999
Debiutant
Posty: 33
Rejestracja: 24 kwie 2016, 23:15
Imię: Krystian
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#77 Post autor: Barman999 »

Dobrze masz podpięte pcv-ki?
A co to?
Zawor podcisnienia niby kupilem od tego silnika taki sam, pozniej ze sklepu wziolem na probe pod ten silnik i dali mi chyba dobry. Na obydwuch nic sie nie zmienilo.

Awatar użytkownika
spectroB
Bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2014, 12:31
Imię: Marek
Lokalizacja: Świecie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#78 Post autor: spectroB »

Barman999 pisze:Dobrze masz podpięte pcv-ki?
A co to?

Przewody podciśnienia, bywało że ktoś miał zamienione VAC z OUT'em ;)

Barman999
Debiutant
Posty: 33
Rejestracja: 24 kwie 2016, 23:15
Imię: Krystian
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#79 Post autor: Barman999 »

Tak dobrze, na 100%
Dzisiaj podjechalem do mechanika (podobno konkretny -taka ma opinie)Sprawdzil mi moje auto podczas jazdy na przeladowanie (jezdzilem z nim) i powiedzial ze nie ma zadnego przeladowania. Owszem na postoju jest ale tak sie nie sprawdza tylko podczas jazdy.
Moze i ma racje bo zadnych bledow mi nie wywala.
Postaram sie w nastepnym tygodniu zrobic logi i wrzucic do exela zeby porownac (w tym tyhodniu juz nie dam rady mam wyjazd).

DEFENCE
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 03 sie 2017, 22:07
Lokalizacja: wielko..
Model:

#80 Post autor: DEFENCE »

Posiada ktoś schemat rysunek badź link w internecie które to przewody gumowe muszę sprawdzić w kierunku szczelności.
Dziękuję. ZB 1.9 CDTI 120KM

Milord2806

#81 Post autor: Milord2806 »

DEFENCE pisze:Posiada ktoś schemat rysunek badź link w internecie które to przewody gumowe muszę sprawdzić w kierunku szczelności.
Dziękuję. ZB 1.9 CDTI 120KM
Może to pomoże ;)


https://www.youtube.com/watch?annotatio ... F46IEc0-gw

KudlatyEOS
Debiutant
Posty: 45
Rejestracja: 30 paź 2017, 11:50
Imię: Adrian
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Opel Zafira 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#82 Post autor: KudlatyEOS »

Witam wszystkich. Również u mnie występuje Błąd 0234 (5A)

Pacjent ZB Z19DT seryjnie bez DPF 2005r przebieg 146 000 km.

Objaw tak jak u innych. Spokojna jazda = brak trybu serwisowego, a jedynie lekkie poszarpywanie w okolicy 2200-2700 obr. Jak spokojnie przyśpieszam to nie ma nawet problemu aby rozpędzić się ponad 180.

Do tej pory zrobione w samochodzie:
EGR + redukcja z 3 otworami ( przy 90 000 km a ostatnio podczas wymiany termostatu czyszczenie )
Termostat.
Wgrane najnowsze oprogramowanie silnika.
Wyczyszczony map sensor.
Olej i wszystkie filtry 4000 km temu.
Sprawdzenie pompy vacum.

Moim największym podejrzanym jest zawór N75. W moim roczniku kratka w zderzaku jest jeszcze z otworami.

I tu moje pytanie. W 2.0 hdi aby sprawdzić czy winny jest zawór N75 można było pominąć go ( spiąć przewody podciśnienia z jego pominięciem ). Ale tak tylko sprawdzałem na postoju aby zobaczyć czy turbo ruszy. A jeździć tak raczej nie mam ochoty.

Drugą opcją jaką rozważam, to założenie na chwilę zaworu N75 właśnie od 2.0 HDi ( 307 2.0 RHS ) Tylko nie wiem czy to w ogóle ma jakiś sens. I czy zawory są takie same ( oba mają miejsce na dwa przewody podciśnienia )
Ostatnio zmieniony 07 gru 2017, 17:42 przez KudlatyEOS, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5219
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#83 Post autor: fredas »

Wczoraj po ostrym przyspieszeniu zapaliła się kontrola ta słynna samochód z kluczykiem :cry: spadła moc max 120km/h
stało się to po przekroczeniu obrotów ok 3300/3400 na min i wywaliło taki błąd
Obrazek Uploaded with fotem.pl
jak zajechałem na miejsce i po ponownym odpaleniu wróciło wszystko do normy :nie_wiem:
Obrazek
Obrazek

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#84 Post autor: LWPM »

u mnie też był ten sam problem przy gwałtownym przyspieszaniu.
Okazało się, że problemem był pęknięty gumowy wężyk od odmy. Po wymianie wężyka przez ostanie pół roku mam spokój.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2018, 09:43 przez LWPM, łącznie zmieniany 1 raz.

Abram2006
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 13 cze 2018, 21:25
Imię: Pawel
Auto: 1.9 CDTI Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#85 Post autor: Abram2006 »

U mnoe tez się pojawił ten sam problem naszczescie po sciagnieciu obudowy silnika zobaczyłem że na vacum pompie mamo rozwalony wężyk ten co na górze jest gruby a na dale cienszy Wiecie gdzie moge taki dostać i jak on fachowo się nazywa ?

KudlatyEOS
Debiutant
Posty: 45
Rejestracja: 30 paź 2017, 11:50
Imię: Adrian
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Opel Zafira 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#86 Post autor: KudlatyEOS »

Ja u siebie kupiłem wężyk podciśnieniowy w motoryzacyjnym. Tylko odpowiednią średnicę dobrałem.

Abram2006
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 13 cze 2018, 21:25
Imię: Pawel
Auto: 1.9 CDTI Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#87 Post autor: Abram2006 »

KudlatyEOS pisze: 28 lut 2019, 11:45 Ja u siebie kupiłem wężyk podciśnieniowy w motoryzacyjnym. Tylko odpowiednią średnicę dobrałem.

ok tylko ten co u mnie się zepsuł ma dwa różne końce 6mm a druga strona ma 3mm

https://zapodaj.net/af87994fa118f.jpg.html
Obrazek

<a href=https://zapodaj.net/af87994fa118f.jpg.h ... 210.jpg</a>
Ostatnio zmieniony 28 lut 2019, 14:34 przez Abram2006, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
barek16
Mieszkaniec
Posty: 394
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łańcut
Auto: Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#88 Post autor: barek16 »

Bo to jest wężyk o zmiennej średnicy przekroju, w końcu steruje zmienną geometrią :lol:
Ja tam wcisnąłem wężyk ciśnieniowy Parkera chyba 4 albo 5mm. Na dół można dołożyć mała opaskę, a góra wchodzi ekstra ciasno i po robocie.

Abram2006
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 13 cze 2018, 21:25
Imię: Pawel
Auto: 1.9 CDTI Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#89 Post autor: Abram2006 »

Ja na razie zalozylem przezroczysty taki mialem ale nie wiem na jakie temperatury jest odporny :( i jest troche sztywny i wychodzi z boku po za obudowe silnika :( i lezy na pompie a wiadomo ona jest ciepla jak silnik pracuje

KudlatyEOS
Debiutant
Posty: 45
Rejestracja: 30 paź 2017, 11:50
Imię: Adrian
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Opel Zafira 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#90 Post autor: KudlatyEOS »

Interesuje Cię średnica wewnętrzna wężyka. A to, że jest szerszy z jednej strony, nie ma znaczenia. Wystarczy go dobrze podgrzać i naciągnąć.
https://allegro.pl/oferta/waz-podcisnie ... 5694414404

Wydaje mi się, że coś takiego założyłem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”