Żeby podpiąć impulsator ze skrzyni do licznika wystarczy puścić 3 kable plus,minus i impuls. Podobno patrząc po VIN mój samochód ma miejsce żeby wpiąć takową instalację.Janus pisze: Teraz odpowiedz sobie na pytanie:
- Jak podpiąć ten impulsator ze skrzyni do licznika?
- Pod jaki pin się podpiąć?
- Którędy puścić kabel do kabiny?
Jak sobie odpowiesz na te 3 pytania, to i tak przejdziesz do znalezienia kabla, który spod maski przekazuje impulsy prędkości do licznika, będziesz się zastanawiał gdzie go przeciąć i jak podpiąć ten impulsator. Nie mówię już o tym, że nie wiadomo jaką prędkość to będzie pokazywało...
Którędy puścić kabel do kabiny? a to już najmniejszy problem, cała deska jest rozłożona, zegar, nawiewy itd. Z tego co wyczytałem z impulsatora na skrzyni idzie sygnał do licznika. Z tego co mi mówił, elektronik z tym sobie na pewno poradzi. A jak to będzie z czytywało ? nie mam najmniejszego pojęcia po prostu ja już nie mam do tego głowy. Niby wszystko jest sprawne, a prędkości dalej nie ma.
EDIT
Janus pisze:daniel_sorbian pisze:Okey panowie wszystko przejrzane. Mam do was pytanie w mojej zafirze chyba byla skrzynia wymieniana i nie ma w niej czujnika prędkości. Jest tylko zaślepka. Moje pytanie brzmi czy można dostać sie do tej zaślepki i wkręcić tam czujnik ? Bo nie wiem czy jest taka możliwość. To juz chyba ostatnia nadzieja żeby uruchomić prędkościomierz. Pozdrawiam
Kolego, przeczytaj i sprawdź to:
"Ok.Przetwornik licznika jak już pisałem to pomarańczowa kostka a'la przekaźnik w skrzynce bezpieczników.Samochód sygnał prędkości bierze z lewej przedniej piasty i jest ona identyko jak w wersjach z ABS. W piaście zwykły czujnik halla ktory indukuje impulsy i podaje je do przetwornika.Na PIN z wyjścia podpisanego OUT ma być jednak napięcie ktore daje sterownik silnika po zapłonie .Sygnałem z przetwornika jest masa (dlatego me badanie oscyloskopowe wzięło w łeb-złe założenie)i sygnał ten podawany jest niebiesko czerwonym kablem m.in do radia (scisza badz pogłaśnia fabryczne radio zaleznie od prędkości),do TIDa MIDa i innych(co kto ma) do licznika i na ster silnika.W moim przypadku piasta dawała sygnał az do przetwornika a z przetwornicy sygnał dalej nie wychodził-zmiana przetwornicy załatwiła temat.Pozdrawiam!
"
Zaczerpnięte z www.astraklub.pl
Może jakimś dziwnym trafem masz "hybrydę" i sygnał na licznik nie idzie ze sterownika ABS ale właśnie z piasty lewego koła przez ten przetornik. Szukaj pomarańczowego przekaźnika w bezpiecznikach, 5 nóżek, opis chyba 15, 31, IN1, IN2, OUT. Może to właśnie u Ciebie padło...
Bardzo ci dziękuję, sprawdzę to na pewno. Tylko tak jak wcześniej pisałem samochód podaje prędkość, jak podepniesz pod komputer to pokazuje prędkość i w ogóle, czyli tak jakby to wszystko działało, a po prostu z komputera nie podaję na licznik. A przewody też są dobre, bo było podpięte wszystko bezpośrednio przez dorobione kable i też nie działał licznik. Chyba, że dwa te zegary są uszkodzone i nie podają prędkości. Tylko jak zrobi się test licznika, albo podepnie w pin od prędkościomierza na komputerze to śmiga wszystko. To jest po prostu zagdaka. Tak jak piszę, powinno niby to wszystko chodzić, a po prostu nie chodzi. Pozdrawiam